Skocz do zawartości

[Lampka] Co kupisz jak masz 50 a co jeśli masz 150zł


PoleK

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 5.09.2022 o 20:18, Molekpl napisał:

Wymyślili już jakiś porządny uchwyt na latarki do kierownicy? Ja cały czas używałem takiego, ale połamałem już ich chyba z 10.
Mam awaryjnie te gumeczki ale wg mnie one tylko awaryjnie się nadają do użytku.
1156311478_Beztytuu.png.8531d10441681fd726e8e04719624679.png

Ja mam najtańszy - najlepszy i niezniszczalny

https://allegro.pl/oferta/uchwyt-latarki-lampki-rowerowej-czarny-uniwersalny-10758842225

 

Tylko montujesz odwrotnie. Wyjmujesz śrubę i w to miejsce wkładasz lampkę, zaciskasz trytytką i zakładasz na kierownicę. Może być od góry, może być od dołu. Nie obraca się, na mega wertepach nie odpada. Tylko musi być przy samym mostu aby świeciła na wprost (ze względu na wygięcie kierownicy).

 

IMG_20220906_220147.jpg

IMG_20220906_220122.jpg

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, sky87 napisał:

Tylko montujesz odwrotnie. Wyjmujesz śrubę i w to miejsce wkładasz lampkę, zaciskasz trytytką i zakładasz na kierownicę. Może być od góry, może być od dołu.

A dlaczego tak? Jak się wtedy trzyma na kierownicy? Ja mam normalnie i jest git 🙂.

  

W dniu 5.09.2022 o 20:18, Molekpl napisał:

Wymyślili już jakiś porządny uchwyt na latarki do kierownicy?

Próbowałeś https://pl.aliexpress.com/item/32735169560.html?spm=a2g0o.order_list.0.0.36831c24ShgZjs&gatewayAdapt=glo2pol ? Mam, latarka "siedzi" trochę mocniej niż w tym powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego odwrotnie, że w ten sposób uchwyt nie ucieka na bok i nie obraca się.  Chcąc mieć na środku śrubka jest za krótka.  Poza tym dzięki temu zakładasz w sekundę a jak nie potrzebujesz to całość ściągasz i kierownica nie ma zbędnych szpejów 😉

Trzyma się to bardzo mocno,  ten plastik/guma jest na tyle twarde że siedzi ciasno i po zdjęciu wraca do pierwotnego kształtu.  Ty masz inny bo ala trytytka więc to co innego. Ale pytanie było o chwyt który się nie zepsuje 😉 ostatnio miałem lekką glebę,  lampka się obróciła z uchwytem i nie odpadło nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@chudzinki Jeden guzik. Klikając raz, normalnie - zmieniasz tryb. Nie pamiętam nawet jakie, ale są 4 stopnie. Powiedzmy 10-30-50-100%. Włącza się lampkę poprzez przytrzymanie włącznika, tak samo się ją wyłącza. Jeśli jest włączona a Ty przytrzymasz włącznik dłużej niż do wyłączenia, to lampka na moment gaśnie i zaczyna walić stroboskopem 1800lm zmiennym. Lepsze toto niż klakson, dzwonek, syrena i trąbka razem wzięte.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.11.2018 o 22:51, komandos65 napisał:

Drogowe długie: Dioda xpg cree 5W, mijania dioda xpe cree 3W, dzienne: Dioda led SMD. Razem zastosowano cztery diody cree oraz jedną SMD, żyroskop, akcelerometr i czujnik oświetlenia

Doprawdy nie wiem w jaki sposób widzisz te drogowe w Kross Gyro. Podczas testów jedynie kilka razy się włączyły. Kupiłem tą lampkę, bo zaczarowała mnie funkcja doświetlania zakrętów, ale teraz widzę, że oświetlenie jest niestabilne. Często przełączają się tryby świecenia. A same 2- czy 3- krotne przyciśnięcia guzika niczym nie skutkują - a o tym właśnie napisane w instrukcji. No chyba, że mam wadliwą sztukę 

Edytowane przez baobab159
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 9.09.2022 o 09:52, chudzinki napisał:

A nie testowałeś przypadkiem wersji jednodiodowej 1600lm https://www.gaciron-shop.com/products/v9dp-1600-mountain-speed-bike-light?spm=..index.product_list_1.7&spm_prev=..index.header_1.1 ?

