Skocz do zawartości

[rama] Accent Peak29 i [rower] na niej zbudowany


Rekomendowane odpowiedzi

Słowem Wstępu

 

Poniższy tekst jest opisem wrażeń po 5 miesiącach używania roweru na 29” kołach zbudowanego na ramie Peak29 oraz wolnych rozmyślań nad tym standardem kół i jego użytkowaniu przez „przeciętnego amatora”. Jeżeli szukasz tu rozmyślań na temat kątów, długości poszczególnych rurek, niestety muszę cię zawieść... niewiele tu tego będzie.

Ot po prostu odczucia przeciętnego miłośnika roweru, który skusił się na wejście na wyższy stopień wtajemniczenia sztuki rowerowej i złożył sobie wielko-kołowego jednoślada.

 

Tak wiec mój opis będzie całkowicie subiektywny :teehee:

 

 

 

Ale zanim przejdę do meritum sprawy powiem jeszcze dlaczego 29" i do tego składane ale nie jakieś 26 z katalogu.

Otóż mój poprzedni rowerek to Kross Evado 1.2, solidny rower krossowy na 28" obręczach.

Szybki na drodze i na ubitym terenie... niestety w piachu którego w moich okolicznych lasach jest dostatek po prostu toną , a moje 83kg wagi wcale nie pomagało. Ze względu na ograniczenia ramy, szerokich opon do niego nie mogłem wsadzić. Amortyzator 63mm... trochu mały. trza coś większego.

No i najważniejsze.... duże koła bardzo mi się spodobały. Po prostu chciałem je mieć :sweat: .

A dlaczego składany a nie z katalogu.... lubię grzebać przy rowerze, zawsze chciałem nauczyć się zaplatania kół. Każdy mój rower był tak modyfikowany, że na końcu był, jedyny w swoim rodzaju.

 

Oczywiście brałem pod uwagę inne modele. Pod koniec wybór był pomiędzy Kross Level B6 i Peak29.

Dlaczego wygrał Peak29

 

- cena.... w przedsprzedaży z tego co pamiętam 550zł za ramę

- gięta rurka pod siodłowa która diabelnie mi się podoba

- bardzo przychylne opinie na stronie http://www.team29er.pl

- kolorystyka która bardzo mi odpowiada :woot: (mam hopla na punkcie czarnych i białych ram z czerwonymi dodatkami)

 

I aby uprzedzić słowa krytyki

Wiem wiem.... na kolorkach się nie jeździ.... ale dla mnie... amatora, ważne jest aby rower na którym jeżdżę podobał się... bo wtedy chęć do też jazdy jest. Zachwyty nad kątami, osprzętem i wagą pozostawię zawodowcom i maniakom.

 

Pełna specyfikacja roweru jest w garażu

http://www.forumrowe...-accent-peak29/

 

No dobra, najwyższy czas powiedzieć coś konkretniejszego o samej ramie i rowerku (pozwolicie że w dalszym teksie będę odnosił się tylko do roweru...jako rama+osprzęt)

Rower ma przejechanie 1500km po różnym terenie

było 6 maratonów, liczne wypady w okoliczne lasy, jak i wycieczki z żona.

 

Waga sprzętu..... 13,67kg razem z pedałami M510, dwoma koszykami na bidon. mocowaniem dla pompki, licznika, torebki podsiodłowej (made in Lidl) i dwoma miniaturowymi światełkami

 

Tak tak... to czołg , jak widać na załączonym obrazku

100_3209.JPG

DSC_0036.JPG

 

A czemu to coś takie ciężkie... głownie przez koła

komplet gotowy do jady (z dętką, oponą ,powietrzem :laugh: i zaciskiem)

- przód 2,26 kg

- tył 2,86 kg

Ale co tam.. ja też wagą nie grzeszę. A taniej i zdrowiej jest zrzucić parę kilo własnego sadła niż wydawać fortunę na rower

 

Koszt roweru zamkną się w 3400zł i taki był cel.. miało być w miarę tanio

 

Rama - Peak29 kolor Czarno-Biały rozmiar M (mój wzrost 180cm)

Wg strony http://www.competiti...ALCULATOR_INTRO

Rozmiar ramy akurat dla mnie

 

Rama jest całkiem wygodna. Na Skandi w Krakowie po przejechaniu 63km czy po Masakrze Na Cyklokarpatach w Pruchniku 46km, na ból pleców nie narzekałem. Dopiero trasa 56km w Komańczy dała mi się we znaki, pod koniec musiałem na spokojniejszych odcinkach kilka razy wstać lub jechać bez trzymanki i "rozprostować" plecy.

 

Sztywność ramy… a co to… powiem tyle że nie zauważyłem żadnych przegięć/ugięć więc pewnie ich nie ma :laugh:

 

Miejsce na błotko w tylnym trójkącie, przy moich oponach Author Gripster 2.1 jest jej sporo. Mimo że w Pruchniku i Komańczy lepkiego ilastego błota było sporo nie zauważyłem aby tylne koło zblokowało. A błoto tam było wredne… nawet po umyciu roweru i kilku jazdach po okolicznych piachach i lasach, pył z błota dzielnie i wytrwale trzymało się opon. Dopiero kilkukilometrowa jazda w niezłym deszczu po asfalcie (ucieczka do domu) wyczyściła okolice bieżnika opony…. Na bokach nadal ten pył się trzyma :icon_confused:

 

Kolizja Przedniej przerzutki z oponą.. czyli to co w 29erach jest czasami bolączką.

W Peak29 przy oponie 2.1 napompowanej na max zalecane ciśnienie tj. 4,5 bara i przy biegach najmniejszym przełożeniu problemu nie ma.. (moja przerzutka to Shimano XT FD-771 Top pull, Top Swing)

A i od innych użytkowników dowiedziałem się że i opony 2.25 problemu nie sprawiają.

 

Uniwersalnosć RAMY (wiem dziwnie to brzmi ale nic mądrzejszego mi do głowy nie przychodzi)

To typowy ścigant, miejsc na Pivoty do V-braków, mocowań na błotniki czy bagażnik tu nie uraczycie. To samo u Krossa B6.

Chociaż odnośnie mocowań pod bagażnik/błotniki, w innych roweruch w tej cenie je widziałem

 

Ale czy przejmować się brakiem piwotów i mocowania bagażnika ??

Co do V-braków… po spróbowaniu Hydraulicznej tarczy nie chcę do nich wracać.

 

Natomiast bagażnik…. :icon_confused: Standard odpada jak napisano wyżej a taki mocowany na sztycę odpada.. wg mnie za duże obciążenia dla spawów w podsiodłówce

Mam taki bagażnik i raz na próbę założyłem, tak aby zobaczyć jak się rower prezentuje. A że szykowała sie wycieżka z Agą i pogoda była niepewna trzabyło gdzieś kurteczki schować.

Na szczeście nie padało więc zdjęcie strzeliłem

IMG1492_new.jpg

Wg mnie taki bagażnik do tej ramy nie pasuje, na niedalekie wycieczki wole plecak

 

 

 

. … ale czy ktokolwiek chciałby do Peaka dawać bagażnik…….. No cóż… myślałem o tym :sweat:

Chciałbym pojechać rowerem (a nie „z” rowerem) w Bieszczady z sakwami, tam znaleźć gdzieś nocleg jako bazę wypadową… zmienić oponki na terenowe i pozwiedzać bieszczadzkie szlaki.

A do Bieszczad mam niedaleko do Ustrzyk dolnych tylko 144km

Weź Plecak powiadacie… mam nawet dwa, 9litrów i 22 litry.. na Niedzielną wycieczkę OK., Na maraton z bukłakiem OK. Ale na dłuższe wypady wolę nie obciążać pleców i żaden super extra system wentylacji w plecaku nie sprawi że będą suche

Ale osobiście skalam tą zacną ramę bagażnikiem. Znalazłem jakieś przejściówki zakładane na zaciski osi do których mocuje się bagażnik, i obejmy na tylny trójkąt. Relacja z takiego haniebnego czynu dam jak znajdę pieniążki na zakup (a w czasach kryzysu są inne priorytety)

 

I nie wciskajcie mi że dla trekkingu na 29" powinienem kupić ramę Authora...... za droga dla mnie... no i nie te kolorki :laugh:

 

DŁUGOŚĆ RURKI PODSIODŁOWEJ / PRZEKROK czyli jak chronić rodzinne klejnoty

Tutaj zacznę moje narzekania…. Rurka jest po prostu za krótka. Brakuje tych 2cm…

Albo ja kupiłem za małą ramę.

