Michauuu Napisano 1 Września 2012 Napisano 1 Września 2012 Hej w końcu jestem zdecydowany na 29era i chciałbym złożyć do niego kółka szosowe na piastach pod tarczę.piasty to na 99% novatec,a szprychy dt comp (chce rzadko centrowac,a 150g mnie nie zbawi) i nie wiem jakie obrecze.oponki to moje wymarzone maxxis Xenith equipe legere (nie biorę dla samej nazwy ) tak wyglądają: http://www.rowerymerida.pl/akcesoria/produkt168/opona-xenith-equipe-legere.html ew Polećcie inną fajną oponkę obrecz ma wytrzymać krawężniki i nasze dziurawe,polskie drogi.cena najlepiej do 100zł/sztuka,ale jak warto to dołożę czekam na propozycje... pozdrower
tobo Napisano 1 Września 2012 Napisano 1 Września 2012 Najner na szosę? W takim przeznaczeniu nie sprawdzi się lepiej rower hybrydowy, trekkingowy czy crossowy? Te opony tak zniosą krawężniki jak ja dużą dawkę promieniowania. To rower który "zastąpi" ravena? Na twoją "chorobę" jest jedno, skuteczne lekarstwo. Dwa lata temu byłem tak zielony w sprzęcie foto jak ty jesteś w zaspokajaniu swoich potrzeb rowerowych. Zanim jednak zdecydowałem sie na jakikolwiek zakup to przez kilka miesięcy duuużo czytałem i pytałem, bez określania publicznie jak też i wobec siebie co spełnia potencjalnie moje oczekiwania i zaspokaja potrzeby. Był temat o ravenie, wcześniej o sztycy w ravenie, potem prophet a teraz najner. Dwa canony z powodu... pięknego widelca, a jak się okazuje ostatecznie najner i to na... asfalt. Ja rozumiem że emtebek jest kuuul, że jest pro, że jest "fajowy", że się z przodu i z tyłu może uginać, ale w praktyce to na kiego grzyba ci rower mtb?
Michauuu Napisano 1 Września 2012 Autor Napisano 1 Września 2012 Owszem Tobo Wszystkowiedzący A po mieście sporo śmigam,więc chciałbym te kółka mieć jako miejski komplet... A Możesz polecić jakieś szosowe oponki? A krawężniki wysokości 2-3cm
tobo Napisano 1 Września 2012 Napisano 1 Września 2012 Na krawężniki to jest 1. schodzenie z roweru 2.podnoszenie przedniego i tylnego koła. Techniki nacierania, taranowania czy wywierania na nie presji nie sprawdza się w przypadku opon szosowych. Chyba że rzucisz w krawężnik oponą szosową luzem. Zgwałciłem się jeszcze, dodatkowo, i rzuciłem okiem na pozostałe twoje tematy. Wszystko, małe, duże, sztywne z tyłu, miękkie na obu końcach - ale obowiązkowo na oponach szosowych. Ciekawi mnie czego spodziewasz się w praktyce po amortyzacji połączonej z oponami 1 cal przy jeździe po czymkolwiek innym niż płaski asfalt. Z mojego doświadczenia wynika że taki układ ma zerowy sens i skuteczność. Calową oponą nie da się najechać bezkarnie niczego więcej niż drobny szuter na betonie, a i to może się źle skończyć.
Michauuu Napisano 1 Września 2012 Autor Napisano 1 Września 2012 Nawet na oponkach mtb podnoszę przednie koło (tylne ciut mniej) ale chodzi mi o to czy nadadzą się do miasta.Polecisz coś innego?
Fenthin Napisano 2 Września 2012 Napisano 2 Września 2012 A jutro będziesz zdecydowany na crossa, pojutrze na szosę, a skończy się na lansie jakimś niewygodnym cruiserem. Zastanów się w końcu, do czego potrzebujesz roweru, a nie rozrzucaj tematami po całym forum. Wiem, carbonowy full ładnie wygląda, ugina się, ma tarcze, a jak to jeszcze 29er lub 650b i ma widelec z tylko jedną lagą... można wyrywać panienki, które nie załapały się na tępaków w starych golfach (i nie mówię tu o swetrze). Tylko nijak się to sprawuje w mieście.
Michauuu Napisano 2 Września 2012 Autor Napisano 2 Września 2012 Nie chodzi o wykrywanie panienek Pale prawda,że chcę leftyego,ale na ten rower jestem zdecydowany i po prostu nie wiem jakie obrecze pasowałyby do tych kół.do ramy pod 26" też moge je ew włożycć
tobo Napisano 2 Września 2012 Napisano 2 Września 2012 Myślę że jak zaczniesz pisać coś poważnego to zaczniesz dostawać poważne informacje. Najlepsze obręcze na szosę: http://ax-lightness.de/radsport/bike-components/felgen/srt24/
tater Napisano 2 Września 2012 Napisano 2 Września 2012 Tu masz szeroki wybór http://www.alibaba.com/trade/search?SearchText=the+carbon+rim&IndexArea=product_en&fsb=y
twojastara Napisano 7 Września 2012 Napisano 7 Września 2012 xenithy sa spoczko, drucianki 26" x 1,5" (45mm, duuzy balooon) wazyly po 450g/szt. szybkie, pojezdzisz po lesie na nizszym cisnieniu, pocwiczysz bansowanie na sliskim; mialem po kumplu (uzywal szosowo w goralu), sam zrobilem moze ze 3k km; pozylyby dluzej gdyby nie wybuchla jedna na kocich lbach (skawy); ale druga wciaz sluzyla na przodzie jeszcze z 800km; Wszystko wina cienkich scianek bocznych, ale coz - to nie gumy do tourera;) jak cos polecalbym Ci je zalozyc po prostu na szeroka najnerowa obrecz (albo trekinga; accent ~6 dyszek/szt.) jak na oponki szosowe to jest spory komfort (np. w stosunku do irc smoothie 1,25;)
venom2000 Napisano 18 Września 2012 Napisano 18 Września 2012 Jeżeli masz takie parcie na coś dużego to polecam ci Geax Barro Racer kevlary i wtedy masz spokojną głowę o podjazdy na krawężniki,przetestowałem je osobiście w 75% w warunkach miasta i reszta % w terenie piasek nie jest ich najmocniejszą stroną jak i błoto oraz po deszczu trzeba zważać aby się nie przeliczyć podczas hamowania,ale szutry i twardsze podłoże nie mają sobie równych szybkie,zwinne i wytrzymałe
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.