Ciekawy jestem jak wypada porównanie nie biorąc pod uwagę ogniwa... 🤔

Tutaj jest porównanie obu latarek, praktycznie nie widać różnicy. Jak coś posiadam 1600lm na sprzedaż, zapraszam na PW.

 

Edytowane przez mariush19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie po poniższej lampce? Mój Lumintop B01 gdzieś zaginął, w kwietniu.

https://allegro.pl/oferta/lampka-rowerowa-przod-led-1000lm-latarka-4800mah-12064503506

Albo:

https://lampki-rowerowe.pl/lampki-rowerowe-przednie/67-specter-lampka-forte-1200-z-power-bank.html

Edytowane przez bastard83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupujcie tych lampek 1000+ lumenów. Przecież to się nie nadaje do użytku na drodze. Dla przeciętnego użytkownika lampka musi mieć odcięcie żeby można jej było używać komfortowo do oświetlania drogi. Chyba że potrzebujemy lampki sygnalizacyjnej. Tylko wtedy po co 1000 lumenów ? 300 to jest aż nadto do użycia w dzień a w nocy to i 50 wystarczy.

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Może większość jeździ po drogach publicznych, ale część potrzebuje światła głównie w teren - i co, zaproponujesz im 50 lm ? :icon_wink:

Prawda jest taka, że dopóki nie ma wprowadzonych odpowiednich przepisów (patrz norma StVZO u zachodnich sąsiadów), to można podchodzić do tematu jedynie życzeniowo - zresztą obstawiam, że u nas nawet z tą narzuconą normą nie wszyscy by się do niej stosowali...  

Osobiście sam miałem na oku tego typu lampki (jeżdżę głównie w terenie), ale pewne niuanse techniczne mnie zniechęciły (czas świecenia, rodzaj mocowania, niższa klasa wodoodporności, i w niektórych przypadkach świecenie za bardzo pod koło).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne lampki, w GVolt ma ładne odcięcie. SyncCore daje więcej światła ale pewnie też oślepia. Minusem dla mnie w SyncCore jest stopniowanie 500 lm i zaraz 150 lm. GVolt50 50 lx i od razy 10 lx.  Chyba wszystkie mają microUSB, szkoda. I lampki trochę ponad zakładany budżet czyli 150 zł, a muszę kupić dwie lampki.

Poniżej link do ciekawej wizualizacji lampek

https://www.centrumrowerowe.pl/porownywarka-oswietlenia/

 

Na szybko porównałem Cateye AMPP 500 w trybie high i EYEN 750 w trybie BOOST. To prawie to samo, przy czym różnica w cenie to ponad 70 zł na korzyść Cateye.

Edytowane przez bastard83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, KrissDeValnor napisał:

część potrzebuje światła głównie w teren

Wtedy faktycznie lampka bez odcięcia będzie lepsza. Ale ile osób tak naprawdę jeździ w nocy w terenie ? Bardzo nieliczni. Często zapuszczam się do lasu kabackiego w nocy. Na ścieżkach rowerowych po drodze jest mnóstwo rowerzystów. W lesie mogę ich policzyć na palcach jednej ręki.

2 godziny temu, KrissDeValnor napisał:

czas świecenia, rodzaj mocowania, niższa klasa wodoodporności

Używałem przez trochę Fenix-a BC25R. Mocowanie ma jedno z najlepszych na rynku. Teraz używam Spanninga Axendo 60 usb. Do mocowania też nie można się przyczepić. Świeci na 50-70 metrów a więc 2-3 razy dalej niż wszystkie lampki bez odcięcia o wielokrotnie większej mocy. A wodoodporność ma taką ze wielokrotnie przetrwała największe, nawet kilkugodzinne ulewy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inna sprawa, że większość z nas przesadza z tymi lumenami, luksami i zasięgiem. Owszem, jeżeli ktoś jeździ po szosie, w mieście gdzie ruch spory to nie ma opcji bez odcięcia. Ktoś kto spędza godziny w lesie czy na polnych drogach to 500 lm będzie optymalne. Ale do dojazdu, gdy złapie nas zmierzch ok 3-5 km nie potrzeba nie wiadomo jakiej lampki. Najpierw miałem lampkę fabryczną na dwa paluszki AA. Dwa, trzy razy jechałem po ciemku, z dzisiejszego punktu widzenia tragedia ale skoro nie miałem prędzej żadnej styczności z lampkami wydawało się to wystarczające, o dziwo miała jakieś odcięcie. Podobnie lampka z Lidla, na 4 x AA podobnie jak poprzednia emituje trapez i lekko sieci poza tym obszarem. Lampka z Biedronki wyglądająca tak samo jak m. inn. https://lampki-rowerowe.pl/lampki-rowerowe-przednie/39-lampka-rpl-2256-na-usb.html też daję radę. O ile zasięg wystarczający to słabo widać przez pierwsze metry.

Poniżej zdjęcia z piwnicy. ISO100 ustawione manualnie, nie wiem czy nie za mało.

Lampka z Biedronki

Lampka z Biedronki

Lampka z Lidla

lidl.thumb.jpg.53c42187956b0349b75cd72d73c5c15a.jpg

Lampka fabryczna w Kandsie

kands.thumb.jpg.11e67eb3333fad13b5dbc8e8382729fe.jpg

W dwóch pierwszych już jest znośnie. Da się dojechać d jakieś 3-5 km (może uda mi się zrobić jakieś zdjęcia w plenerze). Mimo tego chciałbym mieć coś lepszego aby zwiększyć komfort

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Moim zdaniem lepiej mieć zapas, niż liczyć na to, że jakoś tam będzie - dlatego szedłem w górę z modelami, zafiksowałem się na Lezyne, i w końcu po chyba trzech latach czajenia (szedłem od 450, 800, 1100), kupiłem Marco Drive 1300XXL :icon_cool:   Nikt nikomu nie karze walić od razu pełną mocą - ja mam zazwyczaj ustawiony 3 tryb, rzadko 2 -gi (odpowiednio 450 i 800 lm), a jako drugą wożę Rometa JY7067 (do innego roweru kupiłem bliźniaczą Vellberg Grix - teraz kosztuje niecałe 5 dych).  Paradoks polega na tym, że odkąd mam czym świecić, to nie mam specjalnie ochoty na jazdę nocą (nawet w upały nie chciało mi się czekać do wieczora, co kiedyś było normą), ale to się pewnie zmieni, bo dni coraz krótsze...

Co do słabszych lampek, to miałem jakieś chińskie g... DeOne za 2 dychy, ale nie ma się co oszukiwać, że to świeciło - w sumie takie iluzoryczne świecidełka są najgorsze, bo niektórym się wydaje, że jadą z włączoną lampką i jest OK, a w praktyce nawet jako sygnalizacyjne się nie nadaje, bo tego po prostu nie widać...

Miałem też chyba Geonaute z Deca za 5 dych, a w każdym razie coś podobnego do BTwin Vioo 300, i o ile na początku spokojnie można było jeździć przez las nocą, to pod koniec, kiedy akumulator był już wyeksploatowany wielokrotnym użytkowaniem, niestety nie nadawała się już do niczego (niby naładowana, a świeciła słabo, i padała szybko)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.09.2022 o 11:12, KrissDeValnor napisał:

Prawda jest taka, że dopóki nie ma wprowadzonych odpowiednich przepisów (patrz norma StVZO u zachodnich sąsiadów), to można podchodzić do tematu jedynie życzeniowo - zresztą obstawiam, że u nas nawet z tą narzuconą normą nie wszyscy by się do niej stosowali...  

Niech najpierw pilnują aby ktokolwiek miał cokolwiek. Wtedy będziemy mówić o sukcesie. Za duża moc lampki to raczej nisza moim zdaniem. Zaczął się nam sezon na "cicho ciemnych" na ulicach to o dzwona nie trudno. A najprostszy zestaw aby było widać ludka to "aż" ~ 20-30 zł 😐

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...