Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Powiem tak... na wadze mi nie zależy

Zrobiłem sobie postanowienie... ani zł nie wydam na odchudzenie roweka póki sam nie schudnę do 72kg (zostało mi jeszcze 8 do zrzucenia)

Wyjątkiem są opony+dętki które i tak muszę kupić z racji tego że Gripstery pójdą jako treningowo wycieczkowe aż do ich wykończenia ( co się stanie za ok 2000km )

 

Co do tej sztycy.... no nie wiem.... kolejny wydatek.. po za tym to 400 a jakoś pewniej czuję się z 450

Po zakupie trenażera i tarcz jestem bez kasy... ale kolejne jazdy to tak naprawdę na wiosną. Zimą to raczej mało intensywne treningi/przejażdżki więc nie spodziewam się problemów

 

No i na wiosnę wielkie porównanie 26" vs 29" - którego wyników sam jestem ciekaw

Napisano

Wykonanie tej ramy to porażka, ciekawe dlaczego Velo nie egzekwuje od producenta wykonania zgodnie z dokumentacją, źle to świadczy o Velo ....

Napisano

Przemku - w poprzedniej ramie (rozmiar M) miałem zamontowaną sztycę BBB 450mm bo Amoeba Vitra okazała się za krótka. Nie pamiętam czy latała ale zawsze coś tam skrzypiało. W nowej ramie (rozmiar L) BBB również skrzypi, więc wsadziłem Amoebę i cisza. Brakuje do ogranicznika trochę ponad 1,5 cm. Ale żeby nie było zbyt pięknie to jednak wchodzi zbyt luźno jak na mój gust. Mimo lekkiego dokręcenia nie wsuwa się. W każdym razie by pogrubić sztycę zastosowałem stary, kilkakrotnie sprawdzony przeze mnie sposób. Wzrost wagi znikomy, koszty niewielkie, czas operacyjny 5 minut. A więc do rzeczy. Udajemy się do sklepu sklepu po piwo KONIECZNIE w puszcze. Osoby niepełnoletnie kupują dowolny napój zgniłego imperialistycznego producenta :D bądź pochodną. Płyn przelewamy do szklanki w celu późniejszej konsumpcji. Z puszki wycinamy odpowiedniej wielkości kawek blachy, którą owijamy sztycę. Nie musi być idealnie dokoła ważne aby była na wysokości zacisku. Wskazane jest też by blacha całkowicie zasłaniała wycięcie w ramie dlatego przykładamy ją rozcięciem skierowanym do przodu i przy wkładaniu sztycy przytrzymujemy aby nie zsunęła się w dół. Montujemy wspornik siodła, dokręcamy zacisk i cieszymy się jazdą.

Na ile to okaże się skuteczne tego nie wiem. Jak parę lat temu dziadowałem w ten sposób to nic pękło.

Napisano (edytowane)

Masz ci los... wczoraj opróżniłem 2 puszki złocistego napoju i w swojej bezmyślności i braku myślenia o przyszłości ,puszki zgniotłem i wyrzuciłem, czyniąc wielką szkodę środowisku naturalnemu i narażając się na ataki Eko-działaczy gdyż kosz był ogólny a nie przeznaczony dla amelium :laugh:

 

Ale dzięki za informację teraz przed małżonką mam pretekst aby kupić cały sześciopak... no bo przecież za pierwszym razem nie wyjdzie a i muszę mieć zapas amelium na przyszłość :thumbsup:

Edytowane przez PrzemkoVonLezajsk
  • Mod Team
Napisano

Mi się w głowie nie mieści ze Accent mógł wypuścić na rynek cała serię ram ze skopaną rurą podsiodłową. Klienci powinni masowo zwracać te ramy z tytułu niezgodnosci towaru z umową, a gdy dostaliby nową to elektroniczna suwmiarka do łapy i pomiar wewnętrznej średnicy podsiodłówki. W razie wiekszej niż 31,6 to już producent musi pieniążki oddać. W sumie szkoda, bo rama ciekawie wygląda, a przez taki bubel z jedną rurką takie cyrki. Ale tak to jest jak się nie pilnuje kontroli jakości produkcji...

Napisano

Jako, że mój ostatni post o złej średnicy rurki wywołał dość duże aczkolwiek całkowicie niezamierzone zamieszanie, które dotarło nawet do głównego tematu o ramie Peak29.

Czuję się zobowiązany do dokładniejszego zbadania tej sprawy a i przy okazji wypróbowania patentu z puszką po piwie :thumbsup:

 

Na początek musiałem zdobyć w/w puszki

To akurat nie było trudne... a nawet powiem że było dość przyjemne :woot:

100_5153.JPG

Pierwotnie miałem wspomóc lokalny Browar.... ale przestali robić mocne piwo :icon_confused: a jasnego nie lubię

 

Tak więc mając już materiał, rozciąłem puszki i przygotowałem mały arkusik aluminium aby wsadzić w ramę.

Jednak przed przystąpieniem do tej operacji, a już po wyjęciu sztycy sprawdziłem na ile górna część komina została przez mój zacisk wygięta.

