Skocz do zawartości

[Amortyzator] Suntour Epicon - dziwny wyciek


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam amortyzator Suntour Epicon rocznik, przejechane około 1000 km. Dziś po powrocie z jazdy pojawiła się dziwna plama jakby oleju na podłodze po stronie lewej goleni. Nigdy wcześniej czegoś takiego nie było. Ciecz prawie przezroczysta, oleista, jak dla mnie jakiś olej. Dziś przejechałem niecałe 30 km. z czego 90% asfalt i amortyzator był zablokowany, niewielkie fragmenty szutrowej drogi na których go odblokowałem. Nie wyciekło tego dużo - plama średnicy gdzieś 2 cm. Niestety jak wytarłem goleń na dole i na odblokowanym trochę go pościskałem w miejscu na dolnej śrubie znowu pojawiła się plama tego oleju. Co to może być? Po lewej jest powietrze a po prawej jest komora olejowa więc to nie to. Jakieś 500 km. temu ściągałem dolne golenie tylko żeby wyczyścić trochę lagi i nic więcej nigdy nie robiłem. Na lagi psikam czasem Bunoxem Deo ale nie ostatnio. Możecie pomóc co to może być i czy to jakiś duży problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co mi wadomo do goleni powietrznej daje sie troche oleju nie duzoo ale zawsze cos to mize wlasnie on, a wyciek moze byc spowodowany peknieta uszczelka (moze przy skrecaniu zamocno docisneli albo poprostu wycisnelo bo jakas wadliwa) ale nie jestem pewien

 

mozliwe ze wystarczy tylko wymiana uszczelki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bzdura. W tanich amortyzatorach jak XCR się sprawdza. Za to do tych lepszych są nawet czasami zakazy używania go.

 

Co ma blokada do lewej goleni?? hehe:D Nic;)

 

To była raczej informacja dla mnie, bo pytałem. ;) Szukałem explode view, ale niestety Suntour chyba nie udostępnia tego dla tego amortyzatora z tego co widzę. Jestem ciekaw co tam w środku jest i jak to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie uważam żebym lał go za dużo, ostatni raz kilka wyjazdów temu,, jakieś 60-80 km. temu. Dziwne wydaje mi się żeby teraz nagle zaczęło wyciekać. Z resztą Brunox jest o wiele bardziej rzadki niż to co wyciekało.lyndowss - uważasz że nie powinienem używać Brunoxa Deo na golenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brunox Deo to środek do czyszczenia, własności smarne są praktycznie zerowe, nie wiem po jakie licho co chwilę czyścić golenie Brunoxem...

Skoro wycieka tak dużo tego płynu to wytrzyj dokładnie amor następnie pouginaj go intensywnie parę razy, możesz też ponaciskać klamkę hamulcową i popatrz czy nie widać miejsca wycieku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.lyndowss - uważasz że nie powinienem używać Brunoxa Deo na golenie?

 

Gdzieś kiedyś czytałem, że do niektórych amortyzatorów nie powinno się tego stosować. Nawet producenci w specyfikacja czasami tak podają. Tylko brud zetrzeć i tyle. Ja do swojego XCR'a używam BRUNOX'a DEO i jestem pewien, że poprawia jego prace. To dlatego, że uszczelki są symboliczne, a ten środek czyści, chroni uszczelki, ale też nie powala brudowi, który się dostał do środka to tego, aby zgęstniał. Ja myślałem, że wlałeś go do środka. Jeżeli tylko czyścisz nim golenie górne na zewnątrz i przecierasz go to nie powinien on Ci sprawić problemu. Jednak odradzam puszczanie go na uszczelki bezpośrednio, uginanie i dopiero ścieranie. Najpierw na szmatkę, albo coś a potem czyścimy golenie w kierunku "do góry", żeby nie pchać syfu pod uszczelki, ani w ich stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie hamulce mam hydrauliczne nowe SLX i sprawdzałem czy to nie z nich ale zacisk cały jest idealnie suchy

No to wytrzyj dokładnie amor, intensywnie pouginaj i sprawddź czy nie widać miejsca wycieku , przy takim wycieku olej powinien pojawić się już po chwili ...

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda tak:

Lewa laga od gory:

  • korek z wentylem - na nim O-ring
  • tu zazwyczaj olej
  • tłoczek z uszczelką
  • popychacz z łepkiem który popycha tłoczek - na nim 2 sprężyny + podkładek zależnie od skoku
  • nakrętka na dnie goleni - w niej o-ring
  • popychacz opiera się na dnie dolnych goleni
  • srubka do skrecenia calosci.

 

prawa laga og gory:

Tłumik, a w nim:

  • korek z blokada i oringiem, od niego wychodzi rurka z prętemod blokady, a na końcu talerzyk z 3 shimami.
  • olej
  • tłok z otworkami i pręcik od regulacji tłumienia
  • nakretka na dnie tlumika z o-ringiem
  • regulacja tłumienia
  • dno goleni dolnych
  • sruba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądząc po objawach (olej na śrubie) jeśli nie widać śladu oleju na bocznej powierzchni goleni , a śruba jest dokręcona - winna jest uszczelka pod śrubą.

Jeśli będziesz jedził na włączonej blokadzie widelec nie będzie potrzebował oleju do smarowania, więc jeździć możesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...