Skocz do zawartości

[Lampka] Co kupisz jak masz 50 a co jeśli masz 150zł


PoleK

Rekomendowane odpowiedzi

Prox Avior II - ktoś używa? Szukam czegoś o podobnych parametrach i zastanawiam się jak spisuje się ona przy użytkowaniu w mżawce, deszczu czy śniegu. Do wydania mam +- 300zł. Największym minusem Aviora jest dla mnie aku z kablem - często zostawiam rower na krótsze bądź dłuższe chwile na dworze w różnych miejscach i każdorazowe odpinanie całości aby mi tego nie ukradli jest delikatnie mówiąc upierdliwe. Wszelkiego rodzaju latarki pokroju Convoya odpadają. Dzięki za każdą poradę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://lampkinarower.pl/lampy-rowerowe-solarstorm/8-solarstorm-x2-oryginal.html

Natomiast faktycznie to odpinanie aku jest kłopotliwe. Jednak z drugie strony chyba nie kusi on złodzieja tak jak lampka, licznik czy nawigacja? :)

Trzeba uważać, bo na Allegro jest pełno lampek które mają bardzo dużo lumenów, a jak poczytamy recenzje to okazuje sie że w praktyce wygląda to nieco inaczej

https://allegro.pl/oferta/lampa-rowerowa-nx3-1600lm-5200mah-powerbank-e029-10479970106

No i te tanie lampki nie świecą takim białym światłem jak np. Convoy czy Solar Storm (oryginał). Natomiast np. Gaciron generujący 1800 lm kosztuje prawie 500 zł. Tak więc ja bym się jednak zastanowił nad Convoy. Tu przykładowa oferta https://allegro.pl/oferta/bocialarka-convoy-s21b-1800lm-wymienne-optyki-9892467473

Niestety za jakośc trzeba zapłacić :) Lampka to nie olej do łańcucha, który da sie zastąpić silnikowym czy rzepakowym :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam problemu z tym aby zapłacić więcej za dobrą rzecz, właściwie to nie stać mnie aby tanio kupować ale ustawiłem sobie budżet na poziomie 300zł i tego będę się trzymał ;)

Używałem dość długo lampki od proxa, nie wiem czy to poprzednik Aviora czy nie ale również na taki aku odpinany i byłem bardzo zadowolony choć odpinanie całości mocno mnie irytowało i dlatego wolałbym teraz coś z zasilaniem wewnątrz lampki. Jeśli chodzi o Convoya to za dużo dla mnie z nim zabawy, zmienianie optyki itp., nie chcę tego. Zależy mi na szerokim strumieniu światła, bardzo nie lubię oślepiania innych i punktowego światła z latarki. Lampka głównie będzie służyć do dojazdów do pracy i zależy mi na moim bezpieczeństwie, po lasach nie jeżdżę nocą a jeśli już się zdarza to nie jest to żaden wyścig tylko czysta turystyka. 

Na tę chwilę najbliżej mi do PROX KASTOR -X 1800lm.

Edytowane przez rmk83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było już o niej. https://www.forumrowerowe.org/topic/120938-lampka-co-kupisz-jak-masz-50-a-co-jeśli-masz-150zł/?&page=157

 

W opisie super, https://aljot.pl/pl/p/LAMPA-PRZOD-PROX-KASTOR-X-1800Lm%2C-6400mAh%2C-USB-C/6184

A tak w ogóle: czy przy dojazdach do pracy jest potrzebna jakaś lampka o gigantycznej ilości lumenów?

