bruce95 Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 Po długich poszukiwaniach udało mi się znaleźć info o producencie uszczelek do hydrauliki. Tutaj jest temat poświęcony dorabianiu uszczelek do hebli Deore lecz wymiarami uszczelka niewiele się różni. Poza tym z komentarzy wynika, że jakiś posiadacz Tektro już dobrał uszczelki dla siebie, więc firma powinna mieć te wymiary, jeśli nie to trzeba będzie podpytać w tamtym temacie. Koszt 1 uszczelki tłoczka Deore wynosi 7,38, ze względu na podobieństwo myślę że dla Aurig będzie taka sama. Trzeba doliczyć cenę przesyłki, ale podobno firma nie robi problemów z wysyłką listem. Poza tym te uszczelki rozwiązują problem puchnięcia zimą. Link do firmy GG Trading zajmującej się dorabianiem uszczelek tutaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Franiuu Napisano 23 Marca 2013 Udostępnij Napisano 23 Marca 2013 Po jakim czasie Wam ciekły Aurigi? Ja w przyszłym tygodniu zabieram się za serwis, jak dostanę olej mineralny i zastanawiam się, kiedy może mnie to czekać. Jak na razie mam je drugi sezon i nic w nich nie ruszałem, więc myślę, że w końcu będzie trzeba. Tym bardziej, że tłoczki się nierówno wysuwają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dudi353 Napisano 23 Marca 2013 Udostępnij Napisano 23 Marca 2013 u mnie zaczęły ciec po 7 miesiącach w każdych warunkach i pogodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 23 Marca 2013 Udostępnij Napisano 23 Marca 2013 Po jakim czasie Wam ciekły Aurigi? Ja w przyszłym tygodniu zabieram się za serwis, jak dostanę olej mineralny i zastanawiam się, kiedy może mnie to czekać. Jak na razie mam je drugi sezon i nic w nich nie ruszałem, więc myślę, że w końcu będzie trzeba. Tym bardziej, że tłoczki się nierówno wysuwają. Na razie po paru sezonach (teraz u kumpla) mają się doskonale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Franiuu Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 (edytowane) Moje po dwóch sezonach mają się dobrze. Myślę, że o ile nie zepsuję uszczelek podczas serwisu, to jeszcze posłużą. A jak ze smarem do tłoczków? Może być taki, jak proponuje autor tematu, czy macie swoje propozycje? Edytowane 24 Marca 2013 przez Franiuu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Franiuu Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 Wybaczcie, że tak post pod postem, ale po serwisie moich Aurig chyba potrzebne jest małe sprostowanie do tematu. Potrzebny jest torx t30 z otworem, a nie tak, jak zaznaczył autor t27. Odpowietrznik ma gwint M6, a nie M8. Natomiast plastik, który znajduje się na przewodzie przy samym zacisku należy podważyć śrubokrętem i gdy odejdzie w górę, ukaże nam się końcówka przewodu, który można spokojnie wykręcić kluczem płaskim 8. Nie ma co się bać serwisu. Zaciski są proste jak budowa cepa. Jedyne na co trzeba uważać, to na uszczelki wokół tłoczków - są trudno dostępne. JA swoich nawet nie wyciągałem, żeby ich nie uszkodzić. Jedyne, to z nimi zrobiłem, to delikatnie przetarłem denaturatem, żeby pozbyć się przyklejonych zabrudzeń i resztek oleju mineralnego. Same tłoczki lekko przesmarowałem wazeliną bezkwasową - jest łagodna dla gumy, więc nie powinna zaszkodzić uszczelkom. Jej nadmiar, który wylazł przy wciśnięciu tłoczków starłem papierowym ręcznikiem nasączonym denaturatem. Niestety mimo moich usilnych starań... zatłuściłem klocki. Dla pewności specjalnie napełniałem układ na klockach, które już jakiś czas temu dokończyły żywota, ale przez moją nieuwagę i brak doświadczenia, przy napełnianiu układu i odpowietrzaniu, trochę oleju mi się rozlało na zacisk. Niby dokładnie go wyczyściłem przed montażem właściwych klocków, jednak po ich założeniu i ponaciskaniu klamki kilkukrotnie, jakieś resztki oleju będące w zacisku musiały zapaskudzić klocki. Po ich wyjęciu zauważyłem tłuste krążki na klockach, w miejscu, gdzie stykają się z tłoczkami. Myślę, że to właśnie resztki oleju je zapaskudziły. Później jeszcze raz dokładnie wyczyściłem wnętrze zacisku i zamontowałem klocki. Powtórzyłem naciskanie klamki i ponownie je wyjąłem - tym razem były suche. Więc zacisk jest szczelny. Jutro jeszcze raz je zdemontuję, żeby się przekonać, czy aby na pewno nie ciekną, ale przy tych środkach ostrożności, które zachowałem przy serwisie zacisku nie sądzę, aby coś mogło się stać uszczelkom. Mam nadzieję, że komuś się przydadzą moje spostrzeżenia. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
