Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam :) Wymieniałem płyn hamulcowy w swoim aucie, więc pomyślałem czego by go nie zmienić też w rowerze :D

 

Zaczynamy.

 

Lista potrzebnych narzędzi:

 

1. Śrubokręt Torx 15

2. Odpowietrznik hamlcowy M8X1.2/9X32 do kupienia w każdym motoryzacyjnym (około 3zł)

3. Klucz 7

4. wężyk Ø 4mm

5. wężyk Ø 6mm

6. strzykawka 10-20ml wedle uznania :)

7. No i najważniejsza rzecz płyn hamulcowy w moim przypadku mineralny A2Z Mineral za 32zł 250ml

 

 

11693587.th.jpg

 

1.Luzujemy kluczem TORX 15 śrubkę nr 1, dzięki temu możemy swobodnie okręcić zbiornik z płynem. Następnie wykręcamy śrubkę nr 2. Dobrze jest przed odkręceniem czegokolwiek wyczyścić tą rzecz kurzu itp.

 

57937753.th.jpg

 

2.Wkręcamy odpowietrznik kluczem 7 i nakładamy wężyk Ø6mm i koniec wkładamy do butelki. Można skorzystać z innego sposobu - 20cm wężyka, jeden koniec wkładamy do woreczka na śniadanie i zaciskamy gumką recepturką. Ja akurat miałem długi.

 

94333026.th.jpg

 

93700482.th.jpg

 

 

3. Bierzemy strzykawkę, krótki odcinek węża Ø4mm i nabieramy płyn, tak aby w strzykawce i wężyku nie było bąbelków z powietrzem.

 

12413447.th.jpg

 

 

4. Wężyk ze strzykawką napełnioną płynem nakładamy na odpowietrznik przy zacisku hamulcowym, następnie luzujemy odpowietrznik po przez odkręcenie 1-2 obrotów kluczem 7

21349881.th.jpg

 

67810165.th.jpg

 

5. Zaczynamy pompować tłoczkiem w strzykawce płyn. Ja przez układ przepuściłem 30ml płynu aby dobrze wypłukać pozostałości - dlatego tym większa strzykawka tym lepiej - nie trzeba 3x napełniać ;)

 

 

36404806f.th.jpg

 

Na Foto widać jak nowy płyn wypiera stary.

 

 

12967270.th.jpg

 

59067503.th.jpg

 

87294088.th.jpg

 

Następnie skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności i w drogę ! :)

Edytowane przez virus191
Napisano

Dzięki! sam zastanawiałem się skąd wziąć ten odpowietrznik. Nawet łaziłem po zaprzyjaźnionych serwisach, czy nie mają czegoś takiego do opchnięcia za "piwko lub dwa". A tu wystarczy iść do motoryzacyjnego... ;)

Napisano

Zaś ja się odrobinkę przyczepię. Nie wspomniałeś o tym, że klamka i pokrywka jej zbiorniczka podczas odpowietrzania powinny być równoległe do podłoża. I nie trzeba tyle kręcić odpowietrznikiem przy zacisku. 1/4 - 1/2 obrotu wystarczy.

Napisano

Mam takie pytanie, co jaki czas wypada wymienić lub uzupełnić płyn hamulcowy??

 

 

w mojej istrukcji pisza ze raz na rok ale mysle ze to zalezy jak eksploatujesz hamulce

Napisano

Mi się wydaje że najlepszy moment na serwis hamulca ( wymiana płynu ) to moment wymiany klocków.

Jak zrobimy to na klockach częściowo zużytych (tłoczki wyciśnięte) może się okazać za przy wymianie na nowe klocki będzie płynu w układzie za dużo.

Uzupełnianie ... co jest w wielu hamulcach prawie niewykonalne bez pełnej procedury odpowietrzania/wymiany płynu ... z podobnych powodów co wyżej jest średnim pomysłem.

Jak jest wyciek to trzeba go usunąć i zalać układ na nowo :).

 

Hamulec rowerowy mimo tej samej zasady działania to jednak nie samochód i serwis wygląda odrobinę inaczej.

 

Pozdro

Napisano

Pewnie że inaczej niż w aucie,jest o wiele prostszy.Bez pompuj i trzymaj.W aucie nie odpowietrzysz od strony tyłka.Fajna instrukcja,nadaje się do wszystkich chyba hampli.Z tym że ja robię jak opisał Fenthin,zbiornik równolegle i odkręcam pokrywkę.Chociaż mój koleżka nie uznaje innego odpowietrzenia niż typowo samochodowe.Ale są różne szkoły.

  • 1 miesiąc temu...
  • 5 tygodni później...
Napisano

Czy producent ma jakieś większe znaczenie przy kupnie oleju do hampli? Czy oleje do hamulców mają jakieś określone parametry typu lepkość czy każdy LHL się nadaje? Pytam bo mój tato ma dostęp w firmie do oleju hydraulicznego i zastanawiam się czy będzie się nadawał do moich Tektro.

Napisano

Wielu używa LHM który leje się do Citroenów które mają hydropneumatyczne zawieszenie ... wielu też go odradza i poleca stosować olej mineralny z przeznaczeniem do hampli rowerowych.

Jedno jest pewne LHM od cytrynek nie zniszczy ci hamulca i hamulec będzie działał.

Czy poczujesz różnice ... nie wiem, wiem że wielu moich znajomych różnicy nie zauważa.

Słowem odpowiedniki mają tyle samo przeciwników co zwolenników :)

 

Pozdro

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Za co odpowiada śrubka numer jeden i po co ją odkręcamy? Wiem, że niby jest napisane, żeby zdjąć pokrywę zbiorniczka wyrównawczego, ale przecież tutaj go nie zdejmujemy. Za co ona odpowiada?

  • 5 tygodni później...
Napisano

witam

 

o odpowietrzaniu czy napelnianiu ukladu napisaliscie duzo

ale brakuje mi tutaj jednego waznego detalu

w instrukcji czy na filmikach instruktazowych mowa jest o blokadzie jaka wkladamy miedzy tloczki w zacisku

problem w tym ze nigdzie nie znalazlem informacji skad taka blokade zalatwic i/lub jaki ma miec wymiar?

 

domyslam sie ze musi to byc 2x grubosc klocka + grubosc tarczy + luz

ale ile ma ten luz wynosic?

wszystko byloby latwiejsze gdyby rowerowe hamulce mialy samoregulacje jak samochodowe :/

 

 

ktos z doswiadczonych podpowie?

chcialbym rano zrobic hamulce...

Napisano

Można. Ale złożona kilkukrotnie kartka papieru załatwia sprawę. Szczególnie, że zapewne nie prowadzisz serwisu. Tłoczki powinny być maksymalnie rozepchnięte, wtedy grubość wkładki spokojnie sam ocenisz.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...