Skocz do zawartości

[opony] zestaw na teren i na ulice


oro

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

 

Na początek sprzęt:

  • amortyzator - Manitou Minute
  • opony - Rapid Rob 2.25 - przód ok, tył prawie goły

Proszę poradzcie jakie opony kupić na profil jazdy 'ulica' - wersja ekonomiczna, opona w granicach 50 zł sztuka - dwie takie same

 

Porządane cechy / wymagania dla opon:

  • wysokie krawężniki - duży balon
  • bardzo dobre trzymanie na zakrętach - zwłaszcza w miejscach nagromadzonego piachu - kilka gleb na RR wystarczy
  • dobra przyczepność na mokrej nawierzchni asfaltowej itp.
  • trudna ścieralność

Drugi zestaw opon ma być do zabawy - maksymalny dojazd 20km pod górę (jak dalej to dojazd samochodem), wjazd na górę, zjazd po stromym zboczu, lasy itp... Cena max 120 zł sztuka, chodż nie ukrywam, że cena gra rolę.

 

Porządane cechy / wymagania dla opon:

  • jazda w suchym terenie - ewentualnie 'wilgotnym', po deszczu, żadne błoto
  • ma sprostać ściółce, luźnej ziemi, żwirowi - głównie tył przy podjeżdzaniu - żeby się nie zakopywał itd...
  • odporna na ostre kamienie, skały, dobre prowadzenie w żwirze - głównie przód przy zjeżdzaniu
  • żeby jak najmniej ślizgały sie na liściach i korzeniach - również wilgotnych, mokrych
  • przednia opona musi się zmieścić w wieńcu amortyzatora (czy jak to się tam zwie?) łączącym dolne golenie - obecne RR 2.25 zostawiają jakiś 1cm miejsca po każdej stronie

Przeglądałem opony Geax'a, Maxxis'a, Panaracer'a itd... czytałem recenzje, opinie i wiem jedno... wybór jest za duży, dlatego proszę o zaproponowanie jakiś zestawów, najlepiej sprawdzonych.

 

Pozdrawiam

Napisano

Kenda SBE

Maxxis Crossmark

 

Rozumiem, że to zestaw do zabawy...?

 

Kendy jak dotąd nie brałem pod uwagę - jak taki bieżnik sprawdzi się na wilgotnej/mokrej ściółce (igły, liście, luźna ziemia) - nie będzie się ślizgał (to samo dotyczy Maxxis'a Crossmark'a)?

Przyznam, że myślałem o oponie z bardziej 'agresywnym' bieżnikiem - wieksze klocki, rzadziej rozstawione, tak by wgryzały się w podłoże.

I jak taki bieżnik będzie prowadził się w żwirze podczas zjazdów - utrzyma trakcje, nie bedzie się zakopywał, ślizgał? - przez żwir mam na myśli głównie kruszywo granitowe(?) którym wysypują drogi w lasach.

 

poz.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...