bauerPL Napisano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2012 Witam drodzy forumowicze, własnie stoję przed kupnem hamulca na przód, jeżdżę raczej XC, chcę jak najszybciej jechać i jak najpóźniej hamować... Co byście polecili na moją wagę >100kg, jestem zdecydowany raczej na SLX 675 na metalikach, http://allegro.pl/hamulce-tarczowe-shimano-slx-bl-m675-br-m675-kpl-i2578059354.html bezpośrednio z slx konkuruje Avid Elixir CR. http://allegro.pl/avid-elixir-cr-carbon-przod-srubeczki-vincere-i2590223215.html Za SLX przemawia bezawaryjność jak i ogromna ilość pozytywnych opinii, za to CRki mega mi się podoba z wyglądu, czerwone elementy, jednakże panuje powszechna opinia że są awaryjne i same z nimi kłopoty. Hamulec kupuję jutro także proszę o komentarze.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sagitt77 Napisano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2012 Radzę Ci wziąć SLX-y. Mocne hamulce, dobra modulacja, odporne na przegrzanie, dobrze wykonane, ładne, lekkie, łatwy montaż i obsługa, łatwo dostepne klocki choć drogie z radiatorami. Mają jeden minus - zawleczki kiepsko trzymaja klocki i te trochę lataja ale można to poprawić montująć śrubę zamiast zawlecki. Avidy pewnie odrazu odradzi Ci nasz Hamulcowy Ekspert Andrew . Podobno ostatnio są wyjątkowo źle wykonane... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Peterp079 Napisano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2012 Też wybierałem dokładnie pomiędzy tymi dwoma modelami. Na szczęście wybór padł na SLX oczywiście model 2012. Do wyboru przyczynily się czynniki takie jak banalny serwis w zakresie odpowietrzania czy wymiany plynu jak rowniez bezawaryjnosc. Niestety nie jest to takie proste w Cr'ach jak również ich "bezawaryjność" pozostawia wiele do życzenia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K0ras Napisano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2012 Także wybierałem pomiędzy SLXami a Avidami CR lub J5. Wybrałem SLX, klamka 666, zacisk 675. Narzekałem na siłe przy metalicznych okładzinach, żywiczne łapały znacznie lepiej, jednak po "upieczeniu" w piekarniku jest wszystko ok. Wady jakie były u mnie to, 1 z tłoczków w zacisku musiałem troche rozruszać bo się topornie wysuwał. Jednak żeby odpowietrzyć je dobrze to trochę potrzeba wysiłku, niby wszystko ok a klamka dalej miękka była, trzeba bardzo dokładnie popukać wszystkie częsci hamulca. Zalany na zwykłym lhmie, super sie sprawuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2012 Kupowanie avida jest zwykłym frajerstwem. Te hamulce psują się nawet gdy nie są używane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Peterp079 Napisano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2012 Jednak żeby odpowietrzyć je dobrze to trochę potrzeba wysiłku, niby wszystko ok a klamka dalej miękka była, trzeba bardzo dokładnie popukać wszystkie częsci hamulca. Zalany na zwykłym lhmie, super sie sprawuje. Trzeba tutaj też brać pod uwagę występujący mechanizm Servo Valve który daje efekt "gumowatej" klamki ale za to po przyzwyczajeniu się do niego pozwala na idealne wyczucie hamulca i świetną modulację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bauerPL Napisano 29 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2012 Dzięki wielkie zamówiłem m675, napiszę za nie długo jak się sprawuje. Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K0ras Napisano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2012 Trzeba tutaj też brać pod uwagę występujący mechanizm Servo Valve który daje efekt "gumowatej" klamki ale za to po przyzwyczajeniu się do niego pozwala na idealne wyczucie hamulca i świetną modulację. Servo wave chyba A gumowatość klamki to źłe odpowietrzone hamulce, gdzieś w glamce zbiera się powietrze, po popukaniu od spodu klamki wylatuje i w tedy hample chodza zupełnie inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Peterp079 Napisano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2012 Zgadza sie błąd w pisowni. Co do gumowatości to SW też daje taki efekt co niejednokrotnie przy tych hamulcach jest mylone z zapowietrzeniem. Oczywiscie zeby nie bylo to zapowietrzenie tez moze wystapic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Player77 Napisano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2012 Cześć Mam Avid Elixir CR carbon z 2009r w HT- bardzo dobrze sie sprawują tarcze 160mm(moja waga 90kg) wcześniej