Szczerze… nie wiem…. Jak dotąd jeździłem na górnej rurce o wirtualnej długości 585mm. A wg FItCalcularor powinienem mieć 600mm… no i taką ramkę kupiłem.

 

Sztycę 400mm mam wysuniętą ma na ok 1cm do granicy MAX i dopiero wtedy czuję sie dobrze na rowerze

Wiem Wiem.. kup sztycę 450mm ale taka w miarę tania jest tylko jedna na rynku BBB lonscraper.

 

Moim zdaniem sztyca 400mm to max co producent powinien zakładać przy projektowaniu ramy.

No i pojawił się jeszcze jeden problem, W miejscu zakończenia wycięcia pod zacisk sztycy (ten otworek) pojawiło się małe pęknięcie

DSC_0004.JPG

Nie bardzo wiem co z tym zrobić

Gwarancja raczej tego nie obejmuje. Tak czy siak wyślę e-maila do velo zobaczę co powiedzą.

Najwyżej nawiercę małą dziurkę w miejscu zakończenia pęknięcia, może to powstrzyma powiększanie się rysy.

 

Jak rozwiązać problem za krótkiej podsiodłówki??… podnieść górną rurkę??… no nie do końca… niski przekrok kilka razy uchronił moje klejnoty przed spotkaniem z twardym aluminium (tylne koło w koleinę, noga w koleinę… przednie koło na wzniesieniu). Innym rozwiązaniem jest wydłużenie rurki + wzmocnienie jak MBike lub Jamisach ale to oznacza większą robociznę i większy koszt ramy. Więc łatwo nie ma, mam nadzieję że ludziska z Accenta coś wymyślą.

 

Przecież nie wszyscy jesteśmy szczupli i wysportowani... a rama jest tania.. dostępna dla każdego

 

ZWROTNOŚĆ

DSC_0873.JPG

Hmm…. Aby napisać coś o zwrotności musiałbym mieć jakieś umiejętności w jeździe po krętych leśnych ścieżkach. Chociaż musze powiedzieć, że po przejechaniu 5 maratonów, moje umiejętności wzrosły… tylko troszkę... ale zawsze coś.

Ale… kto z amatorów takich jak ja wykorzysta 100% możliwości ramy/roweru. Natomiast zawodowcy zapewne sięgną po bardziej „zawodowy” sprzęt.

Tak czy siak w porównaniu do ramy Crossowej Evado 1.2 Peak to zwrotna bestia.

 

PODJAZDY

100B4880.JPG

 

Problemu nie ma. Tam gdzie wjedzie 26" wjadę i ja. Bardziej kwestia umiejętności i opon niż samej ramy.

 

ZJAZDY

DSC_0731.JPG

W tej chwili przy kierownicy 620 i mostku 110mm czuję się trochę niepewnie

Ręce same zaciskają się na zewnętrznych częściach chwytów

Docelowo myślę nad mostkiem 90mm i kierownicy 680mm

 

Ale paniki nie ma, kwestia techniki, a duże koło sprawia że pewniej zjeżdżam z "piaskowych górek"

 

"GONITWA PO RÓWNYM" :laugh:

KORZENIE / KRAWĘŻNIKI / TORY KOLEJOWE

DSC_0877.JPG

Płaskie asfaltowe odcinki czy szybkie ścieżki pełne korzeni.

Sama przyjemność i radość. Duże koła naprawdę dają rade

 

Odnośnie torów kolejowych

Na Cyklokarpatach w Komańczy na odcinku Medio były w pewnym momencie tory kolejki wąskotorowej. Szyny dość wysokie (bez płyt betonowych jak na przejazdach) jak koło tylko pokonało pierwszą szybę zaraz trza było podrywać koło aby pokonać kolejną. Krótki ogon w tym przypadku jest zaletą.

