maciej1988 Napisano 9 Września 2012 Udostępnij Napisano 9 Września 2012 Witam, mam amortyzator Suntour Epicon rocznik, przejechane około 1000 km. Dziś po powrocie z jazdy pojawiła się dziwna plama jakby oleju na podłodze po stronie lewej goleni. Nigdy wcześniej czegoś takiego nie było. Ciecz prawie przezroczysta, oleista, jak dla mnie jakiś olej. Dziś przejechałem niecałe 30 km. z czego 90% asfalt i amortyzator był zablokowany, niewielkie fragmenty szutrowej drogi na których go odblokowałem. Nie wyciekło tego dużo - plama średnicy gdzieś 2 cm. Niestety jak wytarłem goleń na dole i na odblokowanym trochę go pościskałem w miejscu na dolnej śrubie znowu pojawiła się plama tego oleju. Co to może być? Po lewej jest powietrze a po prawej jest komora olejowa więc to nie to. Jakieś 500 km. temu ściągałem dolne golenie tylko żeby wyczyścić trochę lagi i nic więcej nigdy nie robiłem. Na lagi psikam czasem Bunoxem Deo ale nie ostatnio. Możecie pomóc co to może być i czy to jakiś duży problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tasman199 Napisano 9 Września 2012 Udostępnij Napisano 9 Września 2012 z tego co mi wadomo do goleni powietrznej daje sie troche oleju nie duzoo ale zawsze cos to mize wlasnie on, a wyciek moze byc spowodowany peknieta uszczelka (moze przy skrecaniu zamocno docisneli albo poprostu wycisnelo bo jakas wadliwa) ale nie jestem pewien mozliwe ze wystarczy tylko wymiana uszczelki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PoleK Napisano 9 Września 2012 Udostępnij Napisano 9 Września 2012 jeśli nic nie robiłeś itp. to duże prawdopodobieństwo że któraś uszczelka w komorze popuscila. Nie wlewales w dolne golenie zadnego oleju do smarowania? Sruba dokrecona? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 9 Września 2012 Udostępnij Napisano 9 Września 2012 · Ukryte przez Fenthin, 9 Września 2012 - Brak powodu Ukryte przez Fenthin, 9 Września 2012 - Brak powodu Nieważne, nie doczytałem wszystkiego. Odnośnik do komentarza
kato39 Napisano 9 Września 2012 Udostępnij Napisano 9 Września 2012 ja bardziej na odkręconą śrubę stawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tasman199 Napisano 9 Września 2012 Udostępnij Napisano 9 Września 2012 też moze byc ze sie poprostu zluzowała, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej1988 Napisano 9 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2012 Żadnego smaru nie lałem, jedynie ten Brunox. Muszę sprawdzić śrubę ale chyba jest dokręcona. Mimo wszystko chyba nie jest normalne zbieranie się jakiegoś oleju w goleni. Mogę jeździć z zablokowanym amortyzatorem czy lepiej go nie ruszać i do serwisu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 9 Września 2012 Udostępnij Napisano 9 Września 2012 Który to konkretnie Epicon? http://www.srsuntour-cycling.com/index.php?screen=sh.product_series&tnid=3169 Do środka BRUNOX DEO nalałeś? To jest karygodne! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej1988 Napisano 9 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2012 Brunoxa Deo psikałem na lagi i wycierałem nadmiar szmatką, amor było złożony, nic do środka nie lałem. Model to jest Epicon lod (blokada na goleni) rocznik 2011 na 99%. A jak z jazdą na nim? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PoleK Napisano 9 Września 2012 Udostępnij Napisano 9 Września 2012 Co ma blokada do lewej goleni?? hehe:D Nic;) W dolnych lagach moze byc troche oleju, ktory ma za zadanie pomagać gąbkom w uszczelkach:) jeśli lałeś dużo Brunoxa co jazde to może on wyciekł... dlatego uważam że Brunox to bzdura Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 9 Września 2012 Udostępnij Napisano 9 Września 2012 Nie bzdura. W tanich amortyzatorach jak XCR się sprawdza. Za to do tych lepszych są nawet czasami zakazy używania go. Co ma blokada do lewej goleni?? hehe:D Nic;) To była raczej informacja dla mnie, bo pytałem. Szukałem explode view, ale niestety Suntour chyba nie udostępnia tego dla tego amortyzatora z tego co widzę. Jestem ciekaw co tam w środku jest i jak to wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej1988 Napisano 9 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2012 Nie uważam żebym lał go za dużo, ostatni raz kilka wyjazdów temu,, jakieś 60-80 km. temu. Dziwne wydaje mi się żeby teraz nagle zaczęło wyciekać. Z resztą Brunox jest o wiele bardziej rzadki niż to co wyciekało.lyndowss - uważasz że nie powinienem używać Brunoxa Deo na golenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 9 Września 2012 Udostępnij Napisano 9 Września 2012 Brunox Deo to środek do czyszczenia, własności smarne są praktycznie zerowe, nie wiem po jakie licho co chwilę czyścić golenie