morcin2 Napisano 6 Września 2012 Napisano 6 Września 2012 czy jest możliwe aby dętka sama sie przedziurawiła (maxxis ultralight) czy jakoś tak dalem za nia z 30 złoty mam ją chyba z 2 lata przejechała może z 200km
Mod Team michuuu Napisano 6 Września 2012 Mod Team Napisano 6 Września 2012 Super cienkie mają to do siebie że puszczają powietrze ze starości (normalne też ale później). Upływ czasu ma większe znaczenie niż przebieg. Możesz dopompować i trzyma przez jakiś czas?
Herodot Napisano 6 Września 2012 Napisano 6 Września 2012 czy jest możliwe aby dętka sama sie przedziurawiła (maxxis ultralight) Gdyby to nie było możliwe, to nadal miałbyś powietrze w dętce. Skoro go nie masz, to znaczy że jest to mozliwe.
tomkaz016 Napisano 6 Września 2012 Napisano 6 Września 2012 dokładnie tak , powietrze chyba samo ucieka z dętki ,ale wynika to ze struktury gumy . Jak w kolarzówce czasem bije jak gdzies jade 8 barów . Odstawiam rower a za 2 dni mam już 5-6 .
morcin2 Napisano 7 Września 2012 Autor Napisano 7 Września 2012 wiadomo jestem amatorem w tych rzeczach , ta dziurka była z boku bardziej od dołu (felgi) nie było żadnego śladu tylko ta dziurka więc bardziej stawiałbym na wade fabryczną ale kto wie ,pare razy pompowalem te 8atm ale nadgarstki mnie bolą bo nie mam amortyzatora teaz pompuje te 5atm rzadko 6atm.
kamfan Napisano 7 Września 2012 Napisano 7 Września 2012 8 atmosfer do opony w rowerze górskim ?!?!?! :sick:
morcin2 Napisano 7 Września 2012 Autor Napisano 7 Września 2012 fajnie sie toczyło ale nadgarstki mnie bolą
kamfan Napisano 7 Września 2012 Napisano 7 Września 2012 Sprawdź lepiej na oponie jakie maksymalne ciśnienie zaleca jej producent, zazwyczaj jest to 4-4,5 atmosfery. Wydaje mi się, że albo zmyślasz to ciśnienie albo po prostu masz popsuty manometr w pompce. Zwykłą pompką serwisową ciężko dobić oponę górską do 6, a co dopiero do 8 atmosfer. Przy 5 atmosferach na moich oponach zaczyna już być widoczny oplot. Piszesz, że pompujesz teraz do 5 atmosfer, żeby nadgarstki "miały lepiej", ale ciśnienie 5 atmosfer to jest totalny kamień i zero trakcji w cięższym terenie. Ja nigdy nie pompuje powyżej 3,5 atmosfery, a jakikolwiek komfort dla nadgarstków daje ciśnienie nie wyższe niż 2,0-2,5 atmosfery. Więc na pewno nie pompujesz tyle ile mówisz
morcin2 Napisano 8 Września 2012 Autor Napisano 8 Września 2012 mam taki kompresorek do auta (botari) , oplot tez mi widać (takie sznurki po bokach) ale nie przejmuje sie tym mi sie dobrze jezdzi na 5,6Atm.
f16marcin Napisano 12 Września 2012 Napisano 12 Września 2012 8 atmosfer do opony w rowerze górskim ?!?!?! :sick: Górski a bez amora Kup sobie opony semi-sli nabij tyle ile podaje producent i śmigaj, ciesz się ze przy 8 dętka wytrzymała Ci aż 2 lata w takiej oponie Zrób fotę tych twoich atmosfer bo może nie patrzysz na dobrą skalę ps. kiedyś nadmuchałem 8 atmosfer do butelki 2,5 litrowej (w korek wmontowany był szczelnie wentyl z dętki ) jak się na niej stało to była twarda jak beton, a strzały z wiatrówki 3 razy nic nie dały bo po prostu się odbijały, dopiero po strzale w denko rozerwało butelkę na kawałki z niewyobrażalnym hukiem ;D
mklos1 Napisano 12 Września 2012 Napisano 12 Września 2012 Że tak nieśmiało zapytam... A która opona MTB jest przeznaczona do pracy pod ciśnieniem blisko 120 PSI? (~8atm, ~8bat)?
venom2000 Napisano 12 Września 2012 Napisano 12 Września 2012 No to chyba opona do ciągnika siodłowego jest :woot:
PoleK Napisano 12 Września 2012 Napisano 12 Września 2012 przecież od 4atm w górę już nie czuć różnicy, co was wszystkich osttanio wzielo na bezsensowne pakowanie miliona atm w detki?? Ciesz się że nie wybuchła opona, mala dziurka nie powinna Cie wielce dziwic...
tobo Napisano 12 Września 2012 Napisano 12 Września 2012 mam taki kompresorek do auta (botari) , oplot tez mi widać (takie sznurki po bokach) ale nie przejmuje sie tym mi sie dobrze jezdzi na 5,6Atm. Przekonywać nie będę, bo sensu nie ma ale: - przy takim ciśnieniu w oponie mtb ryzykujesz eksplozję i rozerwanie obręczy, skutek chyba wiadomy. - uszkadzasz w ten sposób oponę - trakcja wynosi tyle co kot napłakał, o komforcie nie wspomnę. Poczytaj na temat eksploatacji roweru na asfalcie i w terenie - wyższe ciśnienie wcale nie oznacza lepszych właściwości jezdnych roweru - wręcz odwrotnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.