A pierwszym torem kolejne, tak więc znowu podrywanie przodu i dodatkowo pilnowanie tyłu aby na pokonanych szynach nie uśliznąć.

Ile w tym pomogły duże koła... nie wiem. Ale dla mnie amatora małe koła mogły by być za małe :woot: (z równowagą na tych torach było nie łatwo)

 

TRWAŁOŚĆ MALOWANIA RAMY

phoca_thumb_l_fot_G_Karnas_0184.jpg

Jest lepiej niż się spodziewałem

Malowanie dolnej rury pomimo bombardowania piachem kamykami trzyma się dzielnie.

Oczywiście rysy od opierania o barierki są tu i tam ale to bardziej moje niedbalstwo (rowerek zsuną sie po barierce)

Półmat był by lepszy ale nie ma co narzekać

 

Tak naprawdę jedyną wadą jest lekkie zmatowienie ramy w miejscu po przemyciu rozpuszczalnikiem do paznokci (aby pozbyć się resztek kleju z naklejek ...ten czołg z pierwszego obrazka :sweat: )

Ale 10 minut roboty z pastą polerską powinno załatwić sprawę .

 

PIACH / BŁOTO

Czołg… po prostu czołg.

Dla mnie amatora 29” pomaga w pokonaniu tych przeszkód. Zaczynam nawet lubić jazdę po kopnym sypkim piachu (błoto nie…. Bo rower trzeba później umyć :sweat:

 

OPONY + dętki (Author Gripser 2.1 +.. jakieś najtańsze dętki Continental za 16zł)

DSC_0728.jpg

 

Opony No cóż… ciężkie jak diabli, moje ważą po ok. 810g a dętka ok. 230g, nie mało, ale za to ani razu nie złapałem gumy. Na suchej nawierzchni opony dają rade, ale już mokre korzenie = uślizg tylnego koła jazda po błotnistych górkach jest ciężka…. Przydał by się bardziej agresywny bieżnik. Ale znowu taki „zjadł bym” na asfalcie. W przyszłości kupię coś bardziej w teren.

 

SZTYCA

Jak już pisałem 400mm dla ramy M przy wzroście 180cm to minimum

Ja jeżdżę ze sztycą wsuniętą prawie ma max... 1 lub 2 cm zapasu do znacznika

DSC_0028.JPG

DSC_0032.JPG

 

I widac jak koniec sztycy "pracował w ramie"

DSC_0026.JPG

Lakieru na nim już niema

Suwmiarką sprawdzałem jakie jest wsunięcie sztycy przy Max wysunięciu, a ile przy moim ustawieniu.

 

 

Tak więc... niestety wydatek na sztycę 450mm będzie w moim przypadku niezbędny

 

OGÓLNIE O KOLORYSTYCE roweru

 

100_4286.JPG

 

No cóż... to już kwestia gustu

Jak już pisałem mam holpa :teehee: na punkcie czarnych i białych ram z czerwonymi dodatkami (szosę mam czarną :laugh: )

stąd wszystkie te czerwone dodatki na moim

Szkoda że Accent nie dodał czerwonego haka tak jak Mbike w swoim 29erze - małe a cieszy

 

Możecie wypominać mi że na kolorze się nie jeździ.... ale przyznacie że rower który w trafia w gusta rowerzysty (czy to osprzętowo czy wzrokowo) zachęca do jazdy

 

AMORTYZATOR

 

Recenzja z którą całkowicie się zgadzam znajdziecie na stronie z linka poniżej

http://www.team29er....st-first-29-air

 

Mój, mnie kosztował 900zł - trudno coś tej klasy taniej znaleźć

 

 

KONIEC - tyle moich wywodów

 

Czy ramę polecam... całkowicie

na 10 punktów daję jej 8,5... do doskonałości brakuje jedynie dłuższej podsiodłówki .... za kolorki punktu nie daję... kwestia gustu jak już powiedziano

 

Co na przyszłość......

