MMMAAACCC7 Napisano 9 Września 2012 Udostępnij Napisano 9 Września 2012 witam was podjęłem kiedyś wyzwanie że zbuduje szosę opartą na ramie mtb, no i się udało, trochę szczegółów-rama ht kross, city best hamulce-zazwyczaj najwiekszy problem, u mnie wystarczylo klocki max w góre i wszystko działa szczegółowa specjalizacja rama 19"kross city best opony rubena 700x20c przód, 27c tył koło tył na pieście black comp alu obręcz przód na starodawnej francuskiej stalowe niestety hamulce, klamki weinmann manetka weinmann -taka co na starych na ramie u mnie jest na kierownicy korba-samorobna z trekkingowej, blaty 48-38 kaseta hg30-8 łańcuch hg40 pedały czasowo spd m535, ale tylko na probe z mtb zdjęte kierownica i mostek firmy road champion-nic mi ta nazwa nie mówi, materiał alu rower jest gotowy pod przeróbkę na przełaj-wystarczy dać 2 manetkę do przerzutki przód, opony inne i gotowe najsłabszą strona sa przerzutki, tył sis, przód abeya, no ale dla mnie w zupełności wystarczają zaraz zapewne odezwą się głosy że jak rama mtb do szosy-nie ta geo itp, więc odpowiadam z wyprzedzeniem-ja nie czuję różnicy, pomiedzy rasowymi szosami a tym, równie szybko przyspiesza, wchodzi w zakręty, podjazd/zjazdy parę zdjęć http://imageshack.us/photo/my-images/163/20120908450.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/684/20120908456.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/833/20120908459.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/855/20120908457.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/856/20120908458.jpg/ pozdrawiam i czekam na opinie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotreeek Napisano 9 Września 2012 Udostępnij Napisano 9 Września 2012 cóz, muszę przyznać że wygląda to całkiem... śmiesznie. ale ważne że tobie odpowiada. Tylko czy za włożone pieniądze nie kupiłbyś używanej starej szosy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mongol Napisano 10 Września 2012 Udostępnij Napisano 10 Września 2012 Średni to pomysł, pewnie będzie się to sypać w trakcie używania. No ale trenuj:D tylko się nie połam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 10 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2012 co się może sypać? ten temat jest założony po to by zebrać konstruktywną krytykę efekt jest jaki jest ze względu na grubość rurek w ramie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 10 Września 2012 Udostępnij Napisano 10 Września 2012 Tu chyba grubosc rurek nie ma nic do rzeczy. Zabawny, przyznam, efekt wizualny, to zasluga geometrii ramy mtb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 10 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2012 zapewne chodzi o wysoki przód wnioskuję tak bo jak chciałem założyć widelec szosowy to miał za krótką sterówkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotreeek Napisano 10 Września 2012 Udostępnij Napisano 10 Września 2012 wysoki przód, duże prześwity, długa baza kół, skóśna górna rurka, itd. ale jak już pisałem, ważne że ci się dobrze jeździ. wygląd na drugim miejscu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegosz Napisano 11 Września 2012 Udostępnij Napisano 11 Września 2012 Sloping, że Giant by pozazdrościł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bikerxc Napisano 12 Września 2012 Udostępnij Napisano 12 Września 2012 Koła zmieściły się bez problemu? Aż mnie to dziwi bo jak próbowałem do swojej ramy(Kross a2) wsadzić 700c to na oko wyglądało że nie da rady. Sam zastanawiam sie nad połączeniem szosy z mtb, z racji że większość trenuje na szosie( a trochę tego w roku jest), na ów krossie ze slickami 26x1.5, ale jeździ to kiepsko, miałem tej zimy w końcu poskładac sobie coś ale strona finansowa raczej nie pozwoli na cały rower dlatego myslałem nad kołami i kierą z osprzętem od szosy, byłby to gotowy setup na przyszłą zmianę ramy i widelca, a pewnie zyskałbym dużo na obecnej jeździe. Obecnie bike waży na czysto koło 13.2kg, z gratami 13,7, a opony tez nie są zbyt energooszczędne. Ale się rozpisałem ;-) fakt że mtb to nie szosa ale jak to mówią: "jak sie nie ma co sie lubi to się lubi co się ma". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 12 Września 2012 Udostępnij Napisano 12 Września 2012 Wydaje mi się że koło 28 cali na oponie szosowej bez problemu powinno wejść do ramy i widelca mtb 26 cali. Ja mam jeszcze spory luz, jakieś 30 mm w ramie od czoła opony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inferek Napisano 12 Września 2012 Udostępnij Napisano 12 Września 2012 Mimo że jest różnica 2" pomiedzy mtb a szosą to i tak wysokość opony w mtb sprawia że "o dziwo" jej obwód jest wiekszy od szosy. Jak dla mnie komicznie wygląda ten rower, ot taki wynalazek. Ważne żebyś ty był zadowolony i po przejechanych 150km mógł stwierdzić, że ci było wygodnie. A i troche starodawnie wygląda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 13 Września 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Września 2012 pogratulować? ja 20 lat temu przerobiłem trekkinga na pseduo-szosę ale to było 20 lat temu, obniżyłem przód (kąty) dołożyłem rogi do prostej kiery itp... Jeśli jesteś na początku swej drogi to rozumiem Cię w pełni, po za tym można jeszcze pogartulować chęci walki, ciekawości świata itd.... tak się buduje doświadczenie. Ale..Tobie udało się uzyskać "szosę" z suportem 30 cm nad ziemią i kątami po 71* zamiast konkretnych 73/74*. Jak piszą koledzy powyżej- jeśli tylko to Tobie nie przeszkadza. Za to pisząc, że nie czujesz różnicy... to albo nóżka gumowa albo nie siedziałeś na współczesnym dobrym rowerze szosowym. Bo pomiędzy tym powyżej a nawet "zwykłym" tcr'em, allezem czy 1200 treka to nie różnica-to przepaść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 14 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2012 inferek-taki był cel tego starodawnego wyglądu anarchy, nie miałem przyjemności siedzenia na typowej szosówce, tylko na takowej podobnej pseudo, i to do tamtej jest niebo a ziemia, pewnie takie same odczucia byłyby pomiędzy typowo zawodniczą szosą a tym, no ale to służy do zabawy, doloty do szkoły, wypady po 50km. na TdP się tym nie wybiorę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 14 Września 2012 Udostępnij Napisano 14 Września 2012 Ja mam "wykastrowanego" mtb w szosowym ubranku. Oprócz czysto szosowych cech które mi nie odpowiadają w "kolarkach" dodatkowym - a może głównym problemem - jest to że przy szosowym kole i napędzie "noga nie podaje". Gdy założyłem koła 28 cali z szosowymi laczkami to wyszło mi że nawet 42 zęby w korbie (więc do małego szosowego blatu 50 brakuje 8 zębów) są dla mnie ciężkie do ugryzienia. Na moim chinolku osiągam prędkości przelotowe 30-38 km na godzinę, a do twardego końca kasety zostaje mi zazwyczaj najmniejsza koronka. Dodatkowo jeśli naszłaby mnie potrzeba mogę znowu zrobić z niego rower mtb, czy użyć w zimie z oponami na kolcach - które nawet w najwęższej wersji do kół 28 cali zwyczajnie w widelec szosowy i ramę by nie weszły. Ot taka dla mnie przewaga mojej "szosy' nad szosą Oczywiście - można mieć więcej niż jeden rower i go nie transformować. Próbowałem też crossa, hybrydy i jednak mimo chęci okazuje się że taka opcja szosowa mi najbardziej pasi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekW Napisano 15 Września 2012 Udostępnij Napisano 15 Września 2012 Wg mnie projekt całkowicie pozbawiony sensu. Różnica w geo jest ogromna i zapewne odczułbyś gdybyś dłużej pojeździł prawdziwą szosówką, to samo tyczy "zbierania się". Mam pewne doświadczenia z tym związane; mialem górala na slickach, trekinga, obecnie także drugi rower do towarzyskiego toczenia się ( koła 28, korba 48) i szosę, do której żaden z poprzednio wymienionych nie może się równać. Korba 52/39 i szosowa kaseta robią swoje, nie wspominając o niskiej odpowiednio dobranej pozycji i pedałach gdzie lepsze podparcie stopy zdecydowanie podnosi wydajność. Inna sprawa, że trzeba mieć dobrą nogę... Tobo, jako prędkość przelotową mam rozumieć średnią ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 15 Września 2012 Udostępnij Napisano 15 Września 2012 Średnia wynosi ok 30 km/h. Co do korby 52/39 - większość rowerów (fabrycznych) dziś posiada kombinację 50/34 czyli compact i ilość klientów zmieniająca taką na wersję standard jest niewielka, Nie będę się oczywiście spierał o słuszność takiej czy innej kombinacji, nie o to chodzi. Na pewno gdybym miał jeździć "z baranem" to wybrałbym szosę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekW Napisano 16 Września 2012 Udostępnij Napisano 16 Września 2012 Nie posiadam dostępu do takich danych aby się sprzeczać, natomiast dla mnie 50/34 to za miękko i zwyczajnie brakłoby mi przełożeń na płaskie odcinki. Nie o tym miała być mowa. Bezspornym jest, że twórca projektu udowodnił sobie i wszystkim niedowiarkom, że można stworzyć taki rower. Jak dla mnie, bez obrazy, rower wygląda obleśnie a składanie takiego cuda pozbawione jest sensu. Lepiej i chyba nawet taniej wyjdzie kupno używanej szosy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 17 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2012 szczerze mówiąc jedyny koszt jaki poniosłem to 20zł na oponę i 30zł na łąńcuch a za 50 używanej szosy nie dostane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.