Skocz do zawartości

[linka hamulcowa] Linka w pancerzu czy bez?

Kwera

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Jestem dość zielony jeśli chodzi o montarz i składanie roweru, ale mam takie pytanko odnoście prowadzenia linki.

Zmieniałem ostatnio hamulce ze zwykłych na v-brake. Przed zmianą linka była prowadzona w pancerzu do "uchwytów" na ramie i za nimi, a pomiędzy uchwytami bez pancerza, natomiast po zmianie hamulców koleś poprowadził ją w pancerzu zupełnie luźno przyczepiając do ramy tzw" tasiemkami". Mówi że tak jest lepiej bo linka była za blisko ramy itp. Czy faktycznie tak jest, czy wciska mi kit, bo mu się nie chciało tego robić.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź

Gość Gość
Napisano

Dobra rozumiem, niektórym zależy na wadze... inni twierdzą że w pancerzech jest pełno błota i hamuje to linke, ale żeby klejić ją do ramy taśmą???

Napisano

natomiast po zmianie hamulców koleś poprowadził ją w pancerzu zupełnie luźno przyczepiając do ramy tzw" tasiemkami". Mówi że tak jest lepiej bo linka była za blisko ramy itp. Czy faktycznie tak jest, czy wciska mi kit, bo mu się nie chciało tego robić.

Dobra rozumiem, niektórym zależy na wadze... inni twierdzą że w pancerzech jest pełno błota i hamuje to linke, ale żeby klejić ją do ramy taśmą???

Gość, masz chyba słabe czytanie ze zrozumieniem, ten typ nie przykleił linki do ramy, tylko linkę w pancerzu. Osobiście w moim rowerze pancerze do tylnego hamulca jest przeprowadzony po całej długości ramy bez przerwy. Uważam, że typ zrobił dobrze, ale uargumentował do dupy:/. Ten patent stosowany jest po to, żeby błoto i brud się nie dostawały do pancerza przez otwarte miejsca(np. własnie między przelotkami), a jak masz taki zamknięty obwód to syf może się dostać, albo przy manetce, albo przy zacisku hamulca co jest dość trudne.

Pozdrawiam.

Napisano

a jak macie całą linke w pancerzu to nie chodzi to wszystko ciężko?

ja kiedyś próbowałem tak zrobić, ale klamka zaczęłą sie poruszać z oporami,