virus191 Napisano 1 Września 2012 Napisano 1 Września 2012 (edytowane) Witam Wymieniałem płyn hamulcowy w swoim aucie, więc pomyślałem czego by go nie zmienić też w rowerze Zaczynamy. Lista potrzebnych narzędzi: 1. Śrubokręt Torx 15 2. Odpowietrznik hamlcowy M8X1.2/9X32 do kupienia w każdym motoryzacyjnym (około 3zł) 3. Klucz 7 4. wężyk Ø 4mm 5. wężyk Ø 6mm 6. strzykawka 10-20ml wedle uznania 7. No i najważniejsza rzecz płyn hamulcowy w moim przypadku mineralny A2Z Mineral za 32zł 250ml 1.Luzujemy kluczem TORX 15 śrubkę nr 1, dzięki temu możemy swobodnie okręcić zbiornik z płynem. Następnie wykręcamy śrubkę nr 2. Dobrze jest przed odkręceniem czegokolwiek wyczyścić tą rzecz kurzu itp. 2.Wkręcamy odpowietrznik kluczem 7 i nakładamy wężyk Ø6mm i koniec wkładamy do butelki. Można skorzystać z innego sposobu - 20cm wężyka, jeden koniec wkładamy do woreczka na śniadanie i zaciskamy gumką recepturką. Ja akurat miałem długi. 3. Bierzemy strzykawkę, krótki odcinek węża Ø4mm i nabieramy płyn, tak aby w strzykawce i wężyku nie było bąbelków z powietrzem. 4. Wężyk ze strzykawką napełnioną płynem nakładamy na odpowietrznik przy zacisku hamulcowym, następnie luzujemy odpowietrznik po przez odkręcenie 1-2 obrotów kluczem 7 5. Zaczynamy pompować tłoczkiem w strzykawce płyn. Ja przez układ przepuściłem 30ml płynu aby dobrze wypłukać pozostałości - dlatego tym większa strzykawka tym lepiej - nie trzeba 3x napełniać Na Foto widać jak nowy płyn wypiera stary. Następnie skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności i w drogę ! Edytowane 1 Września 2012 przez virus191 Cytuj
Nevermore Napisano 1 Września 2012 Napisano 1 Września 2012 Super inicjatywa z Twojej strony, na pewno przyda się paru osobom Pozdrawiam Cytuj
Franiuu Napisano 1 Września 2012 Napisano 1 Września 2012 Dzięki! sam zastanawiałem się skąd wziąć ten odpowietrznik. Nawet łaziłem po zaprzyjaźnionych serwisach, czy nie mają czegoś takiego do opchnięcia za "piwko lub dwa". A tu wystarczy iść do motoryzacyjnego... Cytuj
MokryxD Napisano 1 Września 2012 Napisano 1 Września 2012 A mam pytanie. Czy w przypadku hamulców Shimano podczas skracania przewodu będzie potrzebna taka procedura? Cytuj
rzezniol Napisano 1 Września 2012 Napisano 1 Września 2012 Tak, jak rozszczelnisz układ musisz go odpowietrzyć. Pozdro Cytuj
MokryxD Napisano 1 Września 2012 Napisano 1 Września 2012 A jak robić, aby go nie zapowietrzyć? Cytuj
Vardal Napisano 1 Września 2012 Napisano 1 Września 2012 Nie otwierać układu Czyli się nie da jeżeli skracasz przewód Cytuj
tomkaz016 Napisano 6 Września 2012 Napisano 6 Września 2012 mam takie hamulce u siebie , temat na pewno mi się przyda . 5! Cytuj
pasqdny Napisano 7 Września 2012 Napisano 7 Września 2012 wszystko jasno i czytelnie dziekuje pozdrawiam Cytuj
Fenthin Napisano 7 Września 2012 Napisano 7 Września 2012 Zaś ja się odrobinkę przyczepię. Nie wspomniałeś o tym, że klamka i pokrywka jej zbiorniczka podczas odpowietrzania powinny być równoległe do podłoża. I nie trzeba tyle kręcić odpowietrznikiem przy zacisku. 1/4 - 1/2 obrotu wystarczy. Cytuj
xavv Napisano 7 Września 2012 Napisano 7 Września 2012 Mam takie pytanie, co jaki czas wypada wymienić lub uzupełnić płyn hamulcowy?? Cytuj
pasqdny Napisano 7 Września 2012 Napisano 7 Września 2012 Mam takie pytanie, co jaki czas wypada wymienić lub uzupełnić płyn hamulcowy?? w mojej istrukcji pisza ze raz na rok ale mysle ze to zalezy jak eksploatujesz hamulce Cytuj
rzezniol Napisano 7 Września 2012 Napisano 7 Września 2012 Mi się wydaje że najlepszy moment na serwis hamulca ( wymiana płynu ) to moment wymiany klocków. Jak zrobimy to na klockach częściowo zużytych (tłoczki wyciśnięte) może się okazać za przy wymianie na nowe klocki będzie płynu w układzie za dużo. Uzupełnianie ... co jest w wielu hamulcach prawie niewykonalne bez pełnej procedury odpowietrzania/wymiany płynu ... z podobnych powodów co wyżej jest średnim pomysłem. Jak jest wyciek to trzeba go usunąć i zalać układ na nowo . Hamulec rowerowy mimo tej samej zasady działania to jednak nie samochód i serwis wygląda odrobinę inaczej. Pozdro Cytuj
