Skocz do zawartości

[do 4000zł] składanie fulla do xc.


krris

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

 

Mam zamiar przez zimę (do zimy jeszcze trochę czasu, ale najwyższa pora zacząć już pomału myśleć w tym kierunku) złożyć nowy rower - full do xc.

Decyduję się na fulla, gdyż z jednej wiele sezonów przejeżdżonych na HT, oraz kilka sezonów zabawy w nieco bardziej extremalną odmianę MTB (również na HT) daje się we znaki, natomiast z drugiej strony - czysta zachcianka (najwyższa pora na fulla :002:).

 

I tutaj kieruję prośbę w Waszą stronę. Czy jest w ogóle sens składania fulla do 4000zł (z niewielką możliwością "nagięcia" tej granicy)? Jeśli tak, do prosiłbym o jakieś propozycję, gdyż nie bardzo mam pojęcie w którą stronę kierować swoje poszukiwania.

Jeśli nie, to prosiłbym o jakieś propozycje gotowych rowerów.

 

Jeśli chodzi o sam fakt składania, to chodzi głownie o to by rower był (w miarę możliwości budżetowych) taki jak chcę, gdyż jak wiadomo w "gotowcu" zawsze coś będzie nie pasowało.

 

Teraz coś o mnie: wzrost ok 170cm, waga +/-60kg, dł. od podłoża do krocza +/- 75 cm (byk jak się patrzy :002:).

Jeżdżę głownie po mieście - asfalt i małe laski - lecz mam zamiar po złożeniu roweru "odwiedzić" góry. Sezonowo robię ok 3000km.

Proszę więc nie linczować i nie pisać postów w stylu: "po co ci full do miasta".

 

Wiadomo, że podstawą w rowerze jest rama oraz przedni amortyzator, tak więc główny nacisk w poszukiwaniach kładę na to, więc Wasze propozycje mogą być również skierowane w tym kierunku, gdyż z osprzętem już jakoś sobie poradzę.

Jeśli chodzi o mojego faworyta to jest nim Poison Arsen (nie mam pojęcia jaki damper zastosować), z jakimś Rock Shox'em (lub coś innego ze 100mm skoku). Co do samego zawieszenia, to najlepiej aby było ono powietrzne - jeśli jest to w ogóle możliwe przy tym przedziale cenowym.

 

Mam nadzieję, że wyczerpałem temat i dzięki temu będzie łatwiej o pomoc.

Z góry dziękuje za propozycje i przepraszam za "laikowe" pytania i określenia, lecz jeszcze nie miałem okazji posiadać fulla. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano · Ukryte przez Puklus, 3 Września 2012 - Brak powodu
Ukryte przez Puklus, 3 Września 2012 - Brak powodu

Do 4000tys. zł będzie Ci ciężko poskładać sensownego fulla, chyba, że masz w planach przełożenie większości części z HT. Jeśli w grę wchodzą używki, to od siebie na dniach będę sprzedawał ramkę X-Controla 100mm rozmiar M (46cm) wraz z damperem Lapierre, oryginalnym mostkiem 90mm oraz przednią przerzutką Alivio 2012. Wszystko w idealnym stanie ze śmiesznym przebiegiem. Widzę, że jesteś ze Świętochłowic, więc gdybyś był zainteresowany w Katowicach/Siemianowicach do oglądnięcia sprzęt jest bez problemu. Do zastosowań XC nadałby się doskonale.

 

http://i47.tinypic.com/332uhhk.jpg

Odnośnik do komentarza
Napisano · Ukryte przez Puklus, 3 Września 2012 - Brak powodu
Ukryte przez Puklus, 3 Września 2012 - Brak powodu

Pomogłeś coś tym postem autorowi Rulez?

 

Podsuwam założycielowi tematu bardzo dobrą bazę, która do kryteriów przedstawionych przez niego pasowałaby idealnie. Rama i tak prędzej czy później znajdzie nowego właściciela, więc w sumie powinno mi to latać kto ją nabędzie, ale tak nie jest. Do 4tys. zł każdy będzie tutaj proponował używki, a chyba lepiej zainteresować się sprzętem, który można przed kupnem obejrzeć, dotknąć, sprawdzić. Przynajmniej ja tak uważam, z resztą nikt nikomu tutaj nic nie wciska.