Co do optyki w bocialarce: przecież można zamówić z wybraną najkorzystniejszą dla siebie. Wg mnie taka byłaby najlepsza. Pamiętac o ustawieniu lampki aby nie oślepiać innych i bedzie OK

image.png.e2aa3851fb12143fd3d3037ea3f8c97e.png

Edytowane przez Thomlodz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ze swojej strony mogę polecić Kingseven L3-100/Rockbros R3-1000. Wg mnie to te same lampki, mam obie. Na trybie najniższym trybie, wg producenta ok 350 lm wytrzymuje jakieś 10 godzin i da się w mojej ocenie swobodnie jeździć na ścieżce rowerowej, drodze leśnej czy polnej. Dobry rozkład światła, ma jakieś tam odcięcie. Czas pokaże jak z żywotnością ogniwa.

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę ma odcięcie ? Bo z tego co widzę na zdjęciu: https://pl.aliexpress.com/item/4000517701137.html to oświetla korony drzew. Nie chciałbym jechać z naprzeciwka jak ktoś coś takiego odpali nawet na niepełnej mocy. Przecież za około 200 zł są lampki które mają realnie działające odcięcie więc po co kupować takie wynalazki ?

PS. Szkoda że na wszystkich zdjęciach i w większości testów jest widok światła tylko od strony użytkownika. Może gdyby pokazywali jak to widzą inni mniej osób wpadałoby na pomysł żeby coś takiego kupować. Ale nic straconego. Proponuję przejść się do sklepu i samemu sobie zaświecić po oczach.

Edytowane przez chrismel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz stań z aparatem naprzeciwko przy dokładnie takim samym ustawieniu lampki i wtedy zrób zdjęcia. Można będzie ocenić jak ktoś z naprzeciwka to widzi. Widok od strony "kierowcy" nie pozwala ocenić na ile odcięcie jest skuteczne. Możesz też poprosić kolegę żeby stanął naprzeciwko i będzie Ci mówił jak bardzo musisz opuścić lampkę żeby go nie oślepiało. Wtedy zrób zdjęcie na którym można będzie ocenić realny zasięg i rozkład światła. Natomiast masz całkowitą rację że jak lampkę źle się ustawi to nawet StVZO nie pomoże. Tak na marginesie - StVZO to nie tylko nie oślepianie. Norma określa także m.in. minimalną jasność lampki. To drugie też jest ważne bo jedni walą po oczach tysiącami lumenów za to inny jeżdżą z lampkami typu pchełka na baterię pastylkową (najczęściej rozładowaną) i w ogóle ich nie widać. No ale przecież "oświetlenie" mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób to bardziej dla siebie. Ja byłem mocno zdziwiony jak duże są różnice dla użytkownika z naprzeciwka kiedy używamy lampki z odcięciem w różnych jego wersjach a kiedy tego odcięcia nie ma wcale. Dla przykładu. Jeżdżę teraz w układzie Spanninga Axendo 60 USB + Bontrager ION 100R. Spanninga ustawiona na max czyli 60 lux dla użytkownika z naprzeciwka świeci tak samo jak Bontrager ustawiony na 50 lumenów. Tyle że oświetla ona drogę w tym trybie na około 50 metrów podczas gdy Bontrager ledwie na kilka i to słabo. Ustawiony na 100 lumenów zaczyna już oślepiać, jego zasięg to nadal poniżej 10 metrów a jasność dalej marna. W przypadku lampki z lustrem takiej jak Ixon Space ta różnica jest jeszcze większa. 100 luxów tej lampki jest odbierane z naprzeciwka podobnie jak 50 lumenów z Bontragera.

Dlatego pierwszą rzeczą jako powinniśmy zrobić przy zakupie nowej lampki nie jest jej włączenie i patrzenie jak świeci tylko położenie na ladzie w sklepie, odejście na kilka metrów i spojrzenie jak to widzą inni. Od tego też powinny zaczynać się wszystkie testy a nie od widoku ze strony rowerzysty i zachwytu nad ilością lumenów. Jak ktoś uważa że jest inaczej niech włączy na stałe długie światła w samochodzie wraz z przeciwmgielnymi - przecież będzie wtedy widział lepiej.

