dymcio111 Napisano 1 Września 2012 Napisano 1 Września 2012 Witajcie Wcześniej na telefonie szukałem troche po googlach i zajrzałem w moje 2 książki serwisowe ale nic nie znalazłem konkretnego tylko wszędzie odkręcanie gdzie jest normalna nakrętka. Otóż ostatnio jeżdżąc rowerem zauważyłem że mam jakieś zgrzyty i mi coś strzela w napędzie przy np ruszaniu na pasach i mocniejszym naciśnięciu w pedały, pomyślałem że to może łańcuch ale czyszczenie napędu nic nie dało, w deszczu kilka razy zdarzyło mi się przejechać i kolega mówił że to może od tego. Dziś czyszcząc napęd zdjąłem łańcuch do szejka i szczotką zacząłem czyścić korbę, a potem kasetę i zauważyłem że luz na największej koronce kaseta się przesuwa jakieś 2-3mm, a na najmniejszej widać przesunięcie z 1mm. Zdjąłem koło i kasetę wyczyściłem ją, ale ruszając samym bębenkiem jest wyczuwalny luz jakieś odchylenia z 2mm mniejwięcej, czuć że lata lekko. Czytałem że się można bawić w ściąganie lub zmianę podkładek czy wyczyścić wnętrze, ale nie wiem w końcu jak się za to zabrać a rower potrzebuję na niedzielę na taki rajd rodzinny turystyczny. Tylna piasta Specialized Hi Lo disc, double sealed cartridge bearing, QR, 32h Kaseta XT 9rz. dalsza specyfikacja w garażu - Camber fotki poglądowe: Da się jakoś naprawić ten luz nie mając jakichś specjalistycznych kluczy bo do piast nie mam żadnych. A jeszcze rower potrzeba szybko zrobić, chyba że go poskładam i tak pojadę, ale nie bardzo chcę drugi raz rozkręcać. W ostateczności z rana polecę do serwisów i czy zrobiliby na miejscu, czynne w sobotę mają 10-14 przeważnie. Ale lubię samemu naprawiać i się uczyć niż wyręczać serwisem i wydawać kasę to wolę klucze sukcesywnie dokupować, ale teraz nie mam czasu zbytnio. Z tego co zauważyłem to jest mała śrubka na imbus mały, odkręciłem ją, ale ręcznie nie mogłem wyciągnąć tej a'la nakrętki chyba że to się wybija jakoś i wkręciłem śrubkę z powrotem. Pomorze ktoś i gdzieś ile by kosztowała ewentualna naprawa w serwisie
gello1 Napisano 1 Września 2012 Napisano 1 Września 2012 Podobnie jak w novatecu. Skorzystaj z mojej porady i schematu http://www.forumrowe...vatec-nt-802sb/ Musisz zacząć od demontażu tych osłon na końcach. Poluzuj imbusiki chyba 2mm i wyciągnij te osłonki. I wybij oś od strony bez kasety. W ten sposób wybijesz łożysko z bębenka. Dalej to tak jak w moim temacie. Aga będziesz potrzebował klucza do bębenka a i gwint w bębenku jest LEWY(czyli odkręcasz w prawo)
dymcio111 Napisano 1 Września 2012 Autor Napisano 1 Września 2012 Hmm nie widze tylko jaka przyczyna jest tego luzu. Czy mam to rozebrać, wyczyścić całkowicie, powyciągać te łożyska i kulki i na nowo przesmarować ? I to złożyć i to wtedy coś da ? Czy trzeba te podkładki jakieś usuwać ? Wysłane z mojego HTC Desire za pomocą Tapatalk znalazłem ciekawy link Park Tool Co. � ParkTool Blog � Freehub Service dzwoniłem o 11-stej do 3 serwisów, w 1 nie odbierali telefonu, w 2 pozostałych na dziś nie zrobią, więc kicha raczej z jutrzejszego wyjazdu w jednym serwisie mi mówił że by musiał rozebrać całość i przesmarować wszystko na nowo i że sporo czasu zejdzie z tym więc nie da rady dziś. Naprawa ~30zł. Także raczej spróbuję sam to zrobić, tylko nigdzie oprócz na www.nusiu.pl nie mogę znaleźć klucza do bębenka a na tej stronie jest niedostępny chyba bo nie mogę dodać do koszyka. Jeśli bym rozebrał do jakiego smaru użyć :icon_question: mam w domu: Tawot Maszynowy ŁT-4S3
swimfan Napisano 1 Września 2012 Napisano 1 Września 2012 ja uzywam do kulek łt 40 i jest przyzwoity ,uzywam tez Bike greaser 2000:) minimalnie lepszy;/
