Skocz do zawartości

[Amortyzator] Dobór amortyzatora przedniego do 350 PLN; Kross Hexagon V3


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Na wstępie chciałbym poinformować, że jestem nowy na forum ponieważ dopiero zaczynam swoją przygodę z rowerem. Odkupiłem od kolegi maszynę Kross Hexagon V3 2010 za niewielkie pieniądze. Jeździ mi się nim naprawdę bardzo przyjemnie więc jak na początek myślę, że to całkiem poprawny sprzęt. Niestety nie wszystkie części są najlepszej jakości. Wymieniłem już część "pięt achillesowych" czyli siodło na miękkiego Gianta Vintage 1, opony na Continental MountainKing 26x2.2 (las) oraz Continantal TourRide 26x1.75 (szosa), klocki na Meridy, pedały na porządne (w oryginale były... plastikowe). Kolejną modyfikacją będzie amortyzator przedni - na tą chwilę fabrycznie jest zamontowany jakiś Zoom który nie sprawuje się najlepiej. Czy ktoś z doświadczonych forumowiczów jest w stanie polecić dobry amor za rozsądne pieniądze? Mogę przeznaczyć 300-350 PLN. Powiedzcie czy jest sens i czy różnica będzie zauważalna.

 

P.S. Czy w tej niskiej klasie cenowej zmiana amortyzatora sprężynowego na powietrzny coś da czy jest to raczej sztuka dla sztuki?

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 - nie ma kiepskich amortyzatorów powietrznych... wszystkie są na dobrym poziomie, ale za 350 nowego to sie nie da...

2 - na Twoim miejscu kupil bym uzywke starego Epicona (ostatnio pare bylo w obiegu)

3 - jak chcesz nówke to dostaniesz conajwyżej XCR, co jest sposobem na pozbycie się gotówki, będzie działał lepiej niż zoom, ale ja bym już nie wchodził w takie "przejsciowki" tymbardziej ze widac iż nie chcesz zmieniac tego za rok/dwa znow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

w przypadku wspomnianego Raidona do ograniczysz się do czyszczenia okolic uszczelek kurzowych, spryskiwania tychże brunoxem lub silikonem w spraju (np K2 Sil - dużo tańszy, na dłużej starczy i kupisz na każdej stacji paliw). Po roku jazdy albo sam doczytasz jak się serwisuje i wymienia uszczelki i olej albo oddasz do serwisu. Jeśli nie trzaskasz tych kilometrów dużo a rower trzymasz w mieszkaniu lub ciepłym i suchym garażu to generalny serwis raz na dwa lata. Ot i cała filozofia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz zamiar dołożyć tą stówe to może lepiej wziąć lżejszego spinnera sw7?

 

Znalazłem tego Spinnera za 399 PLN; dokładny opis:

 

 

Model: SPINNER SW7 80 mm czarny lub biały

* Waga: 1743/1668 gram /losowe egzemplarze (czarny/biały) z niedocinaną rurą sterową/

* Skok: 80 mm

* Amortyzacja: sprężyna powietrzna, tłumienie olejowe

* Naprężenie wstępne: tak

* Blokada skoku

* Regulacja ciśnienia powietrza

* Golenie górne: 28.6 mm, pokryte teflonem

* Golenie dolne: magnez

* Standard rury sterowej: 28.6 mm /1i1/8''/, aluminium

* Długość rury sterowej: 26.5 cm /oryginalna/

* Przeznaczony do kół 26''

* Przystosowany do piast w standardzie 9 mm

* Mocowanie hamulca tarczowego: tak

* Mocowanie hamulca typu V: tak /pivoty w zestawie/

* Kolor: czarny lub biały /proszę podać wybrany kolor e-mailem, bezpośrednio po zakupie!/

* Zastosowanie: XC MTB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, chyba zainteresuje się poważniej tym Spinnerem. Droższego amora raczej nie ma sensu brać gdyż mój pojazd jest z założenia raczej budżetowy. Na filmach jednego forumowicza spisywał się nieźle - wyłapywał nawet mniejsze nierówności. Moja waga to około 78-79 kg więc średnica goleni jest odpowiednia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko weź pod uwagę to, że ten spinner z allegro ma 80mm skoku, a więc ciutkę może zmienić Ci się geometria ramy jeśli poprzedni amortyzator miał 100mm skoku.

Nie wiem czy w tym spinnerze można sobie od tak skok zmienić, nie za bardzo się na tym znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waze 76kg i przy 32mm Epicona z osią 15mm, nie czuje żeby był za sztywny:P a 28 to patyczki:P

 

btw. Mam wrazenie ze sie znamy ze szkoly:P

 

Z Gimnazjum, Technikum czy studiów?

 

Spinner ma 80 mm skoku natomiast ten fabryczny Zoom ma chyba 100 mm. i jestem w kropce. Na dodatek średnica goleni trochę za mała. No cóż, poszukam jeszcze czegoś - byle nie sprężynę (chyba, że nie taka zła jak ją malują).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spinner ma 80 mm skoku natomiast ten fabryczny Zoom ma chyba 100 mm.

 

jak chcesz sie przejechac na Epiconie, żeby się zachęcic np do Raidona, to mozemy jutro sie gdzies bujnac;)

Spinner nie byłby za niski bo to wysokie amorki, a Zoom do wysokich nie należy...

 

 

chyba z Gimnazjum, Hanki albo z Karaoke w Lanserze, nie wiem w sumie:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Coś mi świta, że w tym spinerku można zmienić skok jak w reasonie - tak mi się o uszy obiło, że oni robili prawie każdy wideł mający 80 mm z możliwością zwiększenia skoku choć nie chcę herezji siać.

Jeszcze kwestia hamulca i stylu jazdy. Jeśli będziesz jeździł na v-kach to tragedii nie będzie. Gór w Kaliszu też nie macie więc agresywna jazda odpada. Ja bym brał. Porównanie do Raidona - oj ciężko mi się wypowiedzieć. Jako pierwszy powietrzny wideł to ok ale to przy okazji straszny kloc ważący 2200. Vide recenzja kolegi Piksel w dziale testy(lub amortyzatory)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi świta, że w tym spinerku można zmienić skok jak w reasonie

[...]Gór w Kaliszu też nie macie[...]

[...]straszny kloc ważący 2200.

 

Chyba nawet na forum ktoś pisał o zmianie skoku, ale spinnery są wysokie jak na swój skok więc do Krosika byłby ok raczej 80mm.

Góry? No jak nie, różnica poziomów to ok 70m w okolicy:D

Kloc to troche, ale bez przesady, dlatego ja zawsze polecam Epicona, nawet 2008 jeśli ktoś znajdzie w dobrej cenie/stanie, bo waga poniżej 2000g :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...