Odnośnik do komentarza

A ja sobie przejrzałem aktualne oferty wyprzedaży i dowiedziałem się, że składanie takiego Arsena w budżecie 4 tys. nie ma sensu.

 

Proszę bardzo ! Arsen na SLX-ie i Reconie/Radiumie za 4 klocki:

POISON Arsen SLX/Recon Silver 100mm Pop Lock 100mm/ 3x10 - CUSTOM BIKE! :: BIKE-arena.pl

 

A tutaj wersja Sramie X7:

POISON Arsen SRAM X7/Rock Shox Tora TK 100mm 3x10 - CUSTOM BIKE! :: BIKE-arena.pl

 

Zapytać o dostępność, brać i nie patrzeć. Bo składak za 4 tysiące będzie na Alivio :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Wam bardzo za konkretne propozycje :) chyba macie racje co do składania, w 4k. raczej nie poskładam tego co bym chciał.

 

Jeśli w grę wchodzą używki, to od siebie na dniach będę sprzedawał...

 

Na dniach to na pewno nie dam rady. Przygotowuje się typowo na zimowe składanie/zakupy.

A poza tym, to raczej będę się skłaniał ku nowemu sprzętowi.

 

@@c1ach,

Chyba trafiłeś idealnie w to co szukam ;) ale jak już wspomniałem, do zimy jeszcze troche czasu (a co za tym idzie, do posiadania funduszy) także jak na razie muszę poczekać. No chyba, że się "sprężę" z funduszami ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla ciekawostki dropsa rower mniej więcej w twoim przedziale cenowym http://allegro.pl/merida-one-twenty-500-bikeatelier-gliwice-i2589669879.html oraz kolejny 2012r i w sumie praca zawieszenia lepsza niż tego modelu z 2011 roku bo miałem przyjemność jeździć na testach

http://allegro.pl/merida-one-twenty-500-d-i2599061981.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Rulez,

Dzięki za ciekawą propozycję. Ramka jak dla mnie wygląda "bajecznie".

 

 

@@emilio3,

Link nie działa ;)

 

Jeszcze mam takie pytanie - mam nadzieję, że mogę podpiąć do tego tematu. Jakiej rozmiarowo ramy, przy moich "gabarytach" powinienem szukać? Bo z tego co się orientuję, to nieco inaczej się to mierzy niż w ht (jeśli się mylę to proszę mnie sprostować) - gdzie mam ramke 18" i mi pasuje dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W fullach generalnie rozmiarówka powinna być podobna jak w HT, w fullach o większym skoku niektórzy wybierają mniejsze rozmiary, le w fullu do XC rozmiary powinny być podobne.

Teraz ważne jest na jakim rowerze jeździsz ponieważ przy 18" rozmiary ram mogą być różne .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działa....

Tamten nie działał, ale już nie ważne. ;)

 

Teraz ważne jest na jakim rowerze jeździsz ponieważ przy 18" rozmiary ram mogą być różne .

Merida matts 5.

Wiadomo, że 18-sto calówka, 18-sto calówce nie będzie równa.

 

w fullu do XC rozmiary powinny być podobne.

Dzięki za pomoc. O to mi dokładnie chodziło, gdyż jak już wspominałem, będzie to mój pierwszy full i nie bardzo wiedziałem czy te rozmiary są podobne, stąd pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź kup porządną ramę tego typu: Allegro (może trochę przesadziłem), a resztę przełóż z obecnego HT. Dodatkowo z obecnego HT za ramę dostałbyś pare $. Zawsze to coś. PS. Jak patrze na tą meride, to mi się odniechciewa jeździć na rowerze. Pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@djdan,

Z obecnego HT (którym jest Merida) nie ma zbytnio co przekładać. Tak więc w gre wchodzi rower na nowych częściach.

 

Twoje ostatnie zdanie nie było potrzebne. Każdy jeździ na tym na co akurat go stać, lub na tym co akurat potrzebuje. No i nikt Ci nie kazał przecież na niego patrzeć <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o ostatnie zdanie, to mam nadzieję, że nikogo nie uraziłem, ale akurat ten model mi się wyjątkowo nie podoba.