Edytowane przez chrismel
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację. Najważniejsze jest ustawić tak, by nikomu innemu nie utrudniać życia, tylko że właśnie zdecydowana większość typowego randoma ma jupitery ustawione ku górze i nie ważne czy tutaj mają odcięcie czy go nie mają. Możesz oczywiście uprzejmie zwracać uwagę, pomóc nawet, ale zdecydowana większość ma to w 4 literach, albo nawet nie wiedzą że mają źle ustawione. 

Sam jeżdżę na knogu pvr road, nie ma odcięcia, zamontowana pod kierownicą i nikomu nie utrudniam życia. Nie potrzebuje miliona lumenów na dobrze oświetlonej ulicy, tutaj nawet wystarczy najsłabszy tryb i odpowiedni kąt. Zastanawiałem się nad jakąś z odcięciem, ale raz nie tylko jeżdżę po drodze, a dwa najzwyklej w świecie nie podobają mi się te lampki, bo każda jaką widziałem to dość wielka krowa, całkowicie nie psująca do baranka. Jestem estetą i kokpit chce mieć maksymalnie czysty :) . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jak świecą lampki z odcięciem widać na przykładzie serii GVolt (klik)

Chyba najładniejsza i "najzgrabniejsza" lampka jaką do tej pory widziałem, to Cateye Sync Core : klik
Bajer to możliwość synchronizacji lampek z serii Sync (Core, Kinetic, Wearable).
Świecenie w tym przypadku to inna kwestia (mam wrażenie, że na firmowej stronie zdjęcia są przesadzone - w sensie, że są zbyt jasne, a wydaje mi się, że bliższe prawdy mogą być tu : klik, choć z kolei te odległości na pierwszy rzut oka mi się nie zgadzają z roślinnością, ale może to subtropiki :icon_wink:)...

PS
Ogólnie z lampkami mam pewien problem, bo niby do lasu mam wystarczająco dużo światła (Lezyne 1300 XXL - żeby było śmieszniej, to jakoś rzadziej jeżdżę po ciemku odkąd ją posiadam :teehee:, poza tym całkiem przyzwoitego Rometa JY-7067 i bliźniaczego, ale tańszego Vellberga Grix), ale myśli o czymś z odcięciem wracają, tyle że trzeba by wtedy raczej unikać lasu/zmienić/dokupić kolejny rower (może niesłuszne obawy ?), albo się przełączać z jednej na drugą (to akurat nie problem, bo w starszym rowerze asekuracyjnie jeździłem z dwiema - jak jedna padnie, to zostanie druga, co nie miało miejsca, ale przezorny zawsze ubezpieczony ;)).
Do latarek kompletnie mnie nie ciągnie (oprócz Convoy'a jest jeszcze np. Lumintop B01 - podobno z odcięciem, choć nie wygląda to jak w Cateye...), a oprócz wymienionych myślałem jeszcze o Merida Pro (HL-MD084)...
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Thomlodz napisał:

Było już o niej. https://www.forumrowerowe.org/topic/120938-lampka-co-kupisz-jak-masz-50-a-co-jeśli-masz-150zł/?&page=157

 

W opisie super, https://aljot.pl/pl/p/LAMPA-PRZOD-PROX-KASTOR-X-1800Lm%2C-6400mAh%2C-USB-C/6184

A tak w ogóle: czy przy dojazdach do pracy jest potrzebna jakaś lampka o gigantycznej ilości lumenów?

Co do optyki w bocialarce: przecież można zamówić z wybraną najkorzystniejszą dla siebie. Wg mnie taka byłaby najlepsza. Pamiętac o ustawieniu lampki aby nie oślepiać innych i bedzie OK

image.png.e2aa3851fb12143fd3d3037ea3f8c97e.png

Nie potrzeba mi gigantycznej ilości lumenów ale odpowiadając na Twoje pytanie to tak, im więcej lumenów tym szersze zastosowanie danej lampki, również przy dojazdach do pracy. Czy to, że ktoś nie jeździ przez las jest równoznaczne z tym, że ma dobrze oświetlone drogi przez cały czas tego dojazdu? Myślałem, że oczywista oczywistość nie musi być opisywana.

