Skocz do zawartości

[Oświetlenie]Jaka soczewka dla diody cree xp-g

trupek

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Ze względu na to ,że wpadł w moje posiadanie reflektor z punta 2 zostałem natchniony do stworzenia własnego oświetlenia. Jak na chwilę obecną projekt jest w początkowym stadium budowy tzn. wygrzebałem z reflektora 2 soczewki i pojawiło się w mojej głowie pytanie, mianowicie "czy taka soczewka może stanowić bazę optyczną dla diody cree xp-g?" Jestem laikiem w dziedzinie optyki ale może znajdzie się na tym forum jakaś osoba która ten temat będzie rozkminiać znacznie lepiej niż ja i zechce podzielić się swoją wiedzą. Może ktoś przerabiał już temat związany z podobnymi bądź tymi samymi soczewkami?

Ps; Obawiam się ,że natężenie światła diody cree xp-g może być zbyt małe aby dobrze spełniało funkcję w takiej soczewce - co by nie było w samochodzie natężenie światła sięga około 1500 lumenów.

Napisano

Ps; Obawiam się ,że natężenie światła diody cree xp-g może być zbyt małe aby dobrze spełniało funkcję w takiej soczewce - co by nie było w samochodzie natężenie światła sięga około 1500 lumenów.

1500LM to daję H7- czyli jak dobrze rozumuje, światła długie?

na rower chcesz dać soczewke z punto:P?

Napisano

Haha ,nie powiem - ale mocno się podjarałem jak wydłubałem tą soczewkę z tego reflektora, gdyby patrzyć na gabaryty soczewki od świateł przeciwmgielnych to nie jest aż tak źle ;d. Niestety nabierając wiedzy (tzn. czytam już z 5 godzin na temat lampek samoróbek) tym bardziej wydaje mi się ,że nie ma większego sensu kombinować z tymi soczewkami z reflektora gdyż lepiej zamówić odpowiednią optykę stworzoną specjalnie dla tych diod (soczewki nie wychodzą aż tak drogo).

Ps1:

Niema tego złego co by na dobre nie wyszło tzn. przy okazji dowiedziałem się ,że są dostępne znacznie mocniejsze diody niż cree xp-g ,więc jeżeli się przemogę żeby zrobić coś swojego to plan może opierać się na jednej diodzie ;].

Ps2: