bobesz10bobo Napisano 10 Września 2012 Udostępnij Napisano 10 Września 2012 Witam. Otóż mam problem. Kupiłem rower Unibike Fusion Disc z hamulcami SHIMANO ALTUS M375 i po umyciu tyłu hamulec zaczął słabo hamować. To znaczy hamuje jak jadę ale koło nie stoi w miejscu jak to było kiedyś. Jest to mój pierwszy rower z hamulcami tarczowymi, w tych sprawach jestem zielony. Może płyn się wypłukał albo coś? Może się coś zapowietrzyło? Nie wiem, nie znam się. O i jaki płyn wlewać i gdzie bo kompletnie nie wiem. Dziękuję za pomoc. PS Jeśli źle napisałem temat to proszę o jakieś upomnienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 10 Września 2012 Udostępnij Napisano 10 Września 2012 Najlprawdopodobniej zatłuściłeś klocki i/lub tarczę. Twoje hamulce to mechaniki; więc nie można ich zapowietrzyć, bo nie ma w nich płynu. Spóbuj umyć tarcze rozpuszczalnikiem (Nitro, aceton) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobesz10bobo Napisano 10 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2012 Dzięki za odpowiedź. Spróbuję jutro bo dziś to już nie mam za bardzo jak. EDIT A może być benzyna ekstrakcyjna?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maclaska Napisano 10 Września 2012 Udostępnij Napisano 10 Września 2012 Hamulec mechaniczny, w odróżnieniu od hydraulicznego nie potrzebuje do pracy żadnego płynu, obsługuje go stalowa linka, więc nie musisz nic lać, ewentualnie regulować jej naciąg. Skoro umyłeś tył, to umyj jeszcze hamulce - tarcze, klocki. Zacznij od lektury tego, a potem ruszaj do walki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 10 Września 2012 Udostępnij Napisano 10 Września 2012 Benzyna trochę nie bardzo. Gdyż sama w sobie jest trochę tłusta, na tarczach to szybko zauważysz.(klocki będą się ślizgały) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...