wildsnake Napisano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2012 Witam! Wziąłem się za zmianę tylniej przerzutki ze starego 9 biegowego XT na nowy 10 (towarzyszyła temu też wymiana całego napędu) i zdecydowałem się dołożyc parę złotych do modelu 2013 nazwanego Shadow Plus. Który to posiada magiczną wajchę po której przesunięciu na napis ON wózek się blokuje i przy agresywniejsze jeździe łańcuch nie obija się o ramę, a co najważniejsze nie spada łańcuch na korbie. To tyle w teorii.,, Co do samej przerzutki wygląda na dużo masywniejszą od modelu z 2009 roku (M-RD 772) mianowicie zmieniło się wszystko oprócz sposobu mocowania link i spłaszczonej konstrukcji (systemu Shadow). Wózek został zaczerpnięty z XTR, wygląda identycznie, tyle ze jest matowy a nie jak w XTR świecący, zmieniła się także budowa całego korpusu kształtowo też bardziej w stronę XTR choc nie do końca, po bardziej masywny hak samej przerzutki (zamieniono mała śrubkę typu torx na dużo większa imbusową). Co zaskutkowało wagą 264 gram (o 31 gram więcej niż w starszym modelu) co maniaków lekkości może nie zadowolic, ale maniacy cichszej pracy napędu powinni byc zadowoleni. ...A w praktyce: nie miałem okazji na razie za bardzo jej męczyc, ponieważ przyszła mi dopiero wczoraj, aczkolwiek po założeniu i wyregulowaniu pojechałem na mały teścik. Od razu dała się słyszec dużo cichsza praca całego napędu przebijając się przez miejską dżungle ( krawężniki itp.) po jakimś czasie podniecania się jak to ona nie napina znalazłem dobre miejsce żeby na szybko sprawdzic czy rzeczywiście to działa i czy warto było dopłacac. Głównym miejscem testu był krótki zjazd z korzeniami, po którym przejechałem dośc szybko na wyłączonej blokadzie na bardziej napiętym łańcuchu ( 2x3), jak i na włączonej na mniej napiętym łańcuchu ( 1x7). I tu całkiem miłe choc dośc przewidywalne zakończenie. Przerzutka na włączonej blokadzie na dużo mniej napietym łańcuchu ( 1x7) zachowywała się dużo ciszej niż bez blokady na dużo bardziej napietym ( 2x3). Tak więc pierwsze kontakty przerzutki z terenem bardzo pozytywnie zakończone. Więcej w krótce, zdjęcia także. Jakby co to pytajcie, postaram się udzielic odpowiedzi jak najszybciej. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LoboM82 Napisano 28 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2012 No i jak wrażenia po kolejnych dniach? Ja również zastanawiam się nad ta przerzutką, ciągle kusi mnie jeszcze nowa SLX też z shadow+, jest lekko cięższa 50gram, pytanie czy to jedyna roznica, czy budowa xt jest inna? Może masz na ten temat jakieś informacje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ammisiek Napisano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2012 Nooo zaciekawiłeś mnie tą przerzutką ci powiem. Mam pytanko tylko czy na tej włączonej blokadzie można jeździć non stop i na czym polega właściwie ta blokada wózka. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 31 Sierpnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2012 Skoro z blokadą jest lepiej to po co odblokowywać. Można jeździć z blokadą cały czas? Podziel się wiedzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
razorjack Napisano 1 Września 2012 Udostępnij Napisano 1 Września 2012 (edytowane) 'blokadę' (to jest bardziej sprzęgło niż blokada) się wyłącza przy chęci wyjęcia koła (jest wtedy po prostu wygodniej) Edytowane 1 Września 2012 przez razorjack Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wildsnake Napisano 4 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2012 (edytowane) dobra, przepraszam że tak trochę zapuściłem temat, ale jakoś całkowicie o tym zapomniałem do rzeczy: tak, na blokadzie teoretycznie jeździ się cały czas i w praktyce też na niej jeżdżę na niej cały czas, tylko ją wyłączam kiedy robię typowo szosowy trening, bo po co ma się męczyc skoro i tak się nie przyda. a tak na marginesie przerzutka przeżyła już 3 wyścigi z tego jeden trening w górach zakończony dzwonem w drzewo własnie nią. Ale na przerzutce tylko lekkie zadrapania i skrzywiony hak, ale tylko ten mocowany do roweru, a nie ten w części przerzutki. tak mi się zdaję i mogę śmiało stwierdzic że patencik od Shimano jest wart tych pieniędzy a nawet i większych Niepotrzebny hałas wydostający się z obijającego o wszystko łańcucha kompletnie umilkł, tylko przy naprawdę mocnym uderzeniu na dośc luźnym łańcuchu daję jakiś dźwięk, ale i tak jest nie porównywalnie cicho. Więc wszystkim śmiało mogę polecic przerzutkę z tym systemem. parę zdjęc Edytowane 4 Września 2012 przez wildsnake Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LoboM82 Napisano 6 Września 2012 Udostępnij Napisano 6 Września 2012 Piękna jest tak przerzutka, a jak widac na dodatek praktyczna, w październiku będą, mam nadzieję, szczęśliwym jej posiadaczem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
razorjack Napisano 6 Września 2012 Udostępnij Napisano 6 Września 2012 do rzeczy: tak, na blokadzie teoretycznie jeździ się cały czas i w praktyce też na niej jeżdżę na niej cały czas, tylko ją wyłączam kiedy robię typowo szosowy trening, bo po co ma się męczyc skoro i tak się nie przyda.hę? ale co ma się męczyć ? blaszka o blaszkę?warto wiedzieć jak to działa, zwłaszcza że masz tam regulację Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wildsnake Napisano 7 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Września 2012 oj tam się czepiasz Film widziałem już parę razy, ale i tak za dużo mi on nie powiedział a z tym męczeniem to tak napisałem, bo mam jakieś takie swoje głupie wrażenie że jak będę to wyłączał wtedy kiedy nie jest ta blokada potrzebna (np. na noc) to dłużej wytrzyma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LoboM82 Napisano 7 Września 2012 Udostępnij Napisano 7 Września 2012 hę? ale co ma się męczyć ? blaszka o blaszkę? No jeśli coś trze o coś, to coś się musi wycierać. Nie ma nic za darmo, może to być bardzo powolne i nie miec wpływu na czas eksploatacji przerzutki, ale tego nie wiemy, za krótko jest na rynku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
razorjack Napisano 7 Września 2012 Udostępnij Napisano 7 Września 2012 podejrzewam że w nocy się nie wyciera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wildsnake Napisano 9 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2012 małe sprostowanie: teraz jak już zrozumiałem to wiem że jak się tego nie używa to się nie zużywa (np. w nocy) , ale jeszcze parę dni temu myślałem że to działa na zasadzie jakieś sprężyny czy cuś podobnego i się najzwyczajniej w świecie kiedyś naciągnie i przestanie już tak dobrze napinac, dlatego to co chwila wyłączałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
razorjack Napisano 9 Września 2012 Udostępnij Napisano 9 Września 2012 (edytowane) no ale wózek jest właśnie odciągany sprężyną w każdej przerzutce i ona cały czas się 'niszczy', powinno się rozpinać łańcuch na noc Edytowane 9 Września 2012 przez razorjack Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi