Skocz do zawartości

[rower] dobry 26er vs średni 29er


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej :) mam problem jak w temacie :/

mam 184 cm i 76 kg wymiarów,a do tego 15 lat więc ciagle rosnę.

mógłbym sobie składać 26 era na xtr/x0 i very bardzo fajnych kółkach (cx ray, szytki, dt190) i fox do tego.

tylko nie wiem jaka rama,ale to chyba jak skończę rosnąć.Chciałbym osiągnąć +- 9kg

 

29 er byłby niestety tylko na XT i słabszych kółkach,oraz średnim amortyzatorze :/

 

Obytwa Obydwa do na 80% hardtaile.

Wolałbym wypasionego małokołowca, ale wszyscy trąbią, że duże koła będą dla mnie lepsze :/

 

Części do kupienia to manetki X0,kaseta XT,lancuch campa C9,foxik 32 F100rl, koła mam upatrzone i koniec pomysłów. Korby nie chcę, bo może nie pasować do nowej ramy.

teraz do nowego roweru pójdzie siodelko, zatrzaski xtr, tarczówki xtr, tylna X0 i rogi kcnc.

 

Doradźcie co do części i wyboru 26 vs 29

 

Pozdrawiam :)

Napisano

eeee od czego by tu zacząć ... Gratuluje tak grubego portfela jak na 15 lat ...

 

Koszt składania 26cali i 29 cali jest w zasadzie identyczny.

 

Przy Twoim wzroście 29 cali to dobry pomysł.

Napisano

A jest sens kupić te koła dla samych piast? Bo korci mnie dt190 :P

Chociaż nie wiem czy przy 29" przod nie bd m pływać na zwykłej osi?

Napisano

Przez te piasty.chociaż w sklepie gdzie jestem stałym klientem można by Było upolować dt 240 pod grubsze ośki...

Ale ciekawią mnie te ceramiczne łożyska...

A jaka rama hardtail do 29" ma z tylu ośkę 12mm?

Bo do przodu chciałbym foxa :P

Ale nowy to prawie 3k :(

Czy nie koniecznie pakować się w foxa?

Bo myślałem,że teraz dopieszcze napęd,kółka i różne pierdółki i może foxik do przodu,a później ew ramę 29" i kółka na tych 190..?

Napisano

Za dużo mieszania w twoich postach :P

 

Najpierw musisz się zdecydować czy chcesz 26 czy 29. Jeśli miał by to by być 29er to amortyzator z ośką 15 mm na przód jest bardzo wskazany. Chcąc osiągnąć wagę 9kg w rowerze 26 czy też 29 wydasz dużo ... Nawet bym powiedział baaardzo dużo. Podejrzewam także, że musiał byś kupić ramę karbonową by ją uzyskać. Z wyborem ram polecał bym poczekać. Kolejny sezon będzie prawdziwym wysypem nowych ram zarówno alu jak i karbon.

 

Foxy lubią utrzymywać wysoką cenę... Może warto by było zainteresować się SIDem ? ...

Napisano

Ale fox pracuje całym skokiem na czym mi zależy :P

Ale zostaje przy 26" bo wyjdzie mi na lepszym osprzęcie

A czemu sid? Wiem ze to podobna półka cenowa,ale do foxa bardziej mnie ciągnie...

poza tym moge mieć nowego rl za 1300zł,a nowy sid w tej cenie to chyba raczej nie..?

Poza tym mam mam mega okazje na koła 26"

Napisano

Fox RockShox Manitou jak i Magura posiadają świetnie działające amortyzatory. Jeśli praca Foxa najbardziej z tego wszystkiego Ci odpowiada to go kup(zwłaszcza jak ktoś Ci go oferuje za 1300 zł) :) Nie ma sensu przekonywać że SID jest lepszy bo tak nie jest, jedynie inaczej pracuje. Podałem go natomiast dlatego, że można go bez większego problemu kupić znacznie poniżej 2000zł.

 

PS myślę, że założyłeś ten temat mimo iż już jesteś zdecydowany na wszystkie wymienione przez Ciebie komponenty :P

Napisano

Nie jestem.od kcnc już w innym temacie zostałem odwiedziony :P

Nie jestem jeszcze przekonany co do kasety,łańcucha,manetek x0 (gripshifty czy rapidfire?)i ocaywiście ramy.myśle,że będę miał 185-190 więc rama to chyba 20-21"?

Doradźcie coś :/ i jak jest z ew reklamacją carbonu w razie uszkodzenia?