Brunoxem... Skoro wycieka tak dużo tego płynu to wytrzyj dokładnie amor następnie pouginaj go intensywnie parę razy, możesz też ponaciskać klamkę hamulcową i popatrz czy nie widać miejsca wycieku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej1988 Napisano 9 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2012 Właśnie hamulce mam hydrauliczne nowe SLX i sprawdzałem czy to nie z nich ale zacisk cały jest idealnie suchy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 9 Września 2012 Udostępnij Napisano 9 Września 2012 .lyndowss - uważasz że nie powinienem używać Brunoxa Deo na golenie? Gdzieś kiedyś czytałem, że do niektórych amortyzatorów nie powinno się tego stosować. Nawet producenci w specyfikacja czasami tak podają. Tylko brud zetrzeć i tyle. Ja do swojego XCR'a używam BRUNOX'a DEO i jestem pewien, że poprawia jego prace. To dlatego, że uszczelki są symboliczne, a ten środek czyści, chroni uszczelki, ale też nie powala brudowi, który się dostał do środka to tego, aby zgęstniał. Ja myślałem, że wlałeś go do środka. Jeżeli tylko czyścisz nim golenie górne na zewnątrz i przecierasz go to nie powinien on Ci sprawić problemu. Jednak odradzam puszczanie go na uszczelki bezpośrednio, uginanie i dopiero ścieranie. Najpierw na szmatkę, albo coś a potem czyścimy golenie w kierunku "do góry", żeby nie pchać syfu pod uszczelki, ani w ich stronę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 9 Września 2012 Udostępnij Napisano 9 Września 2012 Właśnie hamulce mam hydrauliczne nowe SLX i sprawdzałem czy to nie z nich ale zacisk cały jest idealnie suchy No to wytrzyj dokładnie amor, intensywnie pouginaj i sprawddź czy nie widać miejsca wycieku , przy takim wycieku olej powinien pojawić się już po chwili ... . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PoleK Napisano 9 Września 2012 Udostępnij Napisano 9 Września 2012 wygląda tak: Lewa laga od gory: korek z wentylem - na nim O-ring tu zazwyczaj olej tłoczek z uszczelką popychacz z łepkiem który popycha tłoczek - na nim 2 sprężyny + podkładek zależnie od skoku nakrętka na dnie goleni - w niej o-ring popychacz opiera się na dnie dolnych goleni srubka do skrecenia calosci. prawa laga og gory: Tłumik, a w nim: korek z blokada i oringiem, od niego wychodzi rurka z prętemod blokady, a na końcu talerzyk z 3 shimami. olej tłok z otworkami i pręcik od regulacji tłumienia nakretka na dnie tlumika z o-ringiem regulacja tłumienia dno goleni dolnych sruba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej1988 Napisano 9 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2012 Jak już napisałem - wyczyściłem dół goleni i uciskałem amora kilka razy. Niestety na śrubie znowu pojawił się olej. Zobaczę do rana ile będzie się lało. Jeszcze jedno pytanie zostaje - czy na zablokowanym mogę jeździć? Nie mam w tym tygodniu czasu jechać do serwisu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 9 Września 2012 Udostępnij Napisano 9 Września 2012 Gdybam że blokowanie widelca nie zlikwiduje wycieku. Nie występuje on gdy używasz widelca zablokowanego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PoleK Napisano 9 Września 2012 Udostępnij Napisano 9 Września 2012 Blokada jest z 2 strony... możesz normalnie używać widelca, jak powietrze nie ucieka, a olej wycieka z LEWEJ lagi to nie masz powodów do obaw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 10 Września 2012 Udostępnij Napisano 10 Września 2012 Sądząc po objawach (olej na śrubie) jeśli nie widać śladu oleju na bocznej powierzchni goleni , a śruba jest dokręcona - winna jest uszczelka pod śrubą. Jeśli będziesz jedził na włączonej blokadzie widelec nie będzie potrzebował oleju do smarowania, więc jeździć możesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej1988 Napisano 10 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2012 Dziś jeszcze raz wszystko sprawdzałem. Okazało się że śruba na dole goleni po lewej stronie była trochę luźna. Dokręciłem do końca - powinno być dobrze. W sumie chyba wszystko jest ok? Chyba nie muszę z tym nic więcej robić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 10 Września 2012 Udostępnij Napisano 10 Września 2012 Nie musisz nic więcej robić, a pisałeś, że śruby dokręcone ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 10 Września 2012 Udostępnij Napisano 10 Września 2012 Dolać oleju powinieneś. Chyba, że nie powinien? Według mnie jak tam był to coś robił, więc powinien uzupełnić braki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PoleK Napisano 10 Września 2012 Udostępnij Napisano 10 Września 2012 w dolnych lagach większość ma ok 15ml oleju Polecam uzupełnić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.