Skocz do zawartości

[hamulec] Shimano BR-M445 piszczy i trąbi


AlupRo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, jestem nowy na forum. Od 3 tygodni mam problem z przednim hamulcem. Od nowości strasznie piszczy. Z początku myślałem że to kwestia dotarcia, ale myliłem się po 2 tygodniach nic się nie zmieniło. Próbowałem przecierania klocków papierem ściernym, odtłuszczania tarczy benzyną ekstrakcyjną, przekładania klocków przód na tył i na odwrót. Nie wypiekałem klocków bo są one żywiczne, a z tego co wiem tego typu klocków się nie wypieka. Nic nie pomogło, wręcz przeciwnie, kiedy przełożyłem klocki przednie na tył zaczęły piszczec. I kiedy tylne klocki zostały zamontowane na przodzie również hamulec piszczy. Przełożyłem ponownie klocki na swoje miejsce przednie na przód i tylnie na tył i ku mojemu zdziwieniu oby dwa hamulce piszczą. :wallbash: Hamulce to Shimaon BR-M445 , a rower to Cube Analog Disc 2012. Proszę o jak najszybszą pomoc, jestem tym faktem bardzo zaniepokojony.

 

Pozdrawiam

Napisano

co znaczy 3 tyg. - docieranie hamulców nie polega na czasie, a na jeździe ;) nie wiem po co przekładałeś klocki ale OK dla mnie mogą one być nadal nie dotarte skoro odtłuszczałeś - rozumiem klocki i tarcze ?

Napisano

mam te same heble

 

również przód piszczał jak dziki i spadlo hamowanie, po wizycie w serwisie zresztą..

 

recepta był zakup nowych klocków

 

kool stopy czerwone robią robotę, chociaż ocierają cały czas o tarczę i podczas hamowania wydaja ciekawe furkotanie, ale nie piszczą

  • Mod Team
Napisano

 

kool stopy czerwone robią robotę, chociaż ocierają cały czas o tarczę i podczas hamowania wydaja ciekawe furkotanie, ale nie piszczą

 

Zacisk sobie dobrze wyreguluj to nie będą ocierać :D.

Napisano

Klocki w tych hamulcach to żywiczne. Ten model klocka jest niestety nieprzewidywalny i czasami potrafi zupełnie (tak się wydaje) bez powodu zbuntować się. Są podatne na zabrudzenia i stosunkowo łatwo je "zmęczyć", do tego niezbyt nadają się do przywrócenia do użytkowania gdy dostanie się na nie płyn hydrauliczny. Jak działają mają jeden duży plus - są ciche w praktycznie każdych warunkach, współpracując z tarczami shimano. Ja ich używam mimo że nie są super mocne ani trwałe - ale tu gdzie jeżdżę to jedyne które nie wydają z siebie dźwięku gdy pada - a ja jeżdżę codziennie do pracy i często leje :)

Napisano

Hmm... Po przejechaniu kilkunastu km. na tarczy pojawia sie olej... :/ mimo wycierania i odtłuszczania pojawia się znowu. Czy ktoś może mi podać najprostszy sposób na pozbycie się tego problemu ?

Napisano

A Tobie nie cieknie zacisk przypadkiem? Albo z amortyzatora olej Ci gdzieś nie chlapie na tarczę? Co do samego piszczenia to u mnie te klocki też raz piszczały a innym razem nie. Nie ma reguły na to...

Napisano

Więc nie wiem skąd się bierze tam olej. Z amortyzatora na pewno nie cieknie. A co do zacisku myślę, że wyczułbym różnice na klamce w ubytkach oleju. Chociaż mogę się mylic, jeśli tak jest proszę o sprostowanie :)

 

Czyli jak najłatwiej się pozbyć całego problemu ?

Napisano

Więc nie wiem skąd się bierze tam olej. Z amortyzatora na pewno nie cieknie. A co do zacisku myślę, że wyczułbym różnice na klamce w ubytkach oleju. Chociaż mogę się mylic, jeśli tak jest proszę o sprostowanie :)

 

Czyli jak najłatwiej się pozbyć całego problemu ?

Nie wiem skąd bierze się olej.... Ironicznie można napisać że ze słonecznika albo rzepaku :)

Jeśli wyciek nie jest z amortyzatora to może być on tylko z tłoczków zacisku.

Przy jako takich zdolnościach manualnych jesteś w stanie wymienić uszczelki, jeśli masz małe to wymienić zacisk, jeśli żadnych - zlecić usługę serwisowi.

Napisano

Umycie tarczy, wymiana klocków, dokładne wyczyszczenie wnętrza zacisku przed założeniem nowych klocy. Ustawienie zaciku, jeśli nie pomoże to posmarowanie pleców klocków pastą miedzianą (redukuje wibracje przez zwiększenie powierzchni styku klocka z tłoczkiem).

Napisano

Ale co można ci jeszcze doradzić innego??

Zacisk najprawdopodobniej cieknie - wymiana lub serwis. Klocki żywiczne - wymiana. Mycie tarczy.

Napisano

Nie jestem poprostu rowerowym masterem i chcialbym sie dowiedziec czegos wiecej od osob bardziej doswiadzczonych. Dzieki wszystkim za pomoc !

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Sorry ale o co chodzi?

 

Jak mas zolej na tarczy to będzie zawsze piszczeć do tego zabrudzisz tez klocki i komplet do wymiany.

 

Bez rozwiązania problemu oleju na tarczy nic ci nie pomoże.

 

Jeśli problem cię przerasta to daj to do serwisu i pewnie za ok 30 zł zrobią ci to bez problemu.

  • Mod Team
Napisano

Wymiana uszczelek, wymiana płynu, wymiana klocków i porządne wyszorowanie tarczy ( ja bym też uzył papieru ściernego ok 300-400) i złozenie do kupy i powinno zacząć hamować jak należy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...