Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Nie, nie, nie. Wyjmujesz koło z tarczą, a zamiast tego wkładasz kilkukrotnie złożoną kartkę. Najlepsze są, moim zdaniem, kwadratowe karteczki do robienia notatek. Po złożeniu pasują idealnie.

 

Nie ma co się tu bawić na siłę w metody "pro". Chodzi wyłącznie o to, by utrzymać odpowiedni dystans między klockami. A do tego nie trzeba metod prosto z NASA.

  • 3 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Witam !

Jestem tu nowy, dlatego proszę o wyrozumiałość :)

Staram się doprowadzić do użycia hamulec przedni tekro auriga comp, w/g poradnika rozebrałem zacisk, klamkę wyczyciściłem itp.

Jednak mam problem z wymianą przewodu hamulcowego - otóż od strony zacisku końcówka wraz z oliwką jest jakaś inna od wszystkich jakie zdąrzyłęm wygooglować :)

Załączam zdjęcie.

Co to za typ i czy moze być zastąpiona "normalną" do shimano ??

Jeszcze jedna kwestia: końcówka od strony klamki ma taką małą uszczelkę - te od shimano nie mają jej, więc tu mam pytanie czy można orginalną zastąpić tą shimano czy też szukać firmowanej tektro.

Pozdr.

post-161785-0-03189000-1362051616_thumb.jpg

Edytowane przez kolo123
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Witam Panowie,

 

Mam problem z moim przednim hamulcem tektro auriga comp. Napiszę może co już robiłem aby przywrócić sprawność hamowania.

1.Czyszczenie zacisku, smarowanie tłoczków.

2. Wymiana płynu hamulcowego, 2 x odpowietrzanie

3. Opalałem klocki, szlifowałem papierem ściernym potem benzyną ekstrakcyjną

4. Tarcze przejechane papierem ściernym i przemyte benzyną ekstrakcyjną.

 

Po tych zabiegach ustało piszczenie hamulca które miałem na początku jednak siła hamowania jest dalej bardzo słaba. W porównaniu do tylnej hamulca z którym nie mam żadnych problemów występuje ogromna różnica. Tylny łapie tak, że to aż czuć a przednim ciężko się zatrzymać. Nie ma mowy o stawaniu na przednim kole z jakiejkolwiek prędkości, nawet tocząc się. 

 

Czy ktoś ma jakieś sugestie? Myślałem wymienić klocki, które powinny coś poprawić ale nie chce mi się wierzyć, że będzie to tak duża różnica, żeby dorównać tylnemu. 

 

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Pozdrawiam

Kulas.

Napisano

Spróbuj zamienić klocki przednie z tylnymi, ew. także tarcze to się dowiesz.;)

Benzyna ekstrakcyjna jest dobra do czyszczenia łańcucha, do hebli średnio... Lepiej jeśli kupisz preparat do czyszczenia hamulców ( nie koniecznie rowerowych, może być do samochodowych bo jest tańszy) lub preparat do mycia silników i nim wyczyścić tarcze i klocki. Przed użyciem sprawdź czy nie uszkadza lakieru i gumy, bo jeśli tak to musisz się z nim ostrożnie obchodzić.

Napisano

Szczerze to boję się ruszać tylne, że też tak zaczną chodzić :D

 

Wymiana tarczy coś może zmienić ? Bo tak się zastanawiam te klocki, tarcza itp może trochę poprawić ale chyba nie na tyle żeby przód dorównał tyłowi..

Napisano

Dodam jeszcze ze podczas maksymalnego hamowania (jak na ten hamulec oczywiście..) występuje bardzo głośne zgrzypienie. W tylnym nigdy nie miałem z czymś takim do czynienia.

 

Pozdrawiam

Kulas.

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Zmiana klocków obeszła się bez wymiany płynu. Klocki weszły ale tarcza nie, więc odkręciłem zbiorniczek przy klamce, włożyłem stare klocki i bez problemu rozepchnąłem tłoczki, a ze zbiorniczka nie ulało się nic. Zakręciłem zbiorniczek i włożyłem nowe klocki weszły na tarcze idealnie.Przejechałem kilka hamowań i było ok. Poszło szybciej niż myślałem, tym bardziej że wymianę robiłem pierwszy raz. Jak trochę pojeżdżę to dam znać czy na pewno wszystko ok. Hamulce to Tektro Draco.