Pozdr :)

Napisano

Od swojej strony powiem tylko tyle że w tym roku zmieniłem jeden ze swoich rowerów(rekreacyjno-treningowy) na 29 cali ... Jestem na tyle zadowolony z tej konstrukcji że na kolejny sezon pozbywam się wyścigowego karbona na rzecz 29cali :) Pod górę lepiej (więcej trakcji), z góry lepiej(w końcu nie muszę się ekstremalnie chować za siodełko by zjechać ze stromego zjazdu), lepiej go utrzymać w torze jazdy i niektóre przeszkody zdają się znikać pod kołami. Po za tym doszedłem do wniosku że w końcu rower pode mną przestał wyglądać jak po młodszym bracie (a mam tylko 186 cm) :D

 

To tyle jeśli chodzi o danie Ci do myślenia ;)

 

Manetki do X0 polecam gripy. Przy zwykłych manetkach ludzie się skarżą na ból kciuka. Manetki SRAM w przeciwieństwie do Shimano obsługuje się jedynie kciukiem co w połączeniu z twardą sprężyną X0 bywa bolesne.

 

Do wybranej przez Ciebie kasety i łańcucha nie można mieć zastrzeżeń. :)

 

Reklamacja karbonu jak każda inna reklamacja zależy od producenta i od uszkodzenia. Nie można generalizować i powiedzieć że wszystkie reklamacje są odrzucane. Chociaż są producenci, którzy tak robią (np GIANT z tego co mi wiadomo). Są tez tacy, którzy dają 5 lat gwarancji na ramę i tacy co mają system ich wymiany bez względu na używanie w wyścigach i sposób uszkodzenia (np Poison czy CUBE).

Napisano

Właśnie o taka wymianę mi chodziło jak w przypadku cuba :D

A mają tam dożywotnią gwarancję? I jest sztywna rama cuba pod oś 12mm z tyłu?

Napisano

Wcześniej zastanawiałeś się nad Cannonem więc pociągnę ten temat. Ja ostatnio przekonałem się, że mojemu Foxowi F100 rl daleko jest do pracy leftiego. Popatrz na model Flash.

 

Co do 26 albo 29 - przejedź się i tyle. Ja mam 183cm wzrostu, ale jak wsiadam na duże koło to jakoś się źle czuję - z jednym wyjątkiem o którym piszę niżej ;) Osprzęt klasy XT nie zrobi (moim zdaniem) kosmicznej różnicy w wynikach w porównaniu do XTR. Dobra rama, dobrze dobrana już owszem.

 

Niestety rowery 29' miałem okazję dosiadać tylko na różnego typu targach i prezentacjach, gdzie rundy testowe były raczej kiepskie, ale jeden rower wyróżniał się swoim zachowaniem - Cannondale Flash alloy 29'er 2. Nie czuć było masy (seryjnie waży w sumie niewiele więcej od mojego fula :P), skręcał bardzo szybko i łatwo. Zorientowałem się, że to duże koło dopiero jak zwrócono mi na to uwagę.

 

Jeśli chodzi o rurki to tutaj zasada prosta - internet, katalogi i sprawdzamy. Ja kierownicy, mostka i sztycy szukałem pół roku. Kiera - stanęło na carbonowym Eastonie EC90Sl, mostek mam z tego demonizowanego KCNC i na razie jest wszystko w porządku, tak samo sztyca - o doborze zadecydowała masa i cena (zawsze lżejsze będzie Schmolke, ale cena zamiast zł na końcu ma euro :P).

 

Co do piast - jak szukałem dla siebie kółek to generalnie różne opinie o 180. Fajne bo lekkie, ale różnie jest z wytrzymałością łożysk. Z resztą generalnie coraz więcej ludzi zaczyna twierdzić, że DT traci ze swojej marki i jedzie na dawnej opinii (poczytaj na forum - ostatnio np. był temat DT kontra Novatec). Kupiłem koła z I9 i tylnej piasty nigdy już nie oddam ;)

 

Nie kupowałbym roweru bez zastanowienia, na szybko tylko dlatego, że jest okazja na jakieś komponenty. Osobiście wyznaję zasadę poczekaj i kup droższe, ale lepsze. Nie ma co się napalać, bo pojeździsz pół roku i będziesz myślał "kurde, a mogłem poczekać i kupić tamto". Poza tym komponenty to rzecz zmienna - większość nas buduje rowery przez kilka sezonów, co roku dokładając coś nowego.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...