robertos102 Napisano 1 Września 2012 Napisano 1 Września 2012 Witam Mam takie pytanie do osób,które miały okazję jeździć na Conti Race Kingach 2.2 w wersji Spuersonic albo Race Sport, Conti X-King 2.2 oraz Conti Mountain King 2.2 Ja aktualnie jeżdżę na Conti Race Kingach 2.2 zwijanych w wersji Protection i ogólnie jestem z nich zadowolony.(Dodam, że jeździłem także na wersji Supersonic ale ich grubość ścianek jest moim zdaniem jakimś nieporozumieniem,może i niska waga ale odporność na zniszczenia,rozdarcia itp, szczególnie na górskich szlakach to śmiech na sali!!) . Co zauważyłem,to to że są to opony wyjątkowo lubiące niskie ciśnienie. Przy mojej wadze (mam 98kg) pompuje je do 2,0-2.1 w teren oraz do max 2,4 na asfalt.Po napompowaniu ich do powiedzmy 3 i wyżej bar okazuje się,że opona zmienia się na gorsze,ucieka na boki,nie trzyma tak dobrze w zakrętach,a podjazdy to już w ogóle nie porozumienie. Dodatkowo przód lubi uciekać nawet w niskim ciśnieniu. I teraz moja prośba. Czy mogę zastosować sobie z tyłu Conti RK 2.2 a na przód dać X Kinga albo Moutaing King albo coś mocniejszego typu Kenda Karma albo toprone opony Geax Saguaro 2.2,żeby uzyskać lepsze trzymanie w zakrętach i prowadzenie,kosztem wagi oczywiście,bo np.Karma 2.2 waży ponad 700 gramów!? Proszę o porady,bo szykuje się na dłuższy wyjazd i chciałbym wybrać jak najlepiej możliwie. A może ktoś ma swoje porady albo inne ciekawsze ułożenie opon. pozdrawiam Robert Temat poprawiłem, za pisanie nie zgodnie z regulaminem otrzymujesz gratisowy punkt zbieraj je a otrzymasz nagrodę
Nevermore Napisano 2 Września 2012 Napisano 2 Września 2012 Jasne, że możesz. Osobiście jeżdżę na Conti 2.2 SS i na razie oponki są w świetnym stanie, ścianki pomimo faktycznej "grubości" ani razu nie zostały uszkodzone o kamienie, nawet te ostrzejsze po których czasem zdarzy się przejechać
robertos102 Napisano 2 Września 2012 Autor Napisano 2 Września 2012 Jasne, że możesz. Osobiście jeżdżę na Conti 2.2 SS i na razie oponki są w świetnym stanie, ścianki pomimo faktycznej "grubości" ani razu nie zostały uszkodzone o kamienie, nawet te ostrzejsze po których czasem zdarzy się przejechać Sprecyzuj co miałeś na myśli.Chodzi mi dokładnie o to,która byłaby lepsza na przód z tych co wymieniłem w pierwszym poście. Miałeś okazje testować karmę albo saguaro?? pozdrawiam Robert
micferrari Napisano 2 Września 2012 Napisano 2 Września 2012 Na przód jeśli chodzi o Conti zdecydowanie X- king(nie polecam ich na tył bo znika w szybkim tempie SS ) a na tył RK i będzie to fajny zestaw .
tobo Napisano 2 Września 2012 Napisano 2 Września 2012 Ja wersji SS jako "pewników" nie polecam, wg mnie są bardzo delikatne, nawet jak na mój mało agresywny styl jazdy. Przy nich kondonowate schwalbiaki ro ro to opony pancerne (w tych samych warunkach ani razu nie przeciąłem ani nie naciąłem opony jak to było z conti).
robertos102 Napisano 2 Września 2012 Autor Napisano 2 Września 2012 No mi niestety Race King'i w wersji SS też kompletnie się nie sprawdziły,lekkie ale zbyt słabe. Słyszałem,że wersja protection jest wzmocniona ale nie testowałem (waga przy 2.2 to 650 gram) Mam możliwość tanio kupić praktycznie nówki Schwalbe Rocket Ron 2.25 Performance o wadze 520gr. ale jakoś nie jestem przekonany do tych opon. Moim zdaniem mają zbyt daleko oddalone od siebie klocki co chyba znacznie wpływa na szybsze zużycie. A Tobie jak się sprawowały Ro Ro w terenie mieszanym asfalt/szuter/piach i lekkie błoto? pozdrawiam Robert p.s.Ktoś ma jeszcze jakieś ciekawe propozycje na ciekawy i stosunkowo wytrzymały zestaw?
Nevermore Napisano 2 Września 2012 Napisano 2 Września 2012 Zostaw SS na tyle a na przód możesz spróbować Geaxa Saguaro 2.2
robertos102 Napisano 2 Września 2012 Autor Napisano 2 Września 2012 Zostaw SS na tyle a na przód możesz spróbować Geaxa Saguaro 2.2 Te SS to w ogóle jakoś mi nie leżą,z racji ich super cienkich ścianek.Skusiłbym się na komplet Kend Karm albo na Geax'y Saguaro ale ta waga mnie odstrasza. Chociaż z drugiej strony chyba nie będzie kompromisu pomiędzy wagą a wytrzymałością.Coś za coś. pozdrawiam
farmer Napisano 3 Września 2012 Napisano 3 Września 2012 Robertos co do wytrzymałości RoRo to oddalenie klocków nie wpływa na szybkie zużycie tylko na: 1. szybkość czyszczenia z błota 2. przyczepność w błocie 3. kosztem oporów toczenia Natomiast inna sprawa że RoRo są zrobione z takiej mieszanki przy której bieżnik bardzo szybko znika zwłaszcza na asfalcie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.