Skocz do zawartości

[do 4000zł] składanie fulla do xc.


krris

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie.

 

Mam zamiar przez zimę (do zimy jeszcze trochę czasu, ale najwyższa pora zacząć już pomału myśleć w tym kierunku) złożyć nowy rower - full do xc.

Decyduję się na fulla, gdyż z jednej wiele sezonów przejeżdżonych na HT, oraz kilka sezonów zabawy w nieco bardziej extremalną odmianę MTB (również na HT) daje się we znaki, natomiast z drugiej strony - czysta zachcianka (najwyższa pora na fulla :002:).

 

I tutaj kieruję prośbę w Waszą stronę. Czy jest w ogóle sens składania fulla do 4000zł (z niewielką możliwością "nagięcia" tej granicy)? Jeśli tak, do prosiłbym o jakieś propozycję, gdyż nie bardzo mam pojęcie w którą stronę kierować swoje poszukiwania.

Jeśli nie, to prosiłbym o jakieś propozycje gotowych rowerów.

 

Jeśli chodzi o sam fakt składania, to chodzi głownie o to by rower był (w miarę możliwości budżetowych) taki jak chcę, gdyż jak wiadomo w "gotowcu" zawsze coś będzie nie pasowało.

 

Teraz coś o mnie: wzrost ok 170cm, waga +/-60kg, dł. od podłoża do krocza +/- 75 cm (byk jak się patrzy :002:).

Jeżdżę głownie po mieście - asfalt i małe laski - lecz mam zamiar po złożeniu roweru "odwiedzić" góry. Sezonowo robię ok 3000km.

Proszę więc nie linczować i nie pisać postów w stylu: "po co ci full do miasta".

 

Wiadomo, że podstawą w rowerze jest rama oraz przedni amortyzator, tak więc główny nacisk w poszukiwaniach kładę na to, więc Wasze propozycje mogą być również skierowane w tym kierunku, gdyż z osprzętem już jakoś sobie poradzę.

Jeśli chodzi o mojego faworyta to jest nim Poison Arsen (nie mam pojęcia jaki damper zastosować), z jakimś Rock Shox'em (lub coś innego ze 100mm skoku). Co do samego zawieszenia, to najlepiej aby było ono powietrzne - jeśli jest to w ogóle możliwe przy tym przedziale cenowym.

 

Mam nadzieję, że wyczerpałem temat i dzięki temu będzie łatwiej o pomoc.

Z góry dziękuje za propozycje i przepraszam za "laikowe" pytania i określenia, lecz jeszcze nie miałem okazji posiadać fulla. ;)

Napisano · Ukryte przez Puklus, 3 Września 2012 - Brak powodu
Ukryte przez Puklus, 3 Września 2012 - Brak powodu

Do 4000tys. zł będzie Ci ciężko poskładać sensownego fulla, chyba, że masz w planach przełożenie większości części z HT. Jeśli w grę wchodzą używki, to od siebie na dniach będę sprzedawał ramkę X-Controla 100mm rozmiar M (46cm) wraz z damperem Lapierre, oryginalnym mostkiem 90mm oraz przednią przerzutką Alivio 2012. Wszystko w idealnym stanie ze śmiesznym przebiegiem. Widzę, że jesteś ze Świętochłowic, więc gdybyś był zainteresowany w Katowicach/Siemianowicach do oglądnięcia sprzęt jest bez problemu. Do zastosowań XC nadałby się doskonale.

 

http://i47.tinypic.com/332uhhk.jpg

Napisano · Ukryte przez safian, 5 Września 2012 - Brak powodu
Ukryte przez safian, 5 Września 2012 - Brak powodu

To się nazywa spam :down:

Napisano · Ukryte przez Puklus, 3 Września 2012 - Brak powodu
Ukryte przez Puklus, 3 Września 2012 - Brak powodu

Pomogłeś coś tym postem autorowi Rulez?

 

Podsuwam założycielowi tematu bardzo dobrą bazę, która do kryteriów przedstawionych przez niego pasowałaby idealnie. Rama i tak prędzej czy później znajdzie nowego właściciela, więc w sumie powinno mi to latać kto ją nabędzie, ale tak nie jest. Do 4tys. zł każdy będzie tutaj proponował używki, a chyba lepiej zainteresować się sprzętem, który można przed kupnem obejrzeć, dotknąć, sprawdzić. Przynajmniej ja tak uważam, z resztą nikt nikomu tutaj nic nie wciska.

