Borys85 Napisano 3 Września 2012 Napisano 3 Września 2012 Witam, z racji, że jestem rowerowym laikiem, przed zmianą opony postanowiłem przeczytać interesujące mnie wątki na forum. Wśród wielu podobnych mi problemów, najczęstszą polacaną oponą jest Schwalbe Smart Sam, jednak mimo to, postanowiłem zapytać o mój konkretny przypadek. Rower posiadam od kwietnia, niestety nie umiałem, a raczej miałem obawy przed hamowaniem przednim hamulcem, no i moja oponka miała wyjątkowo krótki żywot. Obecnie nie ma na niej śladu po "protektorze" (środek wygląda niczym slick i jest, jak podejrzewam bardzo cienki). Przed jesienną pogodą postanowiłem zmienić tylne ogumienie. Nowa opona nie zostanie przeze mnie doprowadzona do takiego stanu - tylnego hamulca praktycznie już nie używam, kilka tygodni przyzwyczajenia i prawa manetka poszła w zapomnienie (poza kolizyjnymi sytuacjami, a raczej ich zapobieganiem). Jeżdże głównie po asfalcie, jednak nie zależy mi na specjalnie małych oporach, czym bardziej nogi pracują, tym lepiej dla organizmu. No i teraz konkretne pytanie, czy SS będą odpowiednie? Początkowo zmienię jedynie tył, gdyż z przodu nie zauważyłem śladów zużycia. Poproszę również o poradę, jaką szerokość opony najlepiej zakupić i czy takowa opona pasuje do mojej obręczy (Kross Hexagon X3 - obręcz Kross) Czy może lepsza byłaby dla mnie inna opcja? I na koniec jeszcze jeden mały znak zapytania, na allegro widnieją dwie propozycje, czarna i czarno-biała. Czy ta druga jest po prostu designerskim "wypasem"?
MirekH81 Napisano 3 Września 2012 Napisano 3 Września 2012 Jeżdżę dość długo na tych oponach i jak najbardziej mogę polecić. Ja mam 2.25 ale skoro Ty jeździsz w większości po asfalcie raczej nie ma potrzeby takiej zakładać. Opona przeznaczona teoretycznie do jazdy w suchych warunkach jednak w mokrych też daje sobie rade. Oczywiście to tylko moja opinia.
delmariano Napisano 3 Września 2012 Napisano 3 Września 2012 Witam, z racji, że jestem rowerowym laikiem, przed zmianą opony postanowiłem przeczytać interesujące mnie wątki na forum. Wśród wielu podobnych mi problemów, najczęstszą polacaną oponą jest Schwalbe Smart Sam, jednak mimo to, postanowiłem zapytać o mój konkretny przypadek. Rower posiadam od kwietnia, niestety nie umiałem, a raczej miałem obawy przed hamowaniem przednim hamulcem, no i moja oponka miała wyjątkowo krótki żywot. Obecnie nie ma na niej śladu po "protektorze" (środek wygląda niczym slick i jest, jak podejrzewam bardzo cienki). Przed jesienną pogodą postanowiłem zmienić tylne ogumienie. Nowa opona nie zostanie przeze mnie doprowadzona do takiego stanu - tylnego hamulca praktycznie już nie używam, kilka tygodni przyzwyczajenia i prawa manetka poszła w zapomnienie (poza kolizyjnymi sytuacjami, a raczej ich zapobieganiem). Jeżdże głównie po asfalcie, jednak nie zależy mi na specjalnie małych oporach, czym bardziej nogi pracują, tym lepiej dla organizmu. No i teraz konkretne pytanie, czy SS będą odpowiednie? Początkowo zmienię jedynie tył, gdyż z przodu nie zauważyłem śladów zużycia. Poproszę również o poradę, jaką szerokość opony najlepiej zakupić i czy takowa opona pasuje do mojej obręczy (Kross Hexagon X3 - obręcz Kross) Czy może lepsza byłaby dla mnie inna opcja? I na koniec jeszcze jeden mały znak zapytania, na allegro widnieją dwie propozycje, czarna i czarno-biała. Czy ta druga jest po prostu designerskim "wypasem"? Smart Sam to bardzo dobra opona, szczególnie jeśli zamierzasz ją wykorzystywać głównie na asfalcie. Dobra jest też Maxis Crossmark, o podobnych właściwościach co Smart Sam. Rozmiar opony polecam 2.0 lub 2.1. Szersze przydają się tylko w trudnym terenie. Czy będą pasować? Musisz sprawdzić ile masz miejsca w tylnym trójkącie przy suporcie, bo na felgę na pewno wejdą. Schwalbe robi niektóre opony w dwóch wariantach, cała czarna, lub czarna z dwoma równoległymi białymi paskami na bieżniku.
Mod Team michuuu Napisano 3 Września 2012 Mod Team Napisano 3 Września 2012 Dobre opinie, w miarę uniwersalna, na asfalcie trwała, stosunkowo cicha, za drut cena akceptowalna.Jeździłem było nieźle Jak nie masz parcia na coś z górnej półki i/albo nie masz parcia na eksperymenty to bierz będzie git.Na asfalt bierz węższą. Biały pasek się zdarza jak goździk w butonierce. Chociaż ja na asfalt zastanowiłbym się nad jakimś semi slickiem.
piterek321 Napisano 4 Września 2012 Napisano 4 Września 2012 ja też zgadzam się z opinią poprzednika że jeśli jeździsz po asfalcie to lepsze semi slicki no ale jak już upatrzyłeś sobie smart samy to bierz, moj kolega posiada i sobie chwali a jak będziesz dobrze użytkował to się szybko nie zedrą
Borys85 Napisano 9 Września 2012 Autor Napisano 9 Września 2012 Dzięki wielkie za odpowiedzi. Zdecyduję się na tego SS, jest już wypłata więc zacząłem przeszukiwać allegro, w pobliskich sklepach takich opon nie mam i trafiło mnie kolejne pytanie. Jedna opona kosztuje około 65zł + wysyka, jest jedna aukcja, gdzie ktoś sprzedaje dwie opony nowe za 80zł + wysyłka. Opis mówi, że ogumienie jest zdjęte z nowego roweru i dlatego stan podano na używany. Czy fakt zdjęcia opony z innyj obręczy wpływa na jej stan faktyczny? Podaję link do aukcji z fotami: http://allegro.pl/show_item.php?item=2612664294&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62
Dynio Napisano 9 Września 2012 Napisano 9 Września 2012 Absolutnie nie, widać że to nowiuteńkie opony
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.