Mod Team KrissDeValnor Napisano 30 Września 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Września 2022 Jeszcze a propos mocy : są sytuacje, kiedy naprawdę duża moc się przydaje, i to wcale nie w nocy Według mnie nawet w ciągu dnia warto świecić czymś co widać, a nie jakąś "pstynką" - pewnie po to są te stroboskopy (których osobiście nie uznaję, bo to już jakieś dyskotekowe przegięcie)... Przykładowo : dzisiaj przed 18 -tą wjechałem na ścieżkę na skraju lasu, i odpaliłem Lezyne 1300 na pełnej mocy, bo w gasnącym świetle dnia, słabsze tryby były po prostu za słabe do doświetlenia dość wąskiego singla - co ciekawe, kiedy wjechałem kawałek dalej na pożarówkę biegnącą w głąb lasu, to mogłem całkowicie wyłączyć Lezyne, i zostawić tylko migającą na najsłabszym trybie lampkę Romet JY7067 (max to 400 lm) Drugim dziwnym miejscem, w którym nawet Lezyne odpalona na maksa w dzień nie wydaje się mocna, jest kilkudziesięcio metrowej długości tunel, który nie jest całkowicie ciemny przez swoją niemałą szerokość i światło wpadające z obu krańców - myślę, że tam by się nawet 2000 lm za bardzo nie rzucało w oczy, przynajmniej z perspektywy posiadacza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bastard83 Napisano 2 Października 2022 Udostępnij Napisano 2 Października 2022 (edytowane) Test za mną. Od razu powiem, jeżeli chodzi o doznania optycznie to wygrał KINGSEVEN. Wiem że testery pojemności nie są idealne ale dają jakiś pogląd. KINGSEVEN L3-1000 wg mnie dobry rozkład światła, szeroko świeci, całkiem dobre odcięcie, nienormowane ale wg mnie jest światło barwy białej, przyjemne, nie jest zimne, nieco cieplejsze od Ghosta na najniższym trybie 300 lm da się normalnie jechać (wg mnie oczywiście), 15-20 km/h instrukcja w języku polskim, na minus mocowanie, mogłoby być pewniejsze, nie można ładować i używać jednocześnie, jak dla mnie duży minus wg danych producenta ma wytrzymać w trybie stałym 1000 lm - 3 godz., 500 lm - 4 godz 30 min, 300 lm - 12 godz. zasila je ogniwo 21700 o pojemności 4800 mAh ( mam nadzieję że da się je wymienić w razie W) mocno się nagrzewa w temperaturze pokojowej w najmocniejszym trybie ok 40 C, ale da się dłużej utrzymać samorobny powerbank, tzn 4 ogniwa 18650 ładuje się z lampki a nie ładuje lampki lampka po prawie 3 godzinach przeszła płynnie na najniższy tryb, przycisk zapala się na czerwono, wyłączyła się po ok 3 godz 45 min tester pojemności Kaweisi pokazał że lampka naładowała się do 3800 mAh w ciągu 3 godz 20 min, prąd dochodził do 2 A Specter Ghost650 dobry rozkład światłą dzięki kolimatorom, nie świeci punktowo, barwa biała światła, nieco chłodniejsza od KINGSEVEN 5 trybów pracy: 100%, 70%, 50%, tryb migający, SOS pierwszy tryb jest dość słaby, dwa silniejsze są ok słabszy od KINGSEVEN dobry, a na pewno lepszy uchwyt niż KINGSEVEN ładuje podczas używania (a właściwie po podłączeniu powerbanku podczas używania, powerbank wskazuje ładowanie, nie wiem czy wówczas zasila lampkę z powerbanku, czy ładuje ogniwa i nie mam jak tego sprawdzić) zasilają ją 2 ogniwa 18650 o łącznej pojemności 4400 mAh ( mam nadzieję że da się je wymienić w razie W) mocno się nagrzewa w temperaturze pokojowej w najmocniejszym trybie ok 45 C, nie da się dłużej utrzymać po 3 godzinach dioda zaczyna mrugać na czerwono, światło słabe ale jest nie wiem czy da się tak jechać, po 5 nadal świeci ale jak świeczka. Jako że nie wiem czy ma zabezpieczenie przeciw zbyt głębokiemu rozładowaniu wyłączyłem ją tester pojemności Kaweisi pokazał że lampka