Napisano · Ukryte przez safian, 5 Września 2012 - Brak powodu
Ukryte przez safian, 5 Września 2012 - Brak powodu

Jak widzę to wciskasz ...

Napisano

A ja sobie przejrzałem aktualne oferty wyprzedaży i dowiedziałem się, że składanie takiego Arsena w budżecie 4 tys. nie ma sensu.

 

Proszę bardzo ! Arsen na SLX-ie i Reconie/Radiumie za 4 klocki:

POISON Arsen SLX/Recon Silver 100mm Pop Lock 100mm/ 3x10 - CUSTOM BIKE! :: BIKE-arena.pl

 

A tutaj wersja Sramie X7:

POISON Arsen SRAM X7/Rock Shox Tora TK 100mm 3x10 - CUSTOM BIKE! :: BIKE-arena.pl

 

Zapytać o dostępność, brać i nie patrzeć. Bo składak za 4 tysiące będzie na Alivio :)

Napisano

Dziękuję Wam bardzo za konkretne propozycje :) chyba macie racje co do składania, w 4k. raczej nie poskładam tego co bym chciał.

 

Jeśli w grę wchodzą używki, to od siebie na dniach będę sprzedawał...

 

Na dniach to na pewno nie dam rady. Przygotowuje się typowo na zimowe składanie/zakupy.

A poza tym, to raczej będę się skłaniał ku nowemu sprzętowi.

 

@@c1ach,

Chyba trafiłeś idealnie w to co szukam ;) ale jak już wspomniałem, do zimy jeszcze troche czasu (a co za tym idzie, do posiadania funduszy) także jak na razie muszę poczekać. No chyba, że się "sprężę" z funduszami ;)

Napisano

@@Rulez,

Dzięki za ciekawą propozycję. Ramka jak dla mnie wygląda "bajecznie".

 

 

@@emilio3,

Link nie działa ;)

 

Jeszcze mam takie pytanie - mam nadzieję, że mogę podpiąć do tego tematu. Jakiej rozmiarowo ramy, przy moich "gabarytach" powinienem szukać? Bo z tego co się orientuję, to nieco inaczej się to mierzy niż w ht (jeśli się mylę to proszę mnie sprostować) - gdzie mam ramke 18" i mi pasuje dobrze.

Napisano

W fullach generalnie rozmiarówka powinna być podobna jak w HT, w fullach o większym skoku niektórzy wybierają mniejsze rozmiary, le w fullu do XC rozmiary powinny być podobne.

Teraz ważne jest na jakim rowerze jeździsz ponieważ przy 18" rozmiary ram mogą być różne .

Napisano
Działa....

Tamten nie działał, ale już nie ważne. ;)

 

Teraz ważne jest na jakim rowerze jeździsz ponieważ przy 18" rozmiary ram mogą być różne .

Merida matts 5.

Wiadomo, że 18-sto calówka, 18-sto calówce nie będzie równa.

 

w fullu do XC rozmiary powinny być podobne.

Dzięki za pomoc. O to mi dokładnie chodziło, gdyż jak już wspominałem, będzie to mój pierwszy full i nie bardzo wiedziałem czy te rozmiary są podobne, stąd pytanie.

Napisano

Weź kup porządną ramę tego typu: Allegro (może trochę przesadziłem), a resztę przełóż z obecnego HT. Dodatkowo z obecnego HT za ramę dostałbyś pare $. Zawsze to coś. PS. Jak patrze na tą meride, to mi się odniechciewa jeździć na rowerze. Pzdr!

Napisano

@@djdan,

Z obecnego HT (którym jest Merida) nie ma zbytnio co przekładać. Tak więc w gre wchodzi rower na nowych częściach.

 

Twoje ostatnie zdanie nie było potrzebne. Każdy jeździ na tym na co akurat go stać, lub na tym co akurat potrzebuje. No i nikt Ci nie kazał przecież na niego patrzeć <_<

Napisano

Jeśli chodzi o ostatnie zdanie, to mam nadzieję, że nikogo nie uraziłem, ale akurat ten model mi się wyjątkowo nie podoba.

