Skocz do zawartości

[Koła]Jakie piasty, obręcze i szprychy do 200 zł?


Jaca911

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Panowie jako, że o piastach obręczach i szprychach nie mam żadnego pojęcia mam pytanie:

 

- po pierwsze ma być budżetowo (150-200 na koło bez plecenia ale jak będzie gotowe to super)

- po drugie ma być dobrze czyli "kręcić sie bez problemów z częstym serwisowaniem"

- po trzecie ma być średnio wytrzymale - kolarz amator ma ~80kg, ale jeździ po kamieniach i korzeniach.

- po czwarte jak będzie lekko to nie będę narzekał

- po piąte ma to być 26"

 

1. Jakie piasty pod tarcze najlepiej na 6 śrub uszczelnione bo obecną przednią mam bez uszczelnienia a tylna z pseudo uszczelnieniem i skutkiem tego raz na miesiąc muszę je rozkręcać, czyścić i smarować.

2. Jaki obręcze pod V-brake?

3. Jakie szprychy?

 

Uwagi:

Punkty 1 z 2 się nie gryzą bo na razie ma być V-ki a kiedyś pewnie zmienię na tarczowe.

 

Rozwiązania typu komplet kół za 1000zł nie wchodzą w grę. 400zł z oba to jest maks i na dodatek nie planowane i na razie bez pokrycia w domowym budżecie ale problemy z tylną piasta wymusiły taki manewr/pomysł. Może być w kawałkach, może być gotowe ale zdaję sobie sporawę że nikt nie robi gotowych kół z obręczmi pod V-ki i piastami pod tarcze :P

Napisano

Skoro propozycji brak to może trochę uszczegółowię problem.

Do tej pory mam koła "fabryczne" czy tez OEM'owe. Pewnie liche i ciężkie i byle jakie ale nawet nie wiem co są warte bo na innych nie jeździłem.

Tyle co o nich wiem:

Piasty: Formula Alloy QR

Obręcze: Jalco AX-430 Alloy

Szprychy: Stainless steel 14 gauge

Nic mi to nie mówi.

Wiem tylko, że piasty są raczej liche, a na pewno bardzo licho uszczelnione, oto opis tego co znalazłem w tylnej piaście po stronie kasety:

http://www.forumrowerowe.org/topic/120677-kaseta-nakretka-od-kasety-sram-robi-bagno-w-piascie/

Po czyszczeniu koło ucichło, nawet wspominane trzaski na starcie bez rozbierania bębenka ucichły, ale nie bardzo chcę co 500km rozbierać piasty tym bardziej, że wiąże się to ze zdejmowaniem kasety

:( A z tego co czytam piasty na maszynach są mniej kłopotliwe i bardziej odporne na warunki pogodowe i terenowe.

Dostałem cynk, że na forum sprzedaje ktoś koła takie jakie potrzebuję:

http://www.forumrowerowe.org/topic/118883-kola-novatec-mavic-sapim/#entry1114888

Wiem że na pewno są lepsze od moich, do tego w dobrej cenie. czyli co zainteresować się nimi? Czy to jest dokładnie to co mi potrzeba? Dobre, trwałe i bez kłopotliwe?

  • Mod Team
Napisano

Nevermore, zwracaj uwagę na to co czytasz :P on chce koła disc + v bo na tarcze chce przejść z czasem ;)

 

http://allegro.pl/kola-mtb-26-piasty-deore-m525-6-srub-srebrne-v-b-i2566584254.html piasty ok, szprychy ok obrecze ... no firmy jakoś nie znam.

http://allegro.pl/disc-v-brake-shimano-hone-centrelock-dm24-24-26-i2546624619.html tu są pancerniaki :D wszystko ok tylko musiałbyś nabyć adaptery na 6 śrub.

 

Mało jest gotowych kół w takiej konfiguracji a tym bardziej spełniających twoje kryteria. Zawsze można samemu części kupić. Moja rada to obręcze kapslowane, 3 komorowe ( jedna w sumie tez sie nadała by się), z mojego doświadczenia wynika że szprychy nie muszą być DT :P żeby były nierdzewne i powinno wystarczyć. Piasty na maszynach a o serwisowaniu zapomnisz ;)

Napisano

Dobrze, będę zwracał :D Mój błąd.

Można też rozważać kompletowanie kół samemu i późniejsze oddanie ich do zaplatania- trochę droższa opcja, ale większa możliwość konfiguracji.

Napisano

To w takim razie jaki sens ma zostawienie tych obręczy, które mam i zmiana samych piast na maszynowe plus przeplecenie z nowymi szprychami?

Ile trzeba dać za sensowną piastę i jakie to są? przykład?

Ile trzeba dać za sensowną obręcz i jakie to są? przykład?

Ile za szprychy?

Bo za plecenie to już wiem ~30zł/koło.

Oczywiście sensowne to takie które nie są zabójczo drogie ale żeby jednak trochę pojeździć.

 

A i jeszcze jedno. Jest sens samemu zabierać się za plecenie kół? Lewych rak nie mam, wszystko co mam w rowerze potrafię rozebrać, wyczyścić, poskładać, wyregulować i działa. Jedyne czego jeszcze nie robiłem to nie rozkręcałem przedniego widelca Dart-2 i właśnie nie plotłem nigdy kół :P

 

A i jeśli można wybierać to fajnie jakby całe koło było czarne - oczywiście poza miejscem na obręczy gdzie mają hamować V-ki.

Napisano

Nie ma czegoś takiego jak sensowna piasta. Są sensowne piasty w danej cenie. Np. do 140zł można zakupić komplet "takich se" Shimano Deore M590 (P+T), za 60zł więcej już komplet SLX M665 "takie se z+".