naładowała się do 4500 mAh w ciągu 5 godz 30 min, maksymalny prąd to 1 A. Edytowane 2 Października 2022 przez bastard83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp3playerfan Napisano 3 Października 2022 Udostępnij Napisano 3 Października 2022 W dniu 6.09.2022 o 22:16, sky87 napisał: Ja mam najtańszy - najlepszy i niezniszczalny https://allegro.pl/oferta/uchwyt-latarki-lampki-rowerowej-czarny-uniwersalny-10758842225 Tylko montujesz odwrotnie. Wyjmujesz śrubę i w to miejsce wkładasz lampkę, zaciskasz trytytką i zakładasz na kierownicę. Może być od góry, może być od dołu. Nie obraca się, na mega wertepach nie odpada. Tylko musi być przy samym mostu aby świeciła na wprost (ze względu na wygięcie kierownicy). Hmm. Ciekawy patent. U mnie żeby się nie gibał ten uchwyt podkleiłem go warstwą kleju na gorąco od strony kierownicy i też się nie rusza. U mnie nie mogę Twojego patentu użyć bo używam różne latarki np S2+, C8 ale patent dobry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sky87 Napisano 4 Października 2022 Udostępnij Napisano 4 Października 2022 (edytowane) Zawsze można na kierownicy zrobić pasek z taśmy izolacyjnej materiałowej, dodatkowe tarcie. W tej cenie po prostu kup kilka i po temacie. Ja mam dwie różne lampki i każda na stałe swój uchwyt Edytowane 4 Października 2022 przez sky87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bastard83 Napisano 10 Października 2022 Udostępnij Napisano 10 Października 2022 Mam do Was pytanie. Jak ustawić lampki, aby możliwie jak najbardziej obiektywnie je ocenić? Jeżeli mamy 3 lampki: jedna świeci punktowo, druga snopem światła z widocznym odcięciem, trzecia rozproszonym światłem, bez widocznego punktu. W zależności jak je ustawimy, będą świecić dalej lub bliżej. Macie na to jakieś sposoby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 10 Października 2022 Udostępnij Napisano 10 Października 2022 Ale fajne! https://www.centrumrowerowe.pl/porownywarka-oswietlenia/ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roballinho Napisano 19 Października 2022 Udostępnij Napisano 19 Października 2022 Szukam płaskiej, okrągłej lampki, o maksymalnej średnicy 40 mm. Kolor światła nie ma znaczenia, ale musi mieć trub błyskający. Dobrze, gdyby miala mocowanie do paska, bo docelowo chcę ją przypiąć do obroży. Wiekszość dedykowanych psich lampek słabo świeci, a ja potrzebuję mocnego światla do zastosowań w polu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 19 Października 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Października 2022 Będziesz orał psem po nocy, bo myśliwym chyba nie jesteś (po ciemku pewnie trudniej trafić) ? Może jakaś czołówka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roballinho Napisano 19 Października 2022 Udostępnij Napisano 19 Października 2022 Myśliwym nie jestem, ale pies jest jak najbardziej mysliwski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mandoleran Napisano 19 Października 2022 Udostępnij Napisano 19 Października 2022 Do takich zadań chyba knog+ by się nadał. Magnes mocno w nim trzyma i widoczna też jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 19 Października 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Października 2022 Właśnie przeglądam czołówki, i np. ta ma stroboskop : klik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leon7877 Napisano 20 Października 2022 Udostępnij Napisano 20 Października 2022 Moim zdaniem wszystko zależy od tego, gdzie się jeździ. Jeżeli głównie po oświetlonych drogach