  • 4 miesiące temu...
Napisano

Mam dylemat z hamulcem TEKTRO AURIGA COMP, oglądałem filmiki instruktarzowe odpowietrzania tych i innych hamulców. Pokazuje się, że trzeba przy klamce poluzować śrubę, a potem obrócić zbiorniczek i wykręcić następną śrubę, a w ten otwór wkręcić końcówkę, na którą nakłada się plastikowy wężyk itd. Sęk w tym, że u mnie jest tylko jedna śruba, a reszta stanowi nierozdzielną całość i nic nie można obrócić. Dla zilustrowania załączam zdjęcie.post-169738-0-77365000-1380744046_thumb.jpg

Napisano (edytowane)

Musisz poluzować obejmę klamki nastepnie ustawić zbiorniczek równolegle do podłoża, dokrecić obejmę aby nie obsunela się z powrotem poczym wykrecic srubke do odpowietrzania która normalnie znajduje się na górze zbiorniczka, a u Ciebie na boku.

Pozostałe czynności tak samo jak w instrukcji.

Edytowane przez bruce95
Napisano

Musisz poluzować obejmę klamki nastepnie ustawić zbiorniczek równolegle do podłoża, dokrecić obejmę aby nie obsunela się z powrotem poczym wykrecic srubke do odpowietrzania która normalnie znajduje się na górze zbiorniczka, a u Ciebie na boku.

Pozostałe czynności tak samo jak w instrukcji.

To wielkie dzięki; pozdrawiam!

  • 5 miesięcy temu...
Napisano

Czy ktoś wie jakie parametry powinien mieć odpowietrznik do Tektro Draco ? Niestety ten z Auriga wygląda na to, że jest o wiele większy.

Napisano

Dokładnie, autor poradnika podaje gwint M8x1.2, suwmiarką jak mierzyłem śrubę to wydaje się być M5, ale już zamówiłem na allegro za 5 zł :-).

  • 1 rok później...
Napisano

Kupiłem zestaw do odpowietrzania pro4bike czy jakoś tak. Dopiero teraz trafiłem na ten temat i widzę, że przepłaciłem, jednak mniejsza z tym.

 

Odpowietrzam niby zgodnie z instrukcjami, mimo wciąż hamulce nie łapią tak jak powinny. Na co jeszcze niby miałbym zwrócić uwagę. Łatwe to odpowietrzanie się wydaje, niby wszystko krok po kroku robię, a i tak coś tam nie gra. 

 

W jednej znalezionej przeze mnie intrukcji było napisane, że w momencie gdy wstrzykujemy płyn przy zacisku/przy kole, to należy pompować klamką też, by wydostały się bąbelki. Problem w tym, że w tym momencie nie miałem niczym zastawionym niczym tłoczków (klocki na szczęście wyjąłem wcześniej) i płyn gdzieś tam przez nie zaczął kapać. Po oczyszczeniu wszystkiego względnie czysto wszystko powinno działać ok?

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Hej!

:/

Chce zalac hamulce promax decipher.

Wykrecam obie srobeczki do odpowietrzania na klamce i przy zacisku.

Przy klamce wkladam wezyk z drugiej strony zakladam woreczek.

Przy zacisku wkladam wezyk z nalozona strzykawka,

Wtlaczam olej chwilke uchodzi powietrze przy klamce po czym stop tak jak by sie cos przytkalo i nie możliwości wiecej wcisnac.

Moje pytanie dlaczego?

Napisano

Otwórz zbiorniczek i wtedy sprawdź. Jeśli chcesz wymienić płyn to spuść z układu i zalej na nowo. Jeśli odpowietrzyć  wepchnij ile idzie a potem od dołu odpowietrzaj.

Napisano

Plyn byl całkowicie spuszczony.

Tloczki przeczyszczone

Zbiorniczek otwieralem i nic to nie dawalo..

Chwile szedl plyn w obieg w pewnym momecie stop jak pisalem wczesniej, wkurzylem sie i napisalem tu :)

Napisano

W tych hamulcach nie ma gdzie uzyc klucza "7"

I na klamce i przy klockach jest tylko śrubka na torx-a, wiec wykrecilem ja calkiem, na chlopski rozum wszystko jest otwarte i z przodu i z tylu wiec powinno sie bez problemu wstrzykiwac.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...