kobi13 Napisano 11 Września 2012 Udostępnij Napisano 11 Września 2012 Witam serdecznie, Jako nowy użytkownik z góry przepraszam za ewentualne niejasności w moich wypowiedziach. Zbliżają się zimowe długie wieczory i postanowiłem znaleźć sobie zajęcie, które połączy przyjemne z pożytecznym. Po złapaniu rowerowego bakcyla, chciałem zarazić nim żonę, a w tym celu zakupić jej rower MTB. I tu napotkałem problem. Jaśnie Małżonka stwierdziła, iż ma sentyment do swojego starego roweru i nie życzy sobie abym kupował jej nowy. Wpadłem więc na pomysł aby odnowić jej sentymentalna maszynę, ale zanim się do tego zabiorę chciałem zapytać o opinię fachowców. Jestem świadomy, że z finansowego punktu widzenia nie bardzo mi się to opłaca, ale czego sie nie robi dla żony :-) I teraz pytanie. Czy na rowerze marki Thunderbird takim jak w linku poniżej uda mi się w kwocie 400-500 złotych stworzyć pojazd którym małżonka będzie mogła normalnie się poruszać po asfalcie i leśnych ścieżkach? http://xarchiwum.pl/...1614089796.html Czy uda mi się zamontować V-brake, czy suporty obecnie dostępne na rynku będą pasowały do takiego staruszka? Do wymiany jest suport i korba, przerzutka tył, wolnobieg i łańcuch, hamulce i klamkomanetki razem z linkami i pancerzami. Doradzicie coś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gabriel86 Napisano 11 Września 2012 Udostępnij Napisano 11 Września 2012 (edytowane) Witam. Renowacja tego sprzętu jest prosta i nie powinna kosztować więcej niż 200pln. Aby małźonka była zadowolona w 100% należy: - możliwie ułatwić jazdę - wymiana opon np na Schwalbe Delta Cruiser , przesmarowanie piast, wymiana środka suportu na na maszynach ( np NECO ) - możliwie poprawić komfort - wymiana siodła - chwytów - amortyzowana sztyca podsiodłowa Kupując odpowiednie częście przez allegro lub e-sklepy zaoszczędzisz kasy. Jedyne rzeczy jakie powinien zrobić serwis to : wymiana suportu, serwis piast. Zapomniałem: - v-brake podejdą bez problemów - klamkomanetki polecam ST-EF50 - wolnobieg TZ-21 7rzędów Shimano - łańcuch kmc lub shimano - linki masz w komplecie z klamkomanetkami - linki hamulca nowe polecam promax - korba Shimano M-171 lub 131 Pozdrawiam. Edytowane 11 Września 2012 przez gabriel86 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobi13 Napisano 11 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2012 (edytowane) 2i regulaminu Dwa miesiące temu zmieniłem w rowerze koła na joytechy i opony na kellys cobra. Korbę wypatrzyłem dokładnie taka jak podałeś natomiast zastanawiam się nad manetkami i hamulcami jak w linku.http://allegro.pl/ko...2596499782.html. Myslicie że będzie to jakoś rozsądnie działało? Zastanawia mnie tylko czy znajdę jakąś przerzutkę na tył i wolnobieg na 6 przełożeń? Jest coś rozsądnego? Czy lepiej przesiąść się na 7? Edytowane 11 Września 2012 przez Puklus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gabriel86 Napisano 11 Września 2012 Udostępnij Napisano 11 Września 2012 (edytowane) 2i regulaminu Manetki z link'u to revo shift, obrotowe, charakteryzują się średnią precyzją. W zbliżonej cenie są dostępne ST-EF50 lub Allegro Do tego hamulce v-brake shimano acera/altus lub avid http://allegro.pl/ha...2614838936.html Przerzutkę na tył polecam Allegro moim zdaniem lepsza od Tourney'a , lub Allegro ( mega prosty i nieśmiertelny rozrzutnik ) Wolniebiegi tylko Shimano : TZ-21 ( 7 ) lub to samo na 6 TZ-20 Zrób sobie porównanie zestawu na 7 i 6 ( łańcuch, wolnobieg, manetki ) i zobacz co tańsze... różnicy większej brak. Edytowane 11 Września 2012 przez Puklus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 11 Września 