Skocz do zawartości

[przerzutka tylna] Na nierównościach łańcuch czasami przeskakuje


hassanbey

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Rower po przebiegu ok.2000km - wymieniona kaseta HG51, łańcuch HG70 i przednie koronki na korbie FC-M361 - na początku sezonu.

Teraz po przejechaniu ok.1300km zauważyłem że na nierównościach zaczyna mi czasami łańcuch przeskakiwać.

Dbałość o czystość zachowana jest na najwyższym poziomie.

Czy może to być efekt "kończenia" się tylnej przerzutki a dokładnie sprężyny,która nie reguluje naciągu łańcucha ? - przerzutka Shimano Alivio RD-M430

Jestem "dużym" kierownikiem (równo100kg) więc para w nodze jest znaczna

Napisano

Sprawdź czy nie masz czasami krzywego haka :)

Hak prosty :)

 

Ponoć M430 ma duże luzy fabryczne po ponad 3kkm mogły sie powiększyć, sprawdź ile ma luzu wózek.

Czy chodzi tutaj o chwycenie dolnej części wózka (dolne kółko) i "pogibanie" na boki ? Jeżeli tak to odchyla się niestety znacznie, znaczy się zakupić nową bo nie widzę aby byłaby tam jakaś możliwość pogmerania i usunięcia tych luzów

  • Mod Team
Napisano

Tak o to chodzi, ale zwróć uwagę czy rusza sie sam wózek czy również są luzy na głównej śrubie i pantografie. Jeżeli sam wózek to nie powinno sprawiać problemu jak na śrubie i pantografie tez to mogą sie taki rzeczy dziać.

Napisano

mam ten sam problem z przyrzutka tylną Deore , model z zeszłego roku na długim wózku . Jak jade szybko na dziurach i pedałuje to czasem łańsuch przeskoczy o pare oczek . Jest to dosyć uciążliwe . Przerzutka była wyczyszczona , nasmarowana , i sprężyna przesunięta na to drugie oczo , czyli jest jeszcze mocniejsza niż poprzednio .

  • Mod Team
Napisano

Ale przeskakuje między zębatkami czy łańcuch sie ślizga po kasecie ?

 

Jak sie ślizga to wina już zużycie napędu, mi też tak robi ale tylko na 11t i tylko po szybkiej i nierównej nawierzchni.

Napisano

Jest kilka tricków żeby troszeczkę "przedłużyć żywotność" zjechanej koronki (co nie oznacza, że najlepiej ją wymienić). Po primo: skrócenie łańcucha (w granicach rozsądku). Zwiększy to naciąg łańcucha i w jakimś stopniu prawdopodobne, że ograniczy to jego przeskakiwanie. Druga to zwiększenie naciągu sprężyny tylnej przerzutki (co w sumie daje ten sam efekt co jego fizyczne skrócenie, choć nie powoduje jako takiej mechanicznej ingerencji w napęd).

 

Pozdrawiam, M.

 

Zainteresowanych tematem odsyłam tutaj - https://www.facebook...151122232829248 (śrubka B )

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Wg mnie tonie przerzutka, absolutnie. Jakie luzy, jaka wymiana po 2000 km - przecież to symboliczny przebieg. Miałem 11 lat Deore 510 z tyłu którą giąłem, rozbierałem, wymieniałem sworznie, ciąłem szlifierką,robiłem z nią cuda i nie działała wcale gorzej niż RD-M430,którą mam od 3500 km i śmiga dobrze.

 

2000 km jak na przebieg kasety i łańcucha to też kpina. Moimzdaniem zamiast komponentów rzędu Hg50 lepiej brac od razu sporo wyższe zwłaszcza napęd. Mam kasetę HG81 krótką (11-28) i łańcuch niklowany Accent za około 65 PLN i z przebiegiem 3500 km wyglądają znacznie znacznie lepiej niż tandeta właśnie typu HG 50/53 które sobie kolekcjonuje celem porównywania zużyć i przebiegów

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...