kreation Napisano 26 Sierpnia 2012 Napisano 26 Sierpnia 2012 Witam, ostatnio byłem na plaży i rower tak jakby wpadł mi do piasku. do tego kiedy mocno pedałuję to słyszę taki nieprzyjemnie głośny dźwięk chyba z korby. Nie wiem czy przerzutki również nie wymagają regulacji, bo czasami się zacinają. Co powinienem przeczyścić naprawić nasmarować? Kupiłem ostatnio zapinkę na łańcuch, ale nie potrafię jej otworzyć. Spinka jest taka jakby na zatrzask i nie potrafię jej otworzyć. Jest oczko i do tego oczka wchodzi bolec który blokuje to aby łańcuch nie spadał. Nie wiem czy wystarczająco dobrze opisałem.
redbull1 Napisano 26 Sierpnia 2012 Napisano 26 Sierpnia 2012 bo musisz wszytko porządnie np w benzynie wyczyścić bo jest pewnie piach w łańcuchu i trybach i dlatego napęd jęczy
Mod Team michuuu Napisano 26 Sierpnia 2012 Mod Team Napisano 26 Sierpnia 2012 Sądzę że wystarczy wyczyścić napęd - tarcze korby, łańcuch, kaseta, przerzutka.
kreation Napisano 26 Sierpnia 2012 Autor Napisano 26 Sierpnia 2012 Ale mam coś rozbierać, czy tylko pędzelkiem wymoczonym w benzynie umyć?
kamil13342 Napisano 26 Sierpnia 2012 Napisano 26 Sierpnia 2012 Masz spinkę, czyli rozpinasz łańcuch i kąpiesz go w benzynie, napęd dokładnie czyścisz. Ja naprzykład kasetę czyszcze starą szczoteczką do zębów. Potem wszystko smarujesz.
Tadeus Napisano 26 Sierpnia 2012 Napisano 26 Sierpnia 2012 Ostatnio często zalepiałem cały rower upierdliwym chrzęszcząchym lepiącym się wszędzie piaskiem. Gdy chciałem się tego pozbywać szczoteczką dostawałem cholery. Odkąd jednak robię to odkurzaczem (końcówka ze szczotką z plastikowym włosiem do poduszek) zajmuje mi to wszystko koło 2 minut i nic wokół nie brudzę. Warto jednak tej końcówki potem do niczego innego nie używać
kreation Napisano 26 Sierpnia 2012 Autor Napisano 26 Sierpnia 2012 A przeczyścić jakoś suport (to jest to gdzie się kręci korba tak?) tam chyba też wpadło trochę piasku. Czyli mam nie zdejmować kasety?
kreation Napisano 28 Sierpnia 2012 Autor Napisano 28 Sierpnia 2012 Byłem dzisiaj w sklepie rowerowym żeby pomogli mi rozpiąć tą zapinkę i sprzedawca powiedział że mam zajechany łańcuch. Sprawdził jakimś przyrządem i mówi że tak być nie powinno że cały wpada, tylko powinien nie wchodzić w te ogniwa łańcucha. Czy rzeczywiście mój łańcuch jest do wymiany (po przejechaniu prawie 3000km) Powiedział że trzeba wymienić łańcuch i kasetę a razem to by kosztowało ok. 180zł. Czy rzeczywiście muszę już wymienić łańcuch i kasetę? Da się to jakoś sprawdzić? Moje przerzutki to Shimano deore mx.
mariusz231 Napisano 28 Sierpnia 2012 Napisano 28 Sierpnia 2012 Daj zdjęcie kasety, to ktoś oceni jej stan
kreation Napisano 28 Sierpnia 2012 Autor Napisano 28 Sierpnia 2012 Nie wiem czy dam jeszcze dzisiaj to zrobić, ale niektóre ząbki są już tak starte, że przypominają ostro zakończone kolce, jak zęby ostre.
SadurUniBike Napisano 28 Sierpnia 2012 Napisano 28 Sierpnia 2012 Jesli zęby sa ostre i to bardzo to sprzedawca w sklepie miał racje, kaseta i łancuch jest do wymiany.
kreation Napisano 28 Sierpnia 2012 Autor Napisano 28 Sierpnia 2012 Najgorsze jest to że zęby z przodu też są ostre i to nawet bardziej niż na kasecie. Zwykle jeżdżę na 3 biegu z przodu i to właśnie ta zębatka ma bardzo bardzo ostre zęby.
mariusz231 Napisano 29 Sierpnia 2012 Napisano 29 Sierpnia 2012 Jak jest tak jak piszesz, to do wymiany łańcuch, kaseta i korba. Jeżeli korba jest rozbieralna, to możesz wymienić tylko największy blat, lub te które są już wyeksploatowane Teraz, żeby ubiec Twoje kolejne pytanie, powinieneś określić budżet, jaki chcesz przeznaczyć na wymianę cześć.
