noSound87 Napisano 5 Września 2012 Napisano 5 Września 2012 Witam, od 3-dni jestem szczęśliwym posiadaczem rowerku Genesis Element X10, który zakupiłem w sieci sklepów Intersport i mam mieszane przeczucie co do koła przedniego. Otóż po powrocie do domu, podniosłem rower za kierownicę i przekręciłem kołem aby zobaczyć czy koło kręci się równiutko i prosto, i co się okazało...koło lekko faluje. Nie jest to jakaś wielka "ósemka", ale myślę, że takie coś nie powinno mieć miejsca tym bardziej, że jest to nowy rower. Co prawda jeździłem przez te 3-dni po dziurach na chodnikach (a raczej niekontrolowanie w nie wpadałem) oraz zdarzały się podjazdy pod krawężniki (te zwykle pokonywałem podciągając kierownicę ku górze), ale czy takie coś miałoby ewentualny wpływ na to, aby koło mi zaczęło lekko falować? Żałuję, że nie sprawdziłem tego zaraz po zakupie i wyregulowaniu przez "serwis" Intersportu...dlatego nie wiem czy mogło już tak być, czy najzwyczajniej w świecie musiałem coś popsuć Nie wiem czy w/w sytuację można uznać za "normalną" stąd moje pytanie, czy lekkie falowanie może mieć miejsce? Czy koło nowego roweru musi się kręcić niemal w pełnej prostej linii, bez "kolebień" ok 5mm? Może po prostu już wariuje i doszukuję się czegoś niepotrzebnie?
Mod Team safian Napisano 5 Września 2012 Mod Team Napisano 5 Września 2012 czy takie coś miałoby ewentualny wpływ na to, aby koło mi zaczęło lekko falować? Wiesz, jak wjechałeś w coś konkretnego to spokojnie można pokrzywić koło jednym uderzeniem Natomiast zadam jeszcze pytanie: czy ze zdjętą oponą koło nadal jest krzywe? Może po prostu opona krzywo ułożona jest.
Mod Team michuuu Napisano 5 Września 2012 Mod Team Napisano 5 Września 2012 5mm to duże bicie, dopuszczalne jakieś minimalne ale nie aż tyle. A może to opona źle założona?
PiotrekMJ Napisano 5 Września 2012 Napisano 5 Września 2012 Ewentualnie sprawdź zacisk bo może koło jest krzywo osadzone i wystarczy zacisnąć jeszcze raz prosto. Przy okazji sprawdź czy sam zacisk nie jest za słabo zaciśnięty. Jeśli to opona tak jak mówią koledy wyżej to spuść powietrze poodbijaj trochę kołem o glebę i napompuj raz jeszcze
noSound87 Napisano 5 Września 2012 Autor Napisano 5 Września 2012 Natomiast zadam jeszcze pytanie: czy ze zdjętą oponą koło nadal jest krzywe? Może po prostu opona krzywo ułożona jest. Niestety nie mam warunków i narzędzi aby przeprowadzić taki zabieg :/ Przy okazji sprawdź czy sam zacisk nie jest za słabo zaciśnięty. Jeśli to opona tak jak mówią koledy wyżej to spuść powietrze poodbijaj trochę kołem o glebę i napompuj raz jeszcze Jutro dokładnie obadam tą sytuację (jak znajdę pompkę) i napiszę o tym. Nakręcę też krótki filmik aby trafniej ocenić sytuację.
Mod Team safian Napisano 5 Września 2012 Mod Team Napisano 5 Września 2012 Niestety nie mam warunków i narzędzi aby przeprowadzić taki zabieg :/ Kłamiesz! ;D A tak na serio to weź jakiś ołówek i gumkę recepturkę, zaczep to o widelec, tak, żeby wkład w ołówku był bardzo blisko obręczy, zakręć kołem (oby tylko nasz miernik się nie ruszał) i będziesz w miarę widział, czy obręcz jest prosta, czy nie
beskid Napisano 5 Września 2012 Napisano 5 Września 2012 Traktujmy się poważnie. To czy bije opona czy obręcz jesteś w stanie zauważyć nawet gołym okiem.
noSound87 Napisano 5 Września 2012 Autor Napisano 5 Września 2012 tak czy inaczej sprawdzę wszystko to co wyżej napisane i o wszystkim napiszę
Mod Team safian Napisano 5 Września 2012 Mod Team Napisano 5 Września 2012 No popatrz, to czy hamulec jest zapowietrzony ja też stwierdzę praktycznie od razu, ale skoro kolega pyta to może tego nie wie i może sprawdzić, huh?
beskid Napisano 5 Września 2012 Napisano 5 Września 2012 Masz rację obecnie bez dostępu do sieci nie idzie stwierdzić czy bije obręcz czy opona. Jak sobie radzono dawniej doprawdy nie mam pojęcia.
noSound87 Napisano 6 Września 2012 Autor Napisano 6 Września 2012 Mam prośbę...możecie się kłócić nie wiem...gdzieś indziej? Ja chce spróbować rozwiązać poblem Jeszcze nie nagrałem filmiku i nie sprawdzałem metodą "na ołówek" ale zakręciłem ręką przednie koło i lekko ścisnąłem hamulec przedni i koło obcierało o klocek hamulcowy (tylko tutaj rodzi się kwestia teraz tego, czy aby klocki są dobrze wyregulowane). Sprawdzę dzisiaj kilka rzeczy i dam znać. Tak jak @beskid napisał, bicie można gołym okiem wypatrzeć...inaczej nie utworzyłbym tego tematu.