rowerowych, to wystarczy jedynie sygnalizacja. Jeśli tam, gdzie jest ciemno, wymagane jest oświetlenie drogi przed sobą. Ja osobiście mam zawsze sygnalizację po zmroku, z tyłu migające czerwone, a z przodu białe nie migające - miganie z przodu mnie drażni. Przednia lampka jakiś mini model ładowany z usb, bateria wystarcza w sumie pewnie na 10 godzin migania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roballinho Napisano 21 Października 2022 Udostępnij Napisano 21 Października 2022 Stroboskop ma zbyt dużą częstotliwość. Jeszcze pies mi epilepsji dostanie Z ciekawości przypiąłem mu do obroży, lampkę, która od wieków u mnie zalega i teraz widzę, że dla psa taka konstrukcja się nie nadaje. Ma zbyt mały kąt świecenia i raz jest widoczna, raz nie. Wszystko zależy od tego, jak się na psie ułoży. Tak więc szukam czegoś szerokokątnego. Mocą też nie grzeszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 21 Października 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Października 2022 Mam oświetleniowe pytanko do znawców tematu, cenowo trochę poza tematem, ale na pewno ktoś testował. Czy taki Convoy będzie dobrze się sprawdzał? Czy lepiej wziąć wersję nieco tańszą 1520 lm zamiast 1800 lm? Czy tryb rowerowy 7%/45%/100% będzie dobrze się sprawdzał na codzień? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 21 Października 2022 Udostępnij Napisano 21 Października 2022 (edytowane) Po pierwsze sterownik jest programowalny więc tryby możesz sobie poustawiać jak chcesz i w którym banku chcesz. W tabelce masz rozpiskę który z pośród 16 trybów jakiej odpowiada mocy. Czy wybrać 1500 czy 1800, pewnie zależy jak jeździsz. Jak szosa, to kolimator dający węższy snop światła ale dłuższy bo większe prędkości, a lepiej auta z naprzeciwka nie oślepiać. Jak mtb to kolimator o kacie dającym snop swiatla szerzej a krócej, bo po co zwierzakom przeszkadzać i świecić po krzakach skoro i tak jeździ się stosunkowo wolniej. Lepiej mieć mocniej doświetlone boki, że względu na częste zmiany kierunku i wjazdy w boczne ścieżki. Kolejny aspekt to czy masz w domu jakieś ogniwa 1860 czy 21700, bo to wątek ekonomiczny. Wiadomo że ogniwa trzeba mieć przynajmniej dwa na podmiankę. Ta słabsza latarka jest na 1860 ta mocniejszą na 21700 Ja mam 1500 od Bociana i jeżdżę na około 60 % szosa w okularach fotochromatycznych brazowych. Przy prędkości do 40 km/h chyba nie czuje potrzeby więcej widzieć. Mocniej nie widzę potrzeby . W Las jej nie zabierałem, nie złożyło się. Może tam potrzeba więcej, nie wiem. Z drugiej strony zawsze można założyć okulary bezbarwne. Edytowane 21 Października 2022 przez PawelW84 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 22 Października 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Października 2022 Generalnie rozumiem, że wybór dobry. Odnośnie ekonomii to nie ma znaczenia bo żadnych pasujących ogniw nie posiadam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 22 Października 2022 Udostępnij Napisano 22 Października 2022 Ja jestem po dwóch Convoyach w topowej specyfikacji. Jeździły ze mną przez chyba 4 lata. No i już mnie tak irytowało to ciągłe rozkręcanie do ładowania co każdą jazdę, tak mnie zmienianie trybów w czasie jazdy irytowało, że... poszedłem w dedykowaną lampkę rowerową. Moim zdaniem to błąd jeździć na topowych latarkach, skoro za takie pieniądze możesz kupić o wiele wygodniejsze dedykowane rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 22 Października 2022 Udostępnij Napisano 22 Października 2022 Nie wiem co napisać. Ogniwa 1860 są swietne i tanie, a ich przełożenie to kilka sekund. Chociaż jeszcze nigdy mi się nie przytrafiło żebym musiał robić to w trakcie wypadu. Może dlatego że nie używam tej latarki na 100 % a coś w okolicach 50, wtedy daje jakieś 800lm i działa minimum 2h. https://allegro.pl/oferta/bocialarka-convoy-s2-1520lm-luxeon-v-5000k-refop-8426260868 Samoczynnej zmiany trybu w czasie jazdy też nie doświadczyłem, chociaż jest to jedna z funkcji zabezpieczającej driver przed przegrzaniem. Sam obniża moc a po obniżeniu temp sam podwyższa do zadanej. W przypadku ogarnięcia convoy w wersji z kolimatorem rowerowym i doposażenia jej ewentualnie w daszek oraz jakiś fajny uchwyt na kiere nie widzę w niej żadnych minusów względem latarek rowerowych po kilkaset złotych na bebechach jak w latarce za kilkanaście zł. z alli. Może jedyny ich plus to praca na power banku, tego convoy nie ma ale jest to do ogarnięcia poprzez podłączenie pakietów, na forum światełka.pl ktoś Ci to może wykonać. Chociaż wtedy lepiej iść w reflektor. Dla mnie niewątpliwa zaleta jest kompaktowosc convoya, programowalnosc, ogniwa 1860 i nadmiar dostępnej mocy w razie w. Jest to też dość uniwersalne rozwiązanie bo jak by nie patrzeć można jej używać też jak zwykłej latarki. @bogus Jak nie masz żadnych ogniw to popatrz na to https://allegro.pl/oferta/bocialarka-convoy-s21b-1800lm-wymienne-optyki-9892467473 Ma wymienna optykę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 22 Października 2022 Udostępnij Napisano 22 Października 2022 Ja nie piszę o samoczynnym zmienianiu trybów, tylko o tym jak się chce zmienić samemu. To jest średnio wygodne. Rozkręcanie latarek, dodatkowa ładowarka, cała procedura była nudna i męcząca. Gacirona kupiłem i ani myślę wracać do wożenia convoi na kierownicy. Różnicę określiłbym jak między telefonem a Garminem. I jedno i drugie działa. Jest grono ludzi, które stuka się w czoło i pyta 'po co garmin jak masz telefon?'. No tu tu jest moim zdaniem podobnie, Uniwersalność latarki to wcale nie jest zaleta na rowerze... Jeszcze o daszkach wspominasz. Albo będą delikatne i się będą niszczyły - trzeba je samemu robić, dorabiać. Albo trzeba szukać dedykowanego, ustawiać to wszystko równo, żeby świeciło gdzie ma świecić. Nie, to nie dla mnie i jeszcze raz odradzam. Dedykowana lampka. Ładowanie kabelkiem, wygodne sterowanie i montaż bez kombinowania. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 22 Października 2022 Udostępnij Napisano 22 Października 2022 (edytowane) Rozkręcanie latarek, dodatkowa ładowarka, cała procedura była nudna i męcząca. No bez przesady. Rozkręcenie latarki i wyjęcie ogniwa, a potem ponowne włożenie i zakręcenie zajmuje mi ze stoperem w sumie 8 s. Znam wiele bardziej męczących i nudnych procedur. Możliwość zabrania w trasę (np. w górach, gdy mogę gdzieś zostać dłużej na szlaku, zgubić drogę, napotkać trudne warunki zmniejszające znacznie zakładaną prędkość średnią) dodatkowych ogniw i szybkiej wymiany jest nieoceniona. Mam w sumie trzy ogniwa, zawsze dwa naładowane. Jak wychodzę w nocy na rower wkładam w latarkę jedno z tych naładowanych (dla pewności sprawdzam napięcie multimetrem), a to z latarki wrzucam do ładowarki. Głównie używam trybu 50 %. Zanim się całkiem ściemni, czasem też tego najsłabszego. Najmocniejszego praktycznie nie używam. Zbyt mocno oślepia na drodze, no i za szybko wyciąga energię z akumulatora. W zimie, na śniegu, powoduje nawet samooślepienie. Jedyne czego mi brakuje to możliwość