miałem Avid Elixir R w fullu tarcza przód 203, tył 180- rewelacja nie wiem skąd te opinie o awaryjności w serwisie widze tylko hamulce shimano- nie wiem może dlatego że jest ich więcej pozatym ciężko porównać slx z CR- to inna półka pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Habibek Napisano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2012 2i regulaminu podpisuję się pod tą opinią obiema rękami. równiez używam CR-ów. używałem też SLX 2011 i Saintów 2009 (ale to zupełnie inne hamulce). za nic na świecie nie zmieniłbym ich na nic innego choć może dlatego, że najzwyczajniej nic się z nimi złego nie dzieje. Fakt, Shimano jest - zdaje się - dominatorem na rynku rowerowych tajli ale nie oznacza to wcale, że produkuje jedynie słuszne hamulce. Do adwersarzy tezy, jakoby Avid jest lipną firmą produkującą szmelc - ilu znacie osobiście użytkowników awaryjnych hamulców Avid Elixir CR? ...bo ja przyznam szczerze, że poza informacjami na temat kłopotów z odpowietrzaniem (ale to przecież kwestia umiejętności) powielanymi na rowerowych forach nie znam historii jakichś wielkich serwisowych katastrow związanych z tym modelem. ale może się nie znam i chwalę to, co mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drucik22 Napisano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2012 2i regulaminu I ja podpisuje się... problemów technicznych z Avid Elixir CR i Avid Elixir 5 (w drugim rowerze) nie miałem żadnych. Mam natomiast problemy z tarczami w CR (160), popiskują a nawet pojękują i podobno jest to cecha Avidów (tak mi powiedziano w serwisie)... jeśli tak to raczej będę zmieniał tarcze... hamulce shimano (mam w 3 rowerze)... subiektywnie są mniej "jadowite" i wyraźnie słabiej hamują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 31 Sierpnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2012 Elixirów nie miałem natomiast, mam J3 i cieżko mówić tu o zadowoleniu a o o elixirach słyszałem od serwisantów i ludzi którzy je mieli i do nich zaglądali ze po pewnym czasie w klamce plastikowa podkładka pęka i hamulce praktycznie w kosz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Habibek Napisano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2012 Mam natomiast problemy z tarczami w CR (160), popiskują a nawet pojękują i podobno jest to cecha Avidów (tak mi powiedziano w serwisie)... jeśli tak to raczej będę zmieniał tarcze... Zmień na XTRy co prawda to CL ale adapter załatwia sprawę. Nic nie piszczy i nie brzęczy. Sprawdzone. Na Alledrogo chodziły jakieś 3 tygodnie temu po 80 PLN/szt. o o elixirach słyszałem od serwisantów i ludzi którzy je mieli i do nich zaglądali ze po pewnym czasie w klamce plastikowa podkładka pęka i hamulce praktycznie w kosz. mój Drogi, wszystkie części klamek i zacisków do tych hampli dostępne są oddzielnie. powtarzam WSZYSTKIE. możesz kupić kompletny hamulec w częściach, sprzedają najdrobniejszą nawet śrubkę. nie wierzysz - polecam zapytać u dystrybutora. niestety nie mam pojęcia jak ta sprawa wyglądała kiedyś. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2012 Oczywiscie, że da się kupić niemal każdą część do Avidów. Ceny nie należą do najniższych. Po co się męczyć - przecież jest shimano! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2012 Ah ci serwisanci, niech ich szlag i ich wątpliwa wiedzę. Owa podkłada wraz z oringiem kosztuje 10 zł, Avidy pracują bardzo dobrze, jeśli pewnego dnia same się nie zepsuja. Wysyłane z mojego HTC Sensation Z710e za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bauerPL Napisano 5 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2012 Mam swojego SLXa 675, przyszedł wczoraj. Na wstępie chciałbym wrzucić zdjęcie i zapytać jak poradzić sobie z dzwoniącą zawleczką w zacisku? Próbowałem włożyć na zawleczkę termokurczliwą rurkę ale nie da rady żeby przeszło. Jest tam gwint na taką śrubkę z modelu XT, nie wiecie gdzie można taką kupić albo gdzie da się obejrzeć rower na XTeczku Kolejne pytanie czy posmarowanie tłoczków lub klocków z tyłu pastą miedzianą zmniejszy też trzaskanie się zacisków? Jeśli chodzi o skrócenie przewodu wystarczy że zakupię za kilka zł baryłkę z wkładem na przewód BH90? Będzie spowalniał moją meridkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Peterp079 Napisano 5 Września 2012 Udostępnij Napisano 5 Września 2012 Można kupić w metalowym sklepie ze śrubkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.