Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam.

Ostatnio zakupiłem fajny rower Kross Trans Global z hamulcami hydraulicznymi Shimano Disc BR-M446. W tylnym kole wszystko jest w porządku, ale w przednim tarcza delikatnie ociera o klocki (dodaję, że nie naciskałem klamki przed zamontowania koła). Niestety korpus tego hamulca ma tylke śrub, że nie wiem która służu do regulacji, aby zlikwidować to ocieranie. Może ktoś z użytkowników naprowadzi mnie, albo wstawi jazkieś foto "ze strzałką".

Informacja do "usuwacza" tematów-dokonałem stosownych sprawdzeń nie znajdując podobnego wątku.

Dziekuję za pomoc.

Edytowane przez durnykot
Poprawienie tytułu
Napisano (edytowane)

Zacisku nie regulujesz żadną śrubką. Odkręcasz dwie śruby trzymające zacisk w adapterze i ręcznie go przesuwasz kręcąc jednocześnie kołem aż usłyszysz, że nic nie trze. Wtedy powoli dokręcasz imbusem na przemian po kawałeczku śruby mocujące zacisk. Całą operację w przypadku braku stojaka najlepiej wykonać na położonym na bok rowerze gdy, w Twoim przypadku, przednie koło będzie swobodnie mogło się kręcić w powietrzu.

 

 

Te śruby musisz poluzować:

yvZ2L.jpg

Edytowane przez Nevermore
Napisano (edytowane)

2i regulaminu

Rozumiem. Dziekuję za informację. Rower przesłano mi kurierem i wg. zapewnień sprzedawcy wszystko było tak wyregulowane, że na miejscu w sklepie nic nie tarło. W związku z tym pytanie: co mogło się stać po drodze, że jednak klocki ocierają o tarczę ? Czy po tym jak wyjęli koło przednie do zapakowania i transportu po regulacji, samoczynnie doszło do rozregulowania ?

 

Regulamin do powtórki jeszcze raz złapie a będę nagradzał.

Edytowane przez Puklus
pkt. 2i
Napisano (edytowane)

Kwestię minimalnego ocierania klocków o tarczę w przednim kole można też regulować samym szybkozamykaczem. To oczywiście w przypadku nie dużego tarcia. Jeśli włożysz koło w widełki to zwróć uwagę, że możesz przed zaciśnięciem poruszając kołem zaobserwować różną odległość między klockami. Dlatego po każdym wyjęciu koła i jego ponownym osadzeniu wystarczy zrobić korektę szybkozamykaczem. Bywa tez tak, że obracając kołem ręką w powietrzu słychać taki min. metaliczny dzwięk ale puki koło nie zwalnia i w tracie jazdy tego nie słychać nie ma się czym przejmować. Co wyjazd wypinam przednie do transportu w aucie i nigdy problemu nie miałem.

Edytowane przez beskid
Napisano (edytowane)

2i regulaminu

 

Ok. Dziekuje bardzo za informację. Najpierw spróbuję szybkozamykaczem, ale niestety chyba trzeba będzie regulować ten zatrzask : (. Przyznam, że troche się tego obawiam bo nie chcę całkiem tego rozlegulować. A tak w ogóle to widzę, że są różnego rodzaju problemy z tego typu hamulcami-wcześniej nie zdawałem sobie z tego sprawy.

 

A mówiłem ...

Edytowane przez Puklus
Napisano

Hmm ... ja bym zaproponował odrobinę inny sposób regulacji zacisku ... moim zdaniem lepszy - skuteczniejszy / łatwiejszy.

 

- Luzujemy śruby mocujące zacisk - ale tylko tyle żeby zacisk miał swobodę ruchu nic więcej :)

- Wciskamy klamkę hamulca i ja trzymamy lub zawiązujemy wciśniętą jakimś sznurkiem.

- Systematycznie, po trochu na zmianę przykręcamy obie śruby mocujące zacisk.

- Puszczamy klamkę / odwiązujemy pomocniczy sznurek.

 

Pozdro

Napisano

A na co ten sznurek? Przecież klucz imbusowy obsługuje się jedną ręką.

Metoda na ta działa bardzo rzadko.

W przypadku shimano najskuteczniejszym sposobem ustawienia jest rozepchnięcie tłoczków do pozycji wyjściowej, założenie koła, ustawienie zacisku klockami równolegle do tarczy, naciśnięcie klamki, sprawdzenie czy nie ociera i ewentualnie skorygowanie na mniejszym, roboczym, prześwicie.