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Września 2012 Ile chcesz wywalić kase na renowacje ? bo można naprawdę fajną maszynę z tego zrobić tylko pozostaje pytanie ... ile ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobi13 Napisano 11 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2012 (edytowane) 2i regulaminu Tak planowałem 300-350 jeśli same napędy albo koło 500 PLN jeśli będzie wykonalne dołożenie amorka i kierownicy? Co o tym myślicie? Czy do takiej starej ramy da się dołożyć amortyzator czy średnice i długości się pogryzą? Edytowane 12 Września 2012 przez Puklus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
terrago Napisano 11 Września 2012 Udostępnij Napisano 11 Września 2012 Tp chyba zalezy od tego do czego ow rower mialby byc przeznaczony. Jesli amortyzator to moze raczej podsiodlowy. Wplynie to na komfort jazdy, a tradycyjnego pewnie i tak nie wykorzystasz. Poza tym moze siodelko. Mysle, ze zamiast koncentrowac sie na modernizacji napedu postaw na komfort. Czasem fajne bajery dodajace odrobine uroku mozna nawet znalezc za grosze w marketach. Na poczatek ocen moze w jakim stanie jest obecny naped/przerzutki/manetki, etc, a potem zastanow sie co rzeczywiscie wymaga wymiany. Jesli obecnie jezdzi sie jej na nim dobrze, to po co zmieniac przelozenia. Czasami wymiana samej tylko kasety lub korby moze znaczaco wplynac na sposob jazdy (np. MegaRange dla typowo gorzystych miasteczek z ogromna iloscia podjazdow, zjazdow i pagorkow). Ocen stan elementow tocznych. Zaloze sie, ze w srodku jest wklad suportowy tradycyjny, a przydalby sie pakiet. Przelozenia, klamki, manetki, v-brake'i. Zastanow sie, czy jest jej to naprawdę potrzebne. Moze nie tedy droga ;-) Jesli chodzi o opony. Schwalbe... Moze od razu Smart Sam albo Racing Bob (ew. Michelin Wildgripper). Czy zwyczajne kendowskie Semi-Slicki nie wystarcza? Pozdrawiam, M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobi13 Napisano 12 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2012 W kwestii wymiany amora to na razie jest tylko koncepcja. Sam muszę rozważyć czy jest to potrzebne. Opony tak jak pisałem zostały niedawno wymienione na Kellys Cobra. Jeśli chodzi o modernizację napędu to na pierwszy ogień pójdą suport i korba. Suport jest stary i ma luzy, a korba pogięte blaty. Łańcuch i wolnobieg też muszą pójść do wymiany bo gołym okiem widać ich fatalny stan. Co do manetek i przerzutki chcę zmienić na coś z indeksowaną zmianą bo aktualne ciąganie po 1 mm żeby ustawić je tak aby nic nie tarło strasznie mnie irytuje Obecnie jestem na etapie zbierania informacji i zakupu pierwszych części. Na początku października chce rozebrać rower i zabrać się za odmalowanie, a później składać go już na zakupionych podzespołach. Ciekawi mnie jeszcze na ile nowe klamki poprawią pracę hamulców na cantileverach i czy ewentualnie warto zainwestować w V-ki czy raczej zmienić klocki i sobie darować wydatki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gabriel86 Napisano 12 Września 2012 Udostępnij Napisano 12 Września 2012 Nowe klamki , w klamkomanetkach są przystosowane pod V, ale... z praktyki wiem że będą idealnie współgrać z canti. Nowe klocki w canti + dokładne czyszczenie obręczy rozpuchem = dobra siła hamowania. Miałem swego czasu zestaw: klamki pod V deore + oldschoolowe canti LX i blokowało koło bez problemu. Amor w tym rowerze to pomyłka... bardzo ciężko o dobry widelec pod 28" i sterówkę 1" . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobi13 Napisano 12 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2012 Przepraszam za pomyłkę. W opisie roweru jest napisane że ma koła 28" natomiast pojazd mojej żony jest niemalże identyczny ale na kołach 26". Amortyzator nie jest konieczny. Dwa pytania. 