Bocialarka dla mnie odpada definitywnie i nie chcę dalej tego rozwijać.

23 godziny temu, chrismel napisał:

Jak chcesz używać lampki na drogach publicznych a nie w lesie to kup z odcięciem żeby nie oślepiać innych. Co Ci po tych tysiącach lumenów jak nie będziesz mógł ich użyć.

Po raz kolejny napiszę, że drogi publiczne to nie tylko las. Oślepiać nikogo nie zamierzam i wyraźnie zaznaczyłem to w swoim poście powyżej. 

Do wspomnianego przeze mnie PROX KASTOR -X 1800lm dorzucam Fenix BC25R oraz Lezyne Pro 800XL. Dobry kierunek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Co do lampek to ja rok temu kupiłem Gaciron V9SP-1260 za lekko ponad 200 zł od oficjalnego sklepu z AliExpress. Lampka działała do wczoraj, była używana sporadycznie i nagle całkowicie padła, na nic nie reaguje. Macie może jakiegoś specjalistę do polecania który mógłby naprawić urządzenie?

O gwarancji ani widu ani słychu, a zasugerowałem się opiniami od innych użytkowników. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opis tej drugiej skopiowany stąd http://esperanza.pl/esperanza-profesjonalna-lampka-rowerowa-led-na-przod-hercules-pro-8300-lx,386,2069.html

Taka fajna stronka https://ardant.pl/blog/lux-co-to-jest-natezenie-swiatla/

Dziwnym trafem podano przykład "mając źródło światła o mocy 800 lumenów, jeśli wszystkie te lumeny zostaną rozłożone na powierzchni 1 metra kwadratowego, uzyskamy natężenie oświetlenia o wartości 800 luxów". :) Tabela niżej podaje, że takie natężenie oświetlenia mamy w słoneczny dzień :) Niestety to jest plaga, ze opisy techniczne tworzą osoby bez właściwego wykształcenia i wiedzy . I znowu nie podano koloru świecenia, ale podejrzewam że różni się od bieli lampek renomowanych producentów. Szkoda, bo Esperanza to polska marka, a Merida - tajwańska. Czlowiek chciałby wspierac polskie firmy, jednak takie coś zwyczajnie potrafi odrzucać

Edytowane przez Thomlodz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Thomlodz napisał:

Chciałem tylko pomóc Koledze :)

Pomogłeś, choćby samo to, że Ci się chciało odpisać to już coś :) Zapomniałem napisać, że okazja czyni złodzieja a mój były prox na aku był tego świetnym przykładem, zniknął i już do mnie nie wrócił spod lidla ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, rmk83 napisał:

Do wspomnianego przeze mnie PROX KASTOR -X 1800lm dorzucam Fenix BC25R oraz Lezyne Pro 800XL. Dobry kierunek?

Zapomnij o g***nie Prox Kastor. Mam to "cudo". Nie ma w nim żadnego odcięcia, nie ma żadnych "świateł mijania" jak reklamują. I na jednym i na drugim trybie napierdziela tak, że korony 20m drzew oświetla. Nadaje się jedynie na odludzia, gdzie jak to odpalisz to nikomu nie będziesz wypalał oczu. 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rmk83 napisał:

Pomogłeś, choćby samo to, że Ci się chciało odpisać to już coś :) Zapomniałem napisać, że okazja czyni złodzieja a mój były prox na aku był tego świetnym przykładem, zniknął i już do mnie nie wrócił spod lidla ;)

Ja bym do marketu nie pojechał dobrym rowerem z dodatkami. Na takie okazje lepiej miec jakis tani, ktorego raczej nie ukradną :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...