am400d Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 Witam, odświeżam temat, ponieważ będę wymieniał klocki w swoich aurigach i mam pytanie, czy ten model: http://allegro.pl/klocki-a2z-polmetaliczne-tektro-auriga-dorado-rst-i3142664207.html będzie ok? przeglądam te klocki na allegro i wiele z nich, w tym te powyżej wyglądają na zardzewiałe. Czy to złudzenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 (edytowane) Będą dobre. Ta firma jest dość chwalona za jakość klocków w tym przedziale cenowym. Kolorem się nie przejmuj. Edytowane 15 Kwietnia 2013 przez Roonin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
am400d Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 Będą dobre. Ta firma jest dość chwalona za jakość klocków w tym przedziale cenowym. Kolorem się nie przejmuj. Dzięki za pomoc. Mam jeszcze jedno pytanko, po czym poznam, że tłoczek przepuszcza olej i psuje klocek? Widoczny olej na okładzinach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dudi353 Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 (edytowane) cały utłuszczony wewnątrz zacisk, czarne wilgotne klocki, wycie przy hamowaniu Edytowane 15 Kwietnia 2013 przez Dudi353 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Franiuu Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 Dzisiaj wymieniłem klocki. Przed wymianą jeszcze wyczyściłem wewnątrz zacisk. Możliwe, żeby po serwisie zacisków zostały jakieś resztki oleju wokół tłoczków? Dodam, że w czasie odpowietrzania troszkę mi się olej porozlewał i część mogła się dostać na tłoczki i wokół nich. Niby czyściłem zacisk, ale papierowym ręcznikiem nie da się dotrzeć do wszystkich zakamarków zacisku. Na próbę zakładałem stare klocki, pompowałem klamką (oczywiście miałem pomiędzy klockami bardzo płaski klucz, szerokością zbliżony do tarczy) i po wyjęciu klocków czasem pojawiały się niezbyt duże ślady oleju w miejscu, gdzie z klockiem styka się górna część tłoczka. Próbę powtarzałem kilkukrotnie. Po każdej próbie, niezależnie, czy olej się pojawiał, czy nie czyściłem zacisk, żeby nie zafałszować wyników kolejnych prób. Jest możliwe, że to tylko resztki oleju, czy szykować się na wymianę uszczelek tłoczków? Dodam, że nie za każdym razem olej się pojawiał... Pozdrawiam, franek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 Może wsadz pomiędzy klocki jakąś szmatę i zostaw na noc. Szmata powinna wyciągnąć resztki oleju, jak pojawi się znowu to raczej uszczelki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DIYaudioPawelS Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 a tloczki wypolerowales? czy nie rozbierales zaciskow? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Franiuu Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 Tłoczki dokładnie wyczyściłem denaturatem. Po ich obejrzeniu "na czysto" nie było widać żadnych rys, więc nie polerowałem. Przyznam, że nieco się bałem takiej operacji. Przed serwisem nie ciekły, więc to chyba nie to. Oczywiście nie upieram się przy tym . Rano, przed wyjściem z domu zostawiłem między klockami a tłoczkami ręcznik papierowy. Po sprawdzeniu po paru godzinach było na nim troszkę brudno-tłustych śladów. Przeprowadziłem później próbę z czystym ręcznikiem papierowym i po pompowaniu klamką, był dalej czysty i suchy. Myślałem też, czy to nie wyłazi wazelina techniczna, którą lekko posmarowałem tłoczki. Co Wy na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 To też może by