umbrellavirus Napisano 24 Sierpnia 2012 Napisano 24 Sierpnia 2012 Pytam tylko teoretycznie. Jak wiemy, widelce ze sprężyną powietrzną, w przeciwieństwie do stalowej, charakteryzują się zupełnie inną pracą. O ile długa sprężyna stalowa zapewni nam niezłą pracę liniową, o tyle powietrze, ze względu na swoje właściwości fizyczne, zapewnia pracę progresywną. Im większe ugięcie tym amortyzator bardziej twardy . Moje pytanie brzmi: Czy jeśli w miejsce wentyla komory pozytywnej wkręciłbym dodatkowy zbiorniczek - coś w rodzaju "Brain" z tłumików Foxa czy Specialized, wpłynąłbym na liniowość pracy? Teoretycznie zwiększyłbym objętość tej komory więc i zmniejszyłbym progresję, czy tak?
Fenthin Napisano 24 Sierpnia 2012 Napisano 24 Sierpnia 2012 Jedno pytanie. Czy wiesz, co to jest Brain?
umbrellavirus Napisano 24 Sierpnia 2012 Autor Napisano 24 Sierpnia 2012 Masz na myśli zbiorniczek olejowo powietrzny z przegrodą IFP - tak wiem. Przecież napisałem "coś" jak "Brain". Nic nie stoi na przeszkodzie by wylać olej i wyjąć przegrodę. Chodziło mi tylko o dodanie dodatkowych cm3 do komory pozytywnej.
Mod Team durnykot Napisano 24 Sierpnia 2012 Mod Team Napisano 24 Sierpnia 2012 Brain nie ma komory IFP - istotą Brain'a jest zawór bezwładnościowy otwierający lub zamykający przepływ oleju pod wpływem ruchu wahacza/amorka ( bardzo upraszczając) Kontynuując Twoje rozważania ... w podobnym kierunku poszedł Fox stosując technologię DRCV. BTW- Dlaczego mnie nie dziwi Twój temat? Kupiłeś dopiero co nowy amorek, i , nie znajac jego charakterystyki, już chcesz go przerabiać?
Rulez Napisano 24 Sierpnia 2012 Napisano 24 Sierpnia 2012 Mam propozycję żebyś zrobił taki eksperyment, dokonał pomiarów, a wyniki opisał na forum.
Mod Team Puklus Napisano 24 Sierpnia 2012 Mod Team Napisano 24 Sierpnia 2012 Dual air da sie bez dodatkowych wynalazków ustawić w miarę liniowo, wiem bo tak go ustawiałem u siebie. Tylko pobaw sie pompką dłuższą chwile.
Piksel Napisano 24 Sierpnia 2012 Napisano 24 Sierpnia 2012 Da się, tylko trzeba do komory negatywnej napompować więcej powietrza niż do pozytywnej, a duża różnica skutkuje zmniejszaniem się skoku amora,
umbrellavirus Napisano 24 Sierpnia 2012 Autor Napisano 24 Sierpnia 2012 Tylko nie rozpisujcie się znowy o ustawienieniach Reby, bo ile głów tyle pomysłów. Chodziło mi tylko o teoretyczne zagadnienie. Zastanawia mnie tylko fakt dlaczego Fox ma bardziej liniową pracę, a wykorzystuje ten sam system.
razorjack Napisano 24 Sierpnia 2012 Napisano 24 Sierpnia 2012 Tylko nie rozpisujcie się znowy o ustawienieniach Reby, bo ile głów tyle pomysłów. Chodziło mi tylko o teoretyczne zagadnienie. Zastanawia mnie tylko fakt dlaczego Fox ma bardziej liniową pracę, a wykorzystuje ten sam system. fox ma bardziej liniową od czego? do czego porównujesz? jaki taki sam system wykorzystuje? jak kto ? mi bardziej odpowiada praca powietrznych widłów, lepiej wykorzystuję cały skok, sprężynowe jakoś dziwnie się szybko utwardzają. chociaż kumpel wczoraj pokazywał mi swojego bombera 55 2011 i tam jest sporo ustawień i 'dziwnie' działająca regulacja tłumienia kompresji. nie tłumiła kompresji tak jak jestem przyzwyczajony z innych widelców, tylko tak jakby utwardzała go od połowy skoku.
