kamilo202 Napisano 28 Sierpnia 2012 Napisano 28 Sierpnia 2012 Witam, Obecnie jeżdżę na rowerze Kross Grand B250 z 2005 roku, ale jego żywot dobiega końca. Na przyszły sezon chciałbym kupić coś co można nazwać rowerem. Teren po jakim się poruszam to głównie asfalt, ścieżki rowerowe, ale także czasami leśne ścieżki, parki, szuter itp. Skakanie czy zjazdy górskie nie wchodzą w grę. Mam 180cm wzrostu i ważę 73kg. Biorę pod uwagę rowery crossowe i przełajowe, z tym że przełajowe są na sztywnym widelcu (bliżej im do szosy niż crossa). Tutaj pytanie: czy do takiej jazdy jaką preferuję wystarczy sztywniak? Czy może lepiej mieć ten amor z przodu? Co do hamulców to chciałbym jednak V-Brake. Głównie zależy mi na dobrej ramie, ponieważ będę chciał pojeździć na niej ładnych kilka lat. Osprzęt można zawsze w miarę możliwości zmieniać na lepszy i tak też chciałbym robić. Dobrze by było, aby rower był w miarę możliwości lekki. Cena to max 2500-2700zł To co udało mi się znaleźć i zarówno mi się podoba to: Merida Speeder T2: http://www.rowerymer...wer-merida.html (brak amora) CUBE sl cross: http://www.cube.eu/p...cross/sl-cross/ (brak amora) Kross Evado 4.0: http://www.kross.pl/pl/2012/evado-4-0 (hamulce tarczowe) Kellys Neos: http://kellysbike.co...8&subcat_id=323 Nie znam się zbytnio (mimo iż czytam forum cały czas), także proszę o rady i konkretne propozycje modeli.
kamilo202 Napisano 29 Sierpnia 2012 Autor Napisano 29 Sierpnia 2012 Jaki rozmiar ramy będzie dla mnie odpowiedni dla tego typu roweru?
kotd Napisano 29 Sierpnia 2012 Napisano 29 Sierpnia 2012 2i regulaminu Uważam, że rozmiar 19" cali będzie dla Ciebie dobry. Ja mam 181 cm wzrostu i jeżdżę na 19 MTB. Przymierzałem się również do 19" cross i czułem się komfortowo. Pozdrawiam
kamilo202 Napisano 30 Sierpnia 2012 Autor Napisano 30 Sierpnia 2012 Nikt nie wie co doradzić? Dodam jeszcze kilka istotnych moim zdaniem informacji (może będzie łatwiej). Obecnie jeżdżę w koło komina dystanse jednorazowe ok. 50km. Jednak w następnym sezonie planuję dłuższe wyprawy. Oczywiście cena roweru może być niższa (i tak muszę jeszcze dokupić akcesoria typu sakwa, licznik, oświetlenie itp.). W oko wpadł mi też Unibike Viper: http://www.unibike.pl/vipergts.html czy wystarczy na moje potrzeby? Martwi mnie jednak jego waga, według producenta 15,15kg, to nie za dużo jak na taki rower?
Darek14 Napisano 30 Sierpnia 2012 Napisano 30 Sierpnia 2012 Chcesz używać sakw (więc i bagażnika) i zastanawiasz się nad przełajówką?
kamilo202 Napisano 30 Sierpnia 2012 Autor Napisano 30 Sierpnia 2012 Może źle się wyraziłem, chodziło mi o torebkę podsiodłową. Zresztą wydaje mi się, że to się nie wyklucza. Dlatego wolę zapytać.
Darek14 Napisano 30 Sierpnia 2012 Napisano 30 Sierpnia 2012 Czy przypadkiem nie mylisz przełajówki z rowerem typu "fitness"? To jest rower przełajowy: http://scott.pl/product.php?id_cat=585&id_prod=3099 I jak widzisz nie ma otworów montażowych pod bagażnik więc trochę trudno byłoby go zamontować.
oset Napisano 30 Sierpnia 2012 Napisano 30 Sierpnia 2012 Hej, Jeżdżę podobnie i na podobnym rowerze, więc pozwolę sobie doradzić. Z mojej perspektywy do codziennego jeżdżenia po asfaltach, ścieżkach i szutrach najlepsze jest coś takiego jak speeder. Bez amortyacji, która nic nie daje na równych nawierzchniach a dodaje bujanie i ciężar i z szosowym napędem. To jednak mało uniwersalny rower. Dla mnie zaletą typowych crossów jest to, że łatwo z nich zrobić rower wyprawowy a do speedera nie przyczepisz bagażnika. Jeśli planujesz ten rower rozbudowywać i ulepszać, ja bym wziąl jakiś niedrogi cross z ramą o dobrych opiniach i na początek wsadził w niego sztywny widelec a potem zmieniał komponenty w zależności od potrzeb. Powinien się sprawdzić. Żeby nie być gołosłownym: jeżdżę na składaku w oparciu o Authora Airline. Napęd 1x9 z szosową przerzutką, karbonowy widelec i cienkie opony. W weekend bujam się po wzgórzach wyżyny śląskiej na dystansach 30 - 100 km, głównie po drogach ale ze skrótami po szutrze, oprócz tego 2-4 razy w tygodniu dojeżdżam nim do pracy - 18km w jedną stronę. Jestem zadowolony. Rama Airline moim zdaniem jest niezła, choć lakier jest dość miękki - łatwo łapie się zdarcia i odpryski.