Najbliższa niedziela ... Skandia w Rzeszowie

a pod koniec września Cyklokarpaty w Sanoku :laugh: zaczynam sie w to wciągać

 

A na następny sezon... zrzucić 10kg.... :icon_confused: i popracować na Formą

Znudziło mi się kończenie każdych zawodów w drugiej połowie stawki :sweat::laugh:

 

Pozdrawiam.... czołgista :laugh:

100_3214.JPG

 

 

UWAGA

wszystkie zawarte powyżej oponie są wyłącznie nieobiektywną opinią autora tego posta…

posiadacza Czołga złożonego z ramy Peak29 i innych komponentów,

który mimo silnych chęci na stromych czy szybkich technicznych zjazdach jedzie jak Techniczna Sierota ze śmiercią w oczach…

….. a w skrócie… to jest moja opinie i będę jej się trzymał :thumbsup::teehee:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny tekst, taka opinia zwykłego rowerzysty...no moze gdyby nie te maratony co tydzień;) ja osobiście nie rozumiem do końca tego szału na Peaki, co drugi 29 na polskich drogach to pewnie Peak 29;) malowanie tez mnie nie pozwala, ale to absolutnie sprawa indywidualna więc...żadnych argumentów nie mam hehe;) co do tego co da się kupić za 900zl na przód, da się foxa i da się Manitou (to nawet nowe ze sklepu chyba) nie widziałem na żywo Firsta, na internecie wyglada ciekawie, raczej dobre opinie. Fajnie ze coraz wiecej dużych kółek jeździ, nie jest juz tak drogo jak jeszcze niedawno, no i jest duży wybór podzespołów. Tak czy siak gratuluje świetnego...czołga

 

Fajny tekst, taka opinia zwykłego rowerzysty...no moze gdyby nie te maratony co tydzień;) ja osobiście nie rozumiem do końca tego szału na Peaki, co drugi 29 na polskich drogach to pewnie Peak 29;) malowanie tez mnie nie pozwala, ale to absolutnie sprawa indywidualna więc...żadnych argumentów nie mam hehe;) co do tego co da się kupić za 900zl na przód, da się foxa i da się Manitou (to nawet nowe ze sklepu chyba) nie widziałem na żywo Firsta, na internecie wyglada ciekawie, raczej dobre opinie. Fajnie ze coraz wiecej dużych kółek jeździ, nie jest juz tak drogo jak jeszcze niedawno, no i jest duży wybór podzespołów. Tak czy siak gratuluje świetnego...czołga;)

 

PS. Ortografia czasem bardzo ciekawa;) ale sam nie jestem lepszy w tej kwestii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maratony to tak For Fun :thumbsup: ..... po prostu imprezowo, fajna atmosfera, fajni ludzie, fajne trasy, a tego brakuje w mojej mieścinie

 

a co do ortografii..... ech... a myślałem że wszystkie błędy poprawiłem. :icon_confused:

W podstawówce nie było dyktanda które bym zaliczył na więcej niż 2 :stupid:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie pęknięcia - dlaczego gwarancja tego nie obejmuje ? Jakoś zbyt luźno do tego podchodzisz moim zdaniem.

Zgłoś to szybko, bo ryska będzie się powiększać aż do skutku...taka rzecz nie powinna mieć miejsca i moim zdaniem rama kwalifikuje się do wymiany gwarancyjnej :)

Edytowane przez c1ach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W grudniu 2011 ważyłem 92kg... po kuracji ćwiczeniowo-dietowo-rowerowej udało mi się spaść do obecnych 82kg,,, na początek następnego sezonu chcę spaść do 72kg

tak aby na maratonach dać wytchnąć mojemu kręgosłupowi .... i ramie :laugh:

 

a co do ramy.. jutro idem pogadać do sklepu o tym a w poniedziałek dostarczę im ramę, zobaczymy jak się sprawa rozwinie :icon_confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waga sprzętu..... 13,67kg razem z pedałami M510, dwoma koszykami na bidon. mocowaniem dla pompki, licznika, torebki podsiodłowej (made in Lidl) i dwoma miniaturowymi światełkami

 

Fajna recenzja; a rower... mówią, że stal jest niby ciężka -- to moje CroMo bydlę 29, z megaciężką oponą przednią oraz ciężką oponą tylną (oraz dętkami od "Jaskółek") waży 12,4 kg (z nano-lampeczkami i komputerkiem Sigmy).

