Skocz do zawartości
  • 0

[rower] Merida Matts TFS XC 400-V - modernizacja


Kecaj71

Pytanie

2 lata temu dokonałem zakupu takiego roweru Merida Matts TFS Xc 400-V 2010.

 

 

 

 

 

 

post-158414-0-34812200-1346230703_thumb.jpg

 

Model: Matts TFS XC 400-V

Rower należy do grupy: MTB HARDTAIL ALLOY

Rozmiar ramy: 16'' - 18" - 20" - 22''

Rama: Matts TFS-Comp-V

Amortyzator/widelec: SR XCM-H-LO 100 Lockout

Korby: Shimano M442 44-32-22

Przerzutka przód: Shimano Deore 34.9

Przerzutka tył: Shimano Deore

Manetki: Shimano Deore rapidfire

Hamulce: V-Brake Linear

Piasta przód: Alloy QR

Piasta tył: Shimano RM30-8

Obręcze: Merida Matts V-Black/CNC

Opona przód: Maxxis Minion DHF 2.35 kevlar

Opona tył: MERIDA 903 2.1

Pedały: XC Alloy

Kierownica: XM Speed OS flat 620

Siodło: XM Line

Sztyca: XM Speed CEN SB20 31.6

 

Dokonałem wymiany kilku elementów:

  • REGULOWANY MOSTEK AMOEBA BORLA
  • Kierownica AMOEBA BORLA
  • opony na Schwalbe Land Cruiser

W sumie rower spisuje się niezawodnie poza konserwacją i regularnym czyszczeniem nic złego się z nim nie zadziało. W momencie zakupu tego roweru kierowałem się masywną i pancerną ramą (z uwagi na moją wagę ok 120 kg), nie przewidziałem tego, iż teren w jakim będę na nim jeździł to 75% drogi asfaltowe i 25% utwardzone leśne. Teraz po czasie stwierdzam, że trzeba coś z tym zrobić i przejść do modernizacji bez konieczności zakupu nowego roweru.

W związku z tym mam prośbę do "zaawansowanych" forumowiczów by podpowiedzieli mi co mogę zmienić w tym rowerze by przystosować go do moich potrzeb.

  • Czy można w nim zmienić koła na 28" lub 29" i ewentualnie jakie (wytrzymałe)
  • Czy zmieniać widelec z amortyzatorem na mocniejszy (jaki)
  • Czy zmieniać korby i pedały na mocniejsze (jakie)
  • Ewentualnie jakieś inne sugestie.

Nadmieniam, że chciał bym zainwestować ok. 1000-1500 zł w modernizację tej Meridki.

Z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

2i regulaminu

 

skoro zmieniles mostek na regulowany tzn ze jestes zupelnym amatorem, co do kol to ta sama sprawa,- nie, nie mozna, masz rame pod 26" wiec inne kola nie wejda, tyle mojej pomocy ;]

 

a przepraszam, apropo "innych sugestii" to zobacz w necie co to jest rower i z jakich czesci jest zbudowany

 

Za takie cytowanie powinieneś dostać po łapach ... jeden post tylko a temat całkowicie nieczytelny ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Nie można do takiej ramy wsadzić koła 28" i 29".

2.Ja bym zmienił amortyzator na powietrznego SR Epicona.

3.Jeżeli blaty w korbie nie są zużyte to nie ma sensu zmieniać,chyba że chcesz korbę z przełożeniami 48-36-28.

4.Kup pedały zatrzaskowe (SPD). Na początek polecam popularne M520. Do tego oczywiście specjalne buty.

Ja bym dodatkowo kupił porządniejsze hamulce np. http://allegro.pl/avid-single-digit-7-klamki-avid-sd7-zestaw-nowy-i2591178639.html oraz lżejsze koła np takie: http://allegro.pl/kola-disc-mavic-x221-dt-swiss-240s-aero-shimano-i2588007276.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za podpowiedzi i wasze sugestie ale chyba jednak zdecyduje się na zakup nowego roweru przystosowanego do moich potrzeb. Mogę jeszcze prosić o opie na temat tych wybranych przeze mnie rowerków. Co o nich sadzicie i ewentualnie który z nich jbedzie lepszy?

 

Rower crossowy MUESING TWINROAD LITE(3100zł)

 

 

Kolor czarny anodyzowany, czarny, biały lakierowan y

 

Rozmiary: 450mm.(17,7") 490mm.(19") 520mm. (20,5") 550mm. (21,5") 580mm.(23") 610mm.(24") 640mm.(25")

 

Rama Muesing Twinrod Lite

 

Widelec SR SunTour SF12-NRX D RL skok 63mm.blokada skoku

 

manetką na kierownicy, regulacja naprężenia wstępnego ze wskaźnikiem na goleni.

 

Klamki hamulcowe - Shimano DeoreXT

 

Manetki - Shimano DeoreXT

 

Łańcuch - Shimano Deore XT

 

Przerzutka przednia - Shimano Deore XT

 

Przerzutka tylna - Shimane Deore XT Shadow

 

Mechanizm korbowy – Shimano DeoreLX (Hollowtech II) lub Shimano FC-M543

 

Hamulce- Shimano DeoreLX

 

Piasty kół-Shimano Deore LX

 

Kaseta zębatek-Shimano DeoreLX 11-28 lub HG50 12-25, 12-27

 

Komplet sterowy-PRO RS11

 

 

Opony - Continental Tour Ride 700X37C

 

Kierownica - Ritchey Oversize

 

Wspornik kierownicy - Ritchey

 

Wspornik siodła - PRO LT

 

Siodło - Cannondale lub Selle Italia X0

 

Pedały - Wellgo Lu-C27G

 

 

Rower crossowy Merida CROSSWAY 500-D (3400zł)

Rama Crossway TFS-D-single Rozmiar

46CM-48CM-52CM-55CM Kolor Silver Black Widelec SR NEX4610-D-HLO 63 lockout Hamulec P/T Shimano M446 160 Korby SR XCR-V2-T428-FX-10s 48-36-26 CG Przerzutka P/T Shimano XT/ XT-T Kaseta Shimano CS-HG62-10 11-34 Kierownica Merida Comp Alloy R30 620 Mostek Adjustable pro A-Head Piasta P/T

Shimano M435 cen Pedały XC Alloy Obręcze Cross comp D Siodło Cross Sport Sztyca Suspension One D 27.2 Manetka P/T Shimano Deore Rapidfire Opona P/T

Merida Speed 40 ref Przełożenie

30s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

jeżdżę na takim właśnie Muesingu, a ponieważ dzięki temu, mocno wciągnąłem się w temat rowerowy, to parę moich praktycznych spostrzeżeń. Widelec w Muesingu zdecydowanie lepszy niż w Meridzie, korby to samo, piasty kół i całe koła też, wsporniki i kierownica raczej też lepsze w Muesingu, pedały też, manetki dwie klasy lepsze w Muesingu, łańcuch pewnie też ze dwie klasy. Natomiast jeśli chodzi o hamulce, to przypuszczam, na podstawie własnych doświadczeń, że V-brake LX zatrzyma Cię tak samo, a może i lepiej, niż tanie tarczówki z Meridy. No i za Muesingiem przemawia dodatkowo cena o 300zł niższa. Oczywiście wybór należy do Ciebie, aczkolwiek najlepiej by było (oczywiście jak masz taką możliwość), obejrzeć i przymierzyć się do obu rowerów.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...