Waza Napisano 7 Września 2012 Udostępnij Napisano 7 Września 2012 Witam, Na koniec sezonu postanowiłem wypróbować system bezdętkowy, żeby sprawdzić jak to działa i być może w przyszłym sezonie całkowicie zrezygnować z dętek. Ponieważ nie miałem żadnego doświadczenia w montażu, obejrzałem filmiki instruktażowe: Tubeless wheels with non-tubeless tires using Stan's sealant - YouTube Wczoraj wieczorem przystąpiłem do pracy uzbrojony w: - koła XTR M-975, - opony Conti X-king 2,2 RS (kilka razy jeżdżone z dętkami, ale w doskonałym stanie), - mleczko Stan's NoTubes, - pompka serwisowa (Beto), - łyżka do opon. Po oczyszczeniu i starannym wytarciu obręczy oraz sprawdzeniu stanu opon, przystąpiłem do montażu. Założyłem oponę na obręcz, wlałem mleczko bokiem (zaworek XTR nie ma wykręcanego środka), spróbowałem łyżką do opon umieścić rant opony w gnieździe obręczy ale bez dobrego skutku, po prostu po przejechaniu łyżką ok. połowy obręczy opona ześlizgiwała się do środka. Więc przystąpiłem do pompowania, kilkanaście energicznych ruchów i sukces, opona wskoczyła na swoje miejsce, dobiłem do 2,5 bar. To samo zrobiłem z drugim kołem, przy okazji przekonałem się że uszczelniacz działa, bo w jednej oponie były dwa nakłucia które się ładnie uszczelniły. Poobracałem kołami, wytrząsłem nimi jak na filmikach i odstawiłem. Przed pójściem spać sprawdziłem koła i okazało się że z przedniego zeszło trochę powietrza, więc ponownie nim wytrząsłem, dobiłem do 2,5 bar i odstawiłem. Rano okazało się że w przednim zeszło sporo powietrza, nie miałem czasu więc tylko dopompowałem. Po 24h od montażu stan jest taki: w przednim kole flak, w tylnym ok. 1,5 bar. Dopompowałem do 2,5 bar i przejechałem opony wodą z detergentem, wtedy na bocznych ściankach pojawiły się tysiące maleńkich punkcików piany. Pytanie do bardziej doświadczonych kolegów, czy zrobiłem coś niewłaściwie? Czy kilka wcześniejszych jazd z dętkami na ciśnieniu 3-3,5 bar mogło zaszkodzić oponom? A może X-king RS tak mają i nie nadają się do systemu bezdętkowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qamal Napisano 7 Września 2012 Udostępnij Napisano 7 Września 2012 jak masz podziurawione scianki to przyloz sie do tego potrzasania to ci sie uszczelnia ... myslisz ze mleczko samo wpadnie na pomysl zatkania tych dziurek ktore sa z boku opony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgrzezly Napisano 7 Września 2012 Udostępnij Napisano 7 Września 2012 połóż koło poziomo np. na wiadrze na kilka minut najpierw jedna strona, później druga, uszczelnią się ścianki boczne opony i połączenie opony z obręczą. Mam taki sam uszczelniacz w oponach Furious Fred (nie Tubeles Ready) i dało radę uszczelnić, kto ma takie opony wie że są "papierowe" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 7 Września 2012 Udostępnij Napisano 7 Września 2012 No to może zacznijmy od początku , Conti zaleca żeby przed montażem wlać mleczko do opony i rozprowadzić je po wnętrzu opony szczotką wcierając w ścianki, dopiero wtedy zakładamy oponę na obręcz i postępujemy tak : http://www.youtube.com/watch?v=4EMtMG5z1yg Z własnego doświadczeniaa podpowiem, że mleczko Continentala lepiej uszczelnia ich opony. Co daje wcieranie mleczka ? otórz przezwycięża napięcie powierzchniowe i sprawia że mleczko dotrze do każdej (zdecydowanej większości) szczeliny, również po wlaniu do opony lepiej wniknie w otworki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 9 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2012 Dziękuję za szybkie i pomocne informacje, początki jazdy na systemie bezdętkowym są bardzo obiecujące zgrzezly Wielkie dzięki za cudownie prostą i co najważniejsze skuteczną radę. Rulez Dzięki za pouczający filmik, porada dotycząca usunięcia napięcie powierzchniowe brzmi przekonująco, na pewno od tego zacznę montaż w przyszłym sezonie. Niestety nie znam niemieckiego, więc może się mylę ale w filmiku jest informacja że dla opony 2,2-2,3' należy użyć 100-120ml mleczka Continentala, to dwa razy więcej niż NoTubes więc raczej pozostanę przy tym ostatnim. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 9 Września 2012 Udostępnij Napisano 9 Września 2012 Ja wlewam 80 ml mleczka Continentala do opony 2,4" i wystarcza ... Nie napisałem, że powinieneś zmienić mleczko, tylko, że conti lepiej uszczelnia... Tutaj filmik z wcieraniem mleczka (powinien być jako pierwszy) : http://www.youtube.com/watch?v=ANVcPl7zi9Y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 9 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2012 Tak też zrozumiałem, mleczko Conti lepiej niż inne uszczelnia opony Conti. Czy mógłbyś coś powiedzieć o trwałości tego mleczka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 9 Września 2012 Udostępnij Napisano 9 Września 2012 Wlałem 5 miesiący temu, jak do tej pory nie dolewałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 9 Września 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Września 2012 Pytanie dętkowca z apetytem na bez, jak wygląda szczelność zimą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 9 Września 2012 Udostępnij Napisano 9 Września 2012 Wyjeżdzałem w zimie przy -15 na oponach Spec Purgatory 2bliss z mleczkiem No Tubes na typowo terenowe wypady, nie było problemów, Conti założyłem dopiero na wiosnę, ale mleczko conti znosi chyba niższe temperatury ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.