kreation Napisano 29 Sierpnia 2012 Autor Napisano 29 Sierpnia 2012 Jak mam wkleić zdjęcia skoro te forum mi je usuwa? tutaj są zdjęcia mojej kasety korby i łańcucha. Ale skoro te wszystkie 3 elementy są zużyte to może zużyć je do końca? Czy takie coś może jeszcze czemuś zaszkodzić? Sprzedawca powiedział, że jak nie wymienię łańcucha to będzie zużywać mi się też korba, ale skoro korba też jest zużyta to może nie ma sensu wymieniać? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/370132f8747e88d9.html
wojszat95 Napisano 29 Sierpnia 2012 Napisano 29 Sierpnia 2012 2i regulaminu No masz zużyte zęby(wiem, że może i nie jestem wielkim ekspertem ale nawet niedoświadczony to widzi).Ja bym dojechał ten napęd, tylko nie jeździj bardzo ostro, ,,z umiarem'' A jak wyglądają zębatki z tyłu? są ok ?
kreation Napisano 29 Sierpnia 2012 Autor Napisano 29 Sierpnia 2012 Zębatki z tyłu są w dosyć dobrym stanie.
wojszat95 Napisano 29 Sierpnia 2012 Napisano 29 Sierpnia 2012 2i regulaminu To widzisz chyba nie warto ich rozwalać, bo jeżeli ,,dojeżdżałbyś'' napęd to zapewne ,,tyrały'' by Ci się również tylne zębatki
PoleK Napisano 29 Sierpnia 2012 Napisano 29 Sierpnia 2012 wg mnie ta kaseta pociagnie jeszcze 1-2tys km, zalezy czy bedziesz smarowal i w jakich warunkach... a korba przyjmie spokojnie nowy lancuch, no i Pana chyba ponioslo, kaseta HG51 to ok 60zł na miejscu, a łancuch to jakies 30-40zł, robocizna jakieś 20-30 powinno sie zmiescic, wiec nijak nie wychodzi 180zł...
kreation Napisano 29 Sierpnia 2012 Autor Napisano 29 Sierpnia 2012 On mi mówił że łańcuch 60 a kaseta 80 i jeszcze robocizna... Dobra to co mam robić. Dojechać napęd do końca czy wymienić to wszystko. Ile by kosztowały części w przyzwoitej jakości? Przerzutki to Shimano Deore.
wojszat95 Napisano 29 Sierpnia 2012 Napisano 29 Sierpnia 2012 On mi mówił że łańcuch 60 a kaseta 80 i jeszcze robocizna... Dobra to co mam robić. Dojechać napęd do końca czy wymienić to wszystko. Ile by kosztowały części w przyzwoitej jakości? Przerzutki to Shimano Deore. Uważam, że lepiej wymienić bo jeszcze pouszkadzasz sobie osprzęt niepotrzebnie
Kubek76 Napisano 29 Sierpnia 2012 Napisano 29 Sierpnia 2012 A co tu można więcej uszkodzić jeśli łańcuch jest wyciągnięty, zęby powycierane. Zobacz jeszcze w jakim stanie masz kółka przerzutki, bo pewnie też dostały w kość. Z tego co widać to ta korba nie ma wymiennej zębatki. Jeśli szkoda ci lub nie masz chwilowo pieniędzy na wymianę, to do póki łańcuch nie przeskakuje po trybach przy ostrym pedałowaniu jeździj dalej, możesz kupić sam łańcuch najtańszy do twojego napędu i jeździć dalej. Teraz zdemontuj łańcuch wrzuć do butelki po mineralce zalej benzyną lub odtłuszczaczem i wstrząsając wymyj cały brud i piach, wysusz, nasmaruj i załóż. Wyczyść również porządnie kasetę z tyłu i zębatki korby z przodu, bo czyszczenie łańcucha pójdzie na marne. Wykręć kółeczka z wózka przerzutki i dokładnie wyczyść wszystkie elementy i również nasmaruj. Pamiętaj, jeśli zostawisz stary łańcuch żeby częściej smarować go jak najbardziej gęstą oliwą aby ogniwa nie hałasowały. Przez ten czas poszukaj może na Allegro poszczególnych elementów napędu kaseta, korby i może coś okazyjnie kupisz. A na zimę ceny trochę zawsze idą w dół. Jeśli chrzęści ci w okolicach suportu to możliwe, że piach dostał się do łożysk suportu. Zrzuć łańcuch i na luzie zakręć korbą będziesz słyszał i zobaczysz czy są opory. Chwyć za ramiona i poruszaj, nie kręć góra dół i sprawdzisz czy są luzy (wyczuwalne przeskakiwani, stukanie), bo jeśli lichy suport to może dojść kolejny koszt rzędu 30zł. Tak czy siak najpierw wszystko wymyj porządnie bez tego nie ma co gdybać. Jeśli nie dasz sobie rady z demontażem to niestety czeka ciebie serwis. Nakłaniam jednak do spróbowania samemu wykonać te czynności bo nie są zbyt skomplikowane.
tomkaz016 Napisano 6 Września 2012 Napisano 6 Września 2012 zawsze możesz użyć najskuteczniejszego środka to czyszczenia z brudu czyli zmywacza alkalicznego . Efekt gwarantowany , tylko lepiej założyć rękawiczki
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.