noSound87 Napisano 7 Września 2012 Autor Napisano 7 Września 2012 a więc poniżej wstawiam filmik, na którym mniej więcej widać "falowanie" koła http://youtu.be/oJpYj-qFpJ4 (przepraszam jeśli zamieszczanie posta pod postem w zależności od okresu jego umieszczenia jest niedozwolone)
tomiz1 Napisano 7 Września 2012 Napisano 7 Września 2012 Nic nie zaciskaj. Po prostu przystaw ten ołówek do obręczy i zobaczysz czy zmienia się odległość ołówek-obręcz. To chyba proste...
tobo Napisano 7 Września 2012 Napisano 7 Września 2012 Wg mnie to takie falowanie leży (niestety lub stety) w granicach dopuszczalności i wypuszczalności roweru ze sklepu. Jeśli to koło to można je dosyć precyzyjnie wycentrować. Jeśli opona to może być źle ułożona lub krzywa. Jeśli jest źle ułożona jest szansa skorygowania, ale może się to nie powieść całkowicie. Jeśli opona jest krzywa / wadliwa to możesz reklamować.
Artwro Napisano 7 Września 2012 Napisano 7 Września 2012 Może być opona,sama obręcz też jakością nie powala.
noSound87 Napisano 7 Września 2012 Autor Napisano 7 Września 2012 Nic nie zaciskaj. Po prostu przystaw ten ołówek do obręczy i zobaczysz czy zmienia się odległość ołówek-obręcz. To chyba proste... a czy widać żebym cokolwiek zaciskał? Nie, więc o co chodzi? Obiecałem, że podeślę filmik, a test z ołówkiem wykonam sobie osobno (wiem, że to proste) - w tym wypadku w innym dniu, bo mam ostatnio dużo "na głowie". Wg mnie to takie falowanie leży (niestety lub stety) w granicach dopuszczalności i wypuszczalności roweru ze sklepu. Jeśli jest źle ułożona jest szansa skorygowania, ale może się to nie powieść całkowicie. Jeśli opona jest krzywa / wadliwa to możesz reklamować. Byłem w Intersporcie i rozmawiałem o tym z Panem "serwisantem", poinformował mnie, że jak wstawię się w przeciągu najbliższych 3-miesięcy od daty zakupy roweru (jakiś ich wymóg odnośnie gwarancji, robią darmowy przegląd i podbijają papiery...), to mi wycentrują i skorygują "usterkę". I tak wykonam samodzielnie pomiary "krzywizny koła" (ciekawość to druga strona), ale skoro mi to zrobią, to chociaż już jeden krok do sukcesu.
beskid Napisano 7 Września 2012 Napisano 7 Września 2012 U mnie a byle czego nie mam trafiła się niestety g..a opona, która minimalnie bije i z tym żyję. Natomiast obręcz czy powala czy nie jakością to w normalnych warunkach nie ma prawa bić więcej niż 0,5 minimetra. Masz v-ki więc w przeciwieństwie do tarczówek powinieneś to pilnować. Nie wiem do czego ołówek jak można szybko zbliżając ręką jedno ramię V-ków do obręczy zaobserwować czy toczy się równo, czy "wybija" klocek czy nie.
TrueFaith Napisano 7 Września 2012 Napisano 7 Września 2012 Tak na przyszłość - może mam fuksa a może nie, wpadłem w dziurę 30-50 cm, wyrwało mnie z roweru przez przód, byłem trochę posiniaczony jednak centry jak nie było tak nie ma, krawężniki to nawet te większe bez większego przejmowania się biorę, koło jest proste więc jak kolega wyżej stwierdził jest to wada fabryczna.
PoleK Napisano 7 Września 2012 Napisano 7 Września 2012 ... więc jak kolega wyżej stwierdził jest to wada fabryczna. ale bzdury... jak walnalem kiedys dziobaka(razem z otb) z dropa 2m i kolo nadal bylo proste... to znaczy ze zadne kolo nie ma prawa zlapac centry? NIE:) moglo byc zle zaplecione, moze felga jest denna, a mogl poprostu pechowo przywalic gdzies, moze jezdzi jak klocek, moze dostal uderzenie lekko boczne a moze... ja na filmie nie widzę na feldze jakiegoś strasznego bicia... tanie opony zazwyczaj bija, baa nawet w dobrym sprzęcie się zdarza, bo np. rower źle leżał w kartonie, i się wygniotła oponka... :]
tomiz1 Napisano 8 Września 2012 Napisano 8 Września 2012 Dokładnie, każde koło może złapać centra... Jeździmy po Beskidzie i nic, a na asfaltowym zjeździe kumpel "położył się" na zakręcie w deszczu przy bardzo małej prędkości i jechać już się na tym kole nie dało.
tobo Napisano 8 Września 2012 Napisano 8 Września 2012 Jeśli koło wije się na boki, nie w pionie to da się z tym żyć. Bicie w pionie jest dosyć uciążliwe i z nim coś bym zrobił. Ostatecznie - jeśli opona z tyłu jest prosta - zamień opony miejscami - nie będziesz musiał na to patrzeć, nie będziesz drażnił oczu
noSound87 Napisano 21 Września 2012 Autor Napisano 21 Września 2012 jeszcze z tym nie pojechałem do Intersportu (reklamacja) ale nie chodzi mi o drażnienie oczu, tylko jak jadę i hamuję hamulcem przednim, to normalnie mi kierownica aż bije od tego...co chyba raczej nie powinno tak być
noSound87 Napisano 8 Października 2012 Autor Napisano 8 Października 2012 Witam, dość długo nie dawałem znać na czym stoi sprawa z krzywym kołem więc piszę Okazało się, że jest krzywa felga, nawet jest problem z wycentrowaniem jej więc została odesłana na reklamację.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.