Skocz do zawartości

[Koła 28"]Jakie piasty, obręcze i szprychy do 800zł za komplet?


cyba

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie,

 

uprzejma prośba o poradę, co warto nabyć. Pewnie oczekuję zbyt wiele - chciałbym aby były mocne (mają służyć w wyprawach rowerowych , sakwy przód/tył, namiot itd - to główny powód zakupu nowych), w miarę możliwości lekkie (moje dotychczasowe ważyły 1890g komplet, nie chciałbym się niemiło rozczarować) no i liczy się także kasa. Budżet określiłem sobie na 800zł za gotowe koła (czyli z zapleceniem) - delikatnie do nagięcia jeśli naprawdę będzie warto.

 

dodatkowe kryteria i wątpliwości:

 

- koło ma być uniwersalne czyli obręcz pod Vbrake (obecnie takich używam) a piasta pod tarczę (pewnie w przyszłości przejdę na lepsze hamulce)

 

- ile szprych 32 czy 36 - czy to duża różnica w wadze samego koła oraz jego wytrzymałości?

 

- rozważałem piasty XT lecz pogubiłem się w oznaczeniach (ponoć są jakieś lepsze - na większych kulkach oraz gorsze, na mniejszych. Które to te lepsze (jaki model)?

 

Jeśli macie jakieś pomysły, będę wdzięczny za podsyłanie także sklepów/serwisów - gdzie to zakupię/złożę lub otrzymam gotowy, dobrze zrobiony (zapleciony) produkt.

 

 

Pozdrawiam,

Jacek.

Napisano

co do szprych to polecam DT Alpine III - wg producenta szprychy do najcięższych zastosowań, więc i pod sakwy się nadadzą. Do tego nyple mosiężne.

Mam taki zestawik z obręczami Remerx Grand Hammer i też jeżdżę z sakwami.

A co do piast - chyba lepiej żebyś zobaczył na forum o wyprawach

Napisano

Tomek, a na jakich jeździsz piastach?

Dostałem taką o to ofertę, którą rozważam:

 

Obręcz DT Swiss TK540

Piasty Deore XT

Szprychy DT Swiss Competition

Nyple mosiądz DT Swiss

 

Całość 800zł.

 

Czy te Competition są równie mocne jak DT Alpine III?

Napisano

z przodu mam Prodigy Tazzz Man F, a z tyłu miałem Shimano Alfine SG-S500 a teraz mam XT FH-M756.

Przednia już przejechała ok 2500km i nadal się kręci jak nowa, a tylną XT kilka dni temu zamontowałem, na razie jest ok - przejechała jakieś 200km

 

Z DT Competition nie miałem styczności, ale Alpine III mają przy łebku średnicę 2,34mm, co zwiększa ich wytrzymałość na zgięciu.

Ale myślę że Competitiony dadzą radę

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...