 

Ale recenzja naprawdę super. Jak ktoś myśli o takim rowerze -- powinien Cię czytać. W ogóle pewien miesięcznik rowerowy powinien u Ciebie zamawiać testy (nawet tych producentów, którzy akurat w danym sezonie dają reklamy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna recenzja; a rower... mówią, że stal jest niby ciężka -- to moje CroMo bydlę 29, z megaciężką oponą przednią oraz ciężką oponą tylną (oraz dętkami od "Jaskółek") waży 12,4 kg (z nano-lampeczkami i komputerkiem Sigmy).

 

Ale recenzja naprawdę super. Jak ktoś myśli o takim rowerze -- powinien Cię czytać. W ogóle pewien miesięcznik rowerowy powinien u Ciebie zamawiać testy (nawet tych producentów, którzy akurat w danym sezonie dają reklamy).

 

Dzięki za uznanie :thanks:

Przy okazji zobaczyłem mały błąd w opisie

Moje pedały do M520 a nie M510 :geek:

 

A odnośnie komina

Pęknięcie ma na razie 2,5mm zobaczymy jak się sprawa będzie rozwijać

 

A i jeszcze coś

inny użytkownik Peak29 który ma 188cm wzrostu i używa ramy w rozmiarze L też jeździ na sztycy 400mm wysuniętej do max

tak więc mój przypadek nie jest odosobniony :ninja:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od osi korby do

- prętów siodełka 70cm

- górnej powierzchni siodła (odległość umowna, siodełko mam lekko pochylone) - 74,5cm

 

Dodatkowo poniżej moje pomiary z Fit Calculator i wyniki jakie otrzymałem (cale zamieniłem już na cm)

 

Measurements (moje wymiary)

-------------------------------------------

Inseam: 86

Trunk: 62

Forearm: 35

Arm: 67

Thigh: 64

Lower Leg: 57

Sternal Notch: 150

Total Body Height: 180

 

 

XC - wyniki geometrii roweru

-------------------------------------------

Standover Height Range: 81,5 - 83,3 cm

Virtual Top Tube: 58,9 - 59,9 cm (to jest właśnie wirtualna długość górnej rury )

Stem Length: 9.9 - 11.5 cm (długość mostka)

BB-Saddle Position: 74.3 - 75.8cm (odległość od osi suportu do siedziska siodła)

Saddle-Handlebar: 54.4 - 56.0 cm (odległość pomiędzy kierownicą a noskiem siodełka)

Oczywiście wyżej wymienione wyniki to nie jakiś dogmat, ale po prostu dane od których można zacząć ... taka baza do dalszej regulacji

Niestety nie stać mnie na BG Fit

 

 

Tak więc jak widać długość ramy w sam raz dla mnie ale pozycja siodła przy sztycy 400mm za niska..... i takież też mam odczucia :icon_confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz jak rozwinie się ta sytuacja z pęknięciem, bo ja ostatnio na swoim Krossie A9 zauważyłem takie samo pęknięcie, dł sztycy 350 mm tak samo jak Ty ok. 1 cm od granicy wysunięcia, teraz czekam na sztycę 400mm żeby trochę głębiej siedziała w ramie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś po jednym zjeździe coś mnie tknęło aby zobaczyć czy u mnie przypadkiem rama nie pęka tak jak u ciebie. Niestety ale tak. Mało tego, jestem prawie na 100% pewien, że po drugiej stronie tego otworu też jest pęknięcie, na razie bardzo małe. Napisz jak twoje boje z Velo, ja w poniedziałek jadę z tym do sklepu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś po jednym zjeździe coś mnie tknęło aby zobaczyć czy u mnie przypadkiem rama nie pęka tak jak u ciebie. Niestety ale tak. Mało tego, jestem prawie na 100% pewien, że po drugiej stronie tego otworu też jest pęknięcie, na razie bardzo małe. Napisz jak twoje boje z Velo, ja w poniedziałek jadę z tym do sklepu.