to. Jeśli nie uszkodziłeś nic przy składaniu to raczej resztki tego co zostało po serwisie. Jeśli tłoczki były czyste to tez bym ich nie polerował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kulas2004 Napisano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 Panowie czy macie jakiś patent na wyciągnięcie tłoczków ? Zapiekły mi się na maxa i nie mogę ci wydobyć. Pozdrawiam Kulas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DIYaudioPawelS Napisano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 zapiec sie nie mogly bo one mocowane sa tylko na gumowej uszczelce polej olejem od zewnatrz i delikatnie rozruszaj pozniej uszczelnij otwory i wypychaj strzykawka czy kompresorem tylko uwazaj zeby tloczek ci w twarz nie wstarzelil! mi wystrzelil... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kulas2004 Napisano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 Uff, udało się. 1 poszedł dość szybko ale 2 to była droga przez mękę. Tłoczki przejechałem papierem wodnym, pastą polerską i posmarowałem. Teraz ważne pytanie, czy podczas wkładania tych tłoczków do zacisku mieliście z tym problem ? U mnie wchodzą z baaardzo dużym oporem i zastanawiam się czy to prawidłowe ? Pozdrawiam Kulas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Franiuu Napisano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 U mnie tłoczki wchodziły z oporem. Całkiem dużym. Raczej nie masz czym się przejmować. One muszą być ciasno spasowane z uszczelkami, żeby były szczelne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kulas2004 Napisano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 Okej skoro tak mówisz nie będę się tym przejmował. Chciałem jeszcze zapytać jak głęboko je wcisnąć? Tak żeby były na równo z obudową zacisku czy mają lekko wystawać? Pozdrawiam Kulas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DIYaudioPawelS Napisano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 posmaruj uszczelke i tloczek olejem ktory sie znajdzie w ukladzie a wejdzie luzniej nie radze wciskac na sucho bo mozna tak uszkodzic nawet uszczelke tloczki wciskaj do konca. podczas napelniania ukladu wypchniesz je to moze ja wkleje tez swoje zdjecia ktore juz wklejalem w osobnym temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kulas2004 Napisano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 Zrobiłem jak radziłeś. Po zmontowaniu wszystkiego i kilkukrotnym odpowietrzeniu układu hamulce hamują bardzo słabo. W porównaniu do tyłu jest przepaść. Klocki palone, czyszczone itp. Jakieś sugestie panowie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DIYaudioPawelS Napisano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 a dotarles klocki do tarczy? przeciez od razu nie beda dobrze hamowaly. wybierz sie na jakas wieksza gorke i zjezdzaj z gorki hamujac. powinien sie szybko dotrzec mi tydzien normalnej jazdy zeszlo docieranie klockow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kulas2004 Napisano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 Jeździłem około pół godziny po naprawdę sporych górkach i niestety nie widzę poprawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
am400d Napisano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2013 (edytowane) Jeździłem około pół godziny po naprawdę sporych górkach i niestety nie widzę poprawy I jak teraz, dotarły się już? ja na moich przejechałem na razie 70 km hamują lepiej niż przed zabiegiem ale wciąż słabo, nowe hamowały dużo lepiej, planuje wymienić klocki i sprawdzić czy to pomoże, jak nie to to biorę się za czyszczenie całego układu wraz z tłoczkami. Póki co wyczyściłem zaciski od zewnątrz i w miejscu gdzie montuje się klocki, klocki wypaliłem nad gazem i przetarłem papierem, potem odtłuściłem dodatkowo rozpuszczalnikiem i purem, tarczę jedynie odtłuściłem rozpuszczalnikiem i purem Edytowane 24 Kwietnia 2013 przez am400d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.