Do 440zł możesz mieć komplet naprawdę dobrych piast Novatec D711SB/D712SB (powyżej poleciłem komplet kół oparty na tych piastach za 550zł)., bądź o 80zł taniej D811SB/D812SB.

 

Obręcz trzykomorową możesz mieć już za te 50-60zł, np. coś Alex Rims

 

Szprychy od najtańszych za 0,70zł do 5zł. Takie wystarczające około złotówki. Tutaj komplet 36szprych wraz z nyplami http://allegro.pl/252mm-szprychy-nierdzewne-czarne-cnspoke-nyple-i2525135837.html. Należy pamiętać aby dobrać odpowiedni rozmiar.

 

Nyple 0.50zł-1zł.

 

 

 

Samemu radziłbym nie zaplatać koła, żmudne zajęcie i trzeba wiedzieć jak, szprychy muszą mieć takie same napięcie, nie za duże aby żadna nie strzeliła, nie za małe aby koło się nie scentrowało .

  • Mod Team
Napisano

Na przód, jak gramów nie liczysz zwykły Joytec za 40zł ... albo coś droższego na maszynach, Na tył już trzeba sie szarpnąć bo raz ze ta piasta przenosi znaczną większość obciążeń, jest napędową wiec i bębenek musi być dobry i łożyska dobrze uszczelnione.

 

Czyli koszt piast ok 150-200zł, + komplet szprych lepszych ok 100zł tańszych ok 60zł. (najtańszych ok 30zł) + komplet nypli ok 5-10zł za komplet na 2 koła wszystko oczywiście. Jeżeli składanie samemu to + ok 5zł za browar a jak zlecenie komuś 50-60zł za oba koła.

Napisano
Czyli koszt piast ok 150-200zł, + komplet szprych lepszych ok 100zł tańszych ok 60zł. (najtańszych ok 30zł) + komplet nypli ok 5-10zł za komplet na 2 koła wszystko oczywiście. Jeżeli składanie samemu to + ok 5zł za browar a jak zlecenie komuś 50-60zł za oba koła

Czyli jest szansa zmieścić się w budżecie ~200zł/ koło co da około 450zł za oba. To jeszcze podpytam o piastę na tył takią:

i bębenek musi być dobry i łożyska dobrze uszczelnione.
  • Mod Team
Napisano

JOYTECH - 36 TYŁ / PRZÓD POD TARCZE PIASTA/PIASTY (2586462763) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. komplet całkiem dobrych i tanich piast.

Piasta Qando Przód Tarcza wyprzedaż rower24h_Gdy (2583051200) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. konstrukcja identyczna jak tej wyżej, całkiem dobra jak na przód.

Piasta przód shimano 475 pod tarcze 32 otw (2578598717) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. m475 ot taka o sobie piasta na przod.

 

NOVATEC tyl maszyny NAJTANIEJ!!! (2586212663) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. na tył jeden z najtańszych rozsądnych wyborów.

Nie wiem ile masz tam szprych i co będziesz z tego sklejał ale podałem ci mocno budżetowy set który nadaje sie spokojnie do jazdy.

 

Ewentualnie mam 2 koła na V + disc napisz do mnie to coś może ustalimy.

Napisano

Ja złożyłem koła na piastach Deore M595, obręczach Accent XC Generation i szprychach DT Swiss i jestem zadowolony :) Tylne koło z kasetą 8 rz. i tarczą 160 mm jest lżejsze niż stare "gołe" koło na obręczach rodi, piastach shimano jakiś zwykłych i szprychach sapim. Piasty może szału nie robią, wiadomo że są lepsze ale jak na amatorską jazdę to myślę, że w sam raz za nieduże pieniądze. Przednia kosztowała mnie 69 zł a tylna 109 :)

Napisano

Tema trochę się zezaktualizował bo... ktoś mi ostrzelał samochód z wiatrówki i mam do kupienia nową przednią szybę pińcet w plecy :( bo nie mam AC. Koła muszą zaczekać.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

A mam jeszcze takie pytanie.

Czym różnią się np. takie piasty:

1.Novatec D041 + D042

2. NOVATEC D711 + D712

3. NOVATEC D811SB + D812SB

Jest sens kupowac te 2 i 3? Czy starczą mi np te pierwsze?

Pomysł trochę się zmienił, żeby wymienić na razie same piasty i szprychy, obręcze zostawić bo po co kupowac drugie obręcze pod v-ki?

Napisano

Ja złożyłem koła na piastach Deore M595, obręczach Accent XC Generation i szprychach DT Swiss i jestem zadowolony :) Tylne koło z kasetą 8 rz. i tarczą 160 mm jest lżejsze niż stare "gołe" koło na obręczach rodi, piastach shimano jakiś zwykłych i szprychach sapim. Piasty może szału nie robią, wiadomo że są lepsze ale jak na amatorską jazdę to myślę, że w sam raz za nieduże pieniądze. Przednia kosztowała mnie 69 zł a tylna 109 :)

Ile cię wyszło za tył i przód? Bo też planuję złożyć w zimie coś podobnego.

Napisano

Coś dużo. 2 obręcze to mamy 100zł, piasty liczmy 180 zł, no i jakieś 70 zł na szprychy. Co to 100 zł za zaplatanie zapłaciłeś? :P

  • Mod Team
Napisano
i mam do kupienia nową przednią szybę pińcet w plecy

Poszukaj na szrotowiskach całkiem tnaio można wyrwać czasami ;)

Co to 100 zł za zaplatanie zapłaciłeś?

Bo to szanowny Jarosławski Rojax super sklep gdzie nie wiedzą jak wygląda koło a zaplatanie jest nauką tajemną i zakazaną :P

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...