 

Niestety na razie nie mam czasu aby do sklepy z ramą zajrzeć (sklep 50km od domu :verymad: a urwanie głowy w pracy + remont w domu zabierają mi większość dnia)

Wg gwarancji mam 2 miesiące na zgłoszenie... oczywiście tyle nie będę czekał.

Do sklepu zaplanowałem wypad za 2 tyg, tj 29 Września.... wtedy będę w Rzeszowie w innej sprawie i od razu zgłoszę sprawę

 

Na razie staram się opanować sytuację jak mogę. Zamieniłem miejscami zaciski w kolarcie i Peaku.

Kolarka ma fajny wysoki zacisk na dwa imbusy.

O taki... tu już założony na Peaka

DSC_0098_1.JPG

Zacisk dokręciłem tak tylko na 3Nm... jutro przetestuje w terenie czy wreszcie skrzypienie zniknie i czy sztyca nie będzie się chować

Problem w tym, że takiego zacisku nie można nigdzie kupić... na Allegro widziałem tylko czarne wersje ... czerwonej anody na polskim rynku brak

 

I jeszcze jedna dość ciekawa obserwacja

DSC_0087_1.JPG

To jest kolarka z założonym zaciskiem z Peaka... działa jak należy

Zresztą w kolarce przekrok jest duuużo mniejszy a sztyca duuuużo bardziej schowana w kominie (2/3 sztycy tam jest)

 

Ale zaciekawiła mnie długość wycięcia w kominie ramy kolarki, wyglądała na dłuższa niż w Peak

 

Po zmierzeniu okazało się że moje oczy mnie nie myliły

Długość wycięcia w Peak29 - 30mm

a w Giant Defy 2 - 35mm

 

Różnica niewielka, ale, z powodu dość dużego przekroku w Peaku naprężenia w sztycy są dość spore, przez co sztyca i zacisk bardziej pracują

Gdyby w Peaku wycięcie było większe to naprężenia (i wygięcie końca komina) spowodowane ściśnięciem końca komina przez zacisk były by mniejsze, co mogło by uchronić ramę przed pęknięciem

 

Taką przynajmniej teorię wysnułem :thumbsup:

 

P.S

Czy będziesz dawał do sklepu ramę razem ze suportem i sterami ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już oddałem. Nie wykręciłem korb bo nie mam ściągacza oraz zostawiłem miski od sterów. Przez korby nie mogłem ustawić sobie ramę by je wybić a nie miałem weny by kombinować. Zresztą to akurat nie problem dla mojego serwisu. Ramę wyślą jutro, teoretycznie spece z Velo mają 14 dni na odpowiedź ale być może będzie coś wcześniej wiadomo. W przypadku uznania gwarancji to jeśli mają w tym rozmiarze na stanie to dostanę drugą, jak nie to zwrócą kasę. Tyle mi powiedzieli. Teraz pytanie co jeśli będą mnie mieli w kloace. Serwisant powiedział coś o zbyt długiej sztycy a na karcie gwarancyjnej stoi coś o niewłaściwych podzespołach. Tyle, że nigdzie nie mogłem doszukać się jakiejkolwiek informacji, że sztyca nie może być dłuższa niż ileś tam. Jedyne obostrzenia dotyczą wielkości tarczy i siły z jaką należy dokręcać poszczególne elementy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli odłamywałby się komin podsiodłówki to jeszcze byłbym w stanie zrozumieć że mogą mieć zarzut o "niewłaściwy dobór komponentów i niedopasowanie rozmiaru ramy do gabarytów użytkownika".

Jednak trek wymieniał paragony z odłamaną podsiodłówką powyżej węzła łączącego z górną rurą, bez "ale" - wysunięcia sztycy nawet nie analizowano, przykaz z firmy "wymieniać".

Wg mnie jest to wada konstrukcyjna, ramy powinny zostać wymienione a w kolejnym roku powinny zostać wprowadzone zmiany konstrukcyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli odłamywałby się komin podsiodłówki to jeszcze byłbym w stanie zrozumieć że mogą mieć zarzut o "niewłaściwy dobór komponentów i niedopasowanie rozmiaru ramy do gabarytów użytkownika".

