2 lata temu dokonałem zakupu takiego roweru Merida Matts TFS Xc 400-V 2010.
Model: Matts TFS XC 400-V
Rower należy do grupy: MTB HARDTAIL ALLOY
Rozmiar ramy: 16'' - 18" - 20" - 22''
Rama: Matts TFS-Comp-V
Amortyzator/widelec: SR XCM-H-LO 100 Lockout
Korby: Shimano M442 44-32-22
Przerzutka przód: Shimano Deore 34.9
Przerzutka tył: Shimano Deore
Manetki: Shimano Deore rapidfire
Hamulce: V-Brake Linear
Piasta przód: Alloy QR
Piasta tył: Shimano RM30-8
Obręcze: Merida Matts V-Black/CNC
Opona przód: Maxxis Minion DHF 2.35 kevlar
Opona tył: MERIDA 903 2.1
Pedały: XC Alloy
Kierownica: XM Speed OS flat 620
Siodło: XM Line
Sztyca: XM Speed CEN SB20 31.6
Dokonałem wymiany kilku elementów:
REGULOWANY MOSTEK AMOEBA BORLA
Kierownica AMOEBA BORLA
opony na Schwalbe Land Cruiser
W sumie rower spisuje się niezawodnie poza konserwacją i regularnym czyszczeniem nic złego się z nim nie zadziało. W momencie zakupu tego roweru kierowałem się masywną i pancerną ramą (z uwagi na moją wagę ok 120 kg), nie przewidziałem tego, iż teren w jakim będę na nim jeździł to 75% drogi asfaltowe i 25% utwardzone leśne. Teraz po czasie stwierdzam, że trzeba coś z tym zrobić i przejść do modernizacji bez konieczności zakupu nowego roweru.
W związku z tym mam prośbę do "zaawansowanych" forumowiczów by podpowiedzieli mi co mogę zmienić w tym rowerze by przystosować go do moich potrzeb.
Czy można w nim zmienić koła na 28" lub 29" i ewentualnie jakie (wytrzymałe)
Czy zmieniać widelec z amortyzatorem na mocniejszy (jaki)
Czy zmieniać korby i pedały na mocniejsze (jakie)
Ewentualnie jakieś inne sugestie.
Nadmieniam, że chciał bym zainwestować ok. 1000-1500 zł w modernizację tej Meridki.
Pytanie
Kecaj71
2 lata temu dokonałem zakupu takiego roweru Merida Matts TFS Xc 400-V 2010.
Model: Matts TFS XC 400-V
Rower należy do grupy: MTB HARDTAIL ALLOY
Rozmiar ramy: 16'' - 18" - 20" - 22''
Rama: Matts TFS-Comp-V
Amortyzator/widelec: SR XCM-H-LO 100 Lockout
Korby: Shimano M442 44-32-22
Przerzutka przód: Shimano Deore 34.9
Przerzutka tył: Shimano Deore
Manetki: Shimano Deore rapidfire
Hamulce: V-Brake Linear
Piasta przód: Alloy QR
Piasta tył: Shimano RM30-8
Obręcze: Merida Matts V-Black/CNC
Opona przód: Maxxis Minion DHF 2.35 kevlar
Opona tył: MERIDA 903 2.1
Pedały: XC Alloy
Kierownica: XM Speed OS flat 620
Siodło: XM Line
Sztyca: XM Speed CEN SB20 31.6
Dokonałem wymiany kilku elementów:
W sumie rower spisuje się niezawodnie poza konserwacją i regularnym czyszczeniem nic złego się z nim nie zadziało. W momencie zakupu tego roweru kierowałem się masywną i pancerną ramą (z uwagi na moją wagę ok 120 kg), nie przewidziałem tego, iż teren w jakim będę na nim jeździł to 75% drogi asfaltowe i 25% utwardzone leśne. Teraz po czasie stwierdzam, że trzeba coś z tym zrobić i przejść do modernizacji bez konieczności zakupu nowego roweru.
W związku z tym mam prośbę do "zaawansowanych" forumowiczów by podpowiedzieli mi co mogę zmienić w tym rowerze by przystosować go do moich potrzeb.
Nadmieniam, że chciał bym zainwestować ok. 1000-1500 zł w modernizację tej Meridki.
Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.