cyba Napisano 28 Sierpnia 2012 Napisano 28 Sierpnia 2012 Witam serdecznie, uprzejma prośba o poradę, co warto nabyć. Pewnie oczekuję zbyt wiele - chciałbym aby były mocne (mają służyć w wyprawach rowerowych , sakwy przód/tył, namiot itd - to główny powód zakupu nowych), w miarę możliwości lekkie (moje dotychczasowe ważyły 1890g komplet, nie chciałbym się niemiło rozczarować) no i liczy się także kasa. Budżet określiłem sobie na 800zł za gotowe koła (czyli z zapleceniem) - delikatnie do nagięcia jeśli naprawdę będzie warto. dodatkowe kryteria i wątpliwości: - koło ma być uniwersalne czyli obręcz pod Vbrake (obecnie takich używam) a piasta pod tarczę (pewnie w przyszłości przejdę na lepsze hamulce) - ile szprych 32 czy 36 - czy to duża różnica w wadze samego koła oraz jego wytrzymałości? - rozważałem piasty XT lecz pogubiłem się w oznaczeniach (ponoć są jakieś lepsze - na większych kulkach oraz gorsze, na mniejszych. Które to te lepsze (jaki model)? Jeśli macie jakieś pomysły, będę wdzięczny za podsyłanie także sklepów/serwisów - gdzie to zakupię/złożę lub otrzymam gotowy, dobrze zrobiony (zapleciony) produkt. Pozdrawiam, Jacek.
tuoomek Napisano 28 Sierpnia 2012 Napisano 28 Sierpnia 2012 co do szprych to polecam DT Alpine III - wg producenta szprychy do najcięższych zastosowań, więc i pod sakwy się nadadzą. Do tego nyple mosiężne. Mam taki zestawik z obręczami Remerx Grand Hammer i też jeżdżę z sakwami. A co do piast - chyba lepiej żebyś zobaczył na forum o wyprawach
cyba Napisano 28 Sierpnia 2012 Autor Napisano 28 Sierpnia 2012 Tomek, a na jakich jeździsz piastach? Dostałem taką o to ofertę, którą rozważam: Obręcz DT Swiss TK540 Piasty Deore XT Szprychy DT Swiss Competition Nyple mosiądz DT Swiss Całość 800zł. Czy te Competition są równie mocne jak DT Alpine III?
tuoomek Napisano 28 Sierpnia 2012 Napisano 28 Sierpnia 2012 z przodu mam Prodigy Tazzz Man F, a z tyłu miałem Shimano Alfine SG-S500 a teraz mam XT FH-M756. Przednia już przejechała ok 2500km i nadal się kręci jak nowa, a tylną XT kilka dni temu zamontowałem, na razie jest ok - przejechała jakieś 200km Z DT Competition nie miałem styczności, ale Alpine III mają przy łebku średnicę 2,34mm, co zwiększa ich wytrzymałość na zgięciu. Ale myślę że Competitiony dadzą radę
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.