Jednak trek wymieniał paragony z odłamaną podsiodłówką powyżej węzła łączącego z górną rurą, bez "ale" - wysunięcia sztycy nawet nie analizowano, przykaz z firmy "wymieniać".

Wg mnie jest to wada konstrukcyjna, ramy powinny zostać wymienione a w kolejnym roku powinny zostać wprowadzone zmiany konstrukcyjne.

 

Miejmy nadzieję ze masz rację

Możliwe, że ja specjalnie wezmę urlop w najbliższy poniedziałek i zawiozę ramę do sklepu

 

Ale nawet jak będą chcieli wymienić to może być problem.... na stronie dobresklepyrowerowe.pl pokazują że tych ram (czaro-białe i biało czarne) już nie ma dostępnych w rozmiarach M i L

jedyny pełny wybór jest w Pomarańczowych.

 

Ale za wcześnie na takie zmartwienia... najpierw rama do sklepu :bye2: i zobaczymy jak się sytuacja rozwinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peak Pękł

 

Rama L sztyca 400 wysunięta na 3 cm od ogranicznika.

Moja waga poniżej 80 kg

 

Pekniecie po prawej stronie zauważyłem juz wcześniej i specjalnie sie nim nie przejmowałem

https://picasaweb.go...feat=directlink

 

Bardziej martwi malutkie pękniecie na spawie poniżej ( widać po powiększeniu zdjęcia )

 

Poczekam trochę z reklamacja bo sam jestem ciekawy rozwoju wydarzeń ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc dziś stał się ten smutny dzień kiedy to mój Peak29 pojechał do reklamacji

Jak ona się zakończy nie wiem... ale żadne zakończenie nie będzie szczęśliwe.

 

Na koniec kilka pamiątkowych fotek.... nieszczęsne pęknięcie nie pozwoliło dokończyć projektu... a zostało już tylko ze 3 rzeczy do wymiany i byłby mój "projekt Peak" zakończony

 

DSC_0262.JPG

DSC_0270.JPGDSC_0290.JPG

 

A tak wygląda rower... rozebrany prawie na części pierwsze... smutny to widok :bye2:

DSC_0303.JPG

 

Jeszcze na koniec dodam co nieco do oponach Author Gripster w rozmiarze 2.1

W dniu oddania do reklamacji rower ma przejechane 1850km po wszelkiego rodzaju nawierzchniach (jak już pisałem wcześniej)

 

Przednia opona ma śladowy stopień zużycia. Widać jeszcze nawet delikatny wzorek na klockach. Wysokość klocków, 2,5mm

DSC_0252.JPG

 

 

Tył niewiele gorszy, najbardziej zużyte klocki mają 1,7mm tak więc jeszcze jeden sezon przejeżdżę na nich

DSC_0255.JPG

 

Co do trakcji opon.. nie mam zastrzeżeń.. jak na uniwersane są bardzo dobre

szerszy opis tych opon znajdziecie w

teście na stronie http://www.team29er....na-na-kady-dzie

 

Tyle... pozostało czekać na rozpatrzenie reklamacji i podjąć decyzje co dalej...

 

A czekać nie lubię,,,,, po prostu mnie ono dobija :icon_confused:

 

Pozostała mi jazda na szosie :thumbsup:

:bye2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostała mi jazda na szosie

To tak jak mnie. A co do reklamacji to wczoraj byłem i jak na razie w Velo rozpatrują co z tym zrobić. Jak to się skończy też nie wiem ale w sklepie czekały w pudle dwie ramy do wysłania. Coś czuję, że nawet jak wymienią ramy to za jakieś 3, 4 miesiące sytuacja się powtórzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dzisiejszej wizycie w serwisie wiem, że muszę jeszcze poczekać do piątku. A to z racji tego, że moja rama (a właściwie jej fragment) poleciała na Tajwan w celu dogłębnego zbadania sprawy przez tamtejszych speców.

 

!!! Że jak !!!! wysłali kawałek ramy ??A co jak nie uznają reklamacji ???Zwrócą ci ramę w dwóch kawałkach !!??Sprawa z tymi ramami zaczyna być nieciekawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...