Skocz do zawartości

[Piasta - bębenek] luz, jak odkręcić takie mocowanie i usunąć luz ?


dymcio111

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie :)

 

Wcześniej na telefonie szukałem troche po googlach i zajrzałem w moje 2 książki serwisowe ale nic nie znalazłem konkretnego tylko wszędzie odkręcanie gdzie jest normalna nakrętka.

 

Otóż ostatnio jeżdżąc rowerem zauważyłem że mam jakieś zgrzyty i mi coś strzela w napędzie przy np ruszaniu na pasach i mocniejszym naciśnięciu w pedały, pomyślałem że to może łańcuch ale czyszczenie napędu nic nie dało, w deszczu kilka razy zdarzyło mi się przejechać i kolega mówił że to może od tego. Dziś czyszcząc napęd zdjąłem łańcuch do szejka i szczotką zacząłem czyścić korbę, a potem kasetę i zauważyłem że luz na największej koronce kaseta się przesuwa jakieś 2-3mm, a na najmniejszej widać przesunięcie z 1mm.

Zdjąłem koło i kasetę wyczyściłem ją, ale ruszając samym bębenkiem jest wyczuwalny luz jakieś odchylenia z 2mm mniejwięcej, czuć że lata lekko. Czytałem że się można bawić w ściąganie lub zmianę podkładek czy wyczyścić wnętrze, ale nie wiem w końcu jak się za to zabrać :wallbash: a rower potrzebuję na niedzielę na taki rajd rodzinny turystyczny.

 

Tylna piasta Specialized Hi Lo disc, double sealed cartridge bearing, QR, 32h

Kaseta XT 9rz.

dalsza specyfikacja w garażu - Camber

 

fotki poglądowe:

 

imag0006suq.jpgimag0009xb.jpgimag0027oi.jpgimag0029fl.jpgimag0045t.jpg

 

Da się jakoś naprawić ten luz nie mając jakichś specjalistycznych kluczy :icon_question: bo do piast nie mam żadnych. A jeszcze rower potrzeba szybko zrobić, chyba że go poskładam i tak pojadę, ale nie bardzo chcę drugi raz rozkręcać. W ostateczności z rana polecę do serwisów i czy zrobiliby na miejscu, czynne w sobotę mają 10-14 przeważnie. Ale lubię samemu naprawiać i się uczyć niż wyręczać serwisem i wydawać kasę to wolę klucze sukcesywnie dokupować, ale teraz nie mam czasu zbytnio.

Z tego co zauważyłem to jest mała śrubka na imbus mały, odkręciłem ją, ale ręcznie nie mogłem wyciągnąć tej a'la nakrętki chyba że to się wybija jakoś :rolleyes: i wkręciłem śrubkę z powrotem.

 

Pomorze ktoś :icon_question: i gdzieś ile by kosztowała ewentualna naprawa w serwisie :icon_question:

Napisano

Podobnie jak w novatecu.

Skorzystaj z mojej porady i schematu http://www.forumrowe...vatec-nt-802sb/

 

Musisz zacząć od demontażu tych osłon na końcach. Poluzuj imbusiki chyba 2mm i wyciągnij te osłonki. I wybij oś od strony bez kasety. W ten sposób wybijesz łożysko z bębenka.

 

Dalej to tak jak w moim temacie. Aga będziesz potrzebował klucza do bębenka a i gwint w bębenku jest LEWY(czyli odkręcasz w prawo)

 

SL270259.jpg

SL270258.jpg

SL270256.jpg

SL270255.jpg

SL270253.jpg

SL270252.jpg

SL270250.jpg

Napisano

Hmm nie widze tylko jaka przyczyna jest tego luzu. Czy mam to rozebrać, wyczyścić całkowicie, powyciągać te łożyska i kulki i na nowo przesmarować ? I to złożyć i to wtedy coś da ?

Czy trzeba te podkładki jakieś usuwać ?

 

Wysłane z mojego HTC Desire za pomocą Tapatalk

 

znalazłem ciekawy link Park Tool Co. � ParkTool Blog � Freehub Service

dzwoniłem o 11-stej do 3 serwisów, w 1 nie odbierali telefonu, w 2 pozostałych na dziś nie zrobią, więc kicha raczej z jutrzejszego wyjazdu :( w jednym serwisie mi mówił że by musiał rozebrać całość i przesmarować wszystko na nowo i że sporo czasu zejdzie z tym więc nie da rady dziś. Naprawa ~30zł.