Natomiast jeśli chodzi o kupno fulla, do 4k, to ja radziłbym, albo szukać używanej "okazji" na allegro, albo kupić porządną ramę, damper i amor, a resztę przełożyć (jaka by nie była) ze starego HT. Jeśli cię "to" wkręci, to każdy grosz będziesz wkładać w swój rower, więc będziesz go po kolei modernizować. Jeśli kupisz gotowca, to wszystko będziesz miał takie "średnie". Natomiast, jak już kupisz Fajną ramę i tak jak wspomniałem wcześniej damper i amor i będziesz ten rowerek modyfikował, to z biegiem czasu złożysz porządną i unikalną maszynę. A tak to kupisz taką Meridę i będziesz jeździł na tym, co prawie wszyscy.

 

Pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@djdan,

Średnio mi się podoba pomysł przekładania, gdyż tak jak mówiłem, nie bardzo jest co przekładać.

Będę się starał zwiększyć swój budżet i będę się być może zastanawiał nad ramką którą zaproponował Rulez. Ale zobaczymy co czas przyniesie.

 

Co natomiast sądzicie o montowaniu w takim rowerze kasety szosowej?

W obecnym ht zdecydowałem się na takie rozwiązanie, gdyż poprzedni napęd trochę mi "nie wystarczał". I tu proszę Was o radę, czy w fullu do xc jest sens montowania takiej kasety - biorąc pod uwagę, że większość czasu spędzam na asfalcie, lecz z zamiarem odwiedzenia gór - czy lepiej zamontować standardową kasetę do mtb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w jednym rowerze (XC) mam kasetę szosową, a korbę trekingową (największy blat 48t), a resztę MTB i wszystko hula! Na asfalcie nie braknie ci przełożeń, a pod górkę też dasz radę, chyba, że będzie mocno hardkorowa :)

 

Generalnie, jak jeździsz po mocnych górach i asfalcie, to lepiej jest kupić sobie np. taką korbę trekingową: http://allegro.pl/korba-shimano-slx-fc-m660-48-36-26t-175mm-super-i2616918142.html (kiedyś były tańsze), a kasetę zostawić zwykłą mtb, bo na asfalcie 11t w każdej kasecie jest najmniejsza, a 34t w szosowej nie znajdziesz (chyba wiesz o co mi chodzi) i nie braknie ci przełożeń pod górę.

 

W innym rowerze (Full) mam cały napęd mtb i jednak jak wyjadę na asfalt, to brakuje przełożeń.

 

Pzdr!

 

PS: Mam nadzieję, że napisałem to wszystko zrozumiale xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS: Mam nadzieję, że napisałem to wszystko zrozumiale xD

Tak tak, dzięki ;)

 

Obecnie z tyłu mam 8rz. 23-11t. a z przodu największy blat 44(lub42) i nie narzekam ani na brak, ani na "ciężkość" przełożeń, tyle że jeżdżę głównie po asfalcie - gór rower nie widział.

 

Chyba kupić podobny zestaw jak mam teraz (korba mtb), tyle że z kasetą 9rz. (lub nawet 10rz). Myślę, że nie pęknę jeśli już odwiedzę te góry :002: a na asfalcie będzie wygodniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na asfalt, to mówię ci, że kup sobie korbę trekingową (może nazwa cię zniechęca, ale polecam). Mam takie rozwiązanie (kaseta mtb, korba treking) w trzecim rowerze (serio mam 3 bike'i) i się sprawdza. Poza tym, złóż sobie coś takiego: http://www.forumrowerowe.org/topic/120197-xc-szosa-trek-8900-9kg/ Full na asfalt mija się z celem.

 

Pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekhm...porównujesz fulla z prawdziwego zdarzenia do HT na sztywnym widelcu ? Chyba trochę idealizujesz swój sposób rowerowania :teehee:

 

Do tego czerwonego tylko zakładasz inne opony i masz xc i jedziesz w góry

 

Chciałbym Cię zobaczyć po kilku kilometrach zjazdu w Beskidach :) Co prawda w czasach początków MTB to było normalne, ale raczej nie bez powodu wymyślono amortyzację w rowerach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega pyta o fulla do XC a rozmowa schodzi na nieco inny temat.......

proponuję w takiej kolejności

Rama+damper->amortyzator->koła->napęd->reszta

u masz cos ciekawego prawie pół roweru moze nie jest rasowe xc ale ....

http://allegro.pl/rama-marin-quad-xc-amortyzator-rock-shox-i2632813845.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...