kamilo202 Napisano 30 Sierpnia 2012 Autor Napisano 30 Sierpnia 2012 Raczej wolałbym uniknąć grzebania i wymiany czegoś zaraz po zakupie. Chyba najbardziej odpowiedni wydaje się cross z blokadą skoku. Także może ten Unibike Viper, tylko czemu ta waga taka duża?
Darek14 Napisano 30 Sierpnia 2012 Napisano 30 Sierpnia 2012 Wymiana amortyzatora na widelec sztywny to nie zawsze dobry pomysł. Część rowerów ma geometrię ewidentnie po amortyzator i po takiej wymianie geometria zmienia się niekorzystnie. Ewentualnie należaloby wsadzić widelec długi - tu przykład: http://www.roseversand.de/artikel/rose-black-creek-400-fitness-herren-567761/aid:591077 Zdecydowanie najlepszą opcją będzie kupic rower crossowy z amortyzatorem z blokadą skoku.
kamilo202 Napisano 30 Sierpnia 2012 Autor Napisano 30 Sierpnia 2012 To odrzucamy Meridę i Cube. Co wybrać ? Viper/Neos/Evado4.0 ? Viper bije ceną pozostałe, jednak jeśli warto to jestem skłonny dołożyć do któregoś z pozostałych.
rowerus Napisano 30 Sierpnia 2012 Napisano 30 Sierpnia 2012 "Viper bije ceną pozostałe" - nie wiem jak atrakcyjną ofertę znalazleś, na pewno nie wśród modeli 2012. Co do innych rowerki Evado 4.0 i Neos są b. podobne, jedyna istotna różnica to hamulce. Cena podobna - 100 zł różnicy to nic..Pozdrawiam http://www.salon-rowerowy.pl/rower-kross-evado-40-2012-transport-gratis-p-1251.html http://www.domenasportowa.pl/product-pol-13019-Rower-crossowy-Kellys-Neos-Red-2012.html#
oset Napisano 30 Sierpnia 2012 Napisano 30 Sierpnia 2012 Z mojej perspektywy w przypadku roweru o widelcu ze skokiem poniżej 100mm zmiany w geometrii nie są czymś nad czym warto rozmyślać. Nie mówiąc już o tym, że autor nie zamierza jeździć tym rowerem po górskich ścieżkach, a ewentualne drobne różnice w pozycji można spokojnie ustawić mostkiem i siodełkiem. Ale też nie zamierzam się upierać przy tym, że to najważniejsze kryterium wyboru. Choć czuję się w obowiązku powiedzieć, że w tego rodzaju rowerach widelec, który zwykle jest najcięższym pojedyńczym elementem roweru a i tak jest przeważnie zablokowany, jest moim zdaniem zbędnym gadżetem. W każdym razie, z rowerów które się tu pojawiły jeśli Speeder odpada zarówno Evado jak i Kellys przemawiają do mnie bardziej niż ten Unibike. Autor tematu wspominał, że rower powinien być na Vkach więc Kellys. Bardzo ładnie wykrojona rama moim zdaniem:) Polecam przy okazji mimo wszystko usiąść na rowerze przed kupnem. Wymiana amortyzatora na widelec sztywny to nie zawsze dobry pomysł. Część rowerów ma geometrię ewidentnie po amortyzator i po takiej wymianie geometria zmienia się niekorzystnie. Ewentualnie należaloby wsadzić widelec długi - tu przykład: http://www.roseversa...7761/aid:591077 Zdecydowanie najlepszą opcją będzie kupic rower crossowy z amortyzatorem z blokadą skoku.
