Skocz do zawartości

[amortyzator] - Rock Shox Recon SL - godny polecenia serwis w Krakowie


tipvip

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie,

Zepsuł mi się amortyzator (Rock Shox Recon SL).

Skoku zostało 2cm, i przy każdej nierówności udeża o czoś twardego w środku amortyzatora i odbija w ręce, do tego działał (moim zdaniem) bardzo dobrze.

Poszukuję godnego polecenia serwisu w Krakowie.

 

Będę wdzięczny za pomoc

 

Pozdrawiam

Witek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2i regulaminu

 

Wyczytałem w instrukcji że powinna być specjalna pompka do amortyzatorów Rock Shox do serwisu po taką podjechać?I czy jak powietrze zeszło to on nie powinien się obniżyć, bo wysokościowo jest tak samo, tylko coś go blokuje od środka w skoku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to wszystkie wentyle są takie same do amortyzatorów powietrznych, więc może być jakakolwiek. Producent tak pisze, żeby zapewniać sobie zbyt części, które produkuje i jakiś procent pewnie tak własnie robi. Oni tylko zbierają tą całą pewni niemałą marże. Masz powietrzny amortyzator i nie masz do niego pompki? :o

 

I czy jak powietrze zeszło to on nie powinien się obniżyć, bo wysokościowo jest tak samo, tylko coś go blokuje od środka w skoku

 

To wszystko zmienia. Może go zablokowałeś. Sprawdź. Jak nie to czy uderzyłeś w coś, wjechałeś, czy coś się ostatnio wydarzyło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nic nie udeżyłem uderzyłem specjalnie, rower był w serwisie bo nie jeździłem na nim ponad rok, posmarowali itd, pojeździłem 2 razy, potem 3 tygodnie przerwy, wsiadam i czuje że coś jest nie tak.

Rowerek kupowałem używany 3 lata temu i nie dostałem pompki.

 

Spróbuję podjechać do jakiegoś serwisu, byle by tylko nie zepsuli mi amorka

 

Takie jeszcze pytanie czy mogę jechać na rowerze do serwisu, czy lepiej nie bo mogę coś tam uszkodzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nic nie udeżyłem specjalnie, rower był w serwisie bo nie jeździłem na nim ponad rok, posmarowali itd, pojeździłem 2 razy, potem 3 tygodnie przerwy, wsiadam i czuje że coś jest nie tak.

 

Jeśli robili amora to reklamuj usluge...

 

Recon czasem tak ma, nie trzeba wcale przywalic w nic ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczytałem w instrukcji że powinna być specjalna pompka do amortyzatorów Rock Shox do serwisu po taką podjechać?I czy jak powietrze zeszło to on nie powinien się obniżyć, bo wysokościowo jest tak samo, tylko coś go blokuje od środka w skoku

 

Dobrze zrobisz jak uderzysz na Kalwaryjską 14 (naprzeciwko "Korony"). W temacie pompki to możesz kupić w Decathonie bardzo porządna za 110 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dobra, rowerek po serwisie u Dominika z Placu Matejki.

 

Na cenach się nie znam, ale u Dominika wygląda to tak:

Serwis amorka – 120zł

Full Serwis roweru – 150zł (bez amorów i hamulców hydraulicznych).

Serwis hamulców hydraulicznych – 35-45zł sztuka.

 

Generalnie jestem zadowolony, ułożył mi oponę tubeless na koło do dętkówek - czego nie mogli zrobić 2 poprzednie serwisy. Amorek chodzi jak nowy po serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ułożył mi oponę tubeless na koło do dętkówek - czego nie mogli zrobić 2 poprzednie serwisy

 

Co zrobił?

 

Full serwis - jak to fajnie brzmi. Czasami jak rower jest w dobrym stanie i nie potrzebuje wymiany smarów to przecierają szmatą i regulują. Ciekawe co się w tym przypadku kryje pod tą nazwą. Nie chce być sceptyczny, ale nie stało się nic z czym nie mogłeś sobie sam spokojnie poradzić. Przypomniałeś mi dlaczego robię wszystko w rowerze sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzez własną niewiedzę wcześniej kupiłem oponę i kupiłem bezdętkową a koła mam przeznaczone do dętkowych opon i przez to nie mogłem jej ułożyć żeby była prosta, byłem w dwóch serwisach i mówili że próbowali i się nie da, tym razem się jednak udało i opona mi nie hula w prawo/w lewo.

 

Co do serwisowania samemu -tutaj ciężko się nie zgodzić,

Jeśli masz warunki i czas to oczywiście można próbować robić samemu.

 

Full Serwis – tego nie robiłem, zrobię go na wiosnę, zapytałem tylko o cenę. Ze tego, co zrozumiałem jest to rozebranie roweru do gołej ramy, wyczyszczenie i zebranie go od nowa, co daje możliwość sprawdzenia każdego podzespołu w jakim jest stanie - jak jest coś do wymiany to wtedy tylko koszt części lub dostarczasz swoje części.

Zapewne jak ktoś już to robił to dla niego może to proste, ale mi się wydaje trudne...nie mam narzędzi, nie mam smarów, nie mam warunków … i najważniejsze nie mam doświadczenia a rower mimo tego, że wygląda na prostą rzecz to dużo rzeczy ma znaczenie…długość linek, ich kąty i masa rzeczy, o których ja nie mam pojęcia. Jak na przykład to, że linki od manetek lepie puścić na krzyż na ramie bo wtedy są lepsze kąty i bardzie precyzyjnie to działa.

Tak czy inaczej uważam, że jak ktoś serwisuje rowery już 17 lat…to ma więcej pojęcia niż taki laik jak ja :)

 

PS: Jest jeszcze express serwis, taki to kosztuje 40-50zł, ale taki to i ja sam potrafie zrobić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na przykład to, że linki od manetek lepie puścić na krzyż na ramie bo wtedy są lepsze kąty i bardzie precyzyjnie to działa.

 

Co to jest?! Jakaś wiedza tajemna? Nigdy o czymś takim nie słyszałem. Kąty lepsze. A jakie kąty są optymalne? Ciekawe rzeczy Ci naopowiadał ten serwis. Chyba puszczają na krzyż, bo linki się o siebie przetrą i taki ktoś wróci szybciej, żeby kupić nowe u nich...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...