Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie, może obejdzie się bez zakładania nowego tematu i tu uzyskam pomoc...

Otóż, szukam lampki przedniej na akumulator, z możliwością podładowywania w trakcie pracy z powerbanku (warunek konieczny). W dzień jako migająca pozycyjna ma być bardzo widoczna (jeżdżę na e-bajku, więc dość szybko), w nocy jeżdżę sporadycznie, wystarczy żeby chociaż trochę oświetlała drogę (nie jeżdżę w nocy po lasach). Podsumowując - musi dać się ładować z USB w trakcie pracy, oraz musi być super widoczna w dzień.

Kwota, powiedzmy że do 100 zł :)

Napisano (edytowane)

A jesteś pewien, że ten prox lupus będzie świecił w trakcie ładowania, bo najczęściej tak nie jest ? Albo jedno albo drugie.

Może lepiej coś z pakietem akumulatorów na kablu ? Podobny zestaw wyjdzie jak lampka + powerbank. Np takie coś : https://www.jula.pl/catalog/wypoczynek/rowery-i-motocykle/bezpieczenstwo-rowerowe/oswietlenie-i-odblaski/lampka-rowerowa-led-przednia-631037/?f.category.code=F-040903&sort.by=novelty&sort.order=desc&skip=0&take=25&_=1514828203806

Ja ostatnio kupiłem trochę mocniejszy model w tym sklepie  i jest ok, ewentualnie można taniej znaleźć na portalu aukcyjnym coś zbliżonego z zasilaniem z pakietu ogniw 18650.

Tylko w razie czego, uwaga : to są lampki bez tzw. odcięcia (ten prox lupus też) . Do użytku na drogach publicznych trzeba stosować minimalną moc i skierować lampkę trochę do dołu. Za to przy minimalnej mocy i pakiecie 4 x  18650 będziesz miał czas świecenia w granicach kilkunastu godzin. A w trybie migającym , ( do użytku wyłącznie w dzień ) na pewno mocy nie zabraknie.

Edytowane przez pp516
Napisano

Ja mam Lii-500, ale targanie jej ze sobą na codzień to imo średni pomysł, chyba że wybieramy się na wyprawę. Natomiast w samym rowerze mam akumulator z 65szt Sanyo GA wraz z przetwornicą na 5V wyprowadzoną w wyświetlaczu na kierownicy, dlatego rozglądam się za lampką która to wykorzysta. Wiem, że mógłbym pociągnąć osobną instalację z samej baterii i zrobić sobie reflektory samochodowe, ale po 1 nie potrzebuję takiego światła, a po 2 nie chcę robić kolejnych przeróbek, i stawiam na proste fabryczne rozwiązanie :)

Napisano
5 godzin temu, Gawel76 napisał:

Jest sens kupować oddzielną ładowarkę czy korzystać z układu lampki, wpłynie to na jakość i żywotność akumulatorów ?

Osobiście nie jestem zwolennikiem układów wbudowanych w lampki, ale jak w każdej dziedzinie, wszystko zależy od sztuki lampki a konkretnie układu ładującego.  Moja propozycja jest taka, jak kupisz latarkę / lampkę z opcją ładowania ogniw to wrzuć ogniwo do ładowania. Po skończonym procesie wyjmij je i zmierz napięcie. Prawidłowo powinno być 4.2 V. Jak tak będzie, to odpuść sobie dokupienie zewnętrznej ładowarki. 

Inna sprawa jak używasz innych akumulatorów, wtedy Lii 100 czy 202, naładuje Ci je, to kompletne Combo do ładowania. 

 

@pp516 Jaki model lampki z JULI nabyłeś ?

Napisano (edytowane)

Kupiłem Prox Lupus (przód) oraz Prox Minor (tył). Jestem bardzo zadowolony, tylna daje tyle światła że w zasadzie najniższy tryb wystarczy i na dzień i na noc, i wygląda mega bajerancko. Lupus skupia światło w formie dość dużego kwardratu, przez co drogę oświetla w formie trapezu. Obie można ładować z powerbanku w trakcie używania. Jeśli miałbym się do czegoś przyczepić, to w Lupusie średnio podoba mi się mocowanie na kierownicę (trochę za wąskie).

