Skocz do zawartości

[Hamulce tarczowe, jakie?] Slx 666 (675) vs Elixir CR


bauerPL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam drodzy forumowicze,

 

własnie stoję przed kupnem hamulca na przód, jeżdżę raczej XC, chcę jak najszybciej jechać i jak najpóźniej hamować...

 

 

Co byście polecili na moją wagę >100kg,

jestem zdecydowany raczej na SLX 675 na metalikach,

http://allegro.pl/hamulce-tarczowe-shimano-slx-bl-m675-br-m675-kpl-i2578059354.html

 

 

bezpośrednio z slx konkuruje Avid Elixir CR.

http://allegro.pl/avid-elixir-cr-carbon-przod-srubeczki-vincere-i2590223215.html

 

 

 

Za SLX przemawia bezawaryjność jak i ogromna ilość pozytywnych opinii, za to CRki mega mi się podoba z wyglądu, czerwone elementy, jednakże panuje powszechna opinia że są awaryjne i same z nimi kłopoty.

 

Hamulec kupuję jutro także proszę o komentarze....

 

:thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radzę Ci wziąć SLX-y. Mocne hamulce, dobra modulacja, odporne na przegrzanie, dobrze wykonane, ładne, lekkie, łatwy montaż i obsługa, łatwo dostepne klocki choć drogie z radiatorami. Mają jeden minus - zawleczki kiepsko trzymaja klocki i te trochę lataja ale można to poprawić montująć śrubę zamiast zawlecki. Avidy pewnie odrazu odradzi Ci nasz Hamulcowy Ekspert Andrew ;). Podobno ostatnio są wyjątkowo źle wykonane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też wybierałem dokładnie pomiędzy tymi dwoma modelami. Na szczęście wybór padł na SLX oczywiście model 2012. Do wyboru przyczynily się czynniki takie jak banalny serwis w zakresie odpowietrzania czy wymiany plynu jak rowniez bezawaryjnosc. Niestety nie jest to takie proste w Cr'ach jak również ich "bezawaryjność" pozostawia wiele do życzenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także wybierałem pomiędzy SLXami a Avidami CR lub J5. Wybrałem SLX, klamka 666, zacisk 675.

 

Narzekałem na siłe przy metalicznych okładzinach, żywiczne łapały znacznie lepiej, jednak po "upieczeniu" w piekarniku jest wszystko ok.

 

Wady jakie były u mnie to, 1 z tłoczków w zacisku musiałem troche rozruszać bo się topornie wysuwał.

 

Jednak żeby odpowietrzyć je dobrze to trochę potrzeba wysiłku, niby wszystko ok a klamka dalej miękka była, trzeba bardzo dokładnie popukać wszystkie częsci hamulca.

 

Zalany na zwykłym lhmie, super sie sprawuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jednak żeby odpowietrzyć je dobrze to trochę potrzeba wysiłku, niby wszystko ok a klamka dalej miękka była, trzeba bardzo dokładnie popukać wszystkie częsci hamulca.

 

Zalany na zwykłym lhmie, super sie sprawuje.

Trzeba tutaj też brać pod uwagę występujący mechanizm Servo Valve który daje efekt "gumowatej" klamki ale za to po przyzwyczajeniu się do niego pozwala na idealne wyczucie hamulca i świetną modulację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba tutaj też brać pod uwagę występujący mechanizm Servo Valve który daje efekt "gumowatej" klamki ale za to po przyzwyczajeniu się do niego pozwala na idealne wyczucie hamulca i świetną modulację.

 

 

Servo wave chyba ;) A gumowatość klamki to źłe odpowietrzone hamulce, gdzieś w glamce zbiera się powietrze, po popukaniu od spodu klamki wylatuje i w tedy hample chodza zupełnie inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Mam Avid Elixir CR carbon z 2009r w HT- bardzo dobrze sie sprawują tarcze 160mm(moja waga 90kg)

wcześniej miałem Avid Elixir R w fullu tarcza przód 203, tył 180- rewelacja

nie wiem skąd te opinie o awaryjności

w serwisie widze tylko hamulce shimano- nie wiem może dlatego że jest ich więcej

pozatym ciężko porównać slx z CR- to inna półka

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2i regulaminu

 

podpisuję się pod tą opinią obiema rękami. równiez używam CR-ów. używałem też SLX 2011 i Saintów 2009 (ale to zupełnie inne hamulce). za nic na świecie nie zmieniłbym ich na nic innego choć może dlatego, że najzwyczajniej nic się z nimi złego nie dzieje. Fakt, Shimano jest - zdaje się - dominatorem na rynku rowerowych tajli ale nie oznacza to wcale, że produkuje jedynie słuszne hamulce. Do adwersarzy tezy, jakoby Avid jest lipną firmą produkującą szmelc - ilu znacie osobiście użytkowników awaryjnych hamulców Avid Elixir CR? ...bo ja przyznam szczerze, że poza informacjami na temat kłopotów z odpowietrzaniem (ale to przecież kwestia umiejętności) powielanymi na rowerowych forach nie znam historii jakichś wielkich serwisowych katastrow związanych z tym modelem.

 

 

ale może się nie znam i chwalę to, co mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2i regulaminu

 

I ja podpisuje się... problemów technicznych z Avid Elixir CR i Avid Elixir 5 (w drugim rowerze) nie miałem żadnych. Mam natomiast problemy z tarczami w CR (160), popiskują a nawet pojękują i podobno jest to cecha Avidów (tak mi powiedziano w serwisie)... jeśli tak to raczej będę zmieniał tarcze... hamulce shimano (mam w 3 rowerze)... subiektywnie są mniej "jadowite" i wyraźnie słabiej hamują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Elixirów nie miałem natomiast, mam J3 i cieżko mówić tu o zadowoleniu :P a o o elixirach słyszałem od serwisantów i ludzi którzy je mieli i do nich zaglądali ze po pewnym czasie w klamce plastikowa podkładka pęka i hamulce praktycznie w kosz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam natomiast problemy z tarczami w CR (160), popiskują a nawet pojękują i podobno jest to cecha Avidów (tak mi powiedziano w serwisie)... jeśli tak to raczej będę zmieniał tarcze...

 

Zmień na XTRy co prawda to CL ale adapter załatwia sprawę. Nic nie piszczy i nie brzęczy. Sprawdzone. Na Alledrogo chodziły jakieś 3 tygodnie temu po 80 PLN/szt.

 

o o elixirach słyszałem od serwisantów i ludzi którzy je mieli i do nich zaglądali ze po pewnym czasie w klamce plastikowa podkładka pęka i hamulce praktycznie w kosz.

mój Drogi, wszystkie części klamek i zacisków do tych hampli dostępne są oddzielnie. powtarzam WSZYSTKIE. możesz kupić kompletny hamulec w częściach, sprzedają najdrobniejszą nawet śrubkę. nie wierzysz - polecam zapytać u dystrybutora. niestety nie mam pojęcia jak ta sprawa wyglądała kiedyś.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam swojego SLXa 675, przyszedł wczoraj. Na wstępie chciałbym wrzucić zdjęcie i zapytać jak poradzić sobie z dzwoniącą zawleczką w zacisku? Próbowałem włożyć na zawleczkę termokurczliwą rurkę ale nie da rady żeby przeszło. Jest tam gwint na taką śrubkę z modelu XT, nie wiecie gdzie można taką kupić albo gdzie da się obejrzeć rower na XTeczku :teehee:

Kolejne pytanie czy posmarowanie tłoczków lub klocków z tyłu pastą miedzianą zmniejszy też trzaskanie się zacisków? Jeśli chodzi o skrócenie przewodu wystarczy że zakupię za kilka zł baryłkę z wkładem na przewód BH90?

 

 

 

 

IMG 5568

 

 

IMG 5569

 

 

Będzie spowalniał moją meridkę :thumbsup:

 

IMG 5111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...