99tomcat Napisano 1 Września 2012 Napisano 1 Września 2012 Witam Weekend popsuł mi telefon od mojego serwisanta, że przy rozbiórce do serwisu mojego nowego drak rozsypał się tłumik odbicia. Z opisu od rurki tłumika oderwała się ta część z gwintem. Nie mam pojęcia czy w takim stanie dsotałem amortyzator ze sklepu czy stało się to przy demontażu. Pytanie teraz co robić. Jako część zamienna dostępny jest cały tłumik z pokrętłem Rebound Damper 141-23991-K003 Miał ktoś podobne przeboje? Mam niby paragon do amora, ale to raczej podlega pod uszkodzenie mechaniczne przy demontażu ...
Mod Team durnykot Napisano 1 Września 2012 Mod Team Napisano 1 Września 2012 Swojego Drake'a rozbierałem jakieś 10 razy ( w tym kilka razy rebound) i zero problemów. Coś mi się nie wydaje ,żeby to tak samo z siebie...... Przecież rebound jest wręcz banalnie prosto zbudowany.
Obes Napisano 1 Września 2012 Napisano 1 Września 2012 Na 99,9% przy demontażu serwisant kręcił nie w tą stronę i kompozytowy odlew pękł ...
Mod Team durnykot Napisano 1 Września 2012 Mod Team Napisano 1 Września 2012 Jak nie wiedział,że w tej goleni jest odwrotny gwint to faktycznie mogło się rozlecieć. Poza tym jeśli byś dostał amorek w takim stanie, to prawdopodobnie miałbyś problem z regulacją tłumienia.
99tomcat Napisano 1 Września 2012 Autor Napisano 1 Września 2012 Jak nie wiedział,że w tej goleni jest odwrotny gwint to faktycznie mogło się rozlecieć. Poza tym jeśli byś dostał amorek w takim stanie, to prawdopodobnie miałbyś problem z regulacją tłumienia. Amortyzator zacinał się po napompowaniu i uginaniu poza rowerem. Dlatego został rozebrany w celu przejrzenia, nasmarowania uszczelek i wymiany oleju. Serwisant dostał ode mnie instrukcje serwisowe, ale nei ukrywał że manitou to jeszcze nie rozbierał... Z opisu ułamała się gwintowana część tej metalowej rurki tłumika. Jak rozumiem czeka mnie próba zdobycia tego z velo/dobrych sklepów rowerowych ew cyklotoura. ew import np stąd http://www.hotlines-uk.com/Models.aspx?ModelID=44509 lub http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=44509
Rulez Napisano 1 Września 2012 Napisano 1 Września 2012 Czyli odkręcanie w złą stronę , tak sama z siebie ta część się nie odłamuje ... natomiast jeśli kręci imbusem w lewo (czyli faktycznie wkręca a nie wykręca z goleni dolnych) następuje skruszenie albo oderwanie gwintu ...
Mod Team durnykot Napisano 2 Września 2012 Mod Team Napisano 2 Września 2012 Amortyzator zacinał się po napompowaniu i uginaniu poza rowerem. Zacinał się poza rowerem? W Drake'u nie ma się co zacinać. Zapytaj o tłumik w tym sklepie. http://roweryokey.pl/tlumik-odbicia-drake-2140.html
99tomcat Napisano 2 Września 2012 Autor Napisano 2 Września 2012 Nie chodził płynnie, dratke z wiadomego sklepu z allegro z demontażu z centuriona. Po napompowaniu poza rowerem chodził z oporem i potrafił się zablokować. Nie podobało się to serwisantowi to postanowił zajrzeć do niego i nasmarować, ja chciałem od razu wymianę oleju. W środku niby suche uszczelki + ślady wody no ten połamany tłumik. Ciężko stwierdzić kiedy poszedł ten tłumik- pokrętło jak sprawdzaliśmy po rozpakowaniu paczki chodziło dziwnie ale niby gumowata regulacja odbicia to standard. Po 2 miesiącach ciężko będzie domagać się czegoś od sprzedawcy mimo niby gwarancji i paragonu. Serwisant niby czytał manual i wiedział o odwrotnym gwincie ;/ Ogólnie traktuję to jako sh%t happens- kupiony za psie pieniądze tak jak sporo innych gratów. Szło za dobrze to coś musiało się zrąbać Dzięki za linka- wysłałem już do nich maila, do wigwama też. W odwodzie mam jeszcze cyklotour, ale z nimi jest problem z ściąganiem takich rzeczy. Głupie gripy do roweru to 3 tyg wymiany maili i w końcu mi anulowali zamówienie.
