Skocz do zawartości
  • 0

[Rower] Scott Scale 40 XTR 980


uczaj25

Pytanie

Witam serdecznie ,chciałbym przedstawić mój nowo powstający projekt , bazujący na ramie Scott Scale 40 z 2011 roku.

Na dzień dzisiejszy muszę dokupić jeszcze tarcze oraz tylny hamulec.Nowością dla mnie będzie system 2X10 , wcześniej na ramie był osprzęt XTR 970, xt 770 na 3X9.Postawiłem na grupę XTR 980 ,słyszałem o niej dobre i pochlebne opinie co przeważyło o kupnie całej grupy ,no powiedźmy nie całej bo pozostawiłem koła XT z starszego projektu.Poniżej przedstawiam specyfikację

 

Rama Scott Scale 40 M 2011r

Widelec: FOX 32 F100 RLC FIT Kashima 9QR 2012

Przerzutka przód: Shimano XTR FD-M986

Przerzutka tył: Shimano XTR RD-M980

Manetki: Shimano XTR SL-M980

Hamulec przód: Shimano XT BR-M985 160mmmm

Hamulec tył: Shimano XTR BR-M985 160mm

Korba: Shimano XTR FC-M980 175mm 42/30

Łańcuch: Shimano XTR CN-M980 10rz

Kaseta: Shimano XTR CS-M980-10 11-36

Koła: ShimanoXT WH-M775 CENTERLOCK UST

Opony: SCHWALBE Rocket Ron 2.1 EVO TL-READY - 2011

Kierownica: Ritchey WCS CARBON

Mostek: Ritchey WCS WET 4 Asix 120mm biały

Rogi: Ritchey WCS WET białe

Chwyty: Ritchey WCS

Stery: Ritchey WCS

Sztyca: Ritchey WCS 31,6/350mm

Siadełko: Selle Italia SLR XC Flow 2011 białe

Pedały: Crank Brothers Egg Beater C

 

 

18574285130409325591_thumb.jpg 43714420687761598493_thumb.jpg 76845815884494368853_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

Rowerek fajny :thumbsup: , ale ja bym tu widział kokpit albo cały w kolorze białym, albo cały w carbonie WCS :sweat:

 

Jaka waga?

 

I jaka cena?

 

Pozdrawiam! :teehee:

 

co do wagi po przeliczeniu 9,78kg dodam że na osprzęcie Xt ,xtr ważył 10,2KG ,więc trochę waga spadła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super wygląda :D, no i Scott Scale 40 :P. Ile Cie wyniosl caly osprzet XTR ? Oplacalo Ci sie brac hamuce z zaciskami XTR, one chyba są jedynie lżejsze od SLR ,a sporo droższe. Ta korba mi sie zaj.... podoba ale chyba sobie az na taka nie pozwolę. Będę czytam na bieżąco. Interesuje mnie jeszcze cena kierownicy i mostka bo będę brał podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oplacalo Ci sie brac hamuce z zaciskami XTR, one chyba są jedynie lżejsze od SLR ,a sporo droższe.

 

Sądzę że chodziło ci o zaciski SLX .I tu się mylisz różnica nie polega tylko na wadze,zacisk XTR 985 mają tłoczki ceramiczne co izoluje olej użyty w systemie od gorących klocków hamulcowych,mają również większą siłę hamowania ,więc nie ma co porównywać.Cena kierownicy wsc carbon + mastek wsc alu koszt ok 600zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś miałem stracha że ramie korby leży bardzo blisko widełek i że będę ocierać butem o widełki ,na sucho wsiadłem na rower wpinając się i kręciłem korbą na szczęście buty nie ocierały .Korby 2 blatowe mają inną konstrukcję ,poniżej zamieszczam fotkę

 

66829358193211166619_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poskładałeś już ten rowerek ? Masz nowe zdjęcia ?

 

Rowerek będzie złożony w piątek ,więc postaram się wrzucić fotki

 

Sprzęt bajerancki.

Co robisz na rowerze - trenujesz do czegoś ?

Dziwią mnie małe koła.

 

Co robię na rowerze jeżdżę haha .Można powiedzieć że trenuję dla formy ,na nowy sezon chciałbym wystartować w jakimś maratonie.Małe koła wydaje ci się bo są bez opon i taki efekt ,przecież to koła 26cali :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompletnie zgłupiałem sugerując się zdjęciami zamiast skrupulatnie wyczytać opis roweru sądziłem, że to szosówka z prostą kierownicą i małymi kółkami.

 

Na aktualnych fotografiach był ukazany szkielet roweru bez opon lewej manetki ,hamulca ,bez pancerzy ,łańcucha ,tarczy itp.Całość zaprezentuję w piątek lub sobotę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemów część dalsza :(. Wczoraj przy montażu hamulców okazało się że w przednim i tylnym hamulcu są dwie prawe klamki .Od razu zadzwoniłem do Formacki-Bike celem przedstawienia sytuacji.Dogadaliśmy się że dzisiaj wyślę hamulec przedni i zmienią klamkę na lewą.Oczywiście koszty wysyłki będą mi zwrócone ,wiadomo zawsze można się pomylić rozumie to ale jestem zawiedziony że na sam weekend nie będę miał roweru a szczerze mówiąc napaliłem się bo już z 2 tyg nie jeździłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower po wielu trudach złożony ,dodaje dwie foty słabej jakości z fona na początek ,Aparat cyfrowy będę miał w sobotę więc zrobię mu godną sesję.Pierwsze wrażenia po jeździe są świetne to co od razu zwróciło moją uwagę to manetki ,aby przerzucić bieg trzeba znikomej sił ,przełożenia są ciche i szybkie.Drugą rzeczą na którą również zwróciłem uwagę to korba ,przełożenia z małej na dużą tarcze są po prostu szybkie i co mnie bardzo zdziwiło niesamowicie ciche , w jednym momencie nawet nie zauważyłem że łańcuch jest już na dużej tarczy.Powiem również że przełożenie 30 na korbie i 36 na kasecie , jest wręcz porównywalne do młynka w 3 blatowej korbie , szczerze mówiąc nie widzę różnicy.Fajną rzeczą jest to że już możemy zapomnieć o przekosach łańcucha.Pierwsze wrażenia już znacie aby więcej napisać muszę poddać go testom.

 

04385181968794946681_thumb.jpg

 

07939884110874007078_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy nowym łańcuchu od nowości jest fabryczne smarowanie , dosłownie do bani tłuste po jeździe multum piachu przyklejonego.Dziś go wyczyściłem i wytarłem ten smar ,bo nie zdaje egzaminu ,posmarowałem Finish line dry i teraz na łańcuchu brak piachu.Na przyszłość lepiej od razu go usunąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...