dymcio111 Napisano 3 Września 2012 Autor Napisano 3 Września 2012 Nie wiem czy dobrze widac jak z fona z tapatalka dodaje. Rozebrana piasta w sumie 52 kulki. Na dolne na bieżni 27szt koło siebie, u góry 25 kulek i zostaje szczelina na 3-4mm jakby brakowało fabrycznie 1 kulki Czy waszym zdaniem faktycznie powinna być jeszcze jedna kulka ? Czy brak tej kulki może powodować ten zwiększony luz na bębenku, który przy 2 zapadkach daje efekt przeskakiwania na ząbkach bębenka, a następnie przy mocnym starcie doprowadzić do strzału kasety tak jak miałem ? Wysłane z mojego HTC Desire za pomocą Tapatalk
gello1 Napisano 4 Września 2012 Napisano 4 Września 2012 Rozebrana piasta w sumie 52 kulki. Na dolne na bieżni 27szt koło siebie, u góry 25 kulek i zostaje szczelina na 3-4mm jakby brakowało fabrycznie 1 kulki Czy waszym zdaniem faktycznie powinna być jeszcze jedna kulka ? tak ma być ilość kulek jest odpowiednia Czy brak tej kulki może powodować ten zwiększony luz na bębenku, który przy 2 zapadkach daje efekt przeskakiwania na ząbkach bębenka, a następnie przy mocnym starcie doprowadzić do strzału kasety tak jak miałem ? Luz regulujesz(zmniejszasz) odejmując cienkie podkładki na górze . A że strzela ci kaseta to może być efekt zużytego łańcucha i kasety. Ew ja wyglądają zapadki na bębenku maja jakieś zadziory??
dymcio111 Napisano 4 Września 2012 Autor Napisano 4 Września 2012 Zadziorow nie maja zapadki, ani bieznia. Naped ma jakies 600km tak wiec jak nowka. Mam sprawdzian bike hand do łańcucha to żadna strona nie wchodzi. Wyciagalem najmniejsza podkladke i raczej z czuciem dokrecilem potem a bebenek ciasno chodzil, przejechalem 50km i dalej pedały się kręciły do przodu same. Wysłane z mojego HTC Desire za pomocą Tapatalk
adas651 Napisano 5 Września 2012 Napisano 5 Września 2012 napnij mocniej pierścień trzymający zapadki mi kiedyś pomogło założenie dwóch takich pierścieni
dymcio111 Napisano 9 Października 2012 Autor Napisano 9 Października 2012 wyczyściłem wszystko, na nowo nasmarowałem i złożyłem do kupy, jakby luz mniejszy ciut, albo tylko mi się tak wydaje, jakoś poprawiło się na tyle że nie mam już strzelania. Ale napęd już nie cyka mi przy kasecie tylko jest całkiem cicho. Jeśli znowu coś się pojawi wtedy najwyżej na nowo zacznę kombinować z tym, bądź zmienię piasty na lepsze. Przejeździłem już sporo tak, od ostatniego wpisu czyli ponad miesiąc czasu, zrobiłem już pewnie z 300-400km i jest w sumie dobrze.
adas651 Napisano 9 Października 2012 Napisano 9 Października 2012 jeśli dałeś smar na zapadki to nie bedzie głośny problem moze ci powrócić przy niższych temperaturach
gello1 Napisano 9 Października 2012 Napisano 9 Października 2012 Ja smarowałem tylko kulki zapadki chodzą na sucho i mam piękne cykanie.Przebieg po serwisie ponad 3 tys km i jest GIT
dymcio111 Napisano 9 Października 2012 Autor Napisano 9 Października 2012 ja już nie pamiętam, ale wydaje mi się że smarowałem tylko miejsca i bieżnie gdzie są kulki, chyba że przy czyszczeniu czy składaniu do kupy dostało się tam trochę smaru zobaczymy później jak to będzie z tym, na rowerze będę jeździł jak nie będzie mokro i puki śniegu nie będzie bo szkoda roweru
lukas85 Napisano 10 Października 2012 Napisano 10 Października 2012 Też ostatnio rozbierałem bębenek tyle, że shimano. U mnie problem polegał na mułowatym obrocie bębenka i ledwo słyszalnym cykaniu zapadek, a prawdziwy problem ujawnił się w czasie jazdy na wysokich biegach kasety - obrót pedałami do tyłu powodował podwijanie się łańcucha i jakby jego opadanie na środku długości. Po rozebraniu bębenka wyszło, że jest cały zasyfiony smarem stałym, który przedostał się z bieżni piasty do środka bębenka. Oczywiście po wyczyszczeniu wszystkiego smar stały nałożyłem tylko na dwie bieżnie dla łącznie 72 kulek, zapadki i sprężynki tylko pokropiłem smarem do łańcucha. Wszystko teraz chodzi elegancko i głośno cyka. Mój wniosek z tego taki, że nie warto smarować zapadek smarem stałym
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.