Artwro Napisano 8 Września 2012 Napisano 8 Września 2012 Pewnie że inaczej niż w aucie,jest o wiele prostszy.Bez pompuj i trzymaj.W aucie nie odpowietrzysz od strony tyłka.Fajna instrukcja,nadaje się do wszystkich chyba hampli.Z tym że ja robię jak opisał Fenthin,zbiornik równolegle i odkręcam pokrywkę.Chociaż mój koleżka nie uznaje innego odpowietrzenia niż typowo samochodowe.Ale są różne szkoły. Cytuj
virus191 Napisano 14 Września 2012 Autor Napisano 14 Września 2012 Fakt, zapomniałem o tym napisać, chodź myślę, że jest to oczywiste Niestety nie ma możliwości edycji postów. Cytuj
f16marcin Napisano 14 Września 2012 Napisano 14 Września 2012 (edytowane) w klamkę hamulców Hayes Trail też wejdzie ten odpowietrznik hamlcowy M8X1.2/9X32 ? na zdjeciu akurat wykrecona http://gp1.pinkbike....p4pb2755926.jpg oryginalnie końcówki są takie http://images47.fotosik.pl/1404/3a91b72aeb10f6e2.jpg Edytowane 14 Września 2012 przez f16marcin Cytuj
wickermann Napisano 24 Października 2012 Napisano 24 Października 2012 Odpowietrznik do tektro auriga to nie m8 a m6. W hurtowni motoryzacyjnej są M6/22mm długości. 3 zł sztuka. Cytuj
bruce95 Napisano 24 Listopada 2012 Napisano 24 Listopada 2012 Czy producent ma jakieś większe znaczenie przy kupnie oleju do hampli? Czy oleje do hamulców mają jakieś określone parametry typu lepkość czy każdy LHL się nadaje? Pytam bo mój tato ma dostęp w firmie do oleju hydraulicznego i zastanawiam się czy będzie się nadawał do moich Tektro. Cytuj
rzezniol Napisano 24 Listopada 2012 Napisano 24 Listopada 2012 Wielu używa LHM który leje się do Citroenów które mają hydropneumatyczne zawieszenie ... wielu też go odradza i poleca stosować olej mineralny z przeznaczeniem do hampli rowerowych. Jedno jest pewne LHM od cytrynek nie zniszczy ci hamulca i hamulec będzie działał. Czy poczujesz różnice ... nie wiem, wiem że wielu moich znajomych różnicy nie zauważa. Słowem odpowiedniki mają tyle samo przeciwników co zwolenników Pozdro Cytuj
lyndowss Napisano 31 Grudnia 2012 Napisano 31 Grudnia 2012 Za co odpowiada śrubka numer jeden i po co ją odkręcamy? Wiem, że niby jest napisane, żeby zdjąć pokrywę zbiorniczka wyrównawczego, ale przecież tutaj go nie zdejmujemy. Za co ona odpowiada? Cytuj
Fenthin Napisano 31 Grudnia 2012 Napisano 31 Grudnia 2012 Zbiorniczek wyrównawczy przy odpowietrzaniu powinien być równoległy do podłoża. W Aurigach jest on ruchomy, zaś ta śruba umożliwia jego obrót. Cytuj
DIYaudioPawelS Napisano 29 Stycznia 2013 Napisano 29 Stycznia 2013 witam o odpowietrzaniu czy napelnianiu ukladu napisaliscie duzo ale brakuje mi tutaj jednego waznego detalu w instrukcji czy na filmikach instruktazowych mowa jest o blokadzie jaka wkladamy miedzy tloczki w zacisku problem w tym ze nigdzie nie znalazlem informacji skad taka blokade zalatwic i/lub jaki ma miec wymiar? domyslam sie ze musi to byc 2x grubosc klocka + grubosc tarczy + luz ale ile ma ten luz wynosic? wszystko byloby latwiejsze gdyby rowerowe hamulce mialy samoregulacje jak samochodowe :/ ktos z doswiadczonych podpowie? chcialbym rano zrobic hamulce... Cytuj
MokryxD Napisano 30 Stycznia 2013 Napisano 30 Stycznia 2013 Możesz poskładać kartkę papieru (tylko słyszałem) na wystarczającą grubość lub kupić blokady Shimano (te żółte). Cytuj
DIYaudioPawelS Napisano 30 Stycznia 2013 Napisano 30 Stycznia 2013 czyli da sie cos takiego kupic? moge sie pobawic doswiadczalnie, ale dopiero w sobote. a potrzebuje pilnie bo kiepsko z hamulcami :/ Cytuj
Fenthin Napisano 30 Stycznia 2013 Napisano 30 Stycznia 2013 Można. Ale złożona kilkukrotnie kartka papieru załatwia sprawę. Szczególnie, że zapewne nie prowadzisz serwisu. Tłoczki powinny być maksymalnie rozepchnięte, wtedy grubość wkładki spokojnie sam ocenisz. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.