Skocz do zawartości

[regulacja hamulców] Problem z regulacją Avid Elixir CR


karoltoma

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z poprawnym wyregulowaniem hamulców Avid Elixir CR, chodzi o to że w tym modelu są dwie regulacje, odległości klamki i czułość hamowania. Jak tylko kupiłem cały rower to regulacje czułości hamowania ustawiłem na dość miękko (bo tak lubiłem) czyli hamowanie nie było takie agresywne i gwałtowne po takim ustawieniu zawsze zostawała jeszcze możliwość podkręcenia regulacji w każdym kierunku. Po jakimś czasie przyszedł czas na odpowietrzanie i konserwacje co tez zrobiłem i to już nie jeden raz. Obecnie hamulce działają jak należy są prawidłowo odpowietrzone z tym że regulacja czułości jest wkręcona na maksa i jak ostatnio jeździłem po trudniejszych terenach to stwierdziłem że przydało by się podkręcić je na bardziej agresywne i tu pojawia się problem bo regulacji już bardziej wkręcić się nie da.

 

Hamulce są prawidłowo odpowietrzone i robiłem to kilka krotnie przy różnym ustawieniu obydwu regulacji i nic nie pomaga już nie wiem czy coś robie nie tak czy może klamka się już wyrobiła, zużyła ale przy przebiegu około 3,5tyś km to chyba za wcześnie na jakieś uszkodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o krótszy skok klamki? Odpowietrz przy regulacji w pozycji gdzie skok klamki jest dłuższy. Spróbuj jeszcze przed założeniem zacisku na tarcze wcisnąć lekko klamkę żeby tłoczki się nieco wysunęły.

 

Jeśli nie to może klocki się zabrudziły smarem/olejem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem że chodzi mi o regulacje czułosci a NIE o regulacje odległosci klamki. Tarcza jest dobra klocki również. Dawniej był zapas w tej regulacji że jak ją wkreciłem na maksa to można było bez problemu blokowac koła a teraz jak wkrecam do konca to tak niema.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm albo ja nie rozumiem o co ci chodzi albo ty nie rozumiesz o co chodzi mi...

 

ja odpowietrzam hamulec na założonym zacisku na tarczy... jeśli robiłem to na rozepchniętych tłoczkach to potem przy ściśnięciu ich hamulec sie zapowietrzał a jak ścisnę klocki tak jak mówisz to potem albo ich nie rozepchne albo bedzie za dużo płyny w układzie co skutkuje nie odbijaniem klocków i ciagłe ocieranie oraz dziwną gumową prace...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...