Skocz do zawartości

[modyfikacja] - Kands energy 1300


Arnan

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam! Zwracam się z prośbą o doradzenie czy opłaca się modyfikować rower Kands energy 1300. Z roweru jest bardzo zadowolony, przez trzy sezony przejeździłem na nim bardzo dużo. Niestety, obecnie przerzutki trzeba co chwila regulować, podobnie jest też z tylnym hamulcem. Chciałbym podkreślić, że na rowerku jeżdżę prawie codziennie do tego dochodzą weekendowe wypady na których robię grube kilkadziesiąt kilometrów. Nie jestem osobą która interesuje się sportami ekstremalnymi i wykonuje na nim akrobacje : ). Lubię jednak gnać szybko ścieżką turystyczną, rowerową lub zeskoczyć z jakiegoś wyższego krawężnika. Nie chcę sprzętu wyczynowego tylko porządnego, którym wystarczy się dwa razy w roku się zaopiekować, a nie co chwilę regulować. Który posłuży trochę dłużej i ewentualnie da się go naprawić.

Jest to wersja z sezonu 2010 wyposażona w ramę jak kands 1100 z załącznika i cała resztą wraz z osprzętem jak nowsza wersja energy 1300 w tym linku: http://archiwumalleg...1225616607.html .

Tutaj pojawia się moje pytanie - Czy opłaca się zainwestować w nowy osprzęt, hamulce i przerzutki? Chciałbym zostawić ramę i widelec(xcr suntour). Jeśli tak to proszę o jakieś propozycje, uwzględniając to co napisałem powyżej, nie ukrywam, że cena odgrywa dla mnie sporą rolę : ) . Z góry dzięki za pomoc!

 

P.S Czy wybierając kasetę istnieje możliwość dobrania takiej która będzie miała odczuwalnie wyższe przełożenia? Często jak jeżdżę brak mi jeszcze wyższego biegu, a najniższych całkowicie nie używam.

post-131535-0-62794000-1346773141_thumb.jpg

Napisano

Witam! Zwracam się z prośbą o doradzenie czy opłaca się modyfikować rower Kands energy 1300. Z roweru jest bardzo zadowolony, przez trzy sezony przejeździłem na nim bardzo dużo. Niestety, obecnie przerzutki trzeba co chwila regulować, podobnie jest też z tylnym hamulcem. Chciałbym podkreślić, że na rowerku jeżdżę prawie codziennie do tego dochodzą weekendowe wypady na których robię grube kilkadziesiąt kilometrów. Nie jestem osobą która interesuje się sportami ekstremalnymi i wykonuje na nim akrobacje : ). Lubię jednak gnać szybko ścieżką turystyczną, rowerową lub zeskoczyć z jakiegoś wyższego krawężnika. Nie chcę sprzętu wyczynowego tylko porządnego, którym wystarczy się dwa razy w roku się zaopiekować, a nie co chwilę regulować. Który posłuży trochę dłużej i ewentualnie da się go naprawić.

Jest to wersja z sezonu 2010 wyposażona w ramę jak kands 1100 z załącznika i cała resztą wraz z osprzętem jak nowsza wersja energy 1300 w tym linku: http://archiwumalleg...1225616607.html .

Tutaj pojawia się moje pytanie - Czy opłaca się zainwestować w nowy osprzęt, hamulce i przerzutki? Chciałbym zostawić ramę i widelec(xcr suntour). Jeśli tak to proszę o jakieś propozycje, uwzględniając to co napisałem powyżej, nie ukrywam, że cena odgrywa dla mnie sporą rolę : ) . Z góry dzięki za pomoc!

 

P.S Czy wybierając kasetę istnieje możliwość dobrania takiej która będzie miała odczuwalnie wyższe przełożenia? Często jak jeżdżę brak mi jeszcze wyższego biegu, a najniższych całkowicie nie używam.

Kaseta 9x ma 11t najwyższe przełożenie, a jeżeli masz wolnobieg to na 100% najwyższe to 14t. Do x9 i rekreacyjnej jazdy alivio rd-m430 jest bardzo ekonomiczną przerzutką i wg mnie bardzo udaną (dziewczyna jeździ), manetka alivio 9x też jest ok, Jeżeli już

Koszty

http://allegro.pl/shimano-alivio-rd-m430-i2605834857.html 84zł

http://allegro.pl/zestaw-deore-kaseta-cs-hg50-lancuch-cn-hg53-w-wa-i2598892114.html 142zł

http://allegro.pl/dzwignia-przerzutki-tyl-shimano-alivio-sl-m430-9rz-i2608679663.html 70zł

Zmieścisz się w 300zł

Napisano

Jeśli to co miałeś standardowo ci pasowało i niezadowolony jesteś jedynie z tego, że się zużyło to zostałbym przy tym co masz - czyli pełnym alivio - to jest właśnie grupa dedykowana dla ludzi takich jak ty. To, że po paru sezonach musisz wymienić kasetę/łańcuch i pancerze z linkami to normalne i będziesz to miał w każdej grupie osprzętu.

 

Wymień więc pancerze i linki, a do tego łańcuch i kasetę na nowe - osiągi osprzętu powinny wrócić do pierwotnych. No i pogódź się z tym, że te elementy co jakiś czas trzeba wymieniać - szczególnie jeśli jeździ się często.

 

Jeśli jednak rower nawet jako nówka cię w pełni nie zadowalał - to wymień konkretne braki, a my coś doradzimy.

 

Edycja: Warto zauważyć, że 8io rzędowa kaseta jaka jest w kands 1300 również ma najwyższe przełożenie w postaci zębatki 11tki, więc 9cio rzędowy system nic tu dodatkowo nie daje - poza tym, że jest droższy i - jeśli wierzyć niektórym opiniom - przez bardziej filigranowe części może być mniej długowieczny.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...