niaha Napisano 9 Września 2012 Udostępnij Napisano 9 Września 2012 Witajcie. Na początku zaznaczę iż jestem tu nowa i nie jestem pewna czy to odpowiedni dział na tego posta, więc proszę o wyrozumiałość. Mam problem. Rok temu kupiłam rower Unibike Crossfire LDS - http://www.skapiec.p...e-lds-2012.html Rower dobrze się sprawuje, jest dosyć wygodny, jednak nie jest to rower dla mnie. Mam problem z kręgosłupem i lekarz zalecił mi jazdę tylko na rowerze miejskim, czyli w pozycji wyprostowanej + wygodne siodełko z amortyzatorem, dlatego chciałabym się zorientować czy jest szansa na lekką modyfikację tego roweru tak by był przystosowany do moich potrzeb. Wszelkie elementy roweru są identyczne jak w specyfikacji, koła mają 28 cali. Dodam, że nie jeżdżę na rowerze bardzo często, ale chciałabym pokonywać codziennie do pracy 2 x 5 km. Z góry dzięki za informacje i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 9 Września 2012 Udostępnij Napisano 9 Września 2012 Próbowałaś regulować kierownicę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 9 Września 2012 Udostępnij Napisano 9 Września 2012 właśnie spróbuj się pobawić regulacją wysokości kierownicy wystarczy odkręcić śrubę przy mostku. Co do sztycy z armortyzatorem to muszę cię powiadomić że to dość drogi wydatek powyżej 100 zł i w górę . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niaha Napisano 9 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2012 Jeśli chodzi o kierownicę to mam ustawiony maksymalny kąt czyli 60 stopni, czyli kierownica jest "najbardziej w pionie" jak się da, jednak ja jestem wysoka i przy optymalnym ustawieiu siodełka i maksymalnym kierownicy jadę w pozycji pochylonej - mam wrażenie że dla mnie ta kierownica musiałaby być jeszcze z 10 cm wyżej. wydaje mi się, że taki układ byłby dobry, tu jest dłuższy drążek na którym ustawiona jest kierownica - http://beta.ceneo.pl/15310030 czy taką kierownicę da się kupić, a może moją da się jakoś przerobić? co do siodełka to najwyżej kupię sobie na razie bez amortyzotora, tylko takie szersze i wygodniejsze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 10 Września 2012 Udostępnij Napisano 10 Września 2012 co do siodełka to najwyżej kupię sobie na razie bez amortyzotora, tylko takie szersze i wygodniejsze? Są dwie szkoły. Niektórzy preferują siodełka szerokie. Niestety takie siodełka nie nadają się na dłuższe dystanse (przynajmniej u mnie się nie sprawdziły z rowerową odzieżą). Dlatego moim zadaniem najlepsze jest lekko twarde siodełko od 130 do 150 mm szerokości. W Twoim przypadku jednak lepsze będzie siodełko szersze, około 180mm (do 200mm), z dużą ilością żelu. Żel jednak wiele nie pomoże, w momencie gdy nie masz amora w sztycy. Są wytwory o szerokości 250mm (na sprężynach), ale moim zdaniem takie siodełka nadają się jedynie na wycieczki do sklepu po bułki, a nie do codziennej jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
missmisery Napisano 10 Września 2012 Udostępnij Napisano 10 Września 2012 Odnośnie siodełek w rowerze miejskim, z doświadczenia popieram to co napisał mklos1 - przetestowałam 4, kombinowałam, ustawiałam, kupowałam kolejne i sprzedawałam Stanęło w końcu na bardzo prostym siodełku, które ma 20 cm szerokości w najszerszym punkcie, sporo żelu i luźno rozstawione sprężyny. Jest mi na nim super wygodnie, kręgosłup nie dokucza nic a nic, a nie mam amortyzowanej sztycy (jak solidne sprężyny to już bez amortyzatora, tłumaczyl mi pan serwisant, inaczej będzie bujać jak na statku). Kanapy 245 mm były dla mnie za szerokie, bolały mnie przy dłuższej jeździe pachwiny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mexx Napisano 10 Września 2012 Udostępnij Napisano 10 Września 2012 Witaj, ja w pierwszym etapie aby uniknąć wysokich kosztów przeróbki poleciłbym tobie podnieść na maxa mostek, wymienić kierownicę z prostej na wygiętą o wzniosie ok. 10-15cm (koszt takiej kierownicy w zależności od producenta od 40 zł do 140zł, na allegro tego jest mnóstwo). Następnie wymiana sztycy pod siodełkiem na np zoom z amortyzatorem, koszt ok. 40-60 zł. To jest podstawa aby podnieść sylwetkę na rowerze.Siodło o szerokości minimum 18cm na żelu. Ja aktualnie składam samodzielnie trekkinga i co do cen części jestem na bieżąco zorientowany. Jeżeli chcesz bawić się w bardziej zaawansowane przeróbki twojego roweru to napisz co chciałabyś jeszcze zmienić, chętnie podpowiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 10 Września 2012 Udostępnij Napisano 10 Września 2012 Jeżeli chodzi o kierownice, to spróbowałbym z takimi typowo miejskimi (np. takie http://www.rowerysty...24_138_367.html ). Tak wygięte nie tyle podniosą, co przesuną pozycję rąk do tyłu, więc też pozwolą na bardziej wyprostowaną sylwetkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 10 Września 2012 Udostępnij Napisano 10 Września 2012 Następnie wymiana sztycy pod siodełkiem na np zoom z amortyzatorem, koszt ok. 40-60 zł Nie polecam i nikt ci tego nie poleci bo to działa tak samo jak sztywna normalna sztyca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soleo Napisano 10 Września 2012 Udostępnij Napisano 10 Września 2012 Też mam crossfire i w moim było szerokie żelowe Selle Royal ze specjalnymi amortyzorami z tworzywa tam, gdzie w starych siodłach były sprężyny. Bardzo wygodne. Co do kierownicy to wspornik kierownicy z regulowanym mostkiem można trochę wyciągnąć w górę z rury sterowej - tak jak się reguluje wysokość sztycy siodła. Jeśli to nie pomoże to chyba kupiłabym dłuższy wspornik. Ja crossfire dopasowywałam zupełnie w druga stronę - do pozycji wyścigowej. Kręciłam i wymieniałam, aż dałam spokój i kupiłam szosówkę. A unibike'a mam do celów turystyczno - sakwiarskich Też mam crossfire i w moim było szerokie żelowe Selle Royal ze specjalnymi amortyzorami z tworzywa tam, gdzie w starych siodłach były sprężyny. Bardzo wygodne. Co do kierownicy to wspornik kierownicy z regulowanym mostkiem można trochę wyciągnąć w górę z rury sterowej - tak jak się reguluje wysokość sztycy siodła. Jeśli to nie pomoże to chyba kupiłabym dłuższy wspornik. Ja crossfire dopasowywałam zupełnie w druga stronę - do pozycji wyścigowej. Kręciłam i wymieniałam, aż dałam spokój i kupiłam szosówkę. A unibike'a mam do celów turystyczno - sakwiarskich Widzę, że w nowych wersjach są stery a-head, pomocna może być "przedłużka rury sterowej", aby podnieść kierownicę wraz z mostkiem o kilka centymetrów, albo wprasowanie nowej, dłuższej rury sterowej w odpowiednim serwisie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niaha Napisano 11 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2012 Dziękuje wszystkim za odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.