Jaca911 Napisano 24 Sierpnia 2012 Napisano 24 Sierpnia 2012 Panowie jako, że o piastach obręczach i szprychach nie mam żadnego pojęcia mam pytanie: - po pierwsze ma być budżetowo (150-200 na koło bez plecenia ale jak będzie gotowe to super) - po drugie ma być dobrze czyli "kręcić sie bez problemów z częstym serwisowaniem" - po trzecie ma być średnio wytrzymale - kolarz amator ma ~80kg, ale jeździ po kamieniach i korzeniach. - po czwarte jak będzie lekko to nie będę narzekał - po piąte ma to być 26" 1. Jakie piasty pod tarcze najlepiej na 6 śrub uszczelnione bo obecną przednią mam bez uszczelnienia a tylna z pseudo uszczelnieniem i skutkiem tego raz na miesiąc muszę je rozkręcać, czyścić i smarować. 2. Jaki obręcze pod V-brake? 3. Jakie szprychy? Uwagi: Punkty 1 z 2 się nie gryzą bo na razie ma być V-ki a kiedyś pewnie zmienię na tarczowe. Rozwiązania typu komplet kół za 1000zł nie wchodzą w grę. 400zł z oba to jest maks i na dodatek nie planowane i na razie bez pokrycia w domowym budżecie ale problemy z tylną piasta wymusiły taki manewr/pomysł. Może być w kawałkach, może być gotowe ale zdaję sobie sporawę że nikt nie robi gotowych kół z obręczmi pod V-ki i piastami pod tarcze
Jaca911 Napisano 26 Sierpnia 2012 Autor Napisano 26 Sierpnia 2012 Skoro propozycji brak to może trochę uszczegółowię problem. Do tej pory mam koła "fabryczne" czy tez OEM'owe. Pewnie liche i ciężkie i byle jakie ale nawet nie wiem co są warte bo na innych nie jeździłem. Tyle co o nich wiem: Piasty: Formula Alloy QR Obręcze: Jalco AX-430 Alloy Szprychy: Stainless steel 14 gauge Nic mi to nie mówi. Wiem tylko, że piasty są raczej liche, a na pewno bardzo licho uszczelnione, oto opis tego co znalazłem w tylnej piaście po stronie kasety: http://www.forumrowerowe.org/topic/120677-kaseta-nakretka-od-kasety-sram-robi-bagno-w-piascie/ Po czyszczeniu koło ucichło, nawet wspominane trzaski na starcie bez rozbierania bębenka ucichły, ale nie bardzo chcę co 500km rozbierać piasty tym bardziej, że wiąże się to ze zdejmowaniem kasety A z tego co czytam piasty na maszynach są mniej kłopotliwe i bardziej odporne na warunki pogodowe i terenowe. Dostałem cynk, że na forum sprzedaje ktoś koła takie jakie potrzebuję: http://www.forumrowerowe.org/topic/118883-kola-novatec-mavic-sapim/#entry1114888 Wiem że na pewno są lepsze od moich, do tego w dobrej cenie. czyli co zainteresować się nimi? Czy to jest dokładnie to co mi potrzeba? Dobre, trwałe i bez kłopotliwe?
Nevermore Napisano 26 Sierpnia 2012 Napisano 26 Sierpnia 2012 Dwie propozycje ode mnie na dobrych Novatecach, zwłaszcza rozważ te drugie kosztem większej gotówki: http://allegro.pl/kola-novatec-disc-nt-d042sb-4-loz-alexrims-dp20-c-i2566552447.html http://allegro.pl/kola-26-novatec-nt712sb-alexrims-dp20-dp-20-disc-i2566552614.html - droższe, ale bardzo dobre piasty.
Mod Team Puklus Napisano 26 Sierpnia 2012 Mod Team Napisano 26 Sierpnia 2012 Nevermore, zwracaj uwagę na to co czytasz on chce koła disc + v bo na tarcze chce przejść z czasem http://allegro.pl/kola-mtb-26-piasty-deore-m525-6-srub-srebrne-v-b-i2566584254.html piasty ok, szprychy ok obrecze ... no firmy jakoś nie znam. http://allegro.pl/disc-v-brake-shimano-hone-centrelock-dm24-24-26-i2546624619.html tu są pancerniaki wszystko ok tylko musiałbyś nabyć adaptery na 6 śrub. Mało jest gotowych kół w takiej konfiguracji a tym bardziej spełniających twoje kryteria. Zawsze można samemu części kupić. Moja rada to obręcze kapslowane, 3 komorowe ( jedna w sumie tez sie nadała by się), z mojego doświadczenia wynika że szprychy nie muszą być DT żeby były nierdzewne i powinno wystarczyć. Piasty na maszynach a o serwisowaniu zapomnisz
Nevermore Napisano 26 Sierpnia 2012 Napisano 26 Sierpnia 2012 Dobrze, będę zwracał Mój błąd. Można też rozważać kompletowanie kół samemu i późniejsze oddanie ich do zaplatania- trochę droższa opcja, ale większa możliwość konfiguracji.