Natomiast jeśli chodzi o kupno fulla, do 4k, to ja radziłbym, albo szukać używanej "okazji" na allegro, albo kupić porządną ramę, damper i amor, a resztę przełożyć (jaka by nie była) ze starego HT. Jeśli cię "to" wkręci, to każdy grosz będziesz wkładać w swój rower, więc będziesz go po kolei modernizować. Jeśli kupisz gotowca, to wszystko będziesz miał takie "średnie". Natomiast, jak już kupisz Fajną ramę i tak jak wspomniałem wcześniej damper i amor i będziesz ten rowerek modyfikował, to z biegiem czasu złożysz porządną i unikalną maszynę. A tak to kupisz taką Meridę i będziesz jeździł na tym, co prawie wszyscy.

 

Pzdr!

Napisano

@@djdan,

Średnio mi się podoba pomysł przekładania, gdyż tak jak mówiłem, nie bardzo jest co przekładać.

Będę się starał zwiększyć swój budżet i będę się być może zastanawiał nad ramką którą zaproponował Rulez. Ale zobaczymy co czas przyniesie.

 

Co natomiast sądzicie o montowaniu w takim rowerze kasety szosowej?

W obecnym ht zdecydowałem się na takie rozwiązanie, gdyż poprzedni napęd trochę mi "nie wystarczał". I tu proszę Was o radę, czy w fullu do xc jest sens montowania takiej kasety - biorąc pod uwagę, że większość czasu spędzam na asfalcie, lecz z zamiarem odwiedzenia gór - czy lepiej zamontować standardową kasetę do mtb.

Napisano

Ja w jednym rowerze (XC) mam kasetę szosową, a korbę trekingową (największy blat 48t), a resztę MTB i wszystko hula! Na asfalcie nie braknie ci przełożeń, a pod górkę też dasz radę, chyba, że będzie mocno hardkorowa :)

 

Generalnie, jak jeździsz po mocnych górach i asfalcie, to lepiej jest kupić sobie np. taką korbę trekingową: http://allegro.pl/korba-shimano-slx-fc-m660-48-36-26t-175mm-super-i2616918142.html (kiedyś były tańsze), a kasetę zostawić zwykłą mtb, bo na asfalcie 11t w każdej kasecie jest najmniejsza, a 34t w szosowej nie znajdziesz (chyba wiesz o co mi chodzi) i nie braknie ci przełożeń pod górę.

 

W innym rowerze (Full) mam cały napęd mtb i jednak jak wyjadę na asfalt, to brakuje przełożeń.

 

Pzdr!

 

PS: Mam nadzieję, że napisałem to wszystko zrozumiale xD

Napisano
PS: Mam nadzieję, że napisałem to wszystko zrozumiale xD

Tak tak, dzięki ;)

 

Obecnie z tyłu mam 8rz. 23-11t. a z przodu największy blat 44(lub42) i nie narzekam ani na brak, ani na "ciężkość" przełożeń, tyle że jeżdżę głównie po asfalcie - gór rower nie widział.

 

Chyba kupić podobny zestaw jak mam teraz (korba mtb), tyle że z kasetą 9rz. (lub nawet 10rz). Myślę, że nie pęknę jeśli już odwiedzę te góry :002: a na asfalcie będzie wygodniej.

Napisano

Dzięki za propozycję, ale mimo wszystko zostanę przy fullu ;)

A na dwa rowerki (lub więcej) to mnie nie stać, żeby aż tak kombinować, więc muszę się zastanawiać jak to rozegrać ;)

Napisano

Do tego czerwonego tylko zakładasz inne opony i masz xc i jedziesz w góry, a po asfalcie idziesz jak strzała. Tylko na takich oponach raczej po krawężnikach czy schodach nie pojeździsz.

 

Pzdr!

Napisano

Ekhm...porównujesz fulla z prawdziwego zdarzenia do HT na sztywnym widelcu ? Chyba trochę idealizujesz swój sposób rowerowania :teehee:

 

Do tego czerwonego tylko zakładasz inne opony i masz xc i jedziesz w góry

 

Chciałbym Cię zobaczyć po kilku kilometrach zjazdu w Beskidach :) Co prawda w czasach początków MTB to było normalne, ale raczej nie bez powodu wymyślono amortyzację w rowerach.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...