szybkiego przełączenia pomiędzy najsłabszym i pośrednim trybem. Normalnie i tak mam ustawiony ten zestaw trybów bez strobo i s.o.s, a mógłby być jeszcze taki tylko z dwoma: np. 10%, 50%. Latarka już kilka razy mi upadła na beton lub ceramiczne płytki i dalej działa. Dla mnie to świetny, uniwersalny produkt i nie żałuję ani jednej wydanej złotówki. Tylko ten dołączony w zestawie uchwyt (taki z wsuwanym łożem) to było badziewie i stosuję inny. Edytowane 22 Października 2022 przez marvelo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 22 Października 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Października 2022 @cervandes w takim razie możesz polecić coś od siebie? Mówię tu o dedykowanych rowerowych lampkach. @PawelW84 u mnie jak policzyłem cały zestaw, czyli latarka, uchwyt, dwa ogniwa i ładowarka to wychodzi dobrze ponad 300 zł, więc tanio nie jest 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 22 Października 2022 Udostępnij Napisano 22 Października 2022 Oczywiście że mogę. Polecam Gacirona V9D + adapter Gub 609 + łącznik Gaciron (gaciron gopro mount). Montujesz wtedy adapter GUB do śrub mostka, masz lampkę centralnie, tuż nad kokpitem. Bardzo pewny, ale minimalistyczny uchwyt. I co bardzo mnie osobiście cieszy - centralny. Nie lubię lamp ustawionych asymetrycznie. Zresztą - modeli i rozwiązań mocowania gacirona masz mnóstwo do wyboru. Moja ulubiona funkcja w tym V9D to pilot na kablu do sterowania mocowany do gripa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 22 Października 2022 Udostępnij Napisano 22 Października 2022 @cervandes Gub 609 jest naprawdę fajny. Też właśnie przykręciłem do swojego Convoy z tym że ja to zrobiłem odwrotnie i latarka poszła pod mostek. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Października 2022 Udostępnij Napisano 24 Października 2022 Na fejsie ktoś polecił Mactronic Scream 3.1. Podobno bardzo dobra i trwała, tylko uchwyt taki sobie. Z ciekawości poszukałem w necie Strona producenta: https://mactronic.pl/pl/lampa-rowerowa-przednia-scream-31-1000-lm Testy: https://team29er.pl/testy/osprzet/3201-oswieceni-krzykiem-test-mactronic-scream https://bikeground.pl/sprzet/artykul/test-lamp-rowerowych-mactronic-scream-3-1-oraz-3-2/ Jednak brakuje mi jednej, za to bardzo istotnej informacji (chyba ze cos przeoczyłem). Kolor świecenia diody. Ta lampka przypomina słynną Convoy, jednak przy nich sprzedawcy podają temperature barwową (odcień : zimny, ciepły lub neutralny). Dioda Cree™ XP-L wystepuje w 3 wersjach. Jaką zastosowano w Mactronic Scream 3.1??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 24 Października 2022 Udostępnij Napisano 24 Października 2022 Ta lampka nie ma 1000 lumenów tylko około 500. Jeżeli producent podaje realny czas pracy na poziomie 2h50m a akumulator ma pojemność 3400 mAh to właśnie tyle wychodzi z prostych matematycznych wyliczeń. Dla przykładu Knog PWR Trail: https://www.knog.com/collections/front-bike-lights/products/pwr-trail-1100-front-bike-light przy jasności 1100 lumenów świeci 1,7 godziny a ma akumulator o pojemności 5000 mAh. Następny przykład - Trek Commuter Pro RT: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/części-rowerowe/akcesoria-do-rowerów/lampki-rowerowe/przednie-światła-rowerowe/trek-commuter-pro-rt-front-bike-light/p/34037/ Przy jasności 1000 lumenów świeci 1,5 godziny a ma akumulator o pojemności 4800 mAh. Natomiast Mactronic najzwyczajniej w świecie oszukuje klientów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.