Skocz do zawartości
  • 0

[Rower] Scott Scale 40


kontooo2

Pytanie

Napisano

Oto mój sprzęcik, głowy cel: ma się nie rzucać w oczy. Czesci zaznaczone na czerwono wymienione w tym roku. W planach wymiana mostka i kierownicy oraz wymiana amortyzatora. W tym sezonie jeszcze na zwykłych pedałach. Z czasem dodam więcej zdjęć.

 

Rama: Scott Scale 40 19cali 2009

Widelec: Rock Shox Tora 302 - do wymiany

Kierownica: Scott X-Rod

Mostek: Scott Comp

Gripy: Ritchey WCS

Stery: Ritchey WCS

Siodło: Selle Italia SLR

Sztyca: Ritchey WCS

 

#Osprzęt

Korba: Shimano XT FC-M780 DYNA-SYS 175mm 10rz.

Przerzutka przód: Shimano XT RD-M780 E-TYPE DYNA-SYS 3rz.

Przerzutka tył: Shimano XT RD-M773 SGS SHADOW DYNA-SYS 10rz.

Kaseta: Kaseta Shimano XT CS-M771 10rz

Łańcuch: Shimano łańcuch Deore XT CN-HG94 10rz.

Manetki: Shimano XTR SL-M980 DYNA-SYS

Pancerze i linki: Shimano DURA-ACE

 

#Koła

Przednie: Mavic Crossmax

Tylne: Mavic Crossride, skradziono tylne Crossmaxa... mam nadzieje że uda mi się jeszcze upolować ten starszy model :)

Opony: MICHELIN Wild Racer 26x2,0

 

#Hamulce

Klamki: Shimano XTR XC BL-M985

Zaciski: Shimano SLX BR-M675

Okładziny: metaliczne Shimano F03C

Przewody: XTR SM-BH90-SB

 

#Akcesoria

Koszyk: Elite Custom Race

Licznik: Sigma 1009 STS

Rogi: Ritchey WCS - jakoś na dniach mają dotrzeć

Torba podsiodłowa: Kellys

 

3434225d4fa9.jpg

 

[sharedmedia=garage:vehicles:2600]

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Rower ma się nie rzucać w oczy? Ten nie rzuci się w oczy chyba tylko ślepemu :)

Już sama sztyca i siodło warte są noszenia narzędzi by je skubnąć :)

Napisano

Cudna maszyna!

Scotty mają boskie "malowanie"

Jeśli chcesz żeby nie rzucał się w oczy to zedrzyj naklejki, podrap lakier i psiknij gdzieniegdzie sprayem, wtedy na pewno nikt na niego nie spojrzy :D

Napisano

Czyli plan się nie powiódł, co byście w nim jeszcze zmienili ? Osobiście chciał bym żeby był lżejszy ale nie za wszelka cenę. :)

 

 

74d144965c6b.jpg

 

1c7f9b945fd0.jpg

Napisano

Tak jak koledzy wyżej mówią rurki wymienić oprócz sztycy bo ona chyba nie jest ciężka i przede wszystkim na pierwszym miejscu amor :) Jak masz trochę więcej do wydania do bym polecał Manitou R7 da się go dostać na alledrogo nawet za 950zł :P

Napisano

Sztyca WCS 31,6 350mm waży 233g mam ją również lecz mam zamiar ją wymienić ponieważ zrobiłem błąd że kupiłem wersję Wet czyli lakierowaną ,po prostu masakra jak to się ściera od pierwszego włożenia , tak się zastanawiam po co robią tą wersje wet jeśli jest ona na pare razy chodzi mi o lakier ,w takiej klasie jak WCS powinno być coś bardziej trwałego ,później sztyca wygląda nie estetycznie.Mam zamiar zmienić na Thomsona elite

Napisano

Amortyzator zmienię ale nie w tym roku, budżet na rower się skonczyl :) ostatnia część to rogi które dzisiaj dotarly. Co do wagi to nie mam mozliwosci sprawdzenia. Zgadzam się co do sztycy WCS wersji WET, schodzi lakier bardzo łatwo... u mnie na szczęście nie jest jeszcze tak źle... kilka zadrapan. Kierownice i mostek zmienie na Ritchey WCS WET black oczywiście, może i jest coś lżejszego ale tak sobie upatrzyłem żeby mieć tej samej firmy co rogi gripy czy też sztyca.