Zrobiłem to aby ustrzec się uszkodzenia które wyeliminowało moją poprzednią ramę

100_5155.JPG

Źle to nie wygląda.

Dolny koniec wycięcia ma 4,65mm natomiast górna krawędź wycięcia 4,25mm

Małe odkształcenie jest.

Źle nie jest ale mogło by tego nie być. Każda trwałą zmiana w rozmiarze szczeliny oznacza przekroczenie granicy sprężystości materiału i co za tym idzie jego trwałe odkształcenie.

 

Następnie chciałem zobaczyć jaka duża jest szczelina po wsadzeniu sztycy i pochyleniu jej tak aby opierała się całkowicie o jedną stronę komina

100_5158.JPG

Jak widać szczelina jest.

 

Ale co ciekawe jest ona tylko po bokach z lewej lub prawej strony (w zależności w którą stronę pochylimy sztycę).

Natomiast od przodu i z tyłu szczelina na jest minimalna (pomijalna), znaczy się nie mam możliwości znacznego pochylania sztycy do przodu i do tyłu, ruch jest ale jest on minimalny.

 

Wniosek.......

Odkształcenie rurki komina najprawdopodobniej jest skutkiem procesu technologicznego wykrawania wycięcia komina a nie złej średnicy wew. rurki.

Pomiar dokonany wzdłuż osi ramy to potwierdza. Średnica wew. rurki mierzona prawie w osi ramy (idealnie w osi się nie da ze względu na wycięcie w kominie) wyszła 31,75 nie jest to ideał 31,6 ale do wymiary w poprzek komina = 32,1 trochę brakuje.

 

Uzbrojony w tą informację osadziłem sztycę z dodatkowym wypełnieniem puszko-piwnym :thumbsup:.

Sztyca wchodziła ciasno, a więc jest ok :thumbsup:

 

Następnie po wyciągnięciu sztycy, oto co zobaczyłem

 

100_5162.JPG

 

Zdarcie anody z sztycy jest całkowicie normalne i świadczy o dość ciasnym pasowaniu.

 

100_5165.JPG

 

ALE zdarcie anody jest widoczne tylko z przodu i z tyłu sztycy a nie po bokach.

Co potwierdza pomiary i owalność otworu

 

Czy zgniecenie komina powstaje w wyniku procesu wykrawania szczeliny w kominie czy podczas spawania ramy nie wiem.

 

Pozostało zamontować ponownie sztycę z opaską aluminiową, ale już mniejszą tak aby wchodziła z mniejszym a jednak obecnym oporem.

 

100_5166.JPG

 

Akurat wycięcie trafiło na część "Po alkoholu......"

 

 

Teraz tylko czekam na nowe tarcze... adapter 180 PM/PM już przyszedł

Oridżinal Shimano

 

IMG2178.jpg

Napisano

Jeśli okręciłeś sztycę na całym obwodzie i dała się wcisnąć do podsiodłówki to jak najgorzej świadczy o wykonaniu tej ramy.

  • Mod Team
Napisano (edytowane)

Niedługo w sklepach nowa oferta:

"Rama Accent Peak na koła 29

Nowoczesna rama MTB do kół 26". Wykonana z aluminium serii 6001-T6. Geometria opracowana pod kątem użytkowania z widelcem o skoku 100mm. Długi spaw pomiędzy dolną a górną rurą zwiększa sztywność w newralgicznym punkcie. Duży przekrok gwarantuje bezpieczeństwo użytkowania. Obniżenie suportu obniża środek ciężkości i poprawia zachowanie roweru na technicznych odcinkach. Wewnętrzna średnica rury podsiodłowej to 31,6mm. Zintegrowane mocowanie hamulca w standardzie Post Mount (maksymalny rozmiar tarczy 160mm)

W zestawie:

- rama

- hak przerzutki

- puszka po piwie"

 

:D

Edytowane przez sznib
Napisano

"Oferujemy do naszych ram firmowe zestawy upgrade:

- sztycę 31,6 w niekompatybilnym rozmiarze

- niezaciskające zaciski wspornika siodła

 

- w przypadku braku możliwości stabilnego montażu sztycy (choroba morska, kiwanie, zjazdy i podjazdy) oferujemy w autoryzowanych serwisach velo/accent profesjonalny montaż blachy piwnej."

 

:)

Napisano

Wczoraj założyłem nowe tarcze 180mm ... masywne, cięższe od poprzednich ale może teraz klocki nie będą znikać w tak zastraszającym tempie :thumbsup:

 

No i muszę powiedzieć że teraz koła czołga wyglądają naprawdę masywnie

DSC_1925.JPG

DSC_1926.JPG

Napisano (edytowane)

Do sprzedaży wkrótce trafi nowa partia ram. W Velo praca wre przy przygotowywaniu drobnych poprawek.

 

wr110512pw_16.jpg

 

wr110512pw_15.jpg

 

Nie mogłem się powstrzymać :002:

Edytowane przez Tomash
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...