Skocz do zawartości

[hamulce tarczowe] Wymiana klocków czy hamulca?


IwanMT

Rekomendowane odpowiedzi

Mam Kands'a 1300, a w nim hamulce Shimano Disc Br-m375 z jakimiś tanimi okładzinami żywicznymi.

Jako, że jestem super inteligentny, zalałem hamulec przedni już jakiś czas temu.

Jeszcze bym to przeżył, ale dzisiaj tak się paskudnie śpieszyłem, że przy smarowaniu łańcucha zatłuściła mi się tarcza ( WHAT DA...!!!! ). Tak więc już nigdy się śpieszył nie będe przy konserwacji roweru no ale cóż...

 

Jednak wracając do tematu, co mam teraz zrobić?

Szukam sobie klocków metalicznych, ale do takich super hamulców nie mogę znaleźć....

Co polecacie, wymienić całe hamulce na nowe (inne), kupić znowu takie same okładziny jak mam teraz czy może ktoś z Was jest wstanie odszukać i podesłać tutaj odpowiednie klocki, metaliczne?

Pilnie czekam na odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@IwanMT miałem kiedyś hamulec br-m416 i producent nie zaleca nawet metalicznych, bo ma to wpływ na szybsze zużycie się tarczy, a zapewne masz rt53.

Gdy ja swoje ubrudziłem, to szczotka, płyn do naczyń lub mydło i dobrze wyszorować, potem wysuszyć porządnie. powinno wystarczyć w 100%. Tarcze natomiast potraktowałem benzyną ekstrakcyjną i wszystko wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze wiem, że można wysmażyć, wyczyścić itd, jednak nie wiedział, że mogę tak zrobić z klockami.

Skoro tak, to pomęczę się troszkę i zobaczymy co z tego wyjdzie ;)

 

Dziękuje za pomoc, w sumie rozwiązanie bez wydawania kasy mi się najbardziej podoba :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki, jak mniemam, masz w tym kształcie: VELO | SZUKAJ | Klocki i okładziny hamulcowe | Accent | Spiekane Shimano Deore I właśnie te polecam.

 

O żywotność tarczy się nie martw, tylko Shimano ostrzega o szybszym zużyciu i mniemam, że chodzi wyłącznie o wyciągnięcie kasy. Żaden inny producent nie robi takich podziałów, sam jeżdżę na tanich tarczach Tektro z klockami metalicznymi i prędzej zmienię je z racji wymiany hamulców niż zużycia.

 

Tarczę możesz wyczyścić acetonem/rozpuszczalnikiem uniwersalnym lub Nitro. Z benzyną nie podchodź. Niby rozpuszcza smary, ale sama w sobie jest tłusta. Klocki możesz potraktować tak samo, a następnie przetrzeć papierem ściernym. Jeśli jednak olej wsiąknie głębiej, żywiczne nadają się wyłącznie do wyrzucenia. Metaliczne można jeszcze wypalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzyłem, przeczytałem, dziękuje bardzo za pomoc i tak też zrobię jak napisałeś.

Co do kształtu masz rację - taki sam (lub podobny ).

Jednak nie wiem czy one pasują, bo na stronce nie ma napisane mojego modelu, a sam nie wiem od czego zależy to czy klocki pasują lub też nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@IwanMT miałem kiedyś hamulec br-m416 i producent nie zaleca nawet metalicznych, bo ma to wpływ na szybsze zużycie się tarczy, a zapewne masz rt53.

Gdy ja swoje ubrudziłem, to szczotka, płyn do naczyń lub mydło i dobrze wyszorować, potem wysuszyć porządnie. powinno wystarczyć w 100%. Tarcze natomiast potraktowałem benzyną ekstrakcyjną i wszystko wróciło do normy.

Nie wiem jak trzeba eksploatować hamulce by zajechać je klockami w tempie i w sposób taki, by powiedzieć że dana tarcza nie nadaje się do okładzin metalicznych. Cena takiej tarczy to równowartość ceny jednego kompletu klocków, więc wg mnie zupełnie bez znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze są do innych hamulców, drugie są żywiczne. Każde, które będą miały kształt blaszki taki, jak w drugich, będą pasowały. A czy to będą klocki Shimano, EBC, Accent czy jakiejkolwiek innej firmy, nie ma znaczenia. Tyle, że jedne są lepsze, drugie są gorsze.

 

Metaliczne to to samo co spiekane, tak swoją drogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...