HSM Napisano 22 Listopada Udostępnij Napisano 22 Listopada (edytowane) @KNKS Lezyne Macro StVZO 500+ Front Reverse (to Reverse jest ważne): CatEye GVolt 100 oraz GVolt 70.1 Knog Blinder 120 StVZO też się chyba da (jak inne Knogi Blindery) zamocować "od góry". Blinder 80 StVZO Jak widać ocięcie jest w każdej z nich, ale rozkład strumienia jest już rożny i nie zawsze wszystko w nim jest ok... Poniżej jeszcze to samo zdjęcie w dzień: Edytowane 22 Listopada przez HSM 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nctrns Napisano 22 Listopada Udostępnij Napisano 22 Listopada Evo1300 i 1700 też są dostępne w Polsce https://rove.pl/pl/p/Lampka-Przednia-Magicshine-Evo-1300-Black%2C-z-uchwytem/33196 https://velopoint.pl/lampki-przednie/3094-lampka-przednia-magicshine-evo-1700-6970823652943.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filipog44 Napisano 22 Listopada Udostępnij Napisano 22 Listopada 18 godzin temu, cervandes napisał: A po co mieć 2000lm? Żeby móc tego użyć w odpowiednim scenariuszu. Jak ktoś oślepia, to można użyć mocnego światła żeby zrozumiał. A w terenie, gdzie nikogo nie ma - jeździ mi się o wiele lepiej niż z poprzednio posiadanym Evo 1700. Dla mnie kategoryczne odcięcie jest złe z powodu tego, że nie widzę w terenie krzaków i gałęzi przed twarzą. Pogoniłem Evo bez żalu także z innego powodu - nietypowa konstrukcja jednak do mnie nie przemówiła - konflikt z pancerzami oraz słabe akku sprawiły, że zdecydowałem się na zmianę. W moim przypadku, Evo 1700 nie sprawdziła się z tych samych powodów (konflikt z kablami i przeciętny akumulator przy jednoczesnym kiepskim (nieprecyzyjnym) wskaźnikiem stanu akumulatora). Co to za lampka, o której piszesz? Ja w podobny sposób używam Sigmy Buster 1100 - podczas jazdy po drogach i po mieście, korzystam z najsłabszego trybu ciągłego 150 lm, a w terenie lub w całkowitej ciemności, gdy nikt nie jedzie z naprzeciwka, pełnej mocy. 14 godzin temu, Mandoleran napisał: Dokładnie. Miałem knoga blindera ustawionego tak że praktycznie nie oślepiałem nikogo, a odcięcia lampka nie miała żadnego. A nikt jeszcze mi nie zwrócił uwagi że kogoś oślepiam. Byłem bardzo zadowolony z tej lamki i chyba kupie ją ponownie. Zerknij jeszcze na Sigmę Buster 1600 lub 1100. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 22 Listopada Udostępnij Napisano 22 Listopada @filipog44 Jak sobie wyobrażasz walenie taką mocą nadjeżdżającym z przeciwka po oczach ? Przecież to jest lampka która nadaje się wyłącznie na offroad pod warunkiem że nie ma nikogo w okolicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 22 Listopada Udostępnij Napisano 22 Listopada (edytowane) Swoją drogą ciekawe przez ile sekund ta lampka jest w stanie generować maksymalną moc... I jak bardzo się nagrzewa 🤔. Edytowane 22 Listopada przez KNKS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HSM Napisano 22 Listopada Udostępnij Napisano 22 Listopada (edytowane) Evo 1700 tez zostało przetestowane przez człowieka, od którego wziąłem zdjęcia wyżej... maksymalny strumień światła dla "świateł mijania" - nie wiem, co autor miał na myśli, bo nie znam tej lampki - można porównywać z tymi wcześniejszymi i maksymalny strumień w ustawieniu "światła drogowe": te same warunki i miejsce testu... Mnie natomiast irytuje, że nie ma na rynku lampek w wersji, którą sobie wydumałem - tzn. akumulatorowa, ale z akumulatorem jako oddzielną, wymienną jednostką, do której podłącza się zarówno oświetlenie na przód jak i na tył. Nawet jak są takie zestawy, to mają jakieś minusy, kompromisy..., a już z=żaden nie pozwala podłączyć obydwy lampek do tego samego źródła prądu. Jakoś producenci nie potrafią zrobić zestawu, który: -ma certyfikowaną lampkę przednią z odcięciem, oraz trybem świateł drogowych (długich), -ma możliwość sterowania światłami z kierownicy - najlepiej w postaci przełącznika bezprzewodowego, -ma możliwość stosowania różnych baterii/akumulatorów (o różnej pojemności w zależności od potrzeb), z możliwością ich montażu gdzieś na ramie, w torbie, itp. - czyli na oddzielnym kablu, -ma możliwość podpięcia czerwonego światła na tył... Ze znanych mi najbliżej do ideału jest w przypadku lampek (a w zasadzie systemu) Lupine, ale to kosztuje tyle, co niejeden tani rower, a i tak nie ma tych nieszczęsnych tylnych świateł podłączanych do centralnej baterii... @KNKS na znalezionej przeze mnie stronie https://fahrradbeleuchtung-info.de/ - gdzie człowiek testuje lampki wg jednolitej metodologii i z której pochodzą wklejane dzisiaj przeze mnie zdjęcia - są też amatorskie pomiary strumienia świetlnego w czasie i jest z tym różnie. Niektóre lampki zjeżdżają z wykresami od razu i na wszystkich trybach, inne najbardziej tracą w w czasie tylko w trybach najmocniejszych, a są też takie, które od włączenia, po wyczerpanie prądu dają dokładnie taki sam strumień świetlny... Edytowane 22 Listopada przez HSM 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nemrod82 Napisano 22 Listopada Udostępnij Napisano 22 Listopada Nowy wypust Konga ma otwory montażowe zarówno na górze jak i na dole. Także można go montować w tradycyjnym uchwycie jak i pod GoPro: No i oczywiście lustro daje inżynierom dużo większe możliwości kontroli nad ukształtowaniem wiązki światła. Tu zdjęcie jak działa B&M Space: Równomierny rozkład światła na całej oświetlanej powierzchni bez hotspotów i oślepiania. Coś czego taki Knog niestety nie potrafi. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 23 Listopada Udostępnij Napisano 23 Listopada 23 godziny temu, filipog44 napisał: Co to za lampka, o której piszesz? Magicshine Ray 2600B Taka sama zasada działania i sterowanie co w Evo1700 - tj jeden klik na pilocie kwadratem i przechodzisz z najsłabszych mijania na pełen palnik. Dużo większa bateria, szerszy strumień światła pod kołem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 23 Listopada Mod Team Udostępnij Napisano 23 Listopada @KNKS W porównywarce na stronie "centrum rowerowego" też są wykresy spadku mocy. Z tego co widzę, to dopasowują modele z zestawienia do aktualnej oferty, co jest słabe, bo część lampek zniknęła z porównania... Jednak daje to jakiś obraz na realne wartości w stosunku do deklarowanych, i pozwala zobaczyć, że maksymalne wartości są dostępne dość krótko, a jak lampka świeci z 3/4, czy 2/3 mocy przez 1 - 2 g., to jest dobrze. @cervandes Nie obawiasz się wytrzymałości uchwytu, który wygląda jak pasek z tworzywa ? A, i jakby ktoś był zainteresowany, to w tytułowym budżecie jest obecnie np. Kross Blade 1400 (bez odcięcia). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 23 Listopada Udostępnij Napisano 23 Listopada @KrissDeValnor - uchwytu jakiego, na lampkę? Nawet nie wiem jak wygląda, ja nie toleruję lampek z boku mostka. Od razu wleciał GUB609 i adapter gopro 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 23 Listopada Mod Team Udostępnij Napisano 23 Listopada W wolnej chwili zrób jakieś w miarę realnie oddające wrażenia wizualne fotki (najlepiej w terenie) - z tego co widzę, to nie jest to łatwe, bo np. lampki Cateye na firmowej stronie świecą jak złe, a w w/w porównywarce CR już dużo gorzej... Wierzymy w Ciebie PS nie miałem nigdy uchwytu tego typu - jak to w praktyce wygląda, i czy są jakieś minusy (oprócz zaliczenia orła na kierę), bo dla laika wszystkie operacje w okolicach śrub mostka niekoniecznie muszą wydawać się bezpieczne (a może nie mając żadnej świadomości wręcz odwrotnie, bo się w ogóle nie zastanawia ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 23 Listopada Udostępnij Napisano 23 Listopada Ale mocowanie które, GUB 609? Jedyne czego trzeba przestrzegać to max momentu dokręcania śrub. I drugi temat - podkładki w samym mocowaniu. Pod łeb śruby jedna i po drugiej stronie uchwytu (przed tulejką) druga. A mocowanie typu garmin to moim zdaniem najwygodniejsze szybkozłącze rowerowe. Żadnych problemów, łamania, jak się taki uchwycik z odpowiednim momentem skręci, to nawet w trakcie jazdy regulacja poziomu świecenia jest możliwa. A w razie fikołka to bez różnicy czy wywalasz się z lampką na kierownicy w standardowym mocowaniu czy takim jak mam ja - co ma się połamać, to się połamie. Ja jestem zdania, że lepiej się nie wywalać Fotki spoko, mogę zrobić. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chopmaz Napisano 23 Listopada Udostępnij Napisano 23 Listopada @cervandes Zamówiłem tego Ray 2600. Jak dostanę to potestuję. Oślepia innych użytkowników drogi? Czytałem dobre recenzje na temat lampki. Jakiego tryb używasz w mieście? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 24 Listopada Udostępnij Napisano 24 Listopada @chopmaz - najsłabszego, po prostu. Dopiero jak wyjadę w opuszczone, ciemne miejsca wtedy używam nadal najsłabszego, ale długich, czyli lecę na dwie najsłabsze diody. Pełen palnik odpalam jak gnam gdzieś bardzo szybko i potrzebuję widzieć znacznie więcej. Dodam jeszcze, że mi się w Magicshinach sterowanie podoba bardzo, ale mocowanie pilota jest takie sobie/złe. Wraz z GUBem 609 przychodzi taki plastik do zamocowania latarki. Podpiłowałem go tu i tam a następnie przykleiłem do pilocika od lampki. O wiele lepiej mi się to sprawdza niż ten fabryczny rzepik którego zakładanie nie jest wcale takie proste. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chopmaz Napisano 24 Listopada Udostępnij Napisano 24 Listopada Chyba dokupię tego GUBa Dzięki za patent! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano Niedziela o 09:44 Udostępnij Napisano Niedziela o 09:44 W dniu 22.11.2024 o 14:51, HSM napisał: Mnie natomiast irytuje, że nie ma na rynku lampek w wersji, którą sobie wydumałem - tzn. akumulatorowa, ale z akumulatorem jako oddzielną, wymienną jednostką, do której podłącza się zarówno oświetlenie na przód jak i na tył. To zbuduj sobie. Najprostsze rozwiązanie, to lampki na dynamo i koszyk z ogniwami (2 w szeregu). Oczywiście nie będzie tutaj wskaźnika zużycia baterii, nie będzie prostego ładowania podpinając przez usb, ale możesz uzyskać to co chcesz. Wersja z długimi jak na razie droga. Bardziej skomplikowane, to lampki do elektryków. Tutaj można dostać taniej przednie z długimi, ale trzeba pewnie kombinować z dodatkowym wyłącznikiem. Dodatkowo działają na wyższych napięciach, więc trzeba połączyć 4 ogniwa. Pewnie można by jeszcze kombinować z podpięciem jakiegoś solidniejszego powerbanka z kilkoma wyjściami. Oczywiście jeżeli lampki pozwalają na jednoczesne świecenie i ładowanie. Pewnie też straci się wodoodporność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano Niedziela o 09:48 Udostępnij Napisano Niedziela o 09:48 Ostatecznie można podmienić lampkę, jeśli ładowanie w trakcie świecenia nie wchodzi w grę. Czasami tak robię - jak aku w lampce klęka, to wymieniam lampkę i jadę dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HSM Napisano Poniedziałek o 08:19 Udostępnij Napisano Poniedziałek o 08:19 (edytowane) @zekker jesteś pewien tego rozwiązania - nie żebym chciał coś klecić sam, bo od druciarstwa wolę jednak przemyślane rozwiązania gotowe - ale muszę zauważyć, że lampki pod dynamo są chyba zmiennoprądowe (AC)... Jak już bawić się z budowę własnego układu centralna bateria plus podpięte do nie oświetlenie przodu i tyłu, to bym raczej szedł w komponenty do e-bike'ów. Tam oświetlenie jest stałoprądowe (DC) i tylko trzeba pomyśleć nad jakimś sensownym powerbankiem z wyjściem 6V albo lepiej 12V - w zależności, jaką lampkę chcemy podpiąć i ile światła oczekujemy - gotowym lub rzeźbionym. No i w dzisiejszych czasach lampki do e-bike'ów mają jeszcze jedną istotną przewagę. Jest ich zdecydowanie więcej, oferta jest bogatsza, można przebierać, a dostępne rozwiązania odstawiają ten pod dynamo na kilka długości... Nawet najbardziej wypasione lampki pod dynamo nie mogą sprostać zarówno pod względem ilości światła (nawet w stosunku do średniej półki e-bike'owej) - w końcu ile da się wyżyłować z tych 3-4 W mocy - ale też pod względem funkcjonalności. Nawet nie wiem, czy są jakieś lampki pod dynamo z sensownymi światłami drogowymi... Edytowane Poniedziałek o 08:19 przez HSM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 23 godziny temu Udostępnij Napisano 23 godziny temu Większość jest DC, a przynajmniej przyjmie taki prąd. No i AC to ja bym określił jako prąd przemienny, a nie zmienny Oczywiście mogą trafić się wyjątki i w mieszczuchu mam taką (B&M Luxos), więc trzeba na to zwrócić uwagę. Odnośnie jakości, to temat rzeka. Owszem te do elektryków mają o wiele większe moce, tylko czy to jest przydatne i potrzebne? Są granice i w pewnym momencie tego światła będzie po prostu za dużo. Jak się postarać, to z 2,4W można wycisnąć około 500-600lm. Większość konstrukcji jest z odcięciem, więc można to spokojnie przełożyć na odpowiednik 800-1000lm z rozkładu "latarkowego" padającego na drogę. Nie rozglądałem się zbyt szeroko, B&M ma obecnie model z długimi i podają parametry takie same jak dla swojej topowej wersji do elektryków, czyli 300lux krótkich i 250lux długich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HSM Napisano 22 godziny temu Udostępnij Napisano 22 godziny temu @zekker zaciekawiłeś mnie tą koncepcją użycia lampek pod dynamo ze źródłem prądu stałego (DC). Do tej pory byłem przekonany, że to się nie da... Takie krótkie wycinki z kilku instrukcji lampek pod dynamo serii IQ od B&M: Cytat Preconditon: Alternating current (dynamo operation) NOTICE Please contact your bicycle specialist if you require special e-bike headlights for DC voltage from 6 to 42 V. Cytat Requirement: 6 V AC / 3 W (hub dynamo operation) Cytat The headlight can only be powered by a dynamo (AC). Connection to a DC power source (battery) is not possible. If you require a special ebike headlight for DC voltages from 6 to 42 V, please contact your specialized dealer. albo uwagi od SONa: Cytat May I use an Edelux II on a battery? Edelux II for hub dynamo is not suitable for DC current. There are two versions for DC current, though (6 to 8 Volts and 6 to 75 Volts). Those must not be powered by AC current on a hub dynamo. Supernova także w swoich instrukcjach podaje wyraźnie: I Cytat nput voltage 6 V / 3 W Dynamo (AC) Wygląda więc na to, że te akurat lampki, na których - jeśli bym się zdecydował na większe wydatki oświetleniowe - by mi zależało (wykonanie, jasność, odcięcie i wyprofilowanie wiązki, dodatki funkcjonalne), są jednak tylko AC. Rzeczywiście, jak spojrzy się w na przykład w instrukcje tańszych (i mniej pociągających) lampek takiego B&M, to coś tam wspominają jednak o podłączeniu DC: Cytat The headlamp is intended for powering with dynamos (AC voltage) only. When powered by DC voltage, the polarity of the connection has to be reversed: mass connected to +, current connected to — W każdym razie człowiek uzupełnia wiedzę cały czas 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.