Jaca911 Napisano 26 Sierpnia 2012 Autor Napisano 26 Sierpnia 2012 To w takim razie jaki sens ma zostawienie tych obręczy, które mam i zmiana samych piast na maszynowe plus przeplecenie z nowymi szprychami? Ile trzeba dać za sensowną piastę i jakie to są? przykład? Ile trzeba dać za sensowną obręcz i jakie to są? przykład? Ile za szprychy? Bo za plecenie to już wiem ~30zł/koło. Oczywiście sensowne to takie które nie są zabójczo drogie ale żeby jednak trochę pojeździć. A i jeszcze jedno. Jest sens samemu zabierać się za plecenie kół? Lewych rak nie mam, wszystko co mam w rowerze potrafię rozebrać, wyczyścić, poskładać, wyregulować i działa. Jedyne czego jeszcze nie robiłem to nie rozkręcałem przedniego widelca Dart-2 i właśnie nie plotłem nigdy kół A i jeśli można wybierać to fajnie jakby całe koło było czarne - oczywiście poza miejscem na obręczy gdzie mają hamować V-ki.
Nevermore Napisano 26 Sierpnia 2012 Napisano 26 Sierpnia 2012 Nie ma czegoś takiego jak sensowna piasta. Są sensowne piasty w danej cenie. Np. do 140zł można zakupić komplet "takich se" Shimano Deore M590 (P+T), za 60zł więcej już komplet SLX M665 "takie se z+". Do 440zł możesz mieć komplet naprawdę dobrych piast Novatec D711SB/D712SB (powyżej poleciłem komplet kół oparty na tych piastach za 550zł)., bądź o 80zł taniej D811SB/D812SB. Obręcz trzykomorową możesz mieć już za te 50-60zł, np. coś Alex Rims Szprychy od najtańszych za 0,70zł do 5zł. Takie wystarczające około złotówki. Tutaj komplet 36szprych wraz z nyplami http://allegro.pl/252mm-szprychy-nierdzewne-czarne-cnspoke-nyple-i2525135837.html. Należy pamiętać aby dobrać odpowiedni rozmiar. Nyple 0.50zł-1zł. Samemu radziłbym nie zaplatać koła, żmudne zajęcie i trzeba wiedzieć jak, szprychy muszą mieć takie same napięcie, nie za duże aby żadna nie strzeliła, nie za małe aby koło się nie scentrowało .
Mod Team Puklus Napisano 26 Sierpnia 2012 Mod Team Napisano 26 Sierpnia 2012 Na przód, jak gramów nie liczysz zwykły Joytec za 40zł ... albo coś droższego na maszynach, Na tył już trzeba sie szarpnąć bo raz ze ta piasta przenosi znaczną większość obciążeń, jest napędową wiec i bębenek musi być dobry i łożyska dobrze uszczelnione. Czyli koszt piast ok 150-200zł, + komplet szprych lepszych ok 100zł tańszych ok 60zł. (najtańszych ok 30zł) + komplet nypli ok 5-10zł za komplet na 2 koła wszystko oczywiście. Jeżeli składanie samemu to + ok 5zł za browar a jak zlecenie komuś 50-60zł za oba koła.
Jaca911 Napisano 26 Sierpnia 2012 Autor Napisano 26 Sierpnia 2012 Czyli koszt piast ok 150-200zł, + komplet szprych lepszych ok 100zł tańszych ok 60zł. (najtańszych ok 30zł) + komplet nypli ok 5-10zł za komplet na 2 koła wszystko oczywiście. Jeżeli składanie samemu to + ok 5zł za browar a jak zlecenie komuś 50-60zł za oba koła Czyli jest szansa zmieścić się w budżecie ~200zł/ koło co da około 450zł za oba. To jeszcze podpytam o piastę na tył takią: i bębenek musi być dobry i łożyska dobrze uszczelnione.