1. Jak dobrać suport i korbę?Czy mufa w rowerze sprzed kilkunastu lat pasuje pod nowe komplety? 2. Czy znajdę coś z przerzutek np. alivio montowane na śrubę a nie na hak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gabriel86 Napisano 12 Września 2012 Udostępnij Napisano 12 Września 2012 (edytowane) 2i regulaminu Ad1 - korba powinna mieć na największym blacie tyle zębów ile poprzednia i oczywiście pod kwadrat ( najniższy koszt ) - z doborem suportu wiążą się dwa tematy: a) długość osi suportu standard misek Wydaje mi się że w Twoim rowerze może być to suport włoski... ale to kwestia zmierzenia. Oś dobierz może mieć +/- 5mm do starej ( linia łańcucha musi być zachowana ). Ad2 - nie, obecnie jedynie tourney ( tx-50/tx-51 ) jest robiony pod śrubę, zawsze możesz kupić odpowiedni adapter W sklepie, w którym pracuję taki adapter kosztuje 5pln Edytowane 22 Września 2012 przez Puklus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobi13 Napisano 21 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2012 Odświeżam temat. Znalazłem aukcje z używanym przodem, który mógłbym domontować do roweru żony. http://allegro.pl/kompletny-przod-mtb-bardzo-lekki-polecam-i2637484519.html Tylko pytanie jak mam zmierzyć czy średnica będzie pasowała? Gość który wystawia przedmiot twierdzi, że średnica rury sterowej to 28mm, a jak mierzę grubość rury wychodzącej z główki roweru żony wychodzi mi 22 mm. To możliwe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gabriel86 Napisano 21 Września 2012 Udostępnij Napisano 21 Września 2012 To możliwe? Tak. Ty masz 1" a on sprzedaje 1 1/8" Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobi13 Napisano 8 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Odświeżam temat ;-) Leciwa rama została wypiaskowana, zagruntowana i pomalowana w blacharni ASO Opla:-) Kolor zatem też oplowski - perła z Insigni: dark mahogany :-) Po zakupieniu części od forumowiczów oraz kilku nowych zabieram się za montaż i tu kilka problemów :-( Rama jest stara więc tylny napęd montowany na śrubę, a ja naiwny chciałem założyć Alivio :-( Jak dokbrać hak? Czy jeśli dodam fotki coś doradzicie? Drugi klops to fakt, że uparłem się na montaż jakiegoś taniego amora... Wiem, że to mało rozsądne, ale tak mnie naszło :-B Czt stary suntour typu http://allegro.pl/z-regulacja-26-suntour-cr-880-z-gwintem-na-1-oka-i2922344267.html nie popapra mi geo? Będę wdzięczny za wszelkie opinie... Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 9 Stycznia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 Jeżeli w ramie masz wystający hak z otworem 10mm to zamoncisz każdą zmieniarkę, jeżeli nie masz ... to też da rade Co to widelca ... nie wiem czy jest sens ale skoro sie tak upierasz ... daj zdjęcia to coś można poradzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasperek Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 W sklepie rowerowym bez najmniejszego porblemu sprzedadzą ci pasujący hak. Powinien wyglądać tak: http://k2rowery.sklep.pl/images/fotos/czesci/ramy/haki/hak_001.jpg Zamontowałem taki do starego roweru i bez problemu współpracował z przerzutką SRAM 3.0. Tego amortyzatora ci nie polecę, bo to w zasadzie atrapa. Lepiej chyba kupić sztywny widelec i do tego dobre chwyty. W ten sposób oszczędzisz pieniądze, odchudzisz rower, a komfort jazdy pozostanie ten sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 9 Stycznia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 Dobrym rozwiązaniem by było zrobić tzw bigfoot'a czyli dosć grube kapcie zapodać i jeździć na optymalnym ciśnieniu to zapewni większą amortyzacje ni takie tanie kowadło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybciasum Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 I ja potwierdzam zdanie kolegi wyżej, szersza opona, i ciśnienie na dobrym poziomie, taki uginak i tak nie wytłumi krawężników... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobi13 Napisano 29 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2013 Witam serdecznie, Po raz kolejny odgrzewam temat. Powoli zbliżam się ku końcowi i oczywiście nie może obyć się bez problemów. Przednia przerzutka jaką kupiłem ma za szeroką obejmę natomiast stara jeszcze by pojeździła ale obsługiwała wcześniej korbę z największym blatem 50T a teraz mam założoną 42T. Czy jest szansa żeby to razem działało czy lepiej kupić przerzutkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 29 Stycznia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2013 Adapter do przerzutki: http://www.cyklotur.com/p,adapter-przerzutki-przedniej-asmfdstabs4a-shimano,10183.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 29 Stycznia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2013 To jeszcze zależy, co to za przerzutka. Bo jak warta jest ok 20 zł to nie opłaca sie kupować adapteru, chyba ze taki jak na linku powyżej znajdziesz u siebie w okolicy. Ale można sobie samemu takie coś zrobić. Ja kiedyś robiłem adapter z 27 na 34 ... i działało , Choć motriemu w niewyjaśnionych okolicznościach przerzutka taka (czyt. z domowym adapterem) się uślizgnęła z ramy podczas maratonu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobi13 Napisano 4 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 Potrzebuję jeszcze podpowiedzi w kwestii rury sterowej. Jak już pisałem kupiłem amortyzator z rurą sterową 1" gwintowaną, ale za długą. Chciałem ją przyciąć ale jaśnie małżonka po jeździe próbnej stwierdziła, że na takiej wysokości ma zostać bo jest jej wygodnie. i Teraz problem co podłożyć na gwint pod nakrętkę kontrującą żeby działało i wyglądało też do ludzi. Kierownica nie jest ahead tylko head. Ma ktoś jakiś pomysł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 4 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 Znaczy masz za krótki gwint? Jak tak to nagwintować więcej. Czy gwint ok ale za dużo wystaje? Jeżeli Ci przeszkadza to najlepiej uciąć i założyć dłuższy mostek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 4 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 Przyciąć i dać dłuższy (wyższy) wspornik, albo zostawić jak jest jak nie ma problemów mechanicznych (u siebie musiałem dać nakrętkę do stoczenia, bo się blokowała na górnej krawędzi rury). Pytanie ile ta rura wystaje znad sterów. Dla wyglądu można by oszlifować z gwintu i pomalować lub tylko pomalować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziobolek Napisano 4 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 (edytowane) Potrzebuję jeszcze podpowiedzi w kwestii rury sterowej. Jak już pisałem kupiłem amortyzator z rurą sterową 1" gwintowaną, ale za długą... ...co podłożyć na gwint pod nakrętkę kontrującą żeby działało i wyglądało też do ludzi. Kierownica nie jest ahead tylko head. Ma ktoś jakiś pomysł? Zależy jaki dystans - może... Aluminum Headset Stem Spacer Kit 5 5 10 20mm 1" Silver | eBay ...tylko że to i tak nie za bardzo "pod nakrętkę kontrującą" bo wtedy taka nakrętka przestaje być kontrująca. Może zastosowanie dodatkowej nakrętki do powyższych tulejek, lub może... jakiś fajny grip piankowy założyć??? Edytowane 4 Lutego 2013 przez dziobolek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi