refiko Napisano 3 Września 2012 Udostępnij Napisano 3 Września 2012 Jakie możecie polecić hamulce do typowego trekkinga, ze wskazanie na szosowego długodystansowca? Tereny raczej nizinne, ew. lekkie wzniesienia, na pewno nie góry. Jazda z bagażem itd... No i ja sam ciężki, około 100kg;] Obecnie mam Magury HS11 (szczękowe hydrauliczne) i jestem z nich średnio zadowolony. Nie zawiodły mnie, ale jakoś super pozytywnie nie mogę się o nich wypowiedzieć. Mogłyby nieco lepiej hamować. Co myślicie o dobrych v-brake'ach? powiedzmy XT? Jest sens pakować się w tarczówki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 3 Września 2012 Udostępnij Napisano 3 Września 2012 Te magury masz z boosterami (podkowami usztywniającymi)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
refiko Napisano 3 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2012 Oczywiście, kompletne w oryginale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 3 Września 2012 Udostępnij Napisano 3 Września 2012 Magury to dosyć mocne heble, więc jeśli teraz ci nie wystarczają to v-brake mogą tym bardziej (miałem hs 33, czyli mocniejsze od hs11 i v-brake xt i nie było rewelacji jak dla mnie). Wydaje się że jednak lepiej byłoby spróbować tarczówki - z przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
refiko Napisano 3 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2012 Moje obecne hamulce ważą około 1kg komplet na oba koła. Co kupić, aby hamowała lepiej i ważyło odczuwalnie lepiej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 3 Września 2012 Udostępnij Napisano 3 Września 2012 W klasie ekonomicznej? Z wagą nie będzie rewelacji. Taki hamulec tarczowy to 250 gram plus tarcza w sumie jakieś 400 gram na sztuce. Próbując zbilansować zyski i straty wagowe musisz wziąć pod uwagę zmiany masy koła bo nowe potrzebuje innej piasty, przeplatanie może być nieopłacalne, więc zakup nowego koła itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michauuu Napisano 3 Września 2012 Udostępnij Napisano 3 Września 2012 Kup Shimano saint a tak na serio to zależy od budżetu.może slx? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 3 Września 2012 Udostępnij Napisano 3 Września 2012 Jeśli masz ograniczone środki to wymień przedni hamulec, tył jak mi się wydaje i tak sobie poradzi, jedyny potencjalny problem, jeśli takowy będzie, to różne klamki i trochę inne ich zachowanie, ale to kwestia przyzwyczajenia. To rower trekkingowy więc gdybam że jego widelec nie będzie tolerował za bardzo czegoś większego niż tarcza 160 mm. Sugerowany shimano slx powinien sobie bez problemu radzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
refiko Napisano 4 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2012 Może i skuszę się na SLX bo mam korbę i przerzutkę SLX. Z przodu za amortyzacja ma być odpowiedzialny jakiś wyższy model CORSY, ale to się jeszcze zobaczy. Na jakiej tarszy tego SLX robić? 160 wystarczy, czy raczej 180mm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 4 Września 2012 Udostępnij Napisano 4 Września 2012 Chyba widelce trekkingowe nie akceptują tarcz większych niż 160mm ale to musiałbyś sprawdzić. Jeśli można to zamontuj 180tkę, będzie zapas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.