Waza Napisano 7 Września 2012 Napisano 7 Września 2012 Witam, Na koniec sezonu postanowiłem wypróbować system bezdętkowy, żeby sprawdzić jak to działa i być może w przyszłym sezonie całkowicie zrezygnować z dętek. Ponieważ nie miałem żadnego doświadczenia w montażu, obejrzałem filmiki instruktażowe: Tubeless wheels with non-tubeless tires using Stan's sealant - YouTube Wczoraj wieczorem przystąpiłem do pracy uzbrojony w: - koła XTR M-975, - opony Conti X-king 2,2 RS (kilka razy jeżdżone z dętkami, ale w doskonałym stanie), - mleczko Stan's NoTubes, - pompka serwisowa (Beto), - łyżka do opon. Po oczyszczeniu i starannym wytarciu obręczy oraz sprawdzeniu stanu opon, przystąpiłem do montażu. Założyłem oponę na obręcz, wlałem mleczko bokiem (zaworek XTR nie ma wykręcanego środka), spróbowałem łyżką do opon umieścić rant opony w gnieździe obręczy ale bez dobrego skutku, po prostu po przejechaniu łyżką ok. połowy obręczy opona ześlizgiwała się do środka. Więc przystąpiłem do pompowania, kilkanaście energicznych ruchów i sukces, opona wskoczyła na swoje miejsce, dobiłem do 2,5 bar. To samo zrobiłem z drugim kołem, przy okazji przekonałem się że uszczelniacz działa, bo w jednej oponie były dwa nakłucia które się ładnie uszczelniły. Poobracałem kołami, wytrząsłem nimi jak na filmikach i odstawiłem. Przed pójściem spać sprawdziłem koła i okazało się że z przedniego zeszło trochę powietrza, więc ponownie nim wytrząsłem, dobiłem do 2,5 bar i odstawiłem. Rano okazało się że w przednim zeszło sporo powietrza, nie miałem czasu więc tylko dopompowałem. Po 24h od montażu stan jest taki: w przednim kole flak, w tylnym ok. 1,5 bar. Dopompowałem do 2,5 bar i przejechałem opony wodą z detergentem, wtedy na bocznych ściankach pojawiły się tysiące maleńkich punkcików piany. Pytanie do bardziej doświadczonych kolegów, czy zrobiłem coś niewłaściwie? Czy kilka wcześniejszych jazd z dętkami na ciśnieniu 3-3,5 bar mogło zaszkodzić oponom? A może X-king RS tak mają i nie nadają się do systemu bezdętkowego?
Qamal Napisano 7 Września 2012 Napisano 7 Września 2012 jak masz podziurawione scianki to przyloz sie do tego potrzasania to ci sie uszczelnia ... myslisz ze mleczko samo wpadnie na pomysl zatkania tych dziurek ktore sa z boku opony?
zgrzezly Napisano 7 Września 2012 Napisano 7 Września 2012 połóż koło poziomo np. na wiadrze na kilka minut najpierw jedna strona, później druga, uszczelnią się ścianki boczne opony i połączenie opony z obręczą. Mam taki sam uszczelniacz w oponach Furious Fred (nie Tubeles Ready) i dało radę uszczelnić, kto ma takie opony wie że są "papierowe"
Rulez Napisano 7 Września 2012 Napisano 7 Września 2012 No to może zacznijmy od początku , Conti zaleca żeby przed montażem wlać mleczko do opony i rozprowadzić je po wnętrzu opony szczotką wcierając w ścianki, dopiero wtedy zakładamy oponę na obręcz i postępujemy tak : http://www.youtube.com/watch?v=4EMtMG5z1yg Z własnego doświadczeniaa podpowiem, że mleczko Continentala lepiej uszczelnia ich opony. Co daje wcieranie mleczka ? otórz przezwycięża napięcie powierzchniowe i sprawia że mleczko dotrze do każdej (zdecydowanej większości) szczeliny, również po wlaniu do opony lepiej wniknie w otworki.
Waza Napisano 9 Września 2012 Autor Napisano 9 Września 2012 Dziękuję za szybkie i pomocne informacje, początki jazdy na systemie bezdętkowym są bardzo obiecujące zgrzezly Wielkie dzięki za cudownie prostą i co najważniejsze skuteczną radę. Rulez Dzięki za pouczający filmik, porada dotycząca usunięcia napięcie powierzchniowe brzmi przekonująco, na pewno od tego zacznę montaż w przyszłym sezonie. Niestety nie znam niemieckiego, więc może się mylę ale w filmiku jest informacja że dla opony 2,2-2,3' należy użyć 100-120ml mleczka Continentala, to dwa razy więcej niż NoTubes więc raczej pozostanę przy tym ostatnim. Pozdrawiam.
Rulez Napisano 9 Września 2012 Napisano 9 Września 2012 Ja wlewam 80 ml mleczka Continentala do opony 2,4" i wystarcza ... Nie napisałem, że powinieneś zmienić mleczko, tylko, że conti lepiej uszczelnia... Tutaj filmik z wcieraniem mleczka (powinien być jako pierwszy) : http://www.youtube.com/watch?v=ANVcPl7zi9Y
Waza Napisano 9 Września 2012 Autor Napisano 9 Września 2012 Tak też zrozumiałem, mleczko Conti lepiej niż inne uszczelnia opony Conti. Czy mógłbyś coś powiedzieć o trwałości tego mleczka?
Rulez Napisano 9 Września 2012 Napisano 9 Września 2012 Wlałem 5 miesiący temu, jak do tej pory nie dolewałem.
Mod Team michuuu Napisano 9 Września 2012 Mod Team Napisano 9 Września 2012 Pytanie dętkowca z apetytem na bez, jak wygląda szczelność zimą.
Rulez Napisano 9 Września 2012 Napisano 9 Września 2012 Wyjeżdzałem w zimie przy -15 na oponach Spec Purgatory 2bliss z mleczkiem No Tubes na typowo terenowe wypady, nie było problemów, Conti założyłem dopiero na wiosnę, ale mleczko conti znosi chyba niższe temperatury ...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.