Także raczej spróbuję sam to zrobić, tylko nigdzie oprócz na www.nusiu.pl nie mogę znaleźć klucza do bębenka :icon_confused: a na tej stronie jest niedostępny chyba bo nie mogę dodać do koszyka.

 

Jeśli bym rozebrał do jakiego smaru użyć :icon_question: :icon_question: :icon_question:

mam w domu:

Tawot Maszynowy

ŁT-4S3

Napisano

post-137673-1346708140,51_thumb.jpg

Nie wiem czy dobrze widac jak z fona z tapatalka dodaje.

Rozebrana piasta w sumie 52 kulki. Na dolne na bieżni 27szt koło siebie, u góry 25 kulek i zostaje szczelina na 3-4mm jakby brakowało fabrycznie 1 kulki :blink:

 

Czy waszym zdaniem faktycznie powinna być jeszcze jedna kulka ?

Czy brak tej kulki może powodować ten zwiększony luz na bębenku, który przy 2 zapadkach daje efekt przeskakiwania na ząbkach bębenka, a następnie przy mocnym starcie doprowadzić do strzału kasety tak jak miałem ? :unsure:

 

Wysłane z mojego HTC Desire za pomocą Tapatalk

Napisano
Rozebrana piasta w sumie 52 kulki. Na dolne na bieżni 27szt koło siebie, u góry 25 kulek i zostaje szczelina na 3-4mm jakby brakowało fabrycznie 1 kulki Czy waszym zdaniem faktycznie powinna być jeszcze jedna kulka ?
tak ma być ilość kulek jest odpowiednia

 

Czy brak tej kulki może powodować ten zwiększony luz na bębenku, który przy 2 zapadkach daje efekt przeskakiwania na ząbkach bębenka, a następnie przy mocnym starcie doprowadzić do strzału kasety tak jak miałem ?
Luz regulujesz(zmniejszasz) odejmując cienkie podkładki na górze . A że strzela ci kaseta to może być efekt zużytego łańcucha i kasety. Ew ja wyglądają zapadki na bębenku maja jakieś zadziory??
Napisano

Zadziorow nie maja zapadki, ani bieznia. Naped ma jakies 600km tak wiec jak nowka. Mam sprawdzian bike hand do łańcucha to żadna strona nie wchodzi. Wyciagalem najmniejsza podkladke i raczej z czuciem dokrecilem potem a bebenek ciasno chodzil, przejechalem 50km i dalej pedały się kręciły do przodu same.

 

Wysłane z mojego HTC Desire za pomocą Tapatalk

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

wyczyściłem wszystko, na nowo nasmarowałem i złożyłem do kupy, jakby luz mniejszy ciut, albo tylko mi się tak wydaje, jakoś poprawiło się na tyle że nie mam już strzelania. Ale napęd już nie cyka mi przy kasecie tylko jest całkiem cicho. Jeśli znowu coś się pojawi wtedy najwyżej na nowo zacznę kombinować z tym, bądź zmienię piasty na lepsze. Przejeździłem już sporo tak, od ostatniego wpisu czyli ponad miesiąc czasu, zrobiłem już pewnie z 300-400km i jest w sumie dobrze.

Napisano

ja już nie pamiętam, ale wydaje mi się że smarowałem tylko miejsca i bieżnie gdzie są kulki, chyba że przy czyszczeniu czy składaniu do kupy dostało się tam trochę smaru :) zobaczymy później jak to będzie z tym, na rowerze będę jeździł jak nie będzie mokro i puki śniegu nie będzie bo szkoda roweru :)

Napisano

Też ostatnio rozbierałem bębenek tyle, że shimano. U mnie problem polegał na mułowatym obrocie bębenka i ledwo słyszalnym cykaniu zapadek, a prawdziwy problem ujawnił się w czasie jazdy na wysokich biegach kasety - obrót pedałami do tyłu powodował podwijanie się łańcucha i jakby jego opadanie na środku długości. Po rozebraniu bębenka wyszło, że jest cały zasyfiony smarem stałym, który przedostał się z bieżni piasty do środka bębenka. Oczywiście po wyczyszczeniu wszystkiego smar stały nałożyłem tylko na dwie bieżnie dla łącznie 72 kulek, zapadki i sprężynki tylko pokropiłem smarem do łańcucha. Wszystko teraz chodzi elegancko i głośno cyka.

Mój wniosek z tego taki, że nie warto smarować zapadek smarem stałym

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...