Mod Team durnykot Napisano 2 Września 2012 Mod Team Napisano 2 Września 2012 pokrętło jak sprawdzaliśmy po rozpakowaniu paczki chodziło dziwnie ale niby gumowata regulacja odbicia to standard Ano standard..... W moim po dwóch latach pokrętło chodziło tak jak w nowym- czyli kiepsko. BTW- możesz zrobić zdjęcie uszkodzenia?
Rulez Napisano 2 Września 2012 Napisano 2 Września 2012 Ten tłumik bez problemu powinni sprowadzić do każdego sklepu współpracującego z Velo. Co do zacinania, nie tylko tłumik za to odpowiada, może być źle osadzona uszczelka na tłoku pręta kompresji, lub źle osadzona tuleja ślizgowa w dolnych goleniach, lub skrzywiony pręt kompreji albo skrzywiona rurka tłumika odbicia Tak z ciekawości, sporo pytań dotyczy możliwości zmiany skoku z 80 na 100 w tych amorach, jaką masz wersję ?, zrób fotkę pręta kompresji, zmierz golenie górne.
99tomcat Napisano 4 Września 2012 Autor Napisano 4 Września 2012 Zdjęcia , pomiary itp postaram sie zrobić jak tylko dostane tłumik i dojade na 2 koniec Poznania, gdzie mój rower leży podobno w częściach. Na szczęście podobno tłumik jest w velo i sklep z mojej okolicy ma mi go ściągnąć w ciągu max tygodnia. Oby więcej niespodzianek nie było bo zacznę żałować zakupu Teoretycznie poza suchymi jak pieprze uszczelkami wszytko inne jest ok. Firmowy olej w tłumiku jest niebiesko-zielony. Dla pewności poleci tam 5w rock shoxa (taki ma mój serwisant na stanie, chyba nadaje się ?)
Rulez Napisano 4 Września 2012 Napisano 4 Września 2012 Do tłumika może być ten 5w (będzie lepszy niż ten co był), do goleni dolnych olej silnikowy, wg, specyfikacji 5w/40.
99tomcat Napisano 4 Września 2012 Autor Napisano 4 Września 2012 Do tłumika może być ten 5w (będzie lepszy niż ten co był), do goleni dolnych olej silnikowy, wg, specyfikacji 5w/40. Według instrukcji do reszty powinien być chyba 10w olej. Dlaczego silnikowy? Poza ceną ma jakieś plusy ?
Rulez Napisano 4 Września 2012 Napisano 4 Września 2012 Silnikowy ma lepsze własności smarne niż olej do amortyzatorów, olej do amortyzatorów ma się głównie nie pienić. Czy to jest olej 10W ? : Press inner legs into casting about half way and then inject Semi Bath oil (5/40wt. synthetic oil, P/N: 85-0022) into outer casting,
99tomcat Napisano 4 Października 2012 Autor Napisano 4 Października 2012 Z wielu powodów składanie roweru zakończone dopiero w weekend. Amor już zrobiony i poza stukającym tłumikiem absolute (liczyłem się z tym)wszystko jest ok. Co ciekawe mam podkładkę aka zestaw naprawczy ale serwisant bał się rozbierać tłumik absolute żeby czegoś nie urwać Co ciekawe oglądałem ten uszkodzony tłumik odbicia i to dziwnie wygląda. Ta stalowa rurka korpusu na ka końcach pozaciskane końcówki. Ta część z gwintem nie ma zerwanego gwintu tylko jest równo oderwana. Wygląda to trochę jak wada materiałowa, bo gość musiał by mieć niezłego powera w łapie. Wieczorem postaram się trzasnąć fotkę jak to wygląda... Druga ciekawostka to głowica takiego tłoka w tłumiku ma inny kolor i chyba nieco inną budowę niż ta sama część e tłumiku zamówionym z velo.