Napisano

a nie wystarczy ten sam kolor, odcien i faktura?;)

 

 

btw maszyna zacna bardzo ladna aczkolwiek widzialbym w nim mniej bialego

Napisano

Sztyca WCS 31,6 350mm waży 233g mam ją również lecz mam zamiar ją wymienić ponieważ zrobiłem błąd że kupiłem wersję Wet czyli lakierowaną ,po prostu masakra jak to się ściera od pierwszego włożenia , tak się zastanawiam po co robią tą wersje wet jeśli jest ona na pare razy chodzi mi o lakier ,w takiej klasie jak WCS powinno być coś bardziej trwałego ,później sztyca wygląda nie estetycznie.Mam zamiar zmienić na Thomsona elite

Wet czy dry, schodzi tak samo :) Ritchey kiepsko nadaje się na estetyczną sztycę.

Napisano

Opłaca się zmieniać te kola ? Przednie to Crossmax podobno z 2002 roku ale musiało być mało jeżdżone bo jest w bardzo dobrym stanie, tylne to crossride nowe z 2012. Chodzi głownie o wagę czy jest sens jak jest to na jakie ?

Napisano

To bezsensowne pytanie.

Masz je w rowerze, kręcą się, nic im nie dolega - zostawić.

Wymienić bo: są brzydkie, są nie do pary, są w sumie ciężkie, są mavicami. To są mało racjonalne powody wymiany ale mogą być jak najbardziej obowiązujące :)

Przedni crossmax to chyba druga generacja tych kół, po nich były dwa kolejne modele.

Napisano

Pojechałem go zważyć do sklepu rowerowego, wyszło równo 13kg ze wszystkim tzn rogi, licznik, torba pod siodłowa z zawartością, koszyk na bidon. Do lekkich na pewno nie należy.

Napisano

Pojechałem go zważyć do sklepu rowerowego, wyszło równo 13kg ze wszystkim tzn rogi, licznik, torba pod siodłowa z zawartością, koszyk na bidon. Do lekkich na pewno nie należy.

 

Mogłeś już zdjąć tą torbę z zawartością ,może wiele ważyć a w przypadku wagi rowerowej 0,5 kg to już dużo :). Na pewno masz potencjał do zejścia z wagi :)

Napisano

Jaki amortyzator polecacie do tej ramy ? Moja waga to jakieś 75 kg, co do ceny hm około 1000 zl może być trochę więcej jak będzie faktycznie sporo lepszy.

Napisano

Bez torby podsiodlowej 12,58kg. Założyłem jeszcze rogi oraz osłonę na ramę więc bez tego pewnie było by około 12,50kg. W tym miesiącu planuje zmianę mostka na Ritchey WCS.

 

 

Sent from my iPad 3 using Tapatalk HD

Napisano

Mi tez się bardzo podoba ten Crossmax :), szukam co jakiś czas na allegro takiego samego modelu ale ciężko... bo to jest dosyć stare koło i jak się trafi to w kiepskim stanie.

 

Aktualnie będę miał inne wydatki i na amortyzator przypadł budżet 600 zł. Opłaca się brać ten model do tego roweru czy lepiej zbierać na coś lepszego ? Nie chce wydać więcej niż 1000 zł na amortyzator.

 

http://allegro.pl/amortyzator-sr-suntour-epicon-rld-100mm-air-kolory-i2647050839.html

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...