Skocz do zawartości

[opona] Smart Sam, czy będzie odpowiednia?

Borys85

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

z racji, że jestem rowerowym laikiem, przed zmianą opony postanowiłem przeczytać interesujące mnie wątki na forum. Wśród wielu podobnych mi problemów, najczęstszą polacaną oponą jest Schwalbe Smart Sam, jednak mimo to, postanowiłem zapytać o mój konkretny przypadek.

Rower posiadam od kwietnia, niestety nie umiałem, a raczej miałem obawy przed hamowaniem przednim hamulcem, no i moja oponka miała wyjątkowo krótki żywot. Obecnie nie ma na niej śladu po "protektorze" (środek wygląda niczym slick i jest, jak podejrzewam bardzo cienki). Przed jesienną pogodą postanowiłem zmienić tylne ogumienie. Nowa opona nie zostanie przeze mnie doprowadzona do takiego stanu - tylnego hamulca praktycznie już nie używam, kilka tygodni przyzwyczajenia i prawa manetka poszła w zapomnienie (poza kolizyjnymi sytuacjami, a raczej ich zapobieganiem).

Jeżdże głównie po asfalcie, jednak nie zależy mi na specjalnie małych oporach, czym bardziej nogi pracują, tym lepiej dla organizmu. No i teraz konkretne pytanie, czy SS będą odpowiednie? Początkowo zmienię jedynie tył, gdyż z przodu nie zauważyłem śladów zużycia. Poproszę również o poradę, jaką szerokość opony najlepiej zakupić i czy takowa opona pasuje do mojej obręczy (Kross Hexagon X3 - obręcz Kross) Czy może lepsza byłaby dla mnie inna opcja?

I na koniec jeszcze jeden mały znak zapytania, na allegro widnieją dwie propozycje, czarna i czarno-biała. Czy ta druga jest po prostu designerskim "wypasem"?

Napisano

Jeżdżę dość długo na tych oponach i jak najbardziej mogę polecić. Ja mam 2.25 ale skoro Ty jeździsz w większości po asfalcie raczej nie ma potrzeby takiej zakładać. Opona przeznaczona teoretycznie do jazdy w suchych warunkach jednak w mokrych też daje sobie rade. Oczywiście to tylko moja opinia.

Napisano

Witam,