Skocz do zawartości

[opony] geax saguaro 26x2.2 czy race king 2.2 protection - która lepsza


Quonirath

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Ze względu na to iż mój jeden rapid rob uległ przecięciu potrzebuję nowych opon. Jakieś 70% spędzam na drogach leśnych, szutrowych z odrobiną kamieni i zastanawiam się na tym która z tych dwóch opon będzie lepsza zdaniem fachowców geax saguaro ( bezdętkowa) czy conti race king protection. Oczywiście inne sugestie też mile widziane budżet jaki mogę przeznaczyć na nowe gumy to tak do 360 złotych za komplet oczywiście jak znajdzie się coś innego w atrakcyjnej cenie i rozmiarze 26x2.2 lub 2.25 to też wezmę pod uwagę

 

Dzięki i pozdrawiam

Napisano

2i regulaminu

 

Na 100% obiektywny nie będę bo:1. Żaden ze mnie fachowiec2. Na Conti Race Kingu tylko się chwilę przejechałem - na codzień jako napędową mam założone właśnie Saguaro. Ale co mogę to doradzę:Las, szuter, kamienie.... po to jest Saguaro :) To jest coś a'la nieśmiertelny Python, tylko z odrobinę agresywniejszym bieżnikiem i bardziej miękką mieszanką. W głębokim błocie głupieje, ale mam takie wrazeie że gubi się odrobinę później od >pytonga< :P.Geax nie żałuje gumy i tym oponom naprawdę trudno jest zrobić krzywdę, zwłaszcza jeśli osadzić na mleczku TNT (IMHO duuuużo lepsze od NoFlats).Aha, jeszcze jedno - nie ma sensu pakować się w dodatkowe gramy bezdętek Geaxa. (sprawdzone w wielu źródłach). Zwykłe kevlary też się pięknie uszczelniają - mają mocne boki, na których projektanci nie pożałowali gumy.

Napisano

slav4 całkiem do rzeczy napisałeś dzięki ale tak sobie myślę że może do tej dwójki dodam jeszcze x-king protection co wy na to która będzie lepsza

Napisano

Na 100% obiektywny nie będę bo:1. Żaden ze mnie fachowiec2. Na Conti Race Kingu tylko się chwilę przejechałem - na codzień jako napędową mam założone właśnie Saguaro. Ale co mogę to doradzę:Las, szuter, kamienie.... po to jest Saguaro :) To jest coś a'la nieśmiertelny Python, tylko z odrobinę agresywniejszym bieżnikiem i bardziej miękką mieszanką. W głębokim błocie głupieje, ale mam takie wrazeie że gubi się odrobinę później od >pytonga< :P.Geax nie żałuje gumy i tym oponom naprawdę trudno jest zrobić krzywdę, zwłaszcza jeśli osadzić na mleczku TNT (IMHO duuuużo lepsze od NoFlats).Aha, jeszcze jedno - nie ma sensu pakować się w dodatkowe gramy bezdętek Geaxa. (sprawdzone w wielu źródłach). Zwykłe kevlary też się pięknie uszczelniają - mają mocne boki, na których projektanci nie pożałowali gumy.

 

Ciekawie piszesz.

Może uda mi się znaleźć odpowiedź na nurtujące mnie pytania.

Jak możesz i uda Ci się znaleźć chwilkę żeby na nie odpowiedzieć to będę bardzo wdzięczny.

1.Jak Ci się jeździ na saguaro po asfalcie.Mnie interesuje balon 2.2?

2.Do tej pory jeździłem tylko na oponach dętkowych,duża jest różnica w oponach bezdętkowych? Waga,odporność na przebijanie itp?

3.Czy układ saguaro napędowa,a któraś z Conti RR albo Conti XK kierunkowa?

4.Miałeś okazje jeździć na Kendzie Karmie 2.2.?

 

I teraz mam pytanie do Wszystkich.Ma ktoś może zdjęcie Geaxów Saguaro z białym bokiem albo całe białe??

Jak to wygląda na rowerze,nie za bardzo retro???

pozdrawiam serdecznie

Robert

 

p.s.Saguaro ma strasznie ciężkie te oponki

Napisano

Ciekawie ? Dzięki :)

Opony to takie moje małe zboczenie i zajeździłem już tego trochę. Były Rubeny, Micheliny, Hutchinsony, Schwalbe (porażka) a od tego sezonu - przesiadka na Geaxy, tak trochę z przypadku, na zasadzie "a co mi szkodzi spróbować"

Ale do rzeczy:

 

1. Mam Saguaro 2,0. Nie jest to slick i nigdy nie będzie, ale jak już rozkręcisz to ładnie leci. Nie ma takiego uczucia jak np. w Gato, Bulldogach czy NN że rower przeskakuje "z klocka na klocek". Wystarczy zresztą popatrzeć na czoło bieżnika - klocki są naprawdę gęsto upakowane. Dość miękka mieszanka - twardość 60 Shore'a, czyli że nawet dopompowana na maxa szybko zgubi bieżnik na twardym, za to daje lepszą przyczepność wszędzie indziej.

 

2. Jeśli tylko możesz i cię stać - GORĄCO polecam przejście na bezdętki.

Plusy:

a) oszczędność na masie rotującej: zestaw >opona + dętka< zawsze będzie cięższy od zestawu >bezdętka + mleczko<

B) możliwość zejścia z ciśnieniem do NAPRAWDĘ niskich wartości. Przy niskim ciśnieniu opona rozpłaszcza się na gruncie i używa nie tylko czołowych klocków, a całego bieżnika jako strefy kontaktu. Oczywiście to lepsza przyczepność, nie martwisz się o snake'i, a parunastu kilometrach w terenie tyłek naprawdę składa podziękowania :). Pamiętam swój "pierwszy raz" na Tubeless Ready - jechało się jak na fullu z małym skokiem.

c) w terenie - przeciwnie niż na szosie - wraz ze spadkiem ciśnienia opory toczenia SPADAJĄ. Korzyści oczywiste, a na życzenie służę linkiem do testów Schwalbe

 

Minusy:

a) ograniczona możliwość rotacji oponami, konieczność dostępu do kompresora, albo porządnej pompki stacjonarnej z dużym "chuchem".

B) nieco wyższa cena/masa obręczy pod bezdętki. Jak przerabiasz "zwykłe" koła, to dochodzi ci jeszcze cena i waga zestawów do konwersji

c) cena mleczka, które po jakimś czasie zasycha i konieczne są dolewki. Im bardziej rotujesz opony, tym więcej tego mleczka idzie na straty

d) niektóre opony "gryzą się" z niektórymi obręczami - metodą prób i błędów trzeba dojść do tego co wskoczy "od strzału pompką", a z czym trzeba kombinować. Generalnie: im trudniej opona wchodzi na obręcz, tym łatwiej się potem uszczelni i vice - versa

 

3. Tu ci nie pomogę, bo nie znam dobrze tych Conti, ale generalna zasada jest taka: agresywniejsza opona ZAWSZE na przód

a) ca 70% oporów toczenia pochodzi od tylnej opony

B) o ile uślizg tyłu jest z reguły do opanowania, to gdy odjedzie przód to nie ma szans na reakcję i zostaje hamowanie.... twarzą. A przy takim upadku >przodem na bok< (nie przy klasycznym OTB) najłatwiej załatwić obojczyk

 

4. Karmy niestety nie miałem (w ogóle nigdy nic z Kendy), ale generalnie je chwalą. Niech ktoś kompetentny się wypowie

 

5. Widziałem białe Saguaro w realu i widziałem te same - ciemnoszare - już po maratonie:). Opona ma trzymać, nie wyglądać, choć fakt - na samochodzie i przez pierwsze kilometry wygląda ładnie

Foty białej masz poniżej. Dla mnie to bardziej lans niż retro.

 

Geax Saguaro white

 

6. Fakt, ważą swoje, ale "coś za coś". Ja się już definitywnie wyleczyłem ze skrajnego lightowania opon, vide - legendarne już papierowe ścianki Schwalbe. Rozcięcie tubelessa w warunkach polowych jest z reguły nienaprawialne i "niezaklejalne" przez mleczko. Jak ktoś lubi górskie spacery z rowerem na plecach - serdecznie zapraszam na www.schwalbe.com :)

 

Się rozpisałem.....

Ale o rowerach, oponach, amorach i broni pancernej to mogę dłuuuuugo :)

 

Kolega poniżej zresztą też :)

Geax Pistop TNT | Endurorider.pl

Napisano

robertos102 tu masz jeszcze geaxy z białymi bokami

 

geax białe boki

 

slav4 mam takie jeszcze pytanie bo mam rower talon 1 2012 i mam na nim rapid roby czy jeśli zdecyduje się na bezdętkowe opony geaxa to felgi też muszę wymieniać?

 

a czy ktoś wie jaką realną szerokość mają saguaro 2.2?

Napisano

@ Quonirath i Rapid Roba:

 

Jeśli po zdjęciu opony i dętki widzisz nyple od szprych i "gołą"fabryczną opaskę znaczy że tak. System nie będzie szczelny i powietrze ucieknie zanim zdążysz cokolwiek naruchać pompką.

Rozwiązania masz dwa:

1. Nowa obręcz i przeplecenie koła (być może też nowe szprychy)

2. Konwersja na Ghetto Tubeless.

Link "jak to się robi" masz poniżej. Nigdy nie bawiłem się w Ghetto - zawsze idę na łatwiznę i kupuję gotowe koła pod bezdętki, ale kolega "z linka" napisał chyba wszystko w temacie.

 

Miłych przeróbek :-)

 

Ghetto tubeless manual | Endurorider.pl

Napisano

ee no bez przesady od razu z tymi nowymi obręczami czy ghetto. Często wystarczy tylko taśma którą się okleja obręcz zamiast opaski pod dętki. Ja tak przerabiałem oryginalne koła od mojego anthema i śmigało to bez problemu. Inna sprawa że nie uszczelniało się tka dobrze jak obecne ZTR Crest

Napisano

Aż takie konieczne było przytaczanie wszystkiego ??

 

Witam

Dzięki za wyczerpujące info slav4

Dziś zamówiłem sobie nowy zestaw Geax Saguaro 2.2 zwijane,mam tylko potwierdzić czy całę czarne czy z białym paskiem po boku.

Co do białego paska po boku to bardziej się obawiam,że to taki styl retro niż lans.

Ale muszą się sprzedawać,skoro je produkują :)

Kwestia do przemyślenia:)

 

Zastanawiałem się nad Karmami zwijanymi ale na razie odpuszczam.

 

Co do jazdy bez dętek,pójdę za Twoją radą i albo kupię sobie obręcze jakieś używki albo spróbuje metotę Ghetto Tubeless.

I teraz mam do Ciebie i innych osoób obeznanych w tym temacie kolejne pytania.

1. Jak blisko opony odcinamy pozostałe kawałki dętki,tniemy naciągając dętkę czy nie? Widać później resztkę dętki spod opony?

2. Czy warto kupić te koła i nie bawić się w żadne przeróbki?

 

http://allegro.pl/ko...2599876939.html

 

A może ma ktoś inne ciekawe typy w miarę tanich kół tubeless?

pozdrawiam

Robert

 

p.s.Starsznie musiałeś się "przejechać" na tych oponkach Schwalbe skoro masz o nich takie zdanie:)

Ja osobiście nienawidzę Conti RK SS,może i ultra lekka ale jak w terenie nie przebić "papieru"!!!

Napisano

Cześć, podepnę się.

 

Kupiłem 2.0 Saguaro i mam dylemat :) oponki już założone, jutro test, natomiast do teraz się zastanawiam czy jechać na SPEED czy na TRACTION :). Jeżdżę na nizinnych terenach więc zrobiłem na Speed i przód i tył. Jakie macie doświadczenia z tą oponą i kierunkowaniem bieżnika?

Napisano
p.s.Starsznie musiałeś się "przejechać" na tych oponkach Schwalbe skoro masz o nich takie zdanie:) Ja osobiście nienawidzę Conti RK SS,może i ultra lekka ale jak w terenie nie przebić "papieru"!!!

 

no pewnie miał złe doświadczenia :-) ja od siebie dodam że mój kolega ma na smart samach przejechane 2k km i sobie je chwali natomias ja na swoich rapid robach ma 180 km i tak tylnia opona przecięta n powiedzmy że to moja wina ale raz ostrzej zachamowałem w lesie i cztery klacki z tylniej się wyłamały :-(

 

Jeśli chodzi o oponki dla mnie to na polu bitwy zostają race king 2.2 ewentualnie X-king ale tu chyba w wersji 2.4 oczywiście obie protection i mam tu pytanko to użytkowników tych oponek jaka jest ich rzeczywista szerokość i czy wejdą mi do talona1 bo słyszałem że po napompowaniu robi się z nich duży balon :-) Dodam że ważę 95 kg trasy po których śmigam to szutry z odrobiną małchy kamieni, leśne dukty etc asfalt w 35%

Napisano

@robertos te koła co podałeś nie rozwiązują problemu. Przerobić trzeba wszystkie ktróe mają tradycyjna obręcz na nyple. Musisz po prostu zamknąć te otwory na nyple żeby tamtędy płyn nie wyciekał do komory z nyplami. Użycie ghetto - czyli rozciętej dętki tez podobno poprawia uszczelnienie z oponą - tego nie wiem bo ja zawszę używałem tylko taśmy. Czyli potrzebujesz:

1a. taśma + wentyl - http://www.notubes.com/Stans-Rim-Tape-10yd-x-21mm-P54C17.aspx i http://www.notubes.com/Universal-35mm-Mountain-Valve-Stem-Pair-P550C16.aspx

1b zamiennie do systemu ghetto dętkę o ile dobrze pamiętam 20'' albo 24'' do kół 26

2. płyn uszczelniający

3. dobrą pompkę aby to uszczelnić

A jak sobie przejrzysz filmiki http://www.notubes.com/helpcenter.aspx to będziesz wiedział jak i co dokładnie zrobić.

Napisano
Dziś zamówiłem sobie nowy zestaw Geax Saguaro 2.2 zwijane,mam tylko potwierdzić czy całę czarne czy z białym paskiem po boku. Co do białego paska po boku to bardziej się obawiam,że to taki styl retro niż lans.

 

rzecz gustu tu musisz sam zadecydować choć mi osobiście się ten biały pasek podoba :) nie wiem czy widziałeś te zdjęcia tu koleś ma przy rowerze geax białe paski

Napisano

@robertos te koła co podałeś nie rozwiązują problemu. Przerobić trzeba wszystkie ktróe mają tradycyjna obręcz na nyple. Musisz po prostu zamknąć te otwory na nyple żeby tamtędy płyn nie wyciekał do komory z nyplami. Użycie ghetto - czyli rozciętej dętki tez podobno poprawia uszczelnienie z oponą - tego nie wiem bo ja zawszę używałem tylko taśmy. Czyli potrzebujesz:

1a. taśma + wentyl - Stans Rim Tape 10yd x 21mm i Universal 35mm Mountain Valve Stem (Pair)

1b zamiennie do systemu ghetto dętkę o ile dobrze pamiętam 20'' albo 24'' do kół 26

2. płyn uszczelniający

3. dobrą pompkę aby to uszczelnić

A jak sobie przejrzysz filmiki Help Center to będziesz wiedział jak i co dokładnie zrobić.

 

Te kola sa typowymi bezdetkowymi.Z tego co pisalem z ta osoba to dpolewala tylko mleczka do opon i smigalo jak trzeba.Wiec po co je przerabiac?

 

rzecz gustu tu musisz sam zadecydować choć mi osobiście się ten biały pasek podoba :) nie wiem czy widziałeś te zdjęcia tu koleś ma przy rowerze geax białe paski

 

Nie widzialem fotki i dlatego wlasnie juz wybralem, oponki.....z bialym paskiem:)

 

pozdr.

R.

Napisano
Nie widzialem fotki i dlatego wlasnie juz wybralem, oponki.....z bialym paskiem:)

 

gdzie kupowałeś bo powiem szczerze że kuszą mnie wyglądem te oponki :) choć nadal czekma też na opinie na temat wyboru między X-king a race king

Napisano

gdzie kupowałeś bo powiem szczerze że kuszą mnie wyglądem te oponki :)

 

Kupowałem na allegro.

Tu masz aukcje:

http://allegro.pl/ge...2591497829.html

Tylko ważą cholernie dużo bo aż po 750 gram !!!

Mam nadzieje,że uzyskam oczekiwany efekt:)

Teraz tylko pozostaje dylemat,czy przerabiać stare obręcze na Ghetto czy też kupić oryginalne no tubeless.

 

Ja jeździłem na Conti RK SS i nie polecam nikomu bo słabe cholernie,toczą się świetnie po twardym,są ciche,stosunkowo szybko się nie ścierają.Dużo osób poleca X Kinga albo Moutain Kinga na przód,a na tył właśnie RK.

Mnie jeszcze ciągnie żeby spróbować i kupić Kendy Karmy,ale na razie przetestuje Geaxy.

pozdro

Robert

Napisano
Ja jeździłem na Conti RK SS i nie polecam nikomu bo słabe cholernie,toczą się świetnie po twardym,są ciche,stosunkowo szybko się nie ścierają

ty miałeś wersje supersonic a ja myślę o protection ponoć wytrzymalsza jest ale zobaczymy bo jeszcze się zastanawiam :)

Napisano

Przepraszam za post pod postem ale mam jeszcze jedną sprawę odnośnie XK 2.4 a nie chcę zakładać nowego tematu a mianowicie chodzi o to iż posiadam teraz rapid roby 26x2.25 i zastanawiam się czy Xk 2.4 zmieszczą pod mój widelec rockshock xc/30/tk pytam ponieważ rapidy roby bo bokach mają jeszcze trochę miejsca a od góry jest jakiś centymetr luzu. Jak myślicie zmieszczą się teXK 2.4??

Napisano

Witam

Wracając do tematu stosowania opon bezdętkowych,mam następujące pytanie.

Czy zastosowanie takie preparatu:

 

http://allegro.pl/caffelatex-zestaw-bezdetkowy-na-dwa-kola-race-i2553887237.html

 

oraz opon w wersji TNT albo kevlarowej pozwoli w pełni korzystać z jazdy bez dętek?

 

Ktoś z forumowiczów korzystał z tego preparatu?

pozdrawiam

Robert

 

p.s.Przy przeróbce opon za pomocą ghetto tubeless stosuje się dętki 20" z zaworem samochodowym.Ja natomiast mam obręcze i dętki z zaworkiem presty.Czy zmieści mi się w ten otwór zawór samochodowy?

Napisano

Robertos ten zestaw co podałeś to jest kompletny zestaw do zrobienia bezdętki - dodam że nie w wersji ghetto. Jeśłi kupisz ten zestaw to nie potrzebujesz już dętki połoónej na obręczy. Jej rolę spełnia taśma + zawór - które na tej aukcji są sprzedawane. Co do zaworów to samochodowego nie wciśniesz w otwór od presty - jak już to trzeba go rozwiercić i tu są 2 obozy

1. że dodatkowo osłabiasz obręcz w miejscu wentyla.

2. że nie ma to znaczącego wpływu.

Ja korzystam z zestawu taśma + wentyl i go polecam - bardziej niż ghetto. Pewenie dlatego że nie miałem jakoś nigdy problemów z uszczelnieniem opon więc nie potrzebuję dodatkowej dętki. Testowane na 2 różnych obręczach i 2 różnych typach opon

Napisano

Na własnych doświadczeniach mogę powiedzieć Saguaro wersja 2.0(550g) jeżeli cenimy sobie szybkość , 2.2(680g) jeżeli komfort . Race King 2.2(600g) da i szybkość i komfort , ale jest bardziej delikatny. Mowa o oponach w wersji zwijanej. Dobrym wyborem jest kombinacja GEax Saguaro 2.2 przód , Race King 2.2 tył. Dziś przetestowałem to u siebie , doskonala przyczepnosc przedniej opony i lekkie opory do napedzania. Z 80 km wyszła srednia 27km/h z czego 70 % to wały i drogi szutrowe , reszta asfalt.

Napisano

Raczej słabo ze względu na małe klocki, ale to pojęcie względne - która opona dobrze sobie radzi w piachu? :D Tragedii w każdym razie nie ma, da się jeździć.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...