missmisery Napisano 31 Sierpnia 2012 Napisano 31 Sierpnia 2012 Budżet mam podobny i zastanawiam się nad tymi samymi rowerami - Neosem i Unibikiem Viperem. Do tego drugiego zniechęca mnie właśnie jego waga. No i miałam okazję go przetestować w sklepie i nie było mi do końca komfortowo na ramie 19" (jestem kobietką 178 cm wzrostu, długie kończyny), podczas gdy na crossowych Specialized przy męskiej ramie 19" czułam się bardzo dobrze (akurat te, które oglądałam, były poza moim zasięgiem finansowym). Przy ramie 17" w innym crossowym modelu Unibike'a było mi już "za krótko". W Neosie nie podoba mi się za bardzo krzykliwy design. Po zdjęciach wygląda jednak na lekki rowerek z pazurem, malowanie więc jakoś bym przeżyła. Niestety nie miałam okazji na niego wsiąść. Na Krossy w ogóle do tej pory nie patrzyłam - one są wyłącznie z tarczówkami? ja się na rowerach kompletnie nie znam, pierwszy raz przymierzam się do zakupu "poważnego" sprzętu (mam już jeden niepoważny, miejski, do jazdy po pietruszkę na targ), ale kolega rowerowy mi hamulce tarczowe do jazdy po mieście odradza.
kamilo202 Napisano 31 Sierpnia 2012 Autor Napisano 31 Sierpnia 2012 Jeszcze znalazłem taki oto rower, podobny osprzętowo do Neosa Author Zenith: http://www.author.pl/rowery/turystyczne/crossowe/zenith-1
goncian Napisano 2 Września 2012 Napisano 2 Września 2012 Tutaj pytanie: czy do takiej jazdy jaką preferuję wystarczy sztywniak? Czy może lepiej mieć ten amor z przodu? Co do hamulców to chciałbym jednak V-Brake. Głównie zależy mi na dobrej ramie, ponieważ będę chciał pojeździć na niej ładnych kilka lat. Osprzęt można zawsze w miarę możliwości zmieniać na lepszy i tak też chciałbym robić. Jest jeszcze swego rodzaju odmiana rowerów przełajowych do zaawansowanej turystyki rowerowej. Ich wspólną cechą charakterystyczną jest rama i widelec (sztywny) w 100% ze stali Cr-Mo (CroMoly). Mają wszelkie otwory i są przygotowane do montażu bagażników (w tym przedniego) i błotników. Takie ramy ze sztywnym widelcem świetnie tłumią drobne nierówności, co przydaje się np. na szutrze. Od wielu lat, w publikowanym rankingu czołowym przedstawicielem tej odmiany, prym wiedzie Surly Long Haul Trucker (http://surlybikes.com/bikes/long_haul_trucker ). Ze względu na ceny (w tym samej ramy, którą można nabyć oddzielnie) raczej powinieneś rozglądać się za używanymi modelami tej odmiany rowerów przełajowych – a masz sporo czasu. Wspomnę jeszcze, że podobne rowery ze zmienioną kierownicą, często brane są za trekkingowe.
kamilo202 Napisano 2 Września 2012 Autor Napisano 2 Września 2012 Zadecydowałem, że jednak wezmę coś z amorem. Chyba będzie to Author Zenith.
mcx Napisano 2 Września 2012 Napisano 2 Września 2012 Jeżeli chcesz wydać dokładnie 2.5k to jak dobrze poszukasz powinieneś znaleźć u okolicznych dystrybutorów Unibike Zethos GTS.
goncian Napisano 2 Września 2012 Napisano 2 Września 2012 Skoro już zdecydowałeś się na crossa, to chociaż pomyśl o czymś lepszym niż Author, Unibike itd. - co sądzisz o tym? http://allegro.pl/ro...2577661731.html
kamilo202 Napisano 4 Września 2012 Autor Napisano 4 Września 2012 Używanego nie będę kupował, ponieważ nie znam się na tyle dobrze aby ocenić jego stan. Wezmę któregoś z tych: Author Zenith lub Kellys Exquisite. Który będzie lepszym wyborem?
Darek14 Napisano 4 Września 2012 Napisano 4 Września 2012 Ten, którego geometria będzie Tobie bardziej odpowiadać.
Peterp079 Napisano 5 Września 2012 Napisano 5 Września 2012 A ja bym na Twoim miejscu mocno zastanowił się nad tym Krossem Evado 4.0 Ma bardzo podobny osprzęt co reszta ale za to genialne hamulce. No i cenowo wychodzi całkiem do rzeczy. No i ta blokada amora tak jak chcesz. tylko kwestia przymiarki i sprawdzenia czy Ci na nim wygodnie.
wojtaszek Napisano 7 Września 2012 Napisano 7 Września 2012 A co powiecie o takim rowerze http://www.top-narty.pl/rowery-trekkingowe/leader-fox/point-pro-28-black-14664.html ? Rama hydroformowana, osprzęt Deore/XT, amortyzator powietrzny, dobra cena. Jedynie z dostepnością kiepsko.
Peterp079 Napisano 7 Września 2012 Napisano 7 Września 2012 Widelec do wymiany. Reszta może całkiem spoko.
wojtaszek Napisano 7 Września 2012 Napisano 7 Września 2012 Żartujesz? Przecież powietrzne pakują dopiero do modeli ponad 3k.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.