Napisano

Masz przy sobie sznurek? :)

Ok. Dziekuje bardzo za informację. Najpierw spróbuję szybkozamykaczem, ale niestety chyba trzeba będzie regulować ten zatrzask : (. Przyznam, że troche się tego obawiam bo nie chcę całkiem tego rozlegulować. A tak w ogóle to widzę, że są różnego rodzaju problemy z tego typu hamulcami-wcześniej nie zdawałem sobie z tego sprawy.

Z hamulcami tarczowymi a szczególnie shimano nie ma problemu w ustawieniu - shimano ma duży prześwit między klockami. Wg mnie problemem jest ustawianie klocków i ramion w v-brake, tym bardziej że praktycznie obowiązkowa jest korekta wraz ze zużywaniem się klocków.

Przy regulacji zacisku postaw rower na jasnym podłożu, najlepiej białym, prześwit będzie najlepiej widoczny. Operację na śrubach najłatwiej przeprowadzać długim imbusem z końcówką kulową i uchwytem - taki warto mieć w domu.

Napisano

Hmm ... ja bym zaproponował odrobinę inny sposób regulacji zacisku ... moim zdaniem lepszy - skuteczniejszy / łatwiejszy.

 

- Luzujemy śruby mocujące zacisk - ale tylko tyle żeby zacisk miał swobodę ruchu nic więcej :)

- Wciskamy klamkę hamulca i ja trzymamy lub zawiązujemy wciśniętą jakimś sznurkiem.

- Systematycznie, po trochu na zmianę przykręcamy obie śruby mocujące zacisk.

- Puszczamy klamkę / odwiązujemy pomocniczy sznurek.

 

Pozdro

 

Ten sposób jest beznadziejny i zadziała w jednym przypadku na 100 :P

Napisano

Mi działa zawsze kilkanaście różnych rowerów i zawsze sukces ...

Klucz do powodzenia tej metody to dokrecanie stopniowe w małych krokach na zmiane śrub mocujacych.

 

Pozdro

 

TapaTalk'nięte z Andka

Napisano

Teraz mam styczność z dużą ilością rowerów z hamulcami różnych firm, z mocowaniem z adapterem i bez. Obecnie tak jak piszesz nie ustawiam żadnego hamulca, bo szkoda marnować czas, lepiej ustawić manualnie "centrując" zacisk wobec tarczy na lekko rozkręconych śrubach. Czasami nie mam tyle czasu by próbować i powtarzać kolejny raz, gdy rower musi być gotowy w ciągu 15 minut od wyjęcia z pudła. Najskuteczniej ustawiało się w ten sposób avidy j3 z tarczą 160 mm z tyłu (nie wiem dlaczego akurat ten hamulec w tej wersji, ale jednak)

Próbować nikt nikomu nie broni, może zadziała.

Napisano

A na co ten sznurek? Przecież klucz imbusowy obsługuje się jedną ręką.

Metoda na ta działa bardzo rzadko.

W przypadku shimano najskuteczniejszym sposobem ustawienia jest rozepchnięcie tłoczków do pozycji wyjściowej, założenie koła, ustawienie zacisku klockami równolegle do tarczy, naciśnięcie klamki, sprawdzenie czy nie ociera i ewentualnie skorygowanie na mniejszym, roboczym, prześwicie.

 

Jeśli już to ten sposób jest dla osób, które mają dość dużą styczność z rowerami i serwisowaniem. Gdy próbowałem ręcznie ustawiać te hamulce było coraz gorzej i sposób na wciśniętą klamkę, u mnie działa doskonale i trwa do 5 minut. Patrzenie czy jest równolegle czy nie to katorga.

  • Mod Team
Napisano
Ten sposób jest beznadziejny...

U mnie działa zawsze co prawda bez sznurka (bo poco?) ale nie miałem problemów z regulacją jeszcze.

Napisano (edytowane)

Możliwe, że działa, ale według mnie dużo zależy od przestrzeni roboczej ustalonej przez producenta między klockami a tarczą. Jeśli jest bardzo mała jak np. w Hayesach to wtedy się nie uda, choć znajomemu nawet w Shimano SLX jeszcze się nie udało ustawić tym sposobem heble :)

Edytowane przez Nevermore
  • Mod Team
Napisano

Sposób na wciśniętą klamkę zadziała zawsze, o ile tarcze są idealnie proste. Jeśli jest choć minimalne bicie będzie ocierać i wtedy trzeba na prześwit skorygować.

Napisano

Sposób na wciśniętą klamkę działa sporadycznie :) jak sobie życzysz mogę policzyć hamulce w których udaje się to zrobić, powiedzmy w ciągu miesiąca zliczę składane rowery, mogę nawet podzielić na hample shimano, avidy itd. Dłużej statystyki robił nie będę, rocznie jest takich na tarczach hydraulicznych 700-900 sztuk.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...