Rulez Napisano 6 Października 2012 Napisano 6 Października 2012 Ta część z gwintem nie ma zerwanego gwintu tylko jest równo oderwana. Wygląda to trochę jak wada materiałowa, bo gość musiał by mieć niezłego powera w łapie. To typowy objaw odkręcania tłumika w odwrotną stronę, jak było napisane na początku tego wątku ...
rmn1 Napisano 6 Października 2012 Napisano 6 Października 2012 Czy praca się poprawiła? Jest jak powinno być czy dalej nie płynnie i zacina?
99tomcat Napisano 6 Października 2012 Autor Napisano 6 Października 2012 Czy praca się poprawiła? Jest jak powinno być czy dalej nie płynnie i zacina? Po serwisie jest już super płynnie itp.
rmn1 Napisano 6 Października 2012 Napisano 6 Października 2012 Spytaj dokładnie tego magika co zrobił przy serwisie. Ile wazysz? Mam problem z Drakem dziewczyny który nie chodzi płynnie, zacina na początku ugiecia, i jest twardy bez powietrza i na miękkiej sprezynie...
99tomcat Napisano 6 Października 2012 Autor Napisano 6 Października 2012 Wiem co mu dolegało- suche jak pipeprz uszczelki i ślady wilgoci w środku. Na mam nawet slady rdzy na sterówce. Tak więc amorki z allegro są ok ale nie były chyba składowane z najlepszych warunkach. Jest nowy olej + smarowanie i jest bardzo ok. stuka tylko tłumik absolute ale one tak mają. Ja wymieniałem tłumik bo zaoszczędziłem na profesjonalnym serwisie i moja złota rączka nieco się pogubiła- W Poznaniu za przegląd i wymianę oleju chcieli 150zł Mój dokładnie tak samo się zachowywał- po napompowaniu wiele lepiej nie było, dlatego zapadła decyzja o rozebraniu go. Wiele osób z forum olało to i jakoś tam sam się niby im Drake dotarł jak trochę pojeździł. Ważę 80 kilo, a seryjnie Drake ma ładowaną chyba sprężynę twardą. Na ustawieniu pokrętła absolute na pełne otwarcie jest obecnie bardzo miękki, 2-3 kliki od pełnego zablokowania jest w sam raz na asfalt- ugina się jedynie przy naprawdę mocnych nierównościach. Nic już się nie blokuje i nie zacina. Podczas pracy symboliczne ilości oleju pojawiają się na goleniach - powstają takie cieniutkie obwódki z brudu.
rmn1 Napisano 6 Października 2012 Napisano 6 Października 2012 Mówisz o nasmarowaniu uszczelek. Masz tu zdjęcie kolegi z forum, z innego tematu: http://img1.aukcjoner.pl/gallery/010649426/1_f.jpg Praktycznie można nasmarować jeden oring w ramieniu ze sprężyną tak? Tylko czym? Nie wystarczy jak ma nad sobą i pod sobą olej do smarowania? Jakie uszczelki jeszcze można nasmarować? Te nad gąbkami? Nie będzie to łapać piasku na lagi i prowadzić do przetarcia teflonu?
Rulez Napisano 6 Października 2012 Napisano 6 Października 2012 Jeśli chcesz smarować golenie górne, to namocz palec (a jeśli masz wstręt to szmatkę) olejem, rozetrzyj go po goleni górnej a następnie wytrzyj goleń suchą szmatką, tak żeby olej pozostał tylko w mikropęknięciach powłoki teflonowej, smarowanie gąbek (i jednocześnie wewnętrznej powierzchni uszczelek kurzowych) wykonuje się poprzez postawienie roweru do góry kołami, olej spłynie na gąbki a te będą oddawały go na golenie górne. Olej w komorze powietrznej wystarcza do smarowania tłoka. Nie ma potrzeby ani sensu żadnego innego smarowania. Może niech ta dziewczyna trochę na tym rowerze pojeździ w terenie, i da temu amorowi szansę się dotrzeć ...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.