Fenthin Napisano 24 Sierpnia 2012 Napisano 24 Sierpnia 2012 Tak się zastanawiam, czy autor tematu kiedykolwiek jeździł na jakimś mitycznie i epicko liniowym widelcu. Póki co widzę tylko temat z narzekaniem na Recona i początki narzekań na Rebę. @razorjack Teoretycznie to sprężyna, właśnie o liniowej charakterystyce, nie powinna się szybko utwardzać
Mod Team durnykot Napisano 24 Sierpnia 2012 Mod Team Napisano 24 Sierpnia 2012 Zastanawia mnie tylko fakt dlaczego Fox ma bardziej liniową pracę, a wykorzystuje ten sam system. Jaki system? Fox nie ma Dual Air , a DRCV to zupełnie inna bajka. Tak na marginesie- co rozumiesz pod pojęciem "Liniowa praca" i dlaczego się tak na nią upierasz?
razorjack Napisano 24 Sierpnia 2012 Napisano 24 Sierpnia 2012 @razorjack Teoretycznie to sprężyna, właśnie o liniowej charakterystyce, nie powinna się szybko utwardzać teoretycznie tak, wiemew. może to nazwać degresywną charakterystyką? nie wiem, po prostu ich praca jakoś bardziej mi odpowiada, chociaż nigdy dużo na sprężynie nie jeździłem (a, no i waga zniechęca ) Fox może nie ma 'dual air' (czy Marzok Doppio Air) (czyli dwóch oddzielnych zaworów), ale nadal ma pozytywną i negatywną komorę, tylko z tym samym ciśnieniem - pod tym względem można powiedzieć że mają podobną budowę
Mod Team durnykot Napisano 24 Sierpnia 2012 Mod Team Napisano 24 Sierpnia 2012 Razor, mnie się wydawało,że Fox ma jedną komorę plus stalowa sprężyna negatywna.....
Fenthin Napisano 24 Sierpnia 2012 Napisano 24 Sierpnia 2012 No popatrz, popatrz. Trzeba było kupić Suntoura, w końcu to ten sam system
umbrellavirus Napisano 24 Sierpnia 2012 Autor Napisano 24 Sierpnia 2012 A mi się wydawało że DRCV Fox stosuje tylko w amortyzatorach tylnich...
Mod Team durnykot Napisano 24 Sierpnia 2012 Mod Team Napisano 24 Sierpnia 2012 Od zeszłego roku DRCV jest też w przednich.
razorjack Napisano 24 Sierpnia 2012 Napisano 24 Sierpnia 2012 Razor, mnie się wydawało,że Fox ma jedną komorę plus stalowa sprężyna negatywna..... jaki fox? może Van ?marzoki niektóre mają i powietrze i sprężynę (powietrze chyba za preload odpowiadało), ale też były marzoki z asystą powietrzną i to jakoś inaczej działało, na marzokach się nie znam. float jest powietrzny w pełni i żeby uzyskać liniową (albo podobną) pracę, są tam dwie komory
PoleK Napisano 24 Sierpnia 2012 Napisano 24 Sierpnia 2012 · Ukryte przez safian, 24 Sierpnia 2012 - Brak powodu Ukryte przez safian, 24 Sierpnia 2012 - Brak powodu a ja bym proponował urlop co niektórym, bo moze modzi nie zauwazyli, ale kolega wybitnie Trolluje... i wymysla problemy, które nie istnieja.
Fenthin Napisano 24 Sierpnia 2012 Napisano 24 Sierpnia 2012 Wnętrze komory powietrznej Float: http://service.foxracingshox.com/consumers/Content/Service/QuickTech/FFloatAirSpgTravelAdj.htm Jak byk stalowa negatywna.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.