tuoomek Napisano 26 Sierpnia 2012 Napisano 26 Sierpnia 2012 Moim zdaniem spokojnie możesz sam się zabrać za złożenie kół. Przy pierwszym składaniu, korzystałem z poradnika: http://www.sheldonbrown.com/wheelbuild.html Jeśli tylko masz dużo cierpliwości to śmiało a jeśli chodzi o piasty to w miarę sensowne się zaczynają od Deore albo z Novateca od D042
Mod Team Puklus Napisano 27 Sierpnia 2012 Mod Team Napisano 27 Sierpnia 2012 JOYTECH - 36 TYŁ / PRZÓD POD TARCZE PIASTA/PIASTY (2586462763) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. komplet całkiem dobrych i tanich piast. Piasta Qando Przód Tarcza wyprzedaż rower24h_Gdy (2583051200) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. konstrukcja identyczna jak tej wyżej, całkiem dobra jak na przód. Piasta przód shimano 475 pod tarcze 32 otw (2578598717) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. m475 ot taka o sobie piasta na przod. NOVATEC tyl maszyny NAJTANIEJ!!! (2586212663) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. na tył jeden z najtańszych rozsądnych wyborów. Nie wiem ile masz tam szprych i co będziesz z tego sklejał ale podałem ci mocno budżetowy set który nadaje sie spokojnie do jazdy. Ewentualnie mam 2 koła na V + disc napisz do mnie to coś może ustalimy.
Miner Napisano 27 Sierpnia 2012 Napisano 27 Sierpnia 2012 Ja złożyłem koła na piastach Deore M595, obręczach Accent XC Generation i szprychach DT Swiss i jestem zadowolony Tylne koło z kasetą 8 rz. i tarczą 160 mm jest lżejsze niż stare "gołe" koło na obręczach rodi, piastach shimano jakiś zwykłych i szprychach sapim. Piasty może szału nie robią, wiadomo że są lepsze ale jak na amatorską jazdę to myślę, że w sam raz za nieduże pieniądze. Przednia kosztowała mnie 69 zł a tylna 109
Mod Team Puklus Napisano 27 Sierpnia 2012 Mod Team Napisano 27 Sierpnia 2012 No no zadowolony tylko napisz z jak kompetentnymi ludźmi to załatwiałeś
Miner Napisano 28 Sierpnia 2012 Napisano 28 Sierpnia 2012 No cóż, sam nie umiem a lepszego wyboru nie miałem w mieście...
Jaca911 Napisano 2 Września 2012 Autor Napisano 2 Września 2012 Tema trochę się zezaktualizował bo... ktoś mi ostrzelał samochód z wiatrówki i mam do kupienia nową przednią szybę pińcet w plecy bo nie mam AC. Koła muszą zaczekać.
Jaca911 Napisano 8 Października 2012 Autor Napisano 8 Października 2012 A mam jeszcze takie pytanie. Czym różnią się np. takie piasty: 1.Novatec D041 + D042 2. NOVATEC D711 + D712 3. NOVATEC D811SB + D812SB Jest sens kupowac te 2 i 3? Czy starczą mi np te pierwsze? Pomysł trochę się zmienił, żeby wymienić na razie same piasty i szprychy, obręcze zostawić bo po co kupowac drugie obręcze pod v-ki?
Gość Napisano 8 Października 2012 Napisano 8 Października 2012 Ja złożyłem koła na piastach Deore M595, obręczach Accent XC Generation i szprychach DT Swiss i jestem zadowolony Tylne koło z kasetą 8 rz. i tarczą 160 mm jest lżejsze niż stare "gołe" koło na obręczach rodi, piastach shimano jakiś zwykłych i szprychach sapim. Piasty może szału nie robią, wiadomo że są lepsze ale jak na amatorską jazdę to myślę, że w sam raz za nieduże pieniądze. Przednia kosztowała mnie 69 zł a tylna 109 Ile cię wyszło za tył i przód? Bo też planuję złożyć w zimie coś podobnego.
Miner Napisano 8 Października 2012 Napisano 8 Października 2012 Razem z zaplataniem zapłaciłem ok. 450 zł za koła
Gość Napisano 8 Października 2012 Napisano 8 Października 2012 Coś dużo. 2 obręcze to mamy 100zł, piasty liczmy 180 zł, no i jakieś 70 zł na szprychy. Co to 100 zł za zaplatanie zapłaciłeś?
Mod Team Puklus Napisano 9 Października 2012 Mod Team Napisano 9 Października 2012 i mam do kupienia nową przednią szybę pińcet w plecy Poszukaj na szrotowiskach całkiem tnaio można wyrwać czasami Co to 100 zł za zaplatanie zapłaciłeś? Bo to szanowny Jarosławski Rojax super sklep gdzie nie wiedzą jak wygląda koło a zaplatanie jest nauką tajemną i zakazaną
Miner Napisano 9 Października 2012 Napisano 9 Października 2012 Obręcze po 65 zł, a zaplatanie po 30 zł od koła, nie pamiętam ile dokładnie za szprychy...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.