Edytowane przez Mikkonen
Napisano

@Dziubek
Ja już sam nie wiem kogo słuchać. Nie to, że podważam Twój autorytet, ale inni mówią i to dwaj dobrzy fachowcy od oświetlenia, że XP-L HI świeci punktowo i nie nadaje się na rower nawet jako długie. 

Napisano

XPL HI to diody "płaskie". I będą one świecić punktowo bo taka ich natura. Jak weźmiesz diodę XPL HD to będziesz miał większy kąt i mniejsze skupienie, a co za tym idzie zasięg który tak pragniesz. To czy nadają się na długie jest bardzo dyskusyjną sprawą i punkt widzenia... Masz zdanie raptem dwóch osób kontra setki innych. Co osoba będzie radzić Ci co innego, poczytaj w sieci wpisy na temat c8 a zobaczysz rozstrzał opinii. Kolejna sprawa, wcześniej często poruszana w tym temacie, to sama latarka na rower. Ilość osób które popierają i negują to rozwiązanie jest ogromna. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na Twoje pytanie. Każdy ma swoje zdanie w tej kwestii i ja wykłócać się z nikim nie będę, dyskusja ta mija się z celem. Jak uważasz ich zdanie za lepsze czy pewniejsze, bierz co polecają i tyle. Ja nie zmuszam Cię abyś brał to czy tamto, ostateczna decyzja zawsze należy do Ciebie, ja wypowiedziałem się tylko jak ja to widzę.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Testów na rowerze nie robiłem. Sprawdzane jedynie na półce - 1 i 3 tryb gaśnie po kilku minutach (no ale to wiadomo, bezruch).

Edytowane przez mihau000
Napisano

@Dziubek
Bardzo Ci dziękuję za merytoryczne odpowiedzi. Sorry, że tak zawracam gitarę, ale naprawdę chcę wybrać ostatecznie i jak najlepiej :) 
Chyba znalazłem finalne rozwiązanie. Coś co da zasięg, rozproszy na boki i skupi na końcu.
Po wiedz mi proszę co sądzisz o  C8 z XP-L-V6 3C z reflektorem OP i z SOCZEWKĄ ? Właśnie nie HI tylko soczewka, bo i taką opcję mam. Czuję, że to może być strzał w dziesiątkę :) 

Napisano

@henio1 Nie ma sprawy.

Jak nie HI, to pewnie HD. Jednak ciężko mi się wypowiedzieć bo nie ocenię Ci produktu z którym nie miałem styczności. Convoya z szybką mam, ale takim z soczewką się nie bawiłem. Jak masz opcję, poproś mimo wszystko sprzedającego o foto różnych kombinacji, przynajmniej orientacyjnie będziesz mieć pogląd na sprawę. Owe soczewki są bardzo popularne i negowane (nie wiedzieć czemu) w tych najtańszych zoomówkach. Sam mam kilka takich tanich latareczek i nie mogę złego słowa o nich powiedzieć. A porównywania ich z Convoyem lekko mijają się z celem. Nie ta cena, nie ta jakość a i dostępność tych tańszych nieporównywalnie lepsza.

Wracając raz jeszcze do nieszczęsnej HPL HI, czy jak ktoś mówi że się nie nadaje to znaczy że nie wolno jej używać ? Najlepszą odpowiedzią jest chyba fakt że latarka nie jest produktem tworzonym z myślą o oświetleniu rowerowym.

Skoro ja, i nie jeden mój znajomy, ma c8 z HPL HI to co z tym ? Mamy zmieniać bo ktoś tak powiedział ? Nie ma diody idealnej bo sama latarka nie ma odcięcia i bez względu na użytą diodę, warto skierować ją lekko w dół by świeciła pod koła, a nie jak niektórzy bystrzaki jeżdżą ze strobo skierowanym centralnie na wprost :angry2:

Napisano (edytowane)
Godzinę temu, spec29er napisał:

lupine sl a7 czy cateye1700 ?

zarobilem troche kasy na krypto i najwyzszy czas w koncu kupic lampki,  ktore z tych w/w warto kupic, a moze cos lepszego ?

nikt nie doradzi ?

jezdze codziennie po 3-4h glownie lesne drogi.

Wiesz co, szkoda chyba takie kwoty ładować. Ja kupiłem lampkę z aku na kablu za 150 zł, klon Magicshine (link). Akumulator jest niezbyt mocny, 4400 mAh, więc świeci w trybie maksymalnym 2 godziny. Jak dasz akumulator na ogniwach Samsunga albo Panasonica 3400, czyli w sumie 7200 mAh, powinieneś uzyskać czas pracy w granicach 3 godzin, a jak nie będziesz świecił cały czas na max, to znacznie więcej. Kilka podobnych alternatyw znajdziesz też na tej stronie : https://lampkinarower.pl . Plus tego typu lampek jest taki, że możesz sobie dokupić kilka zestawów aku (4 x ogniwo 18650) w sensownej cenie, np. : https://lampkinarower.pl/pakiety-akumulatorów-koszyki/24-solarstorm-bs4400-oryginalny-pakiet-akumulatorow-pokrowiec.html 

Natomiast w Cataye jest niewymienny aku, jak się zużyje, to całość do kosza. Lupine ma niestardardowe aku, zapasowy 700 zł, masakra.

Ja z tym swoim wynalazkiem z Juli za 150 zł już trochę jeździłem w nocy w terenie i jest naprawdę spoko. Światła jest dużo.

Przykładowe zdjęcie, sam robiłem kilka dni temu:

4987a4e0ae15120d.jpg

 

Nie warto IMO płacić kilka razy więcej za lampkę tzw. markową.

Edytowane przez pp516
  • Mod Team
Napisano (edytowane)

pp516
Można by polemizować, bo jednak za uznanymi markami często idzie jednak lepsza jakość wykonania, czyli tzw. solidność, czego na pewno nie można powiedzieć o wielu tańszych i gorzej wykonanych produktach.
Ktoś powie OK, kup sobie lampkę za kilkaset złotych, a ja za równowartość kupię sobie kilka, które wystarczą mi nawet na dłużej - oczywiście może tak być, ale nie musi, bo zależy to także od awaryjności sprzętu i różnych przygód po drodze ( np. niespodziewane gleby od czasu do czasu - jak się trochę ostrzej śmiga ).
Wiadomo, drogą lampkę też może szlag trafić, ale jeżeli będzie odpowiednio wykonana, to ryzyko uszkodzenia po drodze będzie o wiele mniejsze niż w przypadku tych tanich i mniej solidnych.
Ostatnio Gacirony chodziły mi po głowie, ale ze względu na sposób mocowania do kierownicy ( jakieś tworzywo z zatrzaskiem ), chyba wolę jednak dołożyć do Lezyne, której nawet po glebie nic nie powinno się stać, a w tych Gacironach prawie na bank pójdzie właśnie to mocowanie i lampka po prostu odpadnie.
Także moc świecenia to nie wszystko, a w każdym razie nie zawsze tylko to się liczy.
Przy okazji - ile może ważyć ten Twój zestaw z Juli :icon_question:

Edytowane przez KrissDeValnor
Napisano
20 minut temu, KrissDeValnor napisał:

Przy okazji - ile może ważyć ten Twój zestaw z Juli

Może ważyć (a nawet waży) tak : sama lampeczka z kablem : 106 g, zestw aku (4x18650 + gumowy pokrowiec + pokrowiec z kordury + kabel) : 252 g . Komplet do jazdy:  +- 360g.

Odnośnie kupowania rzeczy markowych, to się akurat z Tobą zgadzam. Z tym, że z tymi markowymi lampkami są dwa problemy : jeden, że te o sensownej ilości lumenów kosztują od 600 zł w górę, może to z bólem (dużym) bym jeszcze przełknął, ale drugi problem jest taki, że ani nie można w nich zmienić aku, ani dokupić innego w sensownej cenie. Lezyne kiedyś robił modele z wymiennymi ogniwami 18650, ale już nie robi. 

Jest jeszcze Fenix BC30 (http://latarki-fenix.pl/pl/p/Latarka-diodowa-Fenix-BC30-rowerowa/652) . I ten w sumie najbardziej wydawał mi się sensowny, ma tez sporo pozytywnych recenzji. Ma jednak jedną wadę : sama lampka jest dość duża i przez to niezbyt stabilna na kierownicy. Patent z osobną lampką i osobnym aku jest lepszy. Sama lampka jest lekka i można ją stabilnie przymocować gumową opaską (przy okazji nie złamie się przy upadku). Tego typu lampkę bez problemu można tez zamontować na kasku.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...