Skocz do zawartości

[Lampka] Co kupisz jak masz 50 a co jeśli masz 150zł


PoleK

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem sobie lampke  kross race 5w ktora jest montowana na wsporniku kierownicy i mam problem, poniewaz sruby dolaczone do zestawu sa zbyt cienkie i nie trzyma sie to w ogole kierownicy. Potrzebuje uchwytu na te lampke, jezeli ja ktos kojarzy, posiadal , prosze o pomoc bo nie moge znalezc poprawnego uchwytu na mostek lub gdziekolwiek

Edytowane przez danjelek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć! Jestem nowy na forum chociaż przeglądam je od dawna.

Mam pytanie odnośnie oświetlenia. Do tej pory używam Prox Aero F III (całkiem niezła na asfalt ma lipne odcięcie, ale jest, konstrukcja jak lampka Rackbrosa 400lm), a na bezludziu lub w terenie odpalam dodatkowo latarkę Zanflare F1 (maksymalnie w trybie 590lm).

Zastanawiam się nad wymianą zestawu na coś innego do 500zł. 

Proxa wymieniłbym głównie dlatego, że nie ma informacji o stanie naładowania akumulatora i mniej więcej w połowie czasu świecenia spada jasność, plusem tu jest jednoczesne świecenie i ładowanie z powerbanka. 

Zanflare'a mógłbym ostatecznie zostawić do doświetlania ale gdyby było coś 2w1 co zastąpiłoby mi cały zestaw byłoby ekstra, koniecznie z jakimś odcięciem. 

Czy jest sens to zmieniać? Czy Fenix BC25R zamiast mojego Proxa to dobry pomysł? Albo zamiast mojego setu BC35R? Coś co świeciłoby przez min. 3 godz. w trybie 500-600 lm, w średnim 300-400 lm przez 5-6 godzin?

64118b61250c.jpg 13d80f21fe58.jpg 084d7fdc87da.jpg 20b2c7e69c2a.jpg 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się bardzo BC35R podobał i rozważałem zakup, ale 500pln to już sporo jak za lampkę na rower. Poczekałem, kupiłem Gaciron V9D-1800 i uważam go, za strzał w dziesiątkę. Tańszy, świeci dokładnie tak, jak potrzebuję, działa zdumiewająco długo na baterii i ma pilocika. Polecam do rozważenia.

Edytowane przez cervandes
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

3 minuty temu, cervandes napisał:

Mi się bardzo BC35R podobał i rozważałem zakup, ale 500pln to już sporo jak za lampkę na rower. Poczekałem, kupiłem Gaciron V9D-1800 i uważam go, za strzał w dziesiątkę. Tańszy, świeci dokładnie tak, jak potrzebuję, działa zdumiewająco długo na baterii i ma pilocika. Polecam do rozważenia.

Dzięki za odpowiedź! Czy ten Gaciron ma odcięcie, a jeśli nie to czy da się go ustawić żeby nie oślepiał i dobrze oświetlał szosę? Zastanawiam nad Gacironem V9D-1600, nie wiem czy warto dopłacać ~90zł do wersji 1800.

Edytowane przez oldboy83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaciron ma takie żeberka, realizujące pseudoodcięcie. Na pewno nie oślepia tak, jak latarki. Ale całkowicie idealnie nie jest, lampkę będąc ponad nią widać. Jeżdżę z nią ustawioną tak, że świeci tam, gdzie powinna, na te kilka metrów przed rowerem a na ludzi od pasa w górę pada naprawdę śladowa ilość światła.

 

A czy warto słabszą czy mocniejszą - nie mi oceniać.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, cervandes napisał:

Gaciron ma takie żeberka, realizujące pseudoodcięcie. Na pewno nie oślepia tak, jak latarki. Ale całkowicie idealnie nie jest, lampkę będąc ponad nią widać. Jeżdżę z nią ustawioną tak, że świeci tam, gdzie powinna, na te kilka metrów przed rowerem a na ludzi od pasa w górę pada naprawdę śladowa ilość światła.

 

A czy warto słabszą czy mocniejszą - nie mi oceniać.

Ostatnie pytanie bo nigdzie nie mogę znaleźć instrukcji do Gacirona. Jest powiadomienie o stanie rozładowania baterii? Np. za pomocą kilku mignięć diody w przycisku czy coś podobnego? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przycisk się świeci na niebiesko, gdy naładowana ponad 50%, poniżej 50% to światełko pomarańczowe, a poniżej 20% - czerwone. Wierz mi, że bateria wystarcza na wybitnie długi czas. Po Convoyach S2 ładowanych co jazdę - teraz mam lampkę, której używam w najsłabszym trybie, ładuję co kilka jazd (4?) a i tak zawsze świeci się włącznik na niebiesko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesyłka doszła. Zamówiłem z allegro wersję niby limitowaną bo tylko takie były i okazało się, że wersja Limited była sprzedawana na początku produkcji. Niby nic ale zacząłem się zastanawiać czy kupiłem oryginał i napisałem do producenta.

Napiszę kilka słów o samej lampce. Montaż prosty, mocno trzyma, ciężko wyciągnąć lampkę z uchwytu. Sama lampka ma super dobrane tryby. Dobrze doświetla boki, przez co jadąc przez las czuje się komfortowo. Odcięcia to chyba nie posiada. W lesie to jest dla mnie plus, na asfalcie wrzucam 200lm. Szkoda, że trzeba przeklikać wszystkie tryby ( które są w pętli) aby obniżyć jasność. Pilot działa jak trzeba. Kilka godzin już pojeździłem i nadal nie rozładowałem. Ogólnie jestem zadowolony, nic lepszego w ręku nie miałem.

Teraz chciałbym kupić dobrą lampkę na tył, najlepiej ładowaną przez USB. Mam podróbkę Walle'go i zmieniłbym na coś nowocześniejszego.

Czy może ktoś polecić lampkę na sztycę, która nada się do jazdy w środku nocy poza terenami miejskimi/oświetlonymi?
Zależy mi aby spełniała poniższe warunki.
- widoczność z dużej odległości
- ładowanie USB
- czas działania min. 6 godzin migania w jakimś mocnym trybie
- powiadomienie o stanie baterii
- wejście w niższy tryb przy niskim stanie naładowania
- cena ~100zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem jak najprostszy i wziąłem Sigma Pure 1 ATS. Teraz jak więcej jeżdżę brakuje mi w nim średniej prędkości i podświetlenia. Jak kupowałem, szukałem informacji o podświetleniu i na stronach nie było wprost napisane czy jest/nie ma, tylko na MediaExp... znalazłem info, że podświetlenie jest (kłamcy ;)). Myślałem, że w liczniku za 100zł to norma, jednak nie. Przeniosłem go koło gripu/manetki z przeciwnej do Gacirona strony kierownicy i łączy się poprawnie.

Edytowane przez oldboy83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eyen Augon 100 doszedł wczoraj. Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne. Fajnie mocowanie umożliwia ściągnięcie lampki do ładowania bez zdejmowania uchwytu z gumką ze sztycy. Port ładowania głęboko osadzony i dobrze zabezpieczony. Na zdjęciach poniżej Augon i Prox Gemma (wariacja Proxa na temat modelu Mactronic Walle). Nie widać ogromu światła na zdjęciach ale jeśli lampka Walle ma około 20lm to jestem w stanie uwierzyć, że Eyen ma prawie 100lm. Tryby dobrze dobrane, czasy ze specyfikacji wyjdą jak ją rozładuje.

cf7434092152.jpg e380bd4f77f3.jpg 

A teraz ciekawostka - otwory za którymi jest dioda i odbłyśnik. Jak doczyścić diodę czy odbłyśnik jak podczas jazdy dostaną się tam jakieś brudy? To samo dot. IPX4 czy jak dioda będzie miała styczność z wodą nie będzie to problemem? Napisałem do producenta, zobaczymy co odpisze.

a0e165a95b3a.jpg  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po naładowaniu lampki do pełna zmierzyłem czas świecenia w trybie stałym najwyższym. Wg. producenta powinna świecić ~2:30h, wg. zegarka świciła ~1:50h. Dla mnie najważniejszy jest tryb migający i o ile będzie świeciła chociaż 15h (z deklarowanych 20h) będę zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bkt napisał:

To na tyl? Ile za to dałeś? Podroba wally z allegro za 8 pln swieci bardzo ładnie i chyba nie ma sensu szukać innej lampki...

Tak na tył, kosztowało 69zł. Testowałem tryb "ultra low" w który lampka przechodzi sama jak kończy się akumulator i skończyłem po 1:40h bo nie wiem czy ma zabezpieczenie przed głębokim rozładowaniem. Teraz testuje ile wytrzyma przy miganiu, rano będę wiedział czy wytrzyma te 15h inaczej ją zwracam i celuje w Cateye Rapid x2, który również ma to czego potrzebuje.

Podróba Walle'go jest ekstra ale jak wspominałem wcześniej, jeżdżę głównie po nocach poza miastem. Kilka dni po zakupie wracałem w deszczu w środku nocy ponad półtorej godziny i zorientowałem się, że od jakiegoś czasu lampka z tyłu nie świeci. Mijało mnie trochę pędzących aut bo luz na drodze, przestraszyłem się i zacząłem więcej myśleć o bezpieczeństwie . Po włączeniu działała parę minut i znowu. Była to wina startowych baterii, nawet je zważyłem - 1/3 wagi Energizera. Po wymianie na nówki firmowe jest ok ale niesmak pozostał i obawa, brak komfortu psychicznego, pewności ile czasu lampce zostało do wymiany baterii. Dlatego szukałem czegoś z powiadomieniem o konieczności naładowania. Awaryjny ultra low przy końcu akumulatora to dodatkowe kilkadziesiąt minut światła. Lampkę wyciągam i mogę ładować przed każdą jazdą ( do pełna niecałe 2h). Cena jest u mnie sprawą drugorzędną, liczy się komfort psychiczny.

 

Edytowane przez oldboy83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...