Skocz do zawartości

[2500zł] cross/przełaj? głównie asfalt


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Obecnie jeżdżę na rowerze Kross Grand B250 z 2005 roku, ale jego żywot dobiega końca. Na przyszły sezon chciałbym kupić coś co można nazwać rowerem.

Teren po jakim się poruszam to głównie asfalt, ścieżki rowerowe, ale także czasami leśne ścieżki, parki, szuter itp. Skakanie czy zjazdy górskie nie wchodzą w grę.

Mam 180cm wzrostu i ważę 73kg.

Biorę pod uwagę rowery crossowe i przełajowe, z tym że przełajowe są na sztywnym widelcu (bliżej im do szosy niż crossa). Tutaj pytanie: czy do takiej jazdy jaką preferuję wystarczy sztywniak? Czy może lepiej mieć ten amor z przodu?

Co do hamulców to chciałbym jednak V-Brake.

Głównie zależy mi na dobrej ramie, ponieważ będę chciał pojeździć na niej ładnych kilka lat. Osprzęt można zawsze w miarę możliwości zmieniać na lepszy i tak też chciałbym robić. Dobrze by było, aby rower był w miarę możliwości lekki.

 

Cena to max 2500-2700zł

 

To co udało mi się znaleźć i zarówno mi się podoba to:

Merida Speeder T2: http://www.rowerymer...wer-merida.html (brak amora)

CUBE sl cross: http://www.cube.eu/p...cross/sl-cross/ (brak amora)

Kross Evado 4.0: http://www.kross.pl/pl/2012/evado-4-0 (hamulce tarczowe)

Kellys Neos: http://kellysbike.co...8&subcat_id=323

 

Nie znam się zbytnio (mimo iż czytam forum cały czas), także proszę o rady i konkretne propozycje modeli.

Napisano

2i regulaminu

Uważam, że rozmiar 19" cali będzie dla Ciebie dobry. Ja mam 181 cm wzrostu i jeżdżę na 19 MTB. Przymierzałem się również do 19" cross i czułem się komfortowo.

 

Pozdrawiam

Napisano

Nikt nie wie co doradzić?

 

Dodam jeszcze kilka istotnych moim zdaniem informacji (może będzie łatwiej).

Obecnie jeżdżę w koło komina dystanse jednorazowe ok. 50km. Jednak w następnym sezonie planuję dłuższe wyprawy.

Oczywiście cena roweru może być niższa (i tak muszę jeszcze dokupić akcesoria typu sakwa, licznik, oświetlenie itp.).

W oko wpadł mi też Unibike Viper: http://www.unibike.pl/vipergts.html czy wystarczy na moje potrzeby? Martwi mnie jednak jego waga, według producenta 15,15kg, to nie za dużo jak na taki rower?

Napisano

Hej,

 

Jeżdżę podobnie i na podobnym rowerze, więc pozwolę sobie doradzić.

 

Z mojej perspektywy do codziennego jeżdżenia po asfaltach, ścieżkach i szutrach najlepsze jest coś takiego jak speeder. Bez amortyacji, która nic nie daje na równych nawierzchniach a dodaje bujanie i ciężar i z szosowym napędem.

 

To jednak mało uniwersalny rower. Dla mnie zaletą typowych crossów jest to, że łatwo z nich zrobić rower wyprawowy a do speedera nie przyczepisz bagażnika. Jeśli planujesz ten rower rozbudowywać i ulepszać, ja bym wziąl jakiś niedrogi cross z ramą o dobrych opiniach i na początek wsadził w niego sztywny widelec a potem zmieniał komponenty w zależności od potrzeb. Powinien się sprawdzić.

 

Żeby nie być gołosłownym: jeżdżę na składaku w oparciu o Authora Airline. Napęd 1x9 z szosową przerzutką, karbonowy widelec i cienkie opony. W weekend bujam się po wzgórzach wyżyny śląskiej na dystansach 30 - 100 km, głównie po drogach ale ze skrótami po szutrze, oprócz tego 2-4 razy w tygodniu dojeżdżam nim do pracy - 18km w jedną stronę. Jestem zadowolony.

 

Rama Airline moim zdaniem jest niezła, choć lakier jest dość miękki - łatwo łapie się zdarcia i odpryski.

Napisano

Raczej wolałbym uniknąć grzebania i wymiany czegoś zaraz po zakupie.

Chyba najbardziej odpowiedni wydaje się cross z blokadą skoku. Także może ten Unibike Viper, tylko czemu ta waga taka duża?

Napisano

Wymiana amortyzatora na widelec sztywny to nie zawsze dobry pomysł. Część rowerów ma geometrię ewidentnie po amortyzator i po takiej wymianie geometria

zmienia się niekorzystnie. Ewentualnie należaloby wsadzić widelec długi - tu przykład:

http://www.roseversand.de/artikel/rose-black-creek-400-fitness-herren-567761/aid:591077

Zdecydowanie najlepszą opcją będzie kupic rower crossowy z amortyzatorem z blokadą skoku.

Napisano

To odrzucamy Meridę i Cube. Co wybrać ? Viper/Neos/Evado4.0 ?

Viper bije ceną pozostałe, jednak jeśli warto to jestem skłonny dołożyć do któregoś z pozostałych.

Napisano

"Viper bije ceną pozostałe" - nie wiem jak atrakcyjną ofertę znalazleś, na pewno nie wśród modeli 2012. Co do innych rowerki Evado 4.0 i Neos są b. podobne, jedyna istotna różnica to hamulce. Cena podobna - 100 zł różnicy to nic..Pozdrawiam

 

http://www.salon-rowerowy.pl/rower-kross-evado-40-2012-transport-gratis-p-1251.html

http://www.domenasportowa.pl/product-pol-13019-Rower-crossowy-Kellys-Neos-Red-2012.html#

Napisano

Z mojej perspektywy w przypadku roweru o widelcu ze skokiem poniżej 100mm zmiany w geometrii nie są czymś nad czym warto rozmyślać. Nie mówiąc już o tym, że autor nie zamierza jeździć tym rowerem po górskich ścieżkach, a ewentualne drobne różnice w pozycji można spokojnie ustawić mostkiem i siodełkiem. Ale też nie zamierzam się upierać przy tym, że to najważniejsze kryterium wyboru. Choć czuję się w obowiązku powiedzieć, że w tego rodzaju rowerach widelec, który zwykle jest najcięższym pojedyńczym elementem roweru a i tak jest przeważnie zablokowany, jest moim zdaniem zbędnym gadżetem.

 

W każdym razie, z rowerów które się tu pojawiły jeśli Speeder odpada zarówno Evado jak i Kellys przemawiają do mnie bardziej niż ten Unibike. Autor tematu wspominał, że rower powinien być na Vkach więc Kellys. Bardzo ładnie wykrojona rama moim zdaniem:) Polecam przy okazji mimo wszystko usiąść na rowerze przed kupnem.

 

Wymiana amortyzatora na widelec sztywny to nie zawsze dobry pomysł. Część rowerów ma geometrię ewidentnie po amortyzator i po takiej wymianie geometria

zmienia się niekorzystnie. Ewentualnie należaloby wsadzić widelec długi - tu przykład:

http://www.roseversa...7761/aid:591077

Zdecydowanie najlepszą opcją będzie kupic rower crossowy z amortyzatorem z blokadą skoku.

Napisano

Budżet mam podobny i zastanawiam się nad tymi samymi rowerami - Neosem i Unibikiem Viperem. Do tego drugiego zniechęca mnie właśnie jego waga. No i miałam okazję go przetestować w sklepie i nie było mi do końca komfortowo na ramie 19" (jestem kobietką 178 cm wzrostu, długie kończyny), podczas gdy na crossowych Specialized przy męskiej ramie 19" czułam się bardzo dobrze (akurat te, które oglądałam, były poza moim zasięgiem finansowym). Przy ramie 17" w innym crossowym modelu Unibike'a było mi już "za krótko".

W Neosie nie podoba mi się za bardzo krzykliwy design. Po zdjęciach wygląda jednak na lekki rowerek z pazurem, malowanie więc jakoś bym przeżyła. Niestety nie miałam okazji na niego wsiąść.

Na Krossy w ogóle do tej pory nie patrzyłam - one są wyłącznie z tarczówkami? ja się na rowerach kompletnie nie znam, pierwszy raz przymierzam się do zakupu "poważnego" sprzętu (mam już jeden niepoważny, miejski, do jazdy po pietruszkę na targ), ale kolega rowerowy mi hamulce tarczowe do jazdy po mieście odradza.

Napisano
Tutaj pytanie: czy do takiej jazdy jaką preferuję wystarczy sztywniak? Czy może lepiej mieć ten amor z przodu? Co do hamulców to chciałbym jednak V-Brake. Głównie zależy mi na dobrej ramie, ponieważ będę chciał pojeździć na niej ładnych kilka lat. Osprzęt można zawsze w miarę możliwości zmieniać na lepszy i tak też chciałbym robić.

 

Jest jeszcze swego rodzaju odmiana rowerów przełajowych do zaawansowanej turystyki rowerowej. Ich wspólną cechą charakterystyczną jest rama i widelec (sztywny) w 100% ze stali Cr-Mo (CroMoly). Mają wszelkie otwory i są przygotowane do montażu bagażników (w tym przedniego) i błotników. Takie ramy ze sztywnym widelcem świetnie tłumią drobne nierówności, co przydaje się np. na szutrze. Od wielu lat, w publikowanym rankingu czołowym przedstawicielem tej odmiany, prym wiedzie Surly Long Haul Trucker (http://surlybikes.com/bikes/long_haul_trucker ). Ze względu na ceny (w tym samej ramy, którą można nabyć oddzielnie) raczej powinieneś rozglądać się za używanymi modelami tej odmiany rowerów przełajowych – a masz sporo czasu. Wspomnę jeszcze, że podobne rowery ze zmienioną kierownicą, często brane są za trekkingowe.

Napisano

Używanego nie będę kupował, ponieważ nie znam się na tyle dobrze aby ocenić jego stan.

Wezmę któregoś z tych: Author Zenith lub Kellys Exquisite.

Który będzie lepszym wyborem?

Napisano

A ja bym na Twoim miejscu mocno zastanowił się nad tym Krossem Evado 4.0 Ma bardzo podobny osprzęt co reszta ale za to genialne hamulce. No i cenowo wychodzi całkiem do rzeczy. No i ta blokada amora tak jak chcesz. tylko kwestia